Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Na 4,5 jaar een vordering ontvangen

<<

Parisienne

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3787

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:55

Bericht 10 Nov 2015 13:36

Na 4,5 jaar een vordering ontvangen

Ik heb zojuist een brief ontvangen van een incassobureau in Den Haag dat ik een bedrag van bijna 50 euro schuldig ben aan een telefoonverzekeraar. Er staat een verhaal bij dat het desbetreffende bedrijf in april 2011 een bedrag heeft geprobeerd af te schrijven, niet gelukt. Later weer geprobeerd, weer niet gelukt. Uiteindelijk is op 13-07-2011 mijn verzekering voor de iPhone beëindigd. Dit incassobureau weet inderdaad de details wel, zelfs het IMEI-nummer van mijn telefoon klopt (heb even het doosje opgezocht, die had ik toevallig nog liggen). Zo apart.

Dit kan allemaal kloppen. Ik heb namelijk (binnen 14 dagen) een opzeggingsbrief/mail verstuurd omdat ik de verzekering er toch niet bij wilde. Dat weet ik nog precies.

Ik vind het zó raar dat het desbetreffende verzekeringbedrijf nu na 4,5 jaar een incassobureau inschakelt om mij te laten betalen. Wat kan ik nu doen? Iemand die mij advies kan geven?

Edit: het rekeningnummer van het desbetreffende incassobureau is van de Deutsche Bank. Daarom vind ik het een beetje apart. Een Nederlands bedrijf, via Google lijkt het inderdaad te bestaan, maar een rekeningnummer via de Deutsche Bank. Apart.
<<

Pippin

Kwebbel

Berichten: 434

Geregistreerd: 19 Sep 2013 15:18

Bericht 10 Nov 2015 13:42

Re: Na 4,5 jaar een vordering ontvangen

Inderdaad heel vreemd. Weet hier de regels ook niet van. Maar even een reactie op je laatste edit. Deutsche bank is ook actief in Nederland. Dus betekent niet dan ze per se in Duitsland zitten.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 10 Nov 2015 13:46

Re: Na 4,5 jaar een vordering ontvangen

Ik zou even bellen met het incassobureau.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

boeddha

Kletskop

Berichten: 609

Geregistreerd: 22 Apr 2015 12:14

Woonplaats: Achterhoek

Bericht 10 Nov 2015 13:50

Re: Na 4,5 jaar een vordering ontvangen

Ik heb laatst ook zoiets gehad alleen bij ons was het 9 jaar later. Volgens mij is de verjaringstermijn voor jou wel verstreken. Oh ik heb t even opgezocht en die is dus niet verstreken. Bij producten is de verjaringstermijn 2 jaar maar bij diensten (dingen als verzekeringen enz) is de verjaringstermijn 5 jaar. Misschien kun je er een telefoontje aan wagen?

Toen ik de brief kreeg heb ik ook meteen gebeld en aangegeven dat dat bedrag mee was genomen in de schuldsanering en dat we daar al bijna 5 jaar uit zijn. Ik moest toch betalen en kreeg een soort van dreigbrief erna en heb toen een voorbeeldbrief op internet gevonden dat ik niet betaalde omdat de wettelijke verjaringstermijn al lang en breed voorbij was. Helaas is dat bij jou nog niet het geval.
<<

GeKKiE

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5001

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:30

Bericht 10 Nov 2015 13:51

Re: Na 4,5 jaar een vordering ontvangen

Hier was juist laatst een nieuwsitem over.
Dat incassobureau's handelen vanuit bedrijven waar vaak fouten gemaakt worden.
En zo is degene die het incassobureau achter zich aankrijgt vaak de dupe.
Er klopt dus vaak niks van de incasso's.

Ik zou het goed uitzoeken!
<<

Anoniem193

Bericht 10 Nov 2015 16:50

Re: Na 4,5 jaar een vordering ontvangen

Ik zou een kopie van de brief/mail opsturen waarin je toentertijd aangaf niet die verzekering te willen hebben.
<<

Anoniem255

Bericht 10 Nov 2015 22:27

Re: Na 4,5 jaar een vordering ontvangen

Een Nederlands bedrijf bij de deutsche bank is niet zo raar. Dat kan wel. Had het bedrijf waar ik voor werkte ook. Maar dat ze er nu mee aan komen kakken os wel apart.
<<

Parisienne

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3787

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:55

Bericht 10 Nov 2015 22:59

Re: Na 4,5 jaar een vordering ontvangen

Ik ga morgen bellen. Heb me suf gezocht naar kopieen van brieven van opzegging en dergelijke, maar helaas niks gevonden. Al mijn mails zijn van voor 2013 verwijderd, brieven kan ik nergens vinden. Zo rot!
<<

MissEnergy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3232

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:46

Woonplaats: Friesland

Bericht 11 Nov 2015 00:01

Re: Na 4,5 jaar een vordering ontvangen

Tip: Google eens op dit verhaal. Er zijn veel meer mensen met dit probleem.

Ik hoop dat je nog een brief oid kan achterhalen!
08/2018
05/2021

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers