Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wat geef jij bij een collecte?

<<

Anoniem288

Bericht 21 Okt 2015 19:25

Re: Wat geef jij bij een collecte?

.
Laatst gewijzigd door Anoniem288 op 28 Aug 2020 20:51, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

bosjesvrouw

Major Yipyapper

Berichten: 5016

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:03

Woonplaats: Friesland

Bericht 22 Okt 2015 09:17

Re: Wat geef jij bij een collecte?

Ik geef altijd 1 a 2 euro. Ik loop zelf voor kwf en dan geven mensen wel meer dan 2 euro. Mijn moeder loopt voor de hartstochten en dan geven mensen niet meer dan 2 euro.

Als ze hier van de sport verenigingen komen dan koop ik ook altijd wel.
2014 2016
<<

Anoniem234

Bericht 22 Okt 2015 09:57

Re: Wat geef jij bij een collecte?

Wij geven niks. We doen maandelijks aan 2 doelen doneren. Dit vind ik voldoende.
<<

Chaos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2213

Geregistreerd: 24 Dec 2013 22:54

Bericht 25 Okt 2015 08:40

Re: Wat geef jij bij een collecte?

Niets, ik heb maar heel zelden contant geld in huis en ik vind het ook irritant om ze aan de deur te hebben, het is altijd op een rot moment, etenstijd of kinderbedtijd. Misschien moet ik ook eens een sticker aanschaffen.

Ik doneer wel automatisch elke maand via automatische incasso's en dat vind ik eigenlijk wel voldoende. Al denk ik er weleens over om ermee te stoppen als ik de salarissen van de oprichters voorbij zie komen. Mijn inziens start je een goed doel om wat te kunnen betekenen en niet om er rijk van te worden en is elke cent welkom. Begin dan maar eens met een deel van je salaris in het doel te steken, denk ik dan. Ze moeten er uiteraard van kunnen leven maar daar heb je niet zulke bedragen voor nodig.
Afbeelding

I & N juni 2010
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8599

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:45

Bericht 25 Okt 2015 09:35

Re: Wat geef jij bij een collecte?

Ook hier afhankelijk van het kleingeld dat in mijn portemonnee zit, meestal een euro (of twee).
Bij de kerkcollecte hebben we munten, daar geven we €4 per week. Bij een extra collecte tbv een speciaal doel wat meer.
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Elska

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1489

Geregistreerd: 11 Okt 2015 19:55

Bericht 04 Nov 2015 01:11

Re: Wat geef jij bij een collecte?

Lenthe schreef:Voor de mensen die niks geven of zo'n sticker hebben. Wat is daar de reden voor?

wij hebben een goededoelen sticker. Daarbij doneer je online en ontvang je een sticker die 1 jaar geldig is.
Collectanten die op de vreemdste tijden langskomen(1x zelfs 8uur s ochtends) en geen kleingeld in huis hebben waren de voornaamste redenen.
Ik ben ook niet altijd even mobiel, dan duurt het ff voordat ik bij de deur ben(vooral bij ons vorige huis, dat was een bovenwoning) om vervolgens te melden dat ik geen kleingeld heb. Staat de collectant voor niets te wachten.
Afbeelding
<<

Anoniem255

Bericht 04 Nov 2015 11:02

Re: Wat geef jij bij een collecte?

Wij hebben ook een sticker. Ze stonden hier soms wel 3x per dag op de stoep om te collecteren, te verkopen of het waren geloofsovertuigers. Gek werd ik er van. Stond ik net met mijn handen in de ketjap, ei en gehakt... Ging de bel weer.

Wij doneren 1-2x per jaar aan 3-4 doelen die we uitkiezen en dat vind ik voldoende.
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6799

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 06 Nov 2015 19:07

Re: Wat geef jij bij een collecte?

Net wat er in huis is. Dat kan 0,50 zijn maar ook 2,=
Ik leg kleingeld meestal op het plankje in de gang en zo had ik er vorige week nog 3x 0,20 liggen, dan geef ik dus dat.
2016
<<

Ella

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3276

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:44

Bericht 06 Nov 2015 19:43

Re: Wat geef jij bij een collecte?

Het hangt er net vanaf wat er qua kleingeld in huis is
<<

Fauve

Major Yipyapper

Berichten: 2685

Geregistreerd: 02 Sep 2013 21:40

Bericht 06 Nov 2015 20:14

Re: Wat geef jij bij een collecte?

1 euro maar ook vaak niets omdat ik nooit cash heb.

Van de week stonden er 2 gasten 's avonds op het raam te bonken. De bel staat uit want ik ben net bevallen. Ze waren van stop aids now. Of we 4 malig 7 euro wilden doneren....
dat vind ik erg veel eerlijk gezegd en heb ook nee gezegd.
04-2014
10-2015
Vorige

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron