Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Naai topic

<<

Fiwen

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 24 Apr 2014 12:38

Bericht 05 Nov 2015 09:45

Re: Naai topic

Dit is haar nieuwe jurk, moet nog de band nog vast zetten en een zoom erin (zat te twijfelen of ik de band er wel om wilde en ze moest natuurlijk passen voor de lengte). Maar ik ga hem dus vandaag afmaken. Dan alleen nog een shirt en maillot in een bijpassende kleur (dat gaat nog lastig worden ben ik bang)

Afbeelding

En dit zijn de stofjes, bij elkaar gelegd zoals ze gecombineerd gaan worden:
Afbeelding
Grote meid: 25-08-2010
Kleine meid: 15-09-2016

http://www.juulsoof.nl
Instagram & Facebook: @juulensoof
<<

Anoniem159

Bericht 05 Nov 2015 09:58

Re: Naai topic

Kunstwerk weer zeg Fiwen! Leuk met die 'mouwtjes'. Wel lastig wat je er bij moet doen inderdaad.

Je nieuwe stofjes zijn ook erg leuk gekozen, ik vind het combineren altijd lastig.
Ik ga een jurkje maken voor mn dochter van deze stof (en nu proberen het plaatje te plakken)

Afbeelding

Dat wordt een recht model, met een kraagje zoiets als bij Fiwens laatste jurk. Welke kleur zouden jullie dat kraagje doen? Mijn dochter heeft donker haar en alle kleuren staan haar eigenlijk wel, maar ik wil het niet te kerstig maken en toch wat breken.
<<

Fiwen

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 24 Apr 2014 12:38

Bericht 05 Nov 2015 10:07

Re: Naai topic

Mijn eerste gedachte is het paars van de tekst en de strikjes, of het blauw wat in de vogeltjes zit. Als je groen of rood neemt wordt het inderdaad wel snel een kerst jurkje. Wel een super schattig stofje trouwens!

Ik vind het inderdaad heel lastig om te bedenken welke kleur ik erbij zal doen, ik denk dat ik 'gewoon' voor gebroken wit ga. Ik heb nog een mooie maillot in die kleur dus dan hoef ik alleen nog een shirt te vinden. Dat roze/rood van de kraag en band zit namelijk ook aan de binnenkant van de mouwtjes dus als het dan niet precies dezelfde kleur is wordt het niet mooi denk ik.
of een gebroken wit shirt en een rood/roze maillot, bij de Hema hadden ze laatst een mooie kleur rood/roze en volgens mij was het nagenoeg dezelfde kleur als in de jurk.
Grote meid: 25-08-2010
Kleine meid: 15-09-2016

http://www.juulsoof.nl
Instagram & Facebook: @juulensoof
<<

Anoniem148

Bericht 05 Nov 2015 10:36

Re: Naai topic

Fiwen ik ben jaloers op jouw naaikunsten!
Ga trouwens naailes volgen. Denk dat het beter is dan zo maar beginnen. Heb wel wat geprobeerd in het verleden maar dat was niet echt een succes.
<<

Fiwen

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 24 Apr 2014 12:38

Bericht 05 Nov 2015 10:50

Re: Naai topic

Dandelion schreef:Fiwen ik ben jaloers op jouw naaikunsten!
Ga trouwens naailes volgen. Denk dat het beter is dan zo maar beginnen. Heb wel wat geprobeerd in het verleden maar dat was niet echt een succes.


Haha dank je voor het compliment.
Ik denk dat naailes volgen als je echt vanaf 'niks' begint heel goed is en daar heb je de rest van je leven profijt van. Natuurlijk kun je met tips en filmpjes op internet het ook wel leren. Maar ik vind het persoonlijk juist heel belangrijk dat je de basis goed aanleert. Ik heb zelf volgens mij ruim 8 a 10 jaar naailes gehad en ik kan nu in principe alles zelf. Niet alleen naaien maar ook patronen aanpassen en zelfs zelf tekenen.
En sowieso is niks zo demotiverend als 10x je naad los moeten maken omdat het niet lukt :nopompom:
Grote meid: 25-08-2010
Kleine meid: 15-09-2016

http://www.juulsoof.nl
Instagram & Facebook: @juulensoof
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10380

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:55

Bericht 05 Nov 2015 12:33

Re: Naai topic

Fiwen, wat maak je toch geweldige creaties.
Ik krijg naailes cadeau met kerst. Zo leuk.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Anoniem255

Bericht 05 Nov 2015 14:30

Re: Naai topic

Dolphinne: Leuk. Hopelijk krijg je een positieve reactie maar dat zal vast wel.

Liadan: Al een je nieuwe stof toegekomen?

Dandelion: Ik zou voor tricot of jonggingstof gaan. Ik vind het ook niet vervelend om te naaien en maak bijna alles van rekbare stoffen.

Floddertje: Heb je een foto van je rok? Ben erg benieuwd!
Ik zou denk ik ook voor paars gaan qua kraagje. Lief stofje trouwens.

Fiwen: Wat mooi weer! Die mouwtjes zijn echt heel schattig! En op het spektakel weer goed geslaagd zie ik!

Over naailes: Ik zou ook graag zelf patronen kunnen tekenen maar mijn moeder vind dat ik even rustig moet doen ;)
Ik naai nu sinds april waarvan de laatste 3 maanden fanatiek maar ben van mening dat ik in een halfjaar/jaar alles moet kunnen. Mijn ouders zijn nu t/m half januari ongeveer naar Kreta en daarna gaat ze mij het e.e.a. uitleggen over zelf tekenen. Ik teken nu wel af en toe iets na uit de hand maar dan durf ik het weer niet op stof uit te knippen ;)

Ik had gistermiddag de stof binnen. De kwaliteit is denk ik wel goed! De digitale volgens mij sowieso en de effe tricot is wat zwaardere kwaliteit. Ga er het weekend aan beginnen denk ik.
Van de vosjesstof met rood/witte stof ga ik een longsleeve maken en beenwarmers. De rest moet ik nog even bedenken.

Afbeelding
<<

LindaK

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 219

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:53

Bericht 05 Nov 2015 14:47

Re: Naai topic

Leuke stofjes zie ik voorbij komen!!
Mooie jurk weer Fiwen, die mouwtjes zijn echt superleuk!

Ik heb vandaag een rokje voor J.ulia gemaakt, ze heeft 'm meteen aangehouden, haha!

Afbeelding

M'n eerste keer met een elastiek als tailleband en de eerste keer rimpelen...de rimpels zijn alles behalve eerlijk verdeeld : ), maar ik heb weer wat dingen geleerd!

We zijn een paar maanden geleden verhuisd en nu hebben we een werkkamer, waar dus ook m'n naaimachine staat. Zo fijn om alles zo te kunnen pakken en te beginnen. En alles gewoon te laten liggen ; )
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10380

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:55

Bericht 05 Nov 2015 14:51

Re: Naai topic

Moet je dan patronen tekenen op naailes? Ik wil alleen naaien vanaf een gekocht patroon...

Leuk Linda!!
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Anoniem255

Bericht 05 Nov 2015 15:15

Re: Naai topic

Nee, dat hoeft niet hoor Sam.

Leuk rokje, LindaK. Mooi stofje ook.
Dat lijkt me echt heerlijk om alles gewoon te kunnen laten staan.
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3278

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:10

Bericht 06 Nov 2015 20:35

Re: Naai topic

Mooie jurk Fiwen en je stoffen vind ik ook mooi, vooral die gele/blauwe/wigwams. Ik ben heel benieuwd wat je daarvan gaat maken!

Floddertje, ook een mooi stofje! Ik zou het ook niet met rood of groen combineren. Misschien dat blauwe van die vogel of iets paarsigs?

Dandelion, leuk dat je naailessen gaat nemen. Ik denk dat je daar veel aan gaat hebben. Ik heb het nooit gehad maar merk regelmatig wel dat ik wat basis mis, vooral bij de afwerking.

Ook leuke stoffen Mien! Ik heb bij de vossenstof effen rood gekocht, maar die stippen vind ik ook wel erg leuk!

LindaK, leuk rokje! En wat fijn dat je een werkkamer hebt. Die krijgen wij ook in ons nieuwe huis (maar dat duurt nog even want is nieuwbouw en moet nog gebouwd worden. Maar ik kan niet wachten!).

Ik heb een trui af voor mijn zoon. Ik ben er niet kapot van maar dat komt omdat ik eigenlijk niet van die hele drukke stof hou. Maar hij vindt het geweldig dus dan is het goed:-) :
Afbeelding
<<

Fiwen

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 24 Apr 2014 12:38

Bericht 07 Nov 2015 09:16

Re: Naai topic

Ik snap wat je bedoelt Liadan, ik hou ook niet zo van hele drukke prints. Maar ik vind de trui wel erg leuk geworden en ik snap dat je zoon er heel blij mee is.

De wigwam stof wordt gecombineerd met die effen gele en de blauwe met bolletjes en dan wordt het een jurkje. Nog geen idee welk modelletje, maar ik denk iets met een strik en mouwtjes. Ik ga eerst beginnen aan die roze/groen combinatie want dat wil J graag.

Mijn naaimachine is klaar! Vanmiddag kan ik hem ophalen, wel even slikken toen ik het bedrag hoorde €315,- maar ik ga er maar gewoon vanuit dat ik dan weer heel wat jaren zonder problemen vooruit kan.
Grote meid: 25-08-2010
Kleine meid: 15-09-2016

http://www.juulsoof.nl
Instagram & Facebook: @juulensoof
<<

Anoniem255

Bericht 11 Nov 2015 10:12

Re: Naai topic

Ik vind `m gaaf Liadan!

Heb net bij Aliexpress een kamsnap tang gekocht. Waren nu nog wat goedkoper vanwege de actie, heb nu nog geen 10.- betaald inclusief 150 drukkers. Ben benieuwd of het wat is.
<<

Fiwen

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 24 Apr 2014 12:38

Bericht 12 Nov 2015 12:19

Re: Naai topic

Even een 'geheim' tussendoor project. Een Ariël verkleedset voor J. We gaan in januari naar Disneyland en ze wil al heel lang een zeemeerminnenstaart dus deze week maar eens mee bezig geweest. Vind het zelf heel erg leuk geworden. Nu alleen nog 1,5 maand laten liggen want ze krijgt het pas met nieuwjaar als we vertellen dat we naar Disneyland gaan.

Afbeelding

Afbeelding

Ze mag het trouwens buitenshuis niet zo aan hoor, dan gaat er natuurlijk gewoon een shirt onder :wink:
Grote meid: 25-08-2010
Kleine meid: 15-09-2016

http://www.juulsoof.nl
Instagram & Facebook: @juulensoof
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9737

Geregistreerd: 04 Sep 2013 11:33

Bericht 12 Nov 2015 12:25

Re: Naai topic

Wat enorm leuk! Ik zou dat nog wel aan willen :D
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3278

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:10

Bericht 12 Nov 2015 15:59

Re: Naai topic

Oh die is leuk fiwen!! Ik heb voor Y. ook ooit een zeemeerminnenstaart gemaakt, maar dan heel anders. Deze is wel leuk zo. Het is een rok en de staart hangt erachter dan toch?
<<

LindaK

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 219

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:53

Bericht 12 Nov 2015 16:19

Re: Naai topic

Oh die is echt leuk Fiwen!!
<<

Fiwen

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 24 Apr 2014 12:38

Bericht 12 Nov 2015 18:08

Re: Naai topic

Liadan schreef:Oh die is leuk fiwen!! Ik heb voor Y. ook ooit een zeemeerminnenstaart gemaakt, maar dan heel anders. Deze is wel leuk zo. Het is een rok en de staart hangt erachter dan toch?


De staart is los van de rok dus ze kan kiezen of ze hem voor of achter wil en hij kan evt ook nog ergens anders overheen.
Grote meid: 25-08-2010
Kleine meid: 15-09-2016

http://www.juulsoof.nl
Instagram & Facebook: @juulensoof
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 12 Nov 2015 18:15

Re: Naai topic

Wat gaaf Fiwen. Wat zal ze blij zijn.
#teammaple🍁
<<

Anoniem159

Bericht 13 Nov 2015 15:13

Re: Naai topic

O wat gaaf Fiwen!

Liadan, ik vind de trui eigenlijk wel mooi geworden, alleen die elleboog... hoe noem je dat? Die rode rechthoeken erop, vind ik niet zo mooi en maken de trui onnodig druk denk ik.

Ik heb de jurk van mn dochter zo goed als klaar, zou wel een foto willen plaatsen, maar weet niet hoe dat moet. Wat is makkelijker, via telefoon of laptop?
Ik ben er wel tevreden over nu, toen ik de stof aan een vriendin liet zien zei ze direct: wat een leuk kerststofje! Het was helemaal niet mn bedoeling om er een kerstjurk van te maken dus de lol was er even af, maar nu hij klaar is ben ik er blij mee. Ondanks dat de kraag en de manchetten toch donkergroen zijn geworden.

Ik heb nu net het patroon voor een jumpsuit voor mn zoon geknipt. In het blad is hij zó leuk, ik hoop dat het me gaat lukken want hij heeft een moeilijkheidsgraad van 4 stipjes.
<<

LindaK

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 219

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:53

Bericht 30 Nov 2015 13:16

Re: Naai topic

Sinterklaasrokje voor J.ulia! Ik vind 'm leuk : )

Afbeelding
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9737

Geregistreerd: 04 Sep 2013 11:33

Bericht 30 Nov 2015 14:33

Re: Naai topic

Oh wat leuK!!!!
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3278

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:10

Bericht 30 Nov 2015 18:24

Re: Naai topic

Die is heel leuk Lindak!!
<<

Anoniem236

Bericht 30 Nov 2015 19:16

Re: Naai topic

Heel leuk Linda!
<<

Fiwen

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 24 Apr 2014 12:38

Bericht 01 Dec 2015 10:03

Re: Naai topic

Wat gaaf Linda! Mag ik vragen waar je de stof vandaan hebt? Niet meer voor dit jaar maar ik weet zeker dat J daar volgend jaar heel blij mee zou zijn.

Ik heb een nieuwe uitdaging gevonden qua naaien. Ik heb gisteren voor het eerst een Tinkerbell geappliqueerd op een jurkje en voor de 1e keer vind ik het bijzonder goed gelukt. (Op het feit na dat ik achteraf erachter kwam dat ik het op de achterkant gedaan had en dus heel mn jurk heb moeten veranderen om het weer goed te krijgen)

Afbeelding

Afbeelding

En de achterkant, die had dus eigelijk gewoon effen moeten zijn maar ik had niet genoeg stof om een compleet nieuwe achterkant te maken dus toen maar zo opgelost en achteraf vind ik dit minstens net zo leuk:
Afbeelding
Grote meid: 25-08-2010
Kleine meid: 15-09-2016

http://www.juulsoof.nl
Instagram & Facebook: @juulensoof
VorigeVolgende

Terug naar Hobby's, uitgaan & vrije tijd

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers