Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Playmobil meisjes

<<

Callie

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 168

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:22

Bericht 16 Nov 2015 17:13

Playmobil meisjes

Ik zie door de bomen het bos niet meer, dus heb even wat advies nodig.
De meiden hier willen graag Playmobil voor Sinterklaas. Maar er is zo ontzettend veel verkrijgbaar!
We hebben er nog niets van. Dus wat is nu echt leuk voor meisjes? Spelen jullie kinderen er graag mee?
I. juni '10 - N. mei '12 - J. augustus '16
<<

Anoniem255

Bericht 16 Nov 2015 17:50

Re: Playmobil meisjes

Wij hebben:

De Aziatische dierentuin
Woonhuis
Speeltuin
Dierenkliniek

En heeeel veel losse setjes.

Nu is de lego helemaal hot maar ze spelen ook regelmatig met de Playmobil.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 16 Nov 2015 19:01

Re: Playmobil meisjes

Wij hebben er erg veel van, dus ik zal de grotere sets even reviewen.

Het prinsessenkasteel - vind ik geen aanrader. Onhandige vorm dus lastig neer te zetten op een tafeltje, je kunt niet echt makkelijk in de kamertjes spelen en zodra je het kasteel verplaatst, valt er meteen een onderdeel af. De torenspitsen en vlaggen raken daardoor heel snel kwijt.

Het herenhuis met het roze dak - erg leuk, neemt niet extreem veel plek in, makkelijk om te draaien (gevel naar voren als ze niet speelt, open achterkant met kamertjes naar voren als ze wel speelt).

De boerderij - ook erg leuk, neemt ook niet heel veel plek in en is ook lekker gevarieerd met alle diertjes erbij. Valt goed in de smaak.

Het kinderdagverblijf - op zich leuk, al zou ik niet de ballenbak erbij nemen want dan word je gillend gek. Het speelhoekje dat je erbij kunt kopen is wel leuk. Neemt wel aardig wat plek in beslag.

De basisschool - op zich wel leuk, maar wel een groot, log ding en er wordt ook niet heel veel mee gespeeld. Wij hebben nog de oude, kleinere variant, er is ook een nog grotere school die twee keer zo duur is.

Het circus - erg leuk en is ook erg veel mee gespeeld, neemt wel veel plek in en je raakt makkelijk stukken kwijt (vlaggen, et cetera). Tentdoek gaat ook verbleken op den duur.

De camping - valt heel erg in de smaak, neemt veel plek in maar is ook makkelijk op te bergen. Leuk uit te breiden met de caravan, de kampeerwagen, extra tentje, enzovoort.

De feeënboot - ziet er leuk uit maar wordt weinig mee gespeeld. Onderdelen raken snel kwijt.

Het meeneemtheater - mijn persoonlijke favoriet. Makkelijk op te bergen en leuk om mee te variëren, met verschillende decors, acteurs en rekwisieten. Ik moet wel zeggen dat het meer mijn favoriet is dan van de kinderen.

De politieboot - leuk voor in bad, maar wordt niet heel veel mee gedaan.

De meeneemdierenkliniek - heel leuk en uitgebreid en makkelijk op te bergen, maar ik denk wel eerder leuk voor iets oudere kinderen.

Het meeneemhuis - leuk, was bij ons het eerste setje van E. Leuk om Playmobil eens te proberen, je hoeft weinig in elkaar te zetten, je zet het makkelijk weg en het was ook niet duur, dus valt het tegen, dan is er geen man overboord.

De meeneemprinsessenkoffer - het eerste setje van Y. Heeft ze heel veel mee gespeeld, was echt leuk om mee te beginnen en uit te breiden met losse kleine setjes.

De Playmobil 123 Ark van Noach - op zich leuk voor hele kleintjes, maar is niet heel veel mee gespeeld.

Wat ik persoonlijk echt absoluut geen aanrader vond, was de adventkalender, ik had er een keer eentje van prinsessen. Veel te duur voor wat je er uiteindelijk voor krijgt en voor een heel jong kind is het ook moeilijk om zo lang te wachten voordat een heel klein setje compleet is.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3282

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:10

Bericht 16 Nov 2015 19:41

Re: Playmobil meisjes

Wij hebben het prinsessenkasteel, ik vind 'm erg leuk. Alle kinderen die hier spelen willen er altijd mee spelen. Wat Susan erover zegt herken ik niet echt, alleen dat ie veel plaats inneemt en dat je 'm heel voorzichtig op moet tillen omdat ie anders op een paar plekken makkelijk uit elkaar gaat.

En dan hebben we ook nog het zwembad, dat vinden ze heel erg leuk, vooral als we er water in doen. Een aanrader!

De speeltuin hebben we ook nog en ook doe vinden ze leuk.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 16 Nov 2015 19:42

Re: Playmobil meisjes

Volgens mij had jij ook een ander model.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3282

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:10

Bericht 16 Nov 2015 19:45

Re: Playmobil meisjes

Oh dat zou kunnen ja. Wij hebben het kasteel dat nu ook nog overal verkocht wordt.
<<

Callie

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 168

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:22

Bericht 16 Nov 2015 20:01

Re: Playmobil meisjes

Kijk, daar heb ik wat aan!! :thumbup: Super bedankt!
I. juni '10 - N. mei '12 - J. augustus '16
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 16 Nov 2015 20:08

Re: Playmobil meisjes

O nee, dan ben ik in de war met iemand anders. Wij hebben dat kasteel ook, maar ik vind het irritant dat het niet gewoon op een klein vierkant tafeltje kan staan doordat de vorm zo onhandig is, met name door die grote ronde toren. Wij hebben ook de extra verdieping er nog op, daardoor wordt het kasteel nog onhandiger. Met name de wenteltrap valt er telkens af.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Vancity_girl

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 543

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:33

Bericht 16 Nov 2015 20:13

Re: Playmobil meisjes

Hier is het zwembad ook een groot succes. We hebben ook de Safari hulppost maar die kan je niet meer kopen. Vinden ze wel heel leuk, vooral de jongste is dan ook gek op dieren.
Deze sinterklaas krijgen ze de dieren meeneemkliniek, het prinsessen meeneemkasteel ( prinsessen verjaardag) en de gezinscamper.
14-01-2011
01-04-2013
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5101

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 16 Nov 2015 20:22

Re: Playmobil meisjes

Hier hebben ze de speeltuin, de camper,de kinderboerderij en de manage(tweede hands, niet helemaal compleet blijkt achteraf) en wat losse paardenstallen en paarden. Ze zijn overal erg druk mee. Met hun verjaardag hebben ze het ziekenhuis gehad en de dierentuin, ook allebei erg leuk en spelen ze veel mee.
:heart: :heart: 2011
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3282

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:10

Bericht 16 Nov 2015 20:52

Re: Playmobil meisjes

Susan schreef:O nee, dan ben ik in de war met iemand anders. Wij hebben dat kasteel ook, maar ik vind het irritant dat het niet gewoon op een klein vierkant tafeltje kan staan doordat de vorm zo onhandig is, met name door die grote ronde toren. Wij hebben ook de extra verdieping er nog op, daardoor wordt het kasteel nog onhandiger. Met name de wenteltrap valt er telkens af.

Ja ik ben het met je eens dat de afmetingen niet handig zijn, neemt veel ruimte in en als ie op een klein vierkant tafeltje staat dan valt die wenteltrap er hier ook steeds af. Ik weet inmiddels precies hoe ik 'm vast moet houden zodat ie niet helemaal uit elkaar valt als ik 'm verplaats.
<<

Parisienne

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3787

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:55

Bericht 16 Nov 2015 21:19

Re: Playmobil meisjes

Hier ook het kasteel. Onhandig qua vorm en afmetingen, er wordt hier helaas ook niet geweldig veel mee gespeeld. Maar nu is N. sowieso geen meisje wat ergens wèl veel mee speelt, dus daar kijk ik nooit zo naar. Het kasteel dus, met veel losse sets van de Princess en Fairies lijn erbij. Ook veel prinsessen, meubeltjes, diertjes, enz. erbij.

Daarnaast heeft N. het meeneempoppenhuis. Daar ook al veel bijpassende poppetjes en meubels erbij. Was ook de eerste set om te proberen.

Verder heeft ze het zwembad, 2 grote speeltuinen en de ponyranch. Buiten deze grote dingen om drie grote Ikea bakken vol met losse sets, poppetjes, enz.

Ik vind het zelf stiekem ook altijd zo leuk!
<<

Pitty

Bericht 17 Nov 2015 14:32

Re: Playmobil meisjes

Wij hebben de crèche met bijbehorende babyhoek en daar wordt leuk mee gespeeld. Via MP een buitenspeeltuintje gehaald en voor Sint krijgt ze een doosje met fietsjes erbij, veilig in het verkeer heet dat geloof ik.

Pepijn heeft de camper en de gele tent en vindt dat ook erg leuk. Misschien volgend jaar eens kijken naar een huis.
<<

-Ieniemienie-

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1477

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:23

Bericht 17 Nov 2015 15:12

Re: Playmobil meisjes

Wij hebben het volgende:

De Moderne Villa icn meubeltjes:
Word veel mee gespeeld door zowel zoon als dochter.

Zwembad:
Word veel mee gespeeld, vooral met water vinden ze het erg leuk.

Speeltuin:
Word weinig mee gespeeld

Grote paarden ranch:
Hier is dochter heel blij mee, en speelt hier dagelijks mee. Ook haar vriendinnetjes vinden het echt leuk.

Verder hebben we veel kleine losse setjes. Maar hier is Playmobil op zich zoizo wel een succes.
Insta: klippies_haarspeldjes

♡ 2009 ♡ & ♡ 2011 ♡
<<

Novalee

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:28

Bericht 17 Nov 2015 23:18

Re: Playmobil meisjes

Hier speelt ze met alles door elkaar, maar vooral met de poppetjes. Wij hebben de grote speeltuin, het meeneemhuis, het kleine zwembadje, de dierenarts met auto, een hoop poppetjes en wat setjes en poppetjes van mij van vroeger. Van Playmobil 123 hebben we de boerderij en de dierentuin. Eerlijk gezegd speelt ze tot nu toe nu nog niet echt rollenspellen er mee, maar daar is ze misschien ook nog wat jong voor (in juli 4 geworden). Ze laat meer poppetjes op dingen springen en stopt van alles in de auto om het er daarna weer uit te halen. Maar pas heeft ze wel met haar nichtjes heel leuk er mee gespeeld, toen gingen alle poppetjes samen naar de markt.

Als één van de eerste sets zou ik het meeneemhuis aanraden. Het is een uitgebreide set, zeker voor die prijs.

Ik heb net voor Sinterklaas de circustent gekocht voor €39,- :cheering: Wel tweedehands, maar hij ziet er nog helemaal gaaf uit. Nieuw kost hij €180 :shock: Het enige verschil is dat deze geen verlichting heeft, nou voor dat prijsverschil spelen ze er maar mee zonder lampjes :P Er bij heb ik dan de olifantenact, de hondenact en een klein clowntje. Met kerst krijgen ze samen de supermarkt, ook voor een mooi bedrag gekocht op Marktplaats. Lijkt me zelf ook heerlijk om mee te spelen :dance:
<<

Hippie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1955

Geregistreerd: 19 Jan 2015 13:10

Bericht 17 Nov 2015 23:35

Re: Playmobil meisjes

Hier is tot nu toe alles wel een succes. Ze heeft in elk geval:

Een klein roze kasteel
Zwembad (oudere versie via MP, heel leuk ding, kan water uit de douche enzo)
Zweefmolen
Klein brandweersetje met echte waterspuit
Soort snoepkraam
Dierentuin

En wat losse setjes met poppetjes zoals een moeder met tweeling, een amazone, moeder met kindje en baby in buggy, een prinsesje, etc.

Ze speelt er graag mee. Het meeste speelt ze met het kasteel en het minst met de zweefmolen. Maar ze is dan ook gek op huizen en zelf hele verhalen spelen, en met een zweefmolen kun je toch wat minder variatie bedenken dan met een kasteel. Maar dan nog, alles wordt op zich wel gebruikt hier. Voor nu vind ik het overigens wel even mooi, er is heel veel leuks te krijgen, maar we hebben zo ontzettend veel speelgoed! Als ik alles eens goed heb uitgezocht en er wellicht weer wat weg kan wil ik misschien nog wel eens gaan kijken voor iets groters van playmobil, een groot huis bijvoorbeeld met allemaal meubeltjes. Zou m'n dochter zeker weten geweldig vinden.

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers