Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


27 weken, veel klachten. nu al stoppen met werken?

<<

anoniem196

Bericht 07 Nov 2015 21:12

27 weken, veel klachten. nu al stoppen met werken?

*weg*

Maar nu mijn vraag. Nog door blijven werken of stoppen.? Wat zouden jullie doen.
Laatst gewijzigd door anoniem196 op 08 Nov 2015 02:12, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem177

Bericht 07 Nov 2015 21:15

Re: 27 weken, veel klachten. nu al stoppen met werken?

Als jij het niet meer trekt dan lijkt het mij heel simpel.
<<

Anoniem328

Bericht 07 Nov 2015 21:28

Re: 27 weken, veel klachten. nu al stoppen met werken?

Heel herkenbaar.
Ik had dit ook rond die termijn. Super vervelend want je wil liever niet opgeven maar je moet echt naar je eigen lichaam luisteren.
Ik ben minder gaan werken (halve dagen ) en dat scheelde echt enorm! Uiteindelijk ben ik naar 3 uren per dag gegaan en zo heb ik het tot mn verlof volgehouden.
Is dit voor jou ook een optie? Is misschien het proberen waard. Als dit niet mogelijk is zou ik me volledig ziek melden als ik jou was.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15894

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 07 Nov 2015 21:29

Re: 27 weken, veel klachten. nu al stoppen met werken?

Wat doe je voor werk?

Ik ben verpleegkundige had ook veel last van harde buiken. Vanaf week 27 ongeveer ben ik therapeutisch gaan werken en ben ok kantoortaken gaan doen. Dit deed ik parttime en zittend en dat ging prima. Wellicht is het dus een optie om je uren te reduceren en eventueel minder belastend werk te gaan doen?
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Anoniem185

Bericht 07 Nov 2015 21:37

Re: 27 weken, veel klachten. nu al stoppen met werken?

Vanaf januari gaat bij ons een nieuwe regel in, bij 6 maanden MOET je verplicht stoppen met werken (je mag ook niet iets zittends doen, je moet echt verplicht stoppen). 27 weken lijkt me dus niet absurd om al te stoppen.
<<

Maeve

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1206

Geregistreerd: 29 Mrt 2015 20:45

Bericht 07 Nov 2015 21:40

Re: 27 weken, veel klachten. nu al stoppen met werken

Wat voor werk doe je dan Bob?

Ik zou niet meteen helemaal stoppen als eerste optie maar eerst eens kijken of het met minder uren wel lukt bijv, of met ander soort werk.
What a difference a day makes 14-02-2010 16-01-2013
<<

zonneschijn

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4886

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:28

Bericht 07 Nov 2015 22:24

Re: 27 weken, veel klachten. nu al stoppen met werken?

Ik had er ook veel last van vanaf 23 weken, ik ben toen minder uren gaan werken en dat hielp. Ging van fulltime naar halve dagen.
Jij voelt zelf het beste aan wat voor jouw lichaam het beste is, daar zou ik goed naar luisteren.
Trots op mijn stoere ventje!
<<

Anoniem167

Bericht 07 Nov 2015 22:26

Re: 27 weken, veel klachten. nu al stoppen met werken?

Naar je lichaam luisteren en overleggen met je werk wat je wellicht als vervangend werk zou kunnen doen? Ik heb een collega die met 20 weken ermee gestopt is, omdat het écht niet meer ging, maar ik heb ook 2 zwangere collega's die tot 34 weken aan het poetsen zijn, omdat ze van bedrijfsarts gewoon moeten doorgaan.
<<

Anoniem185

Bericht 07 Nov 2015 22:28

Re: 27 weken, veel klachten. nu al stoppen met werken

Maeve schreef:Wat voor werk doe je dan Bob?

Ik zou niet meteen helemaal stoppen als eerste optie maar eerst eens kijken of het met minder uren wel lukt bijv, of met ander soort werk.
Ik werk in de verpleging op een heelkundige afdeling, waarbij we dagelijks met veel bedden met patiënten in heen en weer moeten rijden.
<<

Anoniem328

Bericht 07 Nov 2015 22:41

Re: 27 weken, veel klachten. nu al stoppen met werken

Bob schreef:
Maeve schreef:Wat voor werk doe je dan Bob?

Ik zou niet meteen helemaal stoppen als eerste optie maar eerst eens kijken of het met minder uren wel lukt bijv, of met ander soort werk.
Ik werk in de verpleging op een heelkundige afdeling, waarbij we dagelijks met veel bedden met patiënten in heen en weer moeten rijden.


In het geval van jouw werk snap ik dat maar ik vind het wel vreemd dat vervangend werk ook niet mag. Met 6 maanden zijn de meeste zwangere vrouwen nog prima in staat om bepaalde werkzaamheden te verrichten.
<<

Anoniem185

Bericht 07 Nov 2015 22:53

Re: 27 weken, veel klachten. nu al stoppen met werken?

Ik vind het een kut regel. Ik ben kostwinnaar en moet verplicht drie maanden eerder stoppen en dus fors gekort worden op mijn loon terwijl ik misschien nog wel een heel aantal weken lager door kan. Vind het schandalig. Bureau werk zou ik inderdaad best nog wel kunnen tot vlak voor de geboorte. Bedden rijden zal wat moeilijker zijn natuurlijk. Ik vind alleen dat er naar de situatie gekeken moet worden en niet puur naar het aantal weken.
<<

Anoniem328

Bericht 07 Nov 2015 22:58

Re: 27 weken, veel klachten. nu al stoppen met werken?

Je wordt dus gekort op je loon vanwege die regel? :wtf:
Belachelijk!
Daar zou ik ook echt niet blij mee zijn zeg. Wie bedenkt zoiets doms zeg?! En mag dat zomaar?
Tuurlijk moeten ze het per geval bekijken. Zoals je al zegt, de meesten kunnen nog prima vervangend werk verrichten.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 07 Nov 2015 23:46

Re: 27 weken, veel klachten. nu al stoppen met werken?

Ik zou eerst bij een fysio langsgaan voor je besluit te stoppen. Mij heeft dat onwijs geholpen. Ik draag tijdens m'n werk een bekkenband en heb veel tips gekregen over hoe ik m'n energie beter kan verdelen. Merk echt veel verschil.
#teammaple🍁
<<

anoniem196

Bericht 08 Nov 2015 01:28

Re: 27 weken, veel klachten. nu al stoppen met werken?

Bedankt voor jullie reacties.
Ik loop al een aantal weken bij de fysio.

Ik werk nu niet eens twee hele dagen, maar onder schooltijd. Het is lichamelijke geen zwaar werk. Maar voor ik op mijn werk ben, heb ik al van alles gedaan. Opstaan met dochter, haar naar school brengen. En na mijn werk kan ik niet meteen gaan liggen, haar uit school halen, even aandacht geven, koken enzovoort.
Kijk komende week nog even hoe het gaat. En anders vragen om een gesprek.

Als ik nou nog veel leuke dingen deed kon ik wat minder doen zodat ik meer energie heb om te werken.
Maar doe al zo rustig aan.
<<

Ayla

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1830

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:06

Bericht 08 Nov 2015 08:12

Re: 27 weken, veel klachten. nu al stoppen met werken?

Wat niet gaat, gaat niet. Ik begrijp dat je veel harde buiken hebt? Je hebt ook je dochter er nog bij, werk stond bij mijn tweede zwangerschap op de tweede plaats hoor. Ik stopte eerst met leuke dingen doen, toen met werken, maar tegen Elena kon ik niet zeggen "je moet even honger hebben want ik moet rusten" bijv. dat ging gewoon door. Ze heeft heel wat uren voor de tv doorgebracht die laatste maanden. Je kinderen gaan voor hè, werk is maar werk.
<<

Isabel_

Major Yipyapper

Berichten: 3624

Geregistreerd: 08 Sep 2013 09:40

Bericht 08 Nov 2015 20:13

Re: 27 weken, veel klachten. nu al stoppen met werken?

Wat is het advies van de verloskundige? Ik werk nu al ruim een maand niet meer op advies van mijn gynaecoloog. Ook ivm harde buiken en rug - en bekkenklachten. Ik baalde hier ook enorm van maar zij vond het niet meer verantwoord dat ik nog ging werken. Ik moet zeggen dat het volledig thuis zijn en de zorg voor mijn dochtertje mij tegen is gevallen. Ik vind de zorg voor mijn dochtertje vrij pittig nu waardoor zij op mijn werkdagen alsnog naar de oppas gaat. Ik houd die dagen dan meer rust en doe het huishouden. Maar ik merk dat ik het vooral ook mis om mentaal met iets anders bezig te zijn dan mijn dochtertje, zwangerschap en huishouden. Ik zou dus eerst proberen of je vervangende taken kan doen of minder kan gaan werken voordat je stopt. Ik heb dit ook een aantal weken gedaan maar dit bracht mijn helaas niet genoeg rust. Misschien dat dit bij jou wel het geval is.

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers