Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Hoe maken jullie erwtensoep?

<<

anoniem203

Bericht 03 Nov 2015 19:20

Hoe maken jullie erwtensoep?

Afbeelding

Ik wil deze week erwtensoep gaan maken. Wat is jullie recept? En wat voor vlees doe je er in?
<<

Anoniem151

Bericht 03 Nov 2015 19:51

Re: Hoe maken jullie erwtensoep?

Ik heb vorige week een pakketje gehaald bij de Jumbo ;) met spliterwten en groenten. Heb er alleen rookworst in gedaan
<<

Emma

Major Yipyapper

Berichten: 3116

Geregistreerd: 24 Okt 2015 11:53

Bericht 03 Nov 2015 19:52

Re: Hoe maken jullie erwtensoep?

Volgens het recept van mijn oma, altijd een succes :)

Voor een pan van 5 liter:
1 pond erwten
1 pond spliterwten
1 pakje erwtensoep
4 vleesbouillonblokken
Ruim pond varkenslapjes
Rookworst 3,5 ons
Knolselderie
Bosje selderie
1 winterpeen
1 ui
1 grote prei

Avond van tevoren erwten in de week zetten.
Halve pan water met erwten en bouillonblokken 4 à 5 uur koken.
Vlees klein snijden.
Groente en spliterwten 1 uur meekoken.
Pakje soep 20 minuten meekoken.
Rookworst als laatste erbij doen.
<<

Anoniem167

Bericht 03 Nov 2015 21:29

Re: Hoe maken jullie erwtensoep?

Ik heb het van de week met vers pakket van de Ah gemaakt!

Spliterwten, knolselderij, selderij, wortel, ui, speklappen, rookworst, en laurier in het begin.
<<

Parisienne

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3787

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:55

Bericht 03 Nov 2015 21:37

Re: Hoe maken jullie erwtensoep?

Het verspakket van de AH is hiervoor echt superhandig. Alles wat je nodig hebt zit erin, in precies de juiste hoeveelheid. Had er zelf alleen wat extra rookworst in gedaan en nog wat kruiden naar eigen smaak.
<<

Romie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1128

Geregistreerd: 02 Sep 2013 13:38

Bericht 03 Nov 2015 21:43

Re: Hoe maken jullie erwtensoep?

Ik gebruik tegenwoordig ook een vers pakket, kook er soms spekjes in mee, maar meestal een kipfilet, die ik op het einde eruit haal en dan in stukjes pluk/snij en terug erin doe. En natuurlijk rookworst erdoor.
<<

anoniem203

Bericht 03 Nov 2015 21:51

Re: Hoe maken jullie erwtensoep?

Zo'n pakket klinkt ideaal!

Wat voor extra kruiden doe je er dan bij Parisienne?

Emma jouw recept ziet er ook goed uit, dankje!
<<

Anoniem286

Bericht 03 Nov 2015 22:21

Re: Hoe maken jullie erwtensoep?

Ik koop de ingredienten vaak los, meestal toch goedkoper dan zo'n pakket. (soms ook niet, dus even goed kijken)
Ik gebruik dit recept, erg lekker: http://www.ah.nl/allerhande/recept/R-R3 ... erwtensoep
<<

Geel

Bericht 03 Nov 2015 22:46

Re: Hoe maken jullie erwtensoep?

Ik vind het pakket van AH ook goed, maar dat ze speklappen aanraden, snap ik écht niet. We hebben het geprobeerd, maar ik vond het echt YUK, níet te eten.
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10385

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:55

Bericht 03 Nov 2015 22:54

Re: Hoe maken jullie erwtensoep?

Mijn man heeft de ingredienten vandaag gekocht. Wat hij erin doet, erwten :P, weet ik niet echt. Ik maak en lust het niet.
Volgens mij hamlappen en rookworst. Knolselderij, aardappels.. Dat heb ik iig zien liggen.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

anoniem203

Bericht 03 Nov 2015 23:27

Re: Hoe maken jullie erwtensoep?

Geel schreef:Ik vind het pakket van AH ook goed, maar dat ze speklappen aanraden, snap ik écht niet. We hebben het geprobeerd, maar ik vond het echt YUK, níet te eten.


Speklappen er doorheen ja? Dan wordt je soep toch ook heel vet? Dat lijkt mij ook niet echt lekker nee.

Ik denk dat ik er alleen rookworst doorheen doe.
<<

Anoniem167

Bericht 04 Nov 2015 00:44

Re: Hoe maken jullie erwtensoep?

Soep is echt totaal niet vet met speklappen hoor! Je gooit ze erbij met het begin met koken, schept alle schuim / vet weg en laat het dan koken.
<<

Anoniem193

Bericht 04 Nov 2015 10:53

Re: Hoe maken jullie erwtensoep?

http://www.smulweb.nl/recepten/1354769/ ... ets-lekker

Deze heb ik laatst gebruikt.
Mijn man was nogal sceptisch. Hij is echt van de erwtensoep van vroeger, zoals zijn moeder het maakte en daar kan weinig aan tippen zegt hij. Maar dit recept gemaakt, toevallig kwamen mijn broer en schoonzus langs en ze vonden het alle 3 de lekkerste snert die ze ooit gegeten hebben.
<<

Anoniem186

Bericht 04 Nov 2015 10:57

Re: Hoe maken jullie erwtensoep?

Ik zal het recept van m'n vader eens vragen. Hij maakt zulke lekkere erwtensoep.
Naast rookworst gaat er ook altijd varkenshaas en iets van rundvlees in.
<<

Pandora

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3183

Geregistreerd: 02 Sep 2013 15:45

Bericht 04 Nov 2015 11:40

Re: Hoe maken jullie erwtensoep?

Ik doe er in plaats van speklapjes schouderkarbonade in stukjes doorheen en vaak ook nog rookworst en verse worst in stukjes. Kleine stukjes droge worst er door is ook lekker, doe ik vaak Door de bruine bonen soep.
Remind yourself that it's okay not to be perfect....
<<

Anoniem222

Bericht 04 Nov 2015 12:42

Re: Hoe maken jullie erwtensoep?

Ik maak erwtensoep met:
- Spliterwten
- Prei
- Knolselderij
- Winterpeen
- Rundvlees bouillon
- Schouderkarbonades
- Selderij
- Laurier
- Soms spekjes
- Rookworst
<<

anoniem203

Bericht 04 Nov 2015 14:00

Re: Hoe maken jullie erwtensoep?

Ik heb nu een erwtensoeppakket bij de Plus gehaald. Ik wil er zelf nog dingen toevoegen zoals rookworst en iets van ander vlees. Ik ga het zaterdag maken. Ik ben benieuwd :)
<<

anoniem203

Bericht 05 Nov 2015 17:43

Re: Hoe maken jullie erwtensoep?

Nou ik kon me toch niet inhouden en ik heb vanmiddag erwtensoep gemaakt :) En lekker dat ie is :ja:
Ik heb een half bouillonblokje extra toegevoegd, half uurtje een laurierblaadje erin gehad, een beetje peper en varkenshaas en rookworst. Eigenlijk zou er nog een beetje zout in mogen maar mijn man moet zo weinig mogelijk zout hebben dus doen we dat maar niet. Ook ben ik er kort met de staafmixer doorheen gegaan. Ik ben benieuwd hoe mijn man en de kinderen het zo vinden.

Straks ga ik mijn vader ook een bakje brengen want die is gek op erwtensoep. Mijn moeder haalt altijd erwtensoep bij de slager maar hij was wel benieuwd naar mijn creatie.
<<

Anoniem151

Bericht 05 Nov 2015 21:24

Re: Hoe maken jullie erwtensoep?

Heh, staafmixer? Had je het niet zolang gekookt dan? Of voor de stukjes wortel en knolselderij?
<<

anoniem203

Bericht 05 Nov 2015 23:04

Re: Hoe maken jullie erwtensoep?

Voor de stukjes wortel en selderij inderdaad. Het was niet helemaal glad. Beetje tussenin.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 15 Nov 2015 11:40

Re: Hoe maken jullie erwtensoep?

Mijn man heeft vorige week erwtensoep gemaakt, maar zonder vlees mee te koken. Er gingen alleen spekjes in op het eind en rookworst. Ik heb de soep ook bewerkt met de staafmixer - ik hou helemaal niet van die grove stukjes.
#teammaple🍁
<<

Kreeft

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4227

Geregistreerd: 04 Sep 2013 02:06

Bericht 16 Nov 2015 17:18

Re: Hoe maken jullie erwtensoep?

Ik houd er zelf helemaal niet van, maar mijn vriend wel. Hij maakt het altijd met zo'n verspakket uit de supermarkt. Hij vraagt dan wel altijd heel lief of ik alles alvast wil snijden :-)

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers