Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Vloerverwarming

<<

PiP

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1578

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:43

Bericht 05 Nov 2015 10:51

Vloerverwarming

Wij twijfelen om vloerverwarming te nemen, wie heeft hier ervaring mee in een nieuwbouwhuis?
Het lijkt mij heerlijk en ideaal dat je geen radiatoren hebt hangen, maar mijn collega gaf wel aan dat je niet zomaar even de temperatuur een graad hoger kan zetten.

Wat zijn jullie plus en minpunten?
December 2009
juli 2012
<<

Rose.

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2362

Geregistreerd: 04 Sep 2013 20:13

Bericht 05 Nov 2015 11:28

Re: Vloerverwarming

Ik heb ook een vloerverwarming. Voordeel is idd dat het geen ruimte inneemt, maar de temperatuur 'even' verzetten gaat idd niet zo maar. Dat heeft meer tijd nodig. Hier zijn ze allemaal centraal afgesteld, daardoor werkte hij pas later dit jaar dat ik er echt wat aan heb, maar dat zullen jullie dan natuurlijk niet hebben.
Ben er wel blij mee op zich. Je vloer is zo lekker warm als je er op loopt :D
Mijn blog: http://www.enjoycelife.nl

Want de allermooiste bloemen, groeien vlak langs het ravijn
En om die te kunnen plukken moet je durven bang te zijn ♥
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4358

Geregistreerd: 22 Feb 2015 14:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 05 Nov 2015 11:55

Re: Vloerverwarming

Wij hebben nu vloerverwarming en in ons nieuwe huis beneden en in de badkamer. Voordelen heeft Rose al genoemd, nadeel vind ik persoonlijk dat ik de stralingswarmte mis. Je kunt niet even lekker dicht bij de kachel gaan zitten als je het koud hebt. Dat probleem is bij ons opgelost omdat we ook een gashaard hebben genomen.
<<

anoniem203

Bericht 05 Nov 2015 16:58

Re: Vloerverwarming

Wij hebben vloerverwarming in de woonkamer en op de badkamer. Zowel in de woonkamer als badkamer zit er een radiator. De radiator in de woonkamer zit achter de bank (dus uit het zicht) en in de badkamer hangt zo'n zo'n design verwarming waar je zowel handdoeken aan kunt hangen. Ik ben blij dat we die hebben. Als je het even een tikje warmer wil hebben zetten we gewoon even de verwarming aan en dat voel je dan goed. Als we straks een aanbouw gaan laten maken wordt die verwarming ook weer terug gehangen waar dan de eettafel komt te staan. Dus ook weer uit het zicht.
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6219

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:32

Bericht 05 Nov 2015 17:29

Re: Vloerverwarming

Hier hetzelfde: lekker dat het warm is onder je voeten, maar je kunt niet even de kachel hoogzetten en lekker tegen de radiator zitten. Ik denk, dat als ik in een volgend huis de keuze heb, dat ik dan kies voor vloerverwarming en iets van radiatoren of een haard.
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

PiP

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1578

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:43

Bericht 05 Nov 2015 21:19

Re: Vloerverwarming

We kunnen ook kiezen uit bijverwarming, maar dan blijven alle radiatoren, niet maar een paar.
Ik zal zelf niet snel tegen een verwarming aan gaan zitten, dat doe ik nu ook niet en het zijn in het nieuwe huis van die lage radiatoren.
We hebben aan de voor- en achterkant veel lage ramen, de radiatoren zullen voor de ramen komen volgens de tekening.

Twijfel twijfel! Het is best wel een kostenpost, zou balen zijn als het straks tegenvalt.
December 2009
juli 2012
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:06

Bericht 05 Nov 2015 21:50

Re: Vloerverwarming

Zelf ben ik er niet zo'n fan van.
Ik vind de warmte gewoon minder fijn en bij vrienden van ons moeten ze de verwarming best hoog zetten om hem te laten verwarmen en dan wordt het eigenlijk te warm, maar zet je 'm niet aan is het weer net te fris.. Niet ideaal dus, doe mij maar gewoon radiatoren.
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

kippie

Lady-post-a-lot

Berichten: 1276

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:34

Bericht 07 Nov 2015 16:47

Re: Vloerverwarming

Heerlijk vloerverwaming..

Mijn ouders hadden dit. Maar hun hadden ook radiatoren erbij..
<<

Annie24

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1405

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:22

Bericht 07 Nov 2015 20:49

Re: Vloerverwarming

Hier vloerverwarming in het hele huis en geen radiatoren. Het huis is ook heel goed geisoleerd, waardoor de thermostaat bv 21 aangeeft, terwijl het helemaal niet zo aanvoelt. Om er dan voor te zorgen dat het lekker voelt moet de vloerverwarming echt wel op 23 graden staan. Niet dat we daardoor veel meer kosten hebben en ik gok dat het met radiatoren ook zo geweest was.

Het nadeel vind ik dat je niet direct merkt dat je de verwarming aanzet omdat het een tijdje duurt voordat alle buizen warm zijn.
Afbeelding
<<

PiP

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1578

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:43

Bericht 07 Nov 2015 22:36

Re: Vloerverwarming

Staat hij dan bij jullie standaard op 23 graden? Of doe je dat dan alleen als je het koud hebt?
Als ik overdag thuis ben dan
Wij hebben straks een A label, dus ook goed geïsoleerd.
December 2009
juli 2012
<<

Annie24

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1405

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:22

Bericht 07 Nov 2015 23:24

Re: Vloerverwarming

Hij staat standaard op 18 graden, maar zo koud is het in de 2 jaar dat we hier wonen nog nooit geweest. Stel dat het 20 graden is volgens de thermostaat, dan helpt het niet om hem op 20,5 te zetten. Om te zorgen dat het echt lekker aanvoelt moet hij echt 1,5 of 2 graden omhoog. Voordeel is wel dat hij 's avonds best vroeg weer omlaag kan want de vloer blijft wel lang warm. 's Nachts koelt het vrij weinig af door de goede isolatie.

Je kan het eigenlijk zo zien: het is hier standaard tussen de 20 en 21 graden in huis waardoor de verwarming standaard tussen de 21 en 23 graden gezet moet worden om er iets van te merken.

We hebben aan de zonkant ook nog eens een raam van 4,5 bij 2,5 meter. Als het zonnetje maar even schijnt schiet de thermostaat omhoog.

Ik heb tot nu toe 1 dag de verwarming aangehad en dat was toen ik niet lekker was. Op dit moment geeft de thermostaat 21,5 aan terwijl het al een week of 2-3 geleden is dat de verwarming aan stond.

In de zomer van 2014 gaf de thermostaat 35 aan, maar hoger kan hij niet hebben we ons laten vertellen :laughcry: We hebben sinds vorig jaar screens en afgelopen zomer werd het max 28
Afbeelding
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 09 Nov 2015 16:12

Re: Vloerverwarming

Hier ook vloerverwarming. Keuken en woonkamer is een ruimte en daar hangt nog een klein verwarming bij (handig om een handdoek te drogen). Ook in de badkamer ligt vloerverwarming. Het is eigenlijk al standaard zonder te stoken 18 graden in huis.

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers