Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Zwangerschap & kinderen biechttopic

<<

Anoniem331

Bericht 08 Okt 2013 08:42

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Als wij een dag weg gaan neem ik nog altijd 2 buggy's mee, en de oudste is nu ruim 4.5 jaar.
Ik heb toch werkelijk geen zin in gemekker, gejank, en geruzie om een buggy als de oplossing zo makkelijk is.
Zelf loop je makkelijk de hele dag, maar die kinderen met die kleine beentjes.. Ik verwacht niet dat ze op een dag dezelfde afstanden kunnen lopen als een volwassene.
Ik heb er ook lak aan wat een ander er dan van zou denken.
Laatst waren we naar een grote markt, ik ga het mezelf dan niet moeilijk maken door de oudste te laten lopen. In de buggy, en vast, wel zo veilig!
<<

Anoniem193

Bericht 08 Okt 2013 08:44

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Wij gebruiken de buggy nog regelmatig, wanneer we naar zwemles gaan van de ene, dan "moeten" de ouders blijven wachten in het zwembad en dan laat ik de jongste echt niet los lopen.
<<

Anoniem58

Bericht 08 Okt 2013 08:50

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Tangerine, mijn zoon heeft meer energie dan ik. Als we naar het bos gaan loopt hij de afstand die ik loop misschien wel 2 of 3 keer, vanwege het springen, rennen, in bomen klimmen etc. Dat was met 4,5 ook al zo. Ookal heeft hij kleinere beentjes. Je kindje moet toch ook gewoon leren bij je te blijven op de markt of waar je dan ook heen gaat? Christian gaf ik dan altijd een hand als het ergens druk was en ik was bang hem kwijt te raken.
<<

Anoniem123

Bericht 08 Okt 2013 09:07

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Ik zou eigenlijk helemaal niets aantrekken van wat een ander denkt. Vind jij het handig om nog even de buggy mee te nemen, prima toch.
Zelf ben ik blij dat wij een looptuigje voor S hebben. Zo kan hij toch zelf lopen zonder dat hij alle kanten op rent. Ideaal! (de opmerkingen van anderen wat minder want je bent echt een lopend bezienswaardigheid.)
Maar eerlijk gezegd denk ik soms ook wel eens als ik in de stad loop en ik zie een ouder kind in een buggy: wat een lui kind zeg. Of ze moeten zichtbaar wat mankeren, dan kunnen ze niet anders.
Maar dat is echt een vooroordeel want je ziet niet altijd aan de buitenkant wat een kind mankeert of niet.
<<

Anoniem5

Bericht 08 Okt 2013 09:09

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Niet elk kind houdt dat vol Bolletje en 4,5 is ook wat anders dan 3/4 waar ze eigenlijk net niet de dag zonder middagslaapje doorkomen maar een middagslaapje ook geen optie meer is. En met een kind van 4,5 is dat ook allemaal makkelijker gedaan dan met een kind van 4,5 en een jonger kind. Met twee kinderen kom je al snel ogen tekort als je alleen bent met ze. Better safe than sorry.
<<

Anoniem58

Bericht 08 Okt 2013 09:13

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Christian deed ook heel snel geen slaapje meer. Mijn zoon zit eigenlijk echt gewoon barstensvol energie. Ik snap dat het een ander verhaal is met twee kinderen, en Christian luisterde eigenlijk ook altijd heel. Goed, als dat niet zo was had ik hem misschien ook in een buggy gestopt.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 08 Okt 2013 09:16

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

SarahKey schreef:Ik zou eigenlijk helemaal niets aantrekken van wat een ander denkt. Vind jij het handig om nog even de buggy mee te nemen, prima toch.
Zelf ben ik blij dat wij een looptuigje voor S hebben. Zo kan hij toch zelf lopen zonder dat hij alle kanten op rent. Ideaal! (de opmerkingen van anderen wat minder want je bent echt een lopend bezienswaardigheid.)
Maar eerlijk gezegd denk ik soms ook wel eens als ik in de stad loop en ik zie een ouder kind in een buggy: wat een lui kind zeg. Of ze moeten zichtbaar wat mankeren, dan kunnen ze niet anders.
Maar dat is echt een vooroordeel want je ziet niet altijd aan de buitenkant wat een kind mankeert of niet.


Ik vind het überhaupt een vooroordeel. Ook een kind dat niets mankeert is niet meteen een lui kind als hij in een buggy zit. Zat mensen vinden zo'n tuigje raar, jij vindt dat prettig. Anderen vinden een buggy prettig.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem5

Bericht 08 Okt 2013 09:18

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

SarahKey schreef:Maar eerlijk gezegd denk ik soms ook wel eens als ik in de stad loop en ik zie een ouder kind in een buggy: wat een lui kind zeg. Of ze moeten zichtbaar wat mankeren, dan kunnen ze niet anders.
Maar dat is echt een vooroordeel want je ziet niet altijd aan de buitenkant wat een kind mankeert of niet.


Om mijn zoon als voorbeeld te nemen, die kan thuis alleen met zijn tablet stil zitten, verder is hij constant in beweging, kruipt het hele huis door de hele dag door met zijn auto's en andere voertuigen, voetballen, trampoline. Hij speelt nooit rustig aan tafel. Als we buiten lopen is het in de wagen voor hem juist een rustmoment. Zodra de speeltuin in zicht is vliegt hij de wagen uit en rent en klimt zich rot daar. Totaal niet lui dus.
Naar de psz en de speeltuintjes op korte afstanden neem ik geen wagen mee.
<<

Anoniem123

Bericht 08 Okt 2013 09:24

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Ik zeg toch ook dat het mijn vooroordeel is :P Ik denk dat toch even snel.
Zo vinden andere mensen idd een tuigje stom. Ieders eigen gedachte. Ik vind een tuigje handig want ik raak mijn kind zo nooit kwijt.
Het idee dat je naar je kind moet zoeken :pale:
En zelf heb ik ook een heel doenig mannetje. Maar stilzitten in de wagen vind hij het eerste half uur leuk maar daarna is het jengelen. :thumbdown: Wel zit hij er graag weer in als hij een stuk zelf heeft gelopen.
Vind het echt nog wel een uitkomst.
<<

Anoniem331

Bericht 08 Okt 2013 09:47

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Bolletje schreef:Tangerine, mijn zoon heeft meer energie dan ik. Als we naar het bos gaan loopt hij de afstand die ik loop misschien wel 2 of 3 keer, vanwege het springen, rennen, in bomen klimmen etc. Dat was met 4,5 ook al zo. Ookal heeft hij kleinere beentjes. Je kindje moet toch ook gewoon leren bij je te blijven op de markt of waar je dan ook heen gaat? Christian gaf ik dan altijd een hand als het ergens druk was en ik was bang hem kwijt te raken.



Ik heb er 2 he. Dus dan is het al meer opletten. En als we naar een bos gaan neem ik uiteraard geen buggy mee. Maar een hele dag lopen/slenteren. En als je op een markt bent waar meer dan 2000 mensen om lopen, zet ik ze in de buggy. Hoewel ze heus weten dat ze bij me moeten blijven is dat natuurlijk geen garantie als je zo eens weg gaat.
Naar school fietst de oudste al tijd, ik hoef er na schooltijd echt nee mee aan te komen dat ze lopend naar huis moet. Dat word dan gewoon echt te veel. Is ook niet gek toch?
<<

Anoniem331

Bericht 08 Okt 2013 09:48

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Coco schreef:Niet elk kind houdt dat vol Bolletje en 4,5 is ook wat anders dan 3/4 waar ze eigenlijk net niet de dag zonder middagslaapje doorkomen maar een middagslaapje ook geen optie meer is. En met een kind van 4,5 is dat ook allemaal makkelijker gedaan dan met een kind van 4,5 en een jonger kind. Met twee kinderen kom je al snel ogen tekort als je alleen bent met ze. Better safe than sorry.



Jij zegt het beter. Dat bedoel ik dus ook. Ik gebruik de buggy niet dagelijks, niet wekelijks en vaak ook niet maandelijks. Maar bij sommige dingen ben ik alles liever een stap voor!
<<

Anoniem193

Bericht 08 Okt 2013 09:52

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Logisch hoor Tangerine.
Zo doe ik het ook. Er gaan weken voorbij dat de buggy niet te voorschijn komt en soms een paar keer achter elkaar.
Zeker wanneer ik alleen met meerdere kinderen op drukke plekken ben, kies ik voor mijn eigen gemak.
<<

Anoniem331

Bericht 08 Okt 2013 09:54

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Gemak & veiligheid!
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 13 Okt 2013 11:27

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Even onder het biechtaccount : Wij gaan voor ons derde kindje:)!
<<

Anoniem166

Bericht 13 Okt 2013 20:52

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Wat leuk! Ik ben benieuwd wie je bent.
<<

Aardbei

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 243

Geregistreerd: 03 Sep 2013 09:00

Bericht 14 Okt 2013 06:00

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Leuk hoor, veel plezier ;)
Afbeelding
Afbeelding
<<

Ilovethe90s

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3154

Geregistreerd: 03 Sep 2013 21:14

Bericht 14 Okt 2013 06:29

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Biechtje schreef:Ik denk dat ik vanmiddag een innestellingsbloeding heb gevoeld. Ik voelde ineens 1 steek in mijn onderbuik en riep daarbij ook ‘auw!’. Daarna ben ik wat bloed verloren, 1 oktober zou ik eigenlijk pas ongesteld moeten worden, dus het zou kunnen. 17 september is mijn eisprong geweest. Nu is mijn vraag, naar hoeveel dagen kan ik nu testen of ik zwanger ben, aangenomen dat het een innestellingsbloeding is geweest?
Hoe is het met dit biechtje?
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 16 Okt 2013 11:27

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Ik hoop zo dat ik volgende week rond deze tijd positief getest heb! Ik denk gisteren mijn innesteling gevoeld te hebben, wat helemaal zou kunnen kloppen wat betreft mijn ovulatie en wanneer we seks hebben gehad. Ik heb er gewoon een goed gevoel over!
<<

Stokstaartje

Kwebbel

Berichten: 363

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:50

Bericht 16 Okt 2013 13:36

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

ik duim voor je!!!
Afbeelding
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 16 Okt 2013 15:46

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

.
<<

Tissie

Bericht 16 Okt 2013 18:35

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Ik duim ook mee!
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 16 Okt 2013 22:43

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Vandaag kwam er een vriendinnetje van mijn dochter spelen. Dochter is 3, vriendinnetje 4. Ik ben van mijn dochter gewend dat ze netjes en rustig omgaat met haar en andermans spullen. Natuurlijk gooit ze in een boze bui weleens wat op de grond en vond ze de magie van het begrip zwaartekracht als kleine meid natuurlijk mega interessant. Maar over het algemeen is ze zuinig op haar spullen. Zeker met haar Playmobil, alle spullen daarvan houdt ze netjes en bij elkaar.

Vandaag was ze dus samen aan het spelen met dat vriendinnetje. Ze wilden knutselen en kleuren. Ik had een potloden en stiften klaargezet. Van dochter ben ik gewend dat ze netjes de dop op de stift doet als ze ze terugzet, maar vandaag was het een zooitje. Het vriendinnetje zat helemaal onder potlood en stift. Ze had net zo lang zitten krassen met de stiften tot er een gat in het papier was ontstaan. Vier stiften hebben ver doorgebogen en kapotte punten. De stift zat overal op haar deel van de tafel, één streep krijg ik niet meer weg. De kinderstoel, de muur, bank en zelfs poppenkleertjes (waar ze tijdens het lopen naar de keuken om te wassen naar greep) zitten onder de kleine vlekjes.

Na het knutselen wilden ze puzzelen. Vriendinnetje liep al naar de kast om een puzzel te pakken. Ze pakt een doos, wil deze heel snel en wild openmaken aan de verkeerde kant. De doos scheurt, puzzelstukken vallen op de grond. Daarna pakt ze de volgende doos en doet het weer. Dochter werd verdrietig, ze heeft haar puzzels graag netjes bij elkaar in de juiste dozen.

Dochter wilde met de Playmobil spelen. Vriendinnetje heeft meerdere dingen van de kleine onderdelen gebroken en verbogen. De boekenkast werd half leeggehaald en door het wilde bladeren in boekjes zijn sommige bladzijden dubbel gevouwen.

Dit zijn enkele voorbeelden van hoe het hier gaat als vriendinnetje hier speelt. Ik ben de moeilijkste niet, hier mag veel. Rommel ruim ik op, geen probleem. Speelgoed door elkaar zoek ik weer uit, geen probleem. Koekkruimels ruim ik op, geknoeid drinken vind ik niet erg. Maar omdat ik van dochter gewend ben dat ze zuinig en netjes met haar spullen omgaat heb ik me vandaag toch wel wat geërgerd. Het meisje doet het niet express, ik ben dan ook niet boos op haar. Heel stom, maar toch baal ik erg van die kapotte stiften, vouwen in bladzijden, kapotte Playmobil, stiftvlekken op de tafel, muur en bank en van de gescheurde puzzeldozen.

Ik vind het gewoon niet leuk meer als dat meisje hier komt spelen. De Playmobil heb ik weggezet, de (dure) stiften en (dure) potloden heb ik ingeruild voor goedkope potloden, de boeken heb ik ze gauw weer in de kast laten zetten.. maar zo blijft er al met al weinig over waar ze mee kunnen spelen. Alles wordt uit de kasten getrokken, het meisje is nieuwsgierig naar alles wat we in huis hebben. Ik hoor mezelf elke vijf minuten zeggen: "Laat dat kastje maar dicht. Laat dat maar staan, hier ligt het speelgoed." Ik vind het heel moeilijk de twee meiden aan te spreken, ik wil het vriendinnetje geen vervelend gevoel geven.

Hoe zouden jullie hiermee omgaan? Of ben ik nou echt een enorme zeur en zij wij hier thuis te zuinig op onze spullen?
<<

Anoniem57

Bericht 17 Okt 2013 02:26

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Ik vind dit niet overdreven zuinig hoor wat je doet, wat er bij jou allemaal mag, mag hier ook, maar ik zou kapotte dingen niet tof vinden, zou het dan ook zeker bij dat meisje aangeven. Zeggen van 'nee, doe dat maar niet, dat zou ik jammer vinden als dat kapot gaat, dan kunnen we er niet meer mee spelen' vind ik meer een deel van de opvoeding dan dat meisje echt een standje geven. Jouw huis, jouw regels, vind dat meisje het niks dan gaan ze volgende keer maar lekker daar spelen.

Hier loopt een meisje van 5/6 door de straat, die op de eerste dag alle huizen af ging om te kijken of daar kindjes woonden waar ze mee kon spelen. Nu was L. nog maar klein maar daar wilde ze toch wel mee spelen, ik had er echt geen goed gevoel bij, en heb het afgehouden. Heb haar daarna nog 1x weggestuurd, sindsdien komt ze niet meer. Mijn voorgevoel klopte wel, de ouders zijn schorem, het meisje verteld leugens over buurkinderen (echt grove leugens, jongetjes van 3 waar ze zogenaamd dingen bij moet doen op seksueel gebied, echt bizar) en ze gaat niet of nauwelijks naar school. Mijn huis, mijn regels dus, en heb er nog geen seconde spijt van gehad dat ik mijn gevoel heb gevolgd.
<<

Anoniem28

Bericht 17 Okt 2013 11:02

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Ik zou in dat geval er wat meer bij blijven zitten, ze niet hun gang laten gaan, maar aan dezelfde tafel gaan zitten met een krant/tijdschrift om direct te kunnen bijsturen als het me te wild gaat.
<<

Annemie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1380

Geregistreerd: 03 Sep 2013 16:01

Woonplaats: Achterhoek

Bericht 17 Okt 2013 11:05

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Oh war vervelend zeg. Ik zou sowieso het kind er op aan spreken. Ik had een keer iemand op visite die had haar zoontje bij zich en trok de tekeningen van mijn zoontje kapot die aan de deur hingen, trok alle dvd's uit de kast, gooide met de glazen onderzetters. zijn moeder zat erbij, maar deed niet veel en zei er niet veel van. Zelf durf ik er dan niks van te zeggen, ondat zijn moeder erbij was en ik zoiets had van dat zij er wat van moet zeggen en niet ik. Maar mijn vriend zei later dat ik er wat van had moeten zeggen, omdat het ons huis is, wat vinden jullie? Als ik zelf ergens ben en mijn zoontje doet iets wat niet mag, dan zeg ik er zelf wat van.
Zoon: 26-06-2010
Zoon: 25-08-2013
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: High Heels, Marsy31