Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Laminaat schoonhouden

<<

Truus

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 334

Geregistreerd: 28 Dec 2013 15:39

Bericht 07 Nov 2015 17:47

Laminaat schoonhouden

Voor de meiden met een laminaatvloer: Hoe houden jullie deze schoon? Nu stofzuig ik 'm gewoon steeds, maar met dit herfstweer worden er ook moddervoeten naar binnen gelopen en is dit helaas niet meer voldoende. Dweilen jullie gewoon? Of hebben jullie andere handige manieren?
<<

Winegum

Major Yipyapper

Berichten: 4015

Geregistreerd: 26 Okt 2013 18:21

Bericht 07 Nov 2015 17:48

Re: Laminaat schoonhouden

Ik dweil hem gewoon met allesreiniger ja.
<<

Anoniem185

Bericht 07 Nov 2015 18:23

Re: Laminaat schoonhouden

Ja dweilen met allesreiniger maar gewoon niet al te nat maken.
<<

Maddie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5464

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:18

Woonplaats: Noord Holland

Bericht 07 Nov 2015 18:46

Re: Laminaat schoonhouden

Ik dweil met schoonmaakazijn
Augustus 2012
Augustus 2014
Mei 2016
<<

zonneschijn

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4886

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:28

Bericht 07 Nov 2015 18:55

Re: Laminaat schoonhouden

In mijn oude woning had ik ook laminaat en dat dweilde ik met allesreiniger maar dan niet te nat.
Trots op mijn stoere ventje!
<<

Anoniem239

Bericht 07 Nov 2015 20:07

Re: Laminaat schoonhouden

Ik gebruik altijd blue wonder voor het dweilen van de vloer. Glimt altijd super mooi als het droog is. Een heel klein scheutje is genoeg.
<<

PiP

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1578

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:43

Bericht 07 Nov 2015 21:29

Re: Laminaat schoonhouden

Tot nu toe vind ik de St. Marc allesreiniger de fijnste, deze droogt erg mooi op.
Verder altijd met de planken mee dweilen en niet te veel zeep gebruiken.
Oja ik gooi de stoelen altijd op de kop op de eettafel, anders krijg je onder de poten weer plekken :)
December 2009
juli 2012
<<

Saga

Major Yipyapper

Berichten: 5348

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:12

Bericht 08 Nov 2015 12:57

Re: Laminaat schoonhouden

Wij hebben nu nog laminaat (vloer zat er in toen wij hier kwamen wonen, binnenkort krijgen we een houten vloer) en ik dweil dit met wat groene zeep.
10.04.17
<<

Anoniem315

Bericht 08 Nov 2015 13:11

Re: Laminaat schoonhouden

Ik dweil met st.Marc of allesreiniger. Ik probeer het altijd zo droog mogelijk te wrijven.
<<

Anoniem129

Bericht 08 Nov 2015 14:36

Re: Laminaat schoonhouden

Ik heb alleen boven laminaat maar dat dweil ik gewoon met groene zeep en dweil daarna na met een droge doek.
<<

Ilovethe90s

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3154

Geregistreerd: 03 Sep 2013 21:14

Bericht 08 Nov 2015 15:24

Re: Laminaat schoonhouden

Dweilen deed/doe ik eigenlijk niet zo vaak, 1x in de twee weken ofzo tenzij het echt heel erg vies was. Ik merk dat het wel wat vaker gebeurt nu er een kleine is die af en toe flink kan kan knoeien. Ik gebruik laminaatreiniger van Plegde. Als ik dit niet heb staan ook weleens gewoon allesreiniger maar ik heb begrepen dat allesreiniger de beschermlaag van je laminaat aantast dus daarom dweil ik niet zo vaak met dit spul.
<<

Truus

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 334

Geregistreerd: 28 Dec 2013 15:39

Bericht 10 Nov 2015 19:49

Re: Laminaat schoonhouden

Bedankt voor jullie reacties! Ik zag laatst één of ander handig ding bij de Marskramer. Kostte ongeveer honderd euro maar maakte ook alles meteen droog o.i.d., ik weet het niet meer precies. Ik krijg ook zo snel last van m'n rug met gewoon dweilen. Niemand die een ander handigheidje heeft? Ik kan wel dweilen, maar zoek eigenlijk iets makkelijkers...
<<

Tiara

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 367

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:05

Bericht 10 Nov 2015 21:50

Re: Laminaat schoonhouden

Ik gebruik de stoomreiniger.
<<

Hippie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1951

Geregistreerd: 19 Jan 2015 12:10

Bericht 10 Nov 2015 22:40

Re: Laminaat schoonhouden

Ik vind een stoomreiniger fijn. Maar ik heb nu geen laminaat. Weet wel dat niet alle stoomreinigers geschikt zouden zijn voor laminaat, dus zou je wel even in de gaten moeten houden als je zoiets zou aanschaffen. Ik vind het wel fijn werken, als het goed is wordt alles lekker schoon door de hete stoom en het is ook heel erg snel droog, want het wordt nooit enorm nat.
<<

Anoniem177

Bericht 10 Nov 2015 22:57

Re: Laminaat schoonhouden

Hebben jullie ook een tip om een "waas" van het laminaat af te halen?

Mijn laminaat is redelijk nieuw en er zit een soort waas over, lijkt wel een stof waas. Ik zelf heb al een paar keer een stoomreiniger gebruikt maar dat helpt niet. Ook gewoon dweilen helpt niet. Zou groene zeep helpen?
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4390

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:16

Bericht 11 Nov 2015 16:12

Re: Laminaat schoonhouden

Ik gebruik de laminaatreiniger van Dasty (wibra) gewoon mee dweilen, met een goed uitgeknepen dweil. Ik heb nog nooit een waas gehad op het laminaat, dus ik weet niet of het daarvoor werkt... maar Dasty werkt verder fantastisch en is niet duur, dus misschien een poging waard?
december 2016
juli 2019
<<

Femme

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 405

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:42

Bericht 12 Nov 2015 14:32

Re: Laminaat schoonhouden

bambina schreef:Hebben jullie ook een tip om een "waas" van het laminaat af te halen?

Mijn laminaat is redelijk nieuw en er zit een soort waas over, lijkt wel een stof waas. Ik zelf heb al een paar keer een stoomreiniger gebruikt maar dat helpt niet. Ook gewoon dweilen helpt niet. Zou groene zeep helpen?


Wij hadden dit ook, toen heb ik een speciaal product van HG gekocht bij de Gamma "HG laminaat glansreiniger (nr 73)". Daarna zag het er uit als nieuw!
2019
2022

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers