Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Prijzen loterij van vorige bewoners

<<

Prosecco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2144

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:55

Bericht 08 Nov 2015 03:28

Prijzen loterij van vorige bewoners

Wij krijgen regelmatig post van de loterij dat er een prijs is gewonnen op ons adres maar op de naam van iemand waarvan we niet weten wanneer die er gewoond heeft.
Omdat we deze persoon dus niet kennen kunnen we geen contact opnemen hier over en in het verleden hebben we een paar keer de prijs besteld en zelf gehouden.
Nu liggen er weer 4 prijzen, maar mijn vriend durft ze niet meer te bestellen omdat hij bang is dat de oude bewoners er achter komen en dat het gezien wordt als diefstal.
Wat zouden jullie doen in deze situatie?
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5490

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:34

Bericht 08 Nov 2015 05:40

Re: Prijzen loterij van vorige bewoners

Wat gek dat je je niet moet legitimeren of inloggen als jezelf bij het bestellen van de prijs. Maar de post is dan toch aan een andere naam gericht? Dan maak je dus post van een ander open, dat mag volgens mij niet. Ik zou denk ik de loterij op de hoogte stellen dat deze persoon niet meer op dit adres woont. Het ophalen van de prijzen zou mij denk ik een beetje een gek gevoel geven en dan zou ik er niet blij mee kunnen zijn.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 08 Nov 2015 08:56

Re: Prijzen loterij van vorige bewoners

Maar waarom geven jullie niet gewoon aan dat diegene er niet meer woont dan? Als ik post krijg die niet voor mij is zet ik er 'retour afzender' op, en 'bewoner verhuisd'.
#teammaple🍁
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 08 Nov 2015 08:57

Re: Prijzen loterij van vorige bewoners

En prijzen op naam van iemand anders bestellen.. Sorry maar dat vind ik echt heel raar. Ik zou er niet eens op komen.
#teammaple🍁
<<

Maddie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5466

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:18

Woonplaats: Noord Holland

Bericht 08 Nov 2015 08:58

Re: Prijzen loterij van vorige bewoners

Ik zou de loterij inlichten dat ze er niet meer wonen.
Augustus 2012
Augustus 2014
Mei 2016
<<

Anoniem137

Bericht 08 Nov 2015 09:33

Re: Prijzen loterij van vorige bewoners

Ik zou idd de loterij inlichten en de enveloppen weggooien. Kennelijk vinden de oude bewoners die loterij niet zo belangrijk, anders hadden ze hun adres wel gewijzigd.
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6123

Geregistreerd: 11 Sep 2013 12:54

Bericht 08 Nov 2015 09:39

Re: Prijzen loterij van vorige bewoners

Ojee.. Dat vind ik nogal wat om hun post te openen en de prijs vervolgens zelf maar te houden. Dat is stelen, je weet de reden niet waarom de vorige bewoner hier geen actie op heeft ondernomen. Inderdaad aangeven dat de bewoner is verhuisd, lijkt me het eerlijkst en de meest logische oplossing.
<<

Anoniem280

Bericht 08 Nov 2015 09:54

Re: Prijzen loterij van vorige bewoners

Wij hebben dat ook.
Maak zelf de post niet van hun open, mijn schoonmoeder wel.
En geeft het vervolgens aan mij, en ik doe er niets mee, zie het ook als diefstal.

Hier is het dan wel anders.
De vorige eigenaren zijn uit huis geplaatst! Ze betaalden geen beladting etc meer.
Een makelaar heeft het in de veiling gekocht, is er doorheen gegaan, omdat het meeste door de eigenaren eruit gesloopt was.
Daarna hebben wij het voor weinig gekocht.
Toch is de gemeente hier al geweest.
We moesten rekeningen van de vorige eigenaren betalen, zo niet, deurwaarders en uit huis plaatsing.
Dit omdat de vorige eigenaar hun niet uit hebben geschreven!
Nu is mijn schoonvader bij de gemeente geweest, alles haarfijn uitgelegd, en alles is nu klaar.

Maar ik ga niet de postcodeloterij voor de vorige eigenaar bellen om hun af te melden. Het is niet mijn probleem.
Zo zijn hier ook pakketjes voor hun gekomen, terwijl wij niet thuis waren.
Die pakketten komen nu niet meer, vorige eigenaar moet ze nu zelf bij postkantoor vandaan halen.
Niemand weet waar die mensen nu zijn.
<<

Anoniem304

Bericht 08 Nov 2015 09:56

Re: Prijzen loterij van vorige bewoners

Retour afzender erop. Klaar.
<<

Anoniem137

Bericht 08 Nov 2015 09:58

Re: Prijzen loterij van vorige bewoners

Yadira schreef:Retour afzender erop. Klaar.

Daar heeft de postcodeloterij bijvoorbeeld al maling aan :laughcry: Werkte hier totaal niet.
<<

Anoniem130

Bericht 08 Nov 2015 10:13

Re: Prijzen loterij van vorige bewoners

Niets toe te voegen aan beide posts van Urban Naked. Vind het echt bizar om prijzen van iemand anders te bestellen. Eigenlijk moet je dan ook de rekeningen betalen..

Edit: ik bedoel van de loterij he, en ik snap dat het niet zo werkt en dat het waarschijnlijk op automatische incasso staat bij die vorige bewoners hoor.
Laatst gewijzigd door Anoniem130 op 08 Nov 2015 10:14, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7544

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:04

Bericht 08 Nov 2015 10:13

Re: Prijzen loterij van vorige bewoners

Nou, wij kregen bij ons vorige huis de eerste drie jaar gemiddeld 5 poststukken per week voor de vorige bewoonster. En gemiddeld 1 voor de bewoonster daarvoor (en degene voor ons had er meer dan 10 jaar gewoond). En later nog zeker 1 a 2 dingen per week. Sorry, maar dan ben je er wel een keer klaar mee, dat retour sturen. Dat deed ik dus ook niet, ik gooide alles weg na een tijdje. Maar ik heb ook wel eens dingen opengemaakt hoor, omdat ik wilde weten of het echt belangrijke post was of gewoon reclame. Ik ontving namelijk op mijn oude adres ook altijd reclame van de postcodeloterij, maar ik ben nooit lid geweest, dus ik ga dan niet mijn adres doorgeven. Zoiets kan het natuurlijk ook zijn, en dat wilde ik even controleren. Maar het was voor haar meestal echte post, zelfs vliegtickets en pinpasjes zijn voorbij gekomen. En ze was lid van allerlei tijdschriften, die bleven ook maar komen. En daar hebben wij ook wel eens naar gebeld, maar omdat wij niet lid waren mochten wij niet opzeggen, ook al woonde die vrouw er niet mee, zo lang ze betaalde (en dat deed ze), bleef de post komen. Toen wij laatst verhuisd zijn, kwamen we er zelfs achter dat wij altijd korting bij kpn kregen omdat zij nog een internet- en telefoonabonnement had lopen al vijf jaar (wij hadden zelf upc, maar wel allebei mobiel bij kpn en wij kregen heel veel korting en dubbele mb's, maar nadat we verhuisd waren ineens niet meer, en we snapten niet waarom, bleek dat we die dubbele mb's hadden gekregen omdat er op ons adres internet van kpn was, en dat was zij dus). Sommige mensen zijn gewoon heel laks. Maar goed, ik zou er dus ook geen moeite in steken, en alles gewoon weggooien, omdat instanties er meestal toch niets mee kunnen doen.
<<

Anoniem304

Bericht 08 Nov 2015 10:27

Re: Prijzen loterij van vorige bewoners

Keet. schreef:
Yadira schreef:Retour afzender erop. Klaar.

Daar heeft de postcodeloterij bijvoorbeeld al maling aan :laughcry: Werkte hier totaal niet.

Dan flikker je het weg :P. Prijzen innen vind ik echt aso.
<<

Anoniem137

Bericht 08 Nov 2015 10:55

Re: Prijzen loterij van vorige bewoners

Yadira schreef:
Keet. schreef:
Yadira schreef:Retour afzender erop. Klaar.

Daar heeft de postcodeloterij bijvoorbeeld al maling aan :laughcry: Werkte hier totaal niet.

Dan flikker je het weg :P. Prijzen innen vind ik echt aso.

Haha, wij gooiden het inderdaad ook weg hoor! Prijzen zou ik niet durven innen, want nu ik erover nadenk... als er prijzen vallen dan kun je ervan uit gaan dat het een betalend lid is. Ik ga geen prijzen innen terwijl ik iemand anders maar laat betalen.
<<

Luisa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2828

Geregistreerd: 19 Okt 2013 11:39

Bericht 08 Nov 2015 11:16

Re: Prijzen loterij van vorige bewoners

Bel die loterij gewoon om aan te geven dat die mensen verhuisd zijn. Misschien heeft de loterij wel een telefoonnr of mailadres van die mensen.
Om welke loterij gaat het eigenlijk? Ben ik wel benieuwd naar, als er zo vaak een prijs op valt.
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11842

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 08 Nov 2015 11:42

Re: Prijzen loterij van vorige bewoners

Loterijen hebben en niet hele nette administatie.
De buren hebben jarenlang de prijzen van mijn ouders ontvangen omdat het rekeningnummer gekoppeld was aan het verkeerde huisnummer. MIjn ouders hadden opgezegd, maar het geld werd wel afgeschreven. Op het moment dat mijn ouders daar over belde, kregen ze te horen dat ze niet bekend waren bij de loterij. Ze zijn nu al een paar maanden bezig om het voor elkaar te krijgen, maar de mensen bij het callcenter zeggen keer op keer andere dingen.

Weggooien en niks mee doen. Als de vorige bewoners te laks zijn om het te regelen, dan houdt het op.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Meneer de Uil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6162

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:08

Bericht 08 Nov 2015 12:00

Re: Prijzen loterij van vorige bewoners

Retouren of weggooien, geen haar op mn hoofd die eraan denkt om post van een ander open te maken en ook nog eens prijzen te innen.
The familytree will always grow 2-12-2015 en 10-10-2018
<<

Anoniem244

Bericht 08 Nov 2015 12:02

Re: Prijzen loterij van vorige bewoners

Ik ben wel benieuwd om welke loterij het gaat en wat voor soort prijzen.
Is dat dan iets als BV een ben&jerry, zulk soort dingen?

Ik zou ook de envelop retour sturen
<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3403

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:35

Bericht 08 Nov 2015 12:34

Re: Prijzen loterij van vorige bewoners

Nou, ik zou als het om een bon gaat van bv die potten ijs die je in een supermarkt kan ophalen die ook wel gewoon gebruiken in plaats van weggooien. ik zou eerst wel de moeite nemen om dat retour afzender verhaal te doen en desnoods een keer te bellen of te mailen met het bedrijf maar als die post ook daarna blijft doorstromen en het om die relatief kleine prijzen gaat dan zou ik de bonnen / brief gewoon gebruiken. Ik zie het dan niet als diefstal omdat ik wel de moeite gedaan zou hebben om de post te laten stoppen en ik het zonden zou vinden om die prijzen dan gewoon te laten liggen. Bij geld prijzen/grotere dingen zou ik wel weer contact op nemen met de organisatie en ze niet zo maar innen.
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
<<

Anoniem154

Bericht 08 Nov 2015 15:09

Re: Prijzen loterij van vorige bewoners

Whatever schreef:Niets toe te voegen aan beide posts van Urban Naked. Vind het echt bizar om prijzen van iemand anders te bestellen. Eigenlijk moet je dan ook de rekeningen betalen..

Edit: ik bedoel van de loterij he, en ik snap dat het niet zo werkt en dat het waarschijnlijk op automatische incasso staat bij die vorige bewoners hoor.



Eens. Ik vind het ook behoorlijk aso.
<<

Prosecco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2144

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:55

Bericht 08 Nov 2015 16:07

Re: Prijzen loterij van vorige bewoners

We hebben al zeker 5 keer de dingen terug gestuurd met de opmerking dat de bewoner er niet meer woont, maar het blijft maar komen. Toen hebben we wel opengemaakt om te controleren of er geen aanmaningen waren, maar dat is het dus niet. Ik ga ook niet ik weet niet hoeveel moeite doen voor iemand die 10-15 jaar geleden op dat adres heeft gewoond.
<<

Anoniem304

Bericht 08 Nov 2015 16:27

Re: Prijzen loterij van vorige bewoners

Ik gooi gewoon alles weg wat we krijgen van vorige bewoners. Het is al minimaal 7 kaar geleden dat er iemand anders woonde hier. Toedeledokie.
<<

Anoniem236

Bericht 08 Nov 2015 16:40

Re: Prijzen loterij van vorige bewoners

Als iemand al zolang verhuisd is zou ik mij niet druk maken om de prijzen hoor, neem aan dat het om bekers ijs of dat soort kleine prijzen gaat.
<<

Ilovethe90s

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3154

Geregistreerd: 03 Sep 2013 22:14

Bericht 08 Nov 2015 17:10

Re: Prijzen loterij van vorige bewoners

Keet. schreef:
Yadira schreef:Retour afzender erop. Klaar.

Daar heeft de postcodeloterij bijvoorbeeld al maling aan :laughcry: Werkte hier totaal niet.
Hier heeft het wel gewerkt dus het proberen waard :wink:
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12149

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 08 Nov 2015 19:29

Re: Prijzen loterij van vorige bewoners

mijn opa en oma hadden het andersom die waren vergeten hun adres te wijzigen bij een loterij met postcode. En er zijn dit jaar meerdere prijzen op gevallen onder andere ijs en een koek prijs en hema bon. Dat waren prijzen die gewonnen waren op heel het dorp vandaar dat wij dat wisten. Mijn opa ging toen naar de vorige bewoner. En die vertelden hem doodleuk dat hij de prijzen zelf al had gebruikt. ijn opa heeft meteen de loterij gebeld.

Maar wat ik me afvraag als die mensen er al 10-15 jaar niet wonen dan weten ze toch ook wel dat je er voor betaald?
Ik zou als ik jou was naar de loterij bellen en uitleggen
Afbeelding

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers