Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Stelling #29: dieren horen niet in het circus thuis

<<

Burgemeester Nicky

Gebruikers-avatar

Site Admin

Berichten: 5452

Geregistreerd: 31 Aug 2013 16:30

Bericht 05 Nov 2015 08:56

Stelling #29: dieren horen niet in het circus thuis

<<

Anoniem255

Bericht 05 Nov 2015 09:05

Re: Stelling #29: dieren horen niet in het circus thuis

Welke dieren?
Het circus waar ik laatst was, daar waren nog paarden en honden. Voor beide duurde het ongeveer 5 minuten. Deze dieren moeten ook "onder dwang" mee doen aan allerlei wedstrijden. Dan moet dat ook afgeschaft worden?

Overigens hoefde ze geen rare kunstjes te doen en worden deze dieren beter verzorgd als menig huisdier. Voor mij hoeft dit niet afgeschaft te worden.

Dat olifanten, tijgers etc niet meer in het circus mogen ben ik het mee eens.
<<

Anoniem148

Bericht 05 Nov 2015 09:52

Re: Stelling #29: dieren horen niet in het circus thuis

Eens met mien. Geen wilde dieren maar 'gewone' dieren mogen best even mee doen.
Zelf ben ik al heel lang niet meer in het circus geweest (vast wel toen ik nog jong was maar weet ik niets meer van) maar zou ook niet met zoon gaan. Heb angst met wilde dieren die los zijn. Dus dieren kijken we wel in de dierentuin, veilig achter een hek.
Loop dus ook nooit door zo'n apen tuin waar de apen los lopen.
<<

Winegum

Major Yipyapper

Berichten: 4015

Geregistreerd: 26 Okt 2013 18:21

Bericht 07 Nov 2015 17:14

Re: Stelling #29: dieren horen niet in het circus thuis

Ik vind dat er sowieso geen wilde dieren in het circus thuishoren. Ze horen gewoon in de natuur, in vrijheid te leven.
Dieren zoals honden en paarden, ik weet niet wat ik daar van vind. Mijn gevoel blijft toch wel dat ik dit niet nodig vind in een circus. Maar ik kan niet goed uitleggen waarom precies. Wat mij betreft vooral acrobatiek en mensen.
<<

Olíve

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3293

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:20

Bericht 07 Nov 2015 17:50

Re: Stelling #29: dieren horen niet in het circus thuis

Eens! Geen dieren in het circus. Alleen mensen, die er zelf voor kiezen, horen naar mijn mening in het circus.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 07 Nov 2015 18:18

Re: Stelling #29: dieren horen niet in het circus thuis

Dandelion en Winegum, wilde dieren zijn in Nederland verboden in het circus dus als het goed is kom je die sinds september dit jaar niet meer tegen.
#teammaple🍁
<<

Anoniem148

Bericht 07 Nov 2015 19:30

Re: Stelling #29: dieren horen niet in het circus thuis

Ow ja klopt.
Maar ik vind zo'n circus met acrobaten enzo ook veel leuker. Van mij hoeven die dieren niet.
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 07:06

Bericht 09 Nov 2015 22:13

Re: Stelling #29: dieren horen niet in het circus thuis

Urban Naked schreef:Dandelion en Winegum, wilde dieren zijn in Nederland verboden in het circus dus als het goed is kom je die sinds september dit jaar niet meer tegen.


Pas was er een circus in de stad waar ik werk, en daar zag ik toch echt een olifant bij staan.
Ik ben trouwens van mening dat gedomesticeerde dieren wel mogen en wilde dieren niet.
<<

maia

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 918

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:01

Bericht 10 Nov 2015 11:40

Re: Stelling #29: dieren horen niet in het circus thuis

van dat verbod wist ik niet, wat goed!
Ik vind ook dat er geen dieren thuishoren in een circus, net zoals ik vind dat dieren niet thuis horen in een dierentuin.
Mother of 3 adorable children

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers