Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Liefde, seks & relatie biechttopic

<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 07 Okt 2013 11:12

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

Ik bedoelde niet méér tot mijn recht, dus of ik juist niet zou opbloeien. De verliefdheid is wederzijds, dat is uitgesproken en ook hij gaat door deze achtbaan, met als verschil dat hij meer tevreden is in zijn eigen relatie. En ik wil ook helemaal niet iemand zijn die alles laat vallen en verder gaat met een ander alsof het niks is. Ik vond in het begin ook dat de verliefdheid niets zei over mijn eigen relatie. Echter merk ik dat ik me niet gestimuleerd voel in mijn eigen relatie. En ik vind het nu juist zo moeilijk omdat ik weet dat de verliefdheid mijn blik vertroebeld.
<<

Anoniem Antwoord

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 214

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:06

Bericht 07 Okt 2013 11:20

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

Ik herken je situatie heel erg Biechtje. Ik bevind me momenteel ook een beetje in een soortgelijke situatie. Het begon met verliefd zijn op een ander, daar heb ik niks mee gedaan, dat zal waarschijnlijk ook nooit iets kunnen worden. Maar hierdoor ben ik in mijn huidige relatie zo ontzettend gaan twijfelen. Ik zie steeds meer eigenaardigheden en onaantrekkelijkheden bij mijn partner. Ik vind hem op dit moment gewoon niet leuk genoeg meer. Die verliefdheid heeft alles op zijn kop gezet. Maar ik durf niet alleen, samen met mijn kind, verder.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9734

Geregistreerd: 04 Sep 2013 11:33

Bericht 07 Okt 2013 11:30

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

Maar als die verliefdheid niet was gekomen ... zou je dan ook nu twijfelen? Ik snap dat je waarschijnlijk iets mis in je eigen relatie (als ik het zo lees), maar kan je daar niet met hem aan werken? Hoe wordt je niet gestimuleerd? Staat hij niet achter je? Is het een optie om dit met hem te bespreken? Heb je het gevoel dat je tegengehouden wordt om te bloeien?

@Antwoord: denk je niet dat je juist door die verliefdheid opeens dingen gaat zoeken die je nu opeens onaantrekkelijk vindt? En ik vind dit opmerkelijk: "niet leuk genoeg meer". Dus eerst vond je hem maar "leuk genoeg"? Ik hoop dat je ooit hem geweldig vond ipv leuk genoeg. Zie je die dingen niet meer? Wat hem eerder aantrekkelijk maakte voor je, iig genoeg om samen een kind te krijgen?
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 07 Okt 2013 11:32

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

Tabbie schreef:Zelf heb ik er geen ervaring mee, maar ik wilde even zeggen dat ik het goed vind dat jullie die stap maken! Een kennis van mij is wel een keer binnen een relatie naar een seksuoloog gegaan (of zij nu aseksueel was of dat het gewoon niet lukte, weet ik even niet meer), maar hij was er erg positief over. Die relatie is nu trouwens over, maar het kan heel fijn zijn om een neutraal persoon te hebben en echt een veilige omgeving. Zo'n persoon weet wat ze moet vragen en als je het zelf wilt oplossen weet je dat niet altijd.

Trouwens, is het iets fysieks waardoor het niet lukt? Ik bedoel het hoeft niet perse de blokkade te zijn natuurlijk.


Dankjewel voor je reactie! Goed om te lezen dat een kennis van jou er erg positief over was! En zoals jij het nu beschrijft is ook precies hoe ik er over denk. Was eerst wel zenuwachtig maar merkte nu bij intake dat het wel heel fijn was om er met iemand anders over te praten die inderdaad ook weet wat ze moet vragen.. Ben benieuwd naar de volgende gesprekken!

Op dit moment hebben wij nog geen fysieke problemen ontdekt.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9734

Geregistreerd: 04 Sep 2013 11:33

Bericht 07 Okt 2013 11:34

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

Ik ben wel benieuwd hoe de gesprekken gaan @Biechtje seksuoloog. Kan je dat laten weten na wat gesprekken?

Ben trouwens blij dat je zelf ook merkte dat het fijn is dergelijke gesprekken. En hopelijk komen jullie er uit, want het is zeker iets om van te genieten en niet om stress om te hebben!
<<

Anoniem44

Bericht 07 Okt 2013 11:46

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

Tabbie schreef:Als het echt niet vol te houden is, zie ik er geen probleem in dat je hiermee naar de hr manager gaat of iemand en daar meld dat jij je ongemakkelijk voelt. Het is namelijk eigenlijk gewoon seksuele intimidatie.

Niet mee eens. Eerst is er kennelijk een periode geweest dat ze wel geïnteresseerd was in haar baas, dus ik vind dit nogal ver gaan om het seksuele intimidatie te noemen. Ze voelt een spanning voor hem en dat blijft in de lucht hangen, waarschijnlijk omdat die gevoelens van beide kanten nog altijd bestaan. Hoe graag ze ook wil dat ze voor haar vriend kiest, ze wordt nog altijd warm van haar baas en vindt het stiekem wel spannend. Beetje vreemd om in zo'n geval naar de HR manager te stappen. Niet eerlijk ook.
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 07 Okt 2013 11:55

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

@ Tabbie,

Dankjewel! Lief! :D Ben ook blij dat het goed is gegaan en dat wij allebei ook echt een goed gevoel hadden bij deze seksuoloog, want dat is ook wel belangrijk denk ik. En hoop ook dat we er binnenkort echt van kunnen gaan genieten, daar ben ik ook wel heel benieuwd naar! Zal af en toe een update plaatsen hier!
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9734

Geregistreerd: 04 Sep 2013 11:33

Bericht 07 Okt 2013 12:18

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

-ED- schreef:ze wordt nog altijd warm van haar baas en vindt het stiekem wel spannend.


Waar staat dat ze het nog spannend vindt? En ik vind het zeker wel een verschil of ze nog enkel spanning voelt, dan dat hij ongepaste opmerkingen gaat maken of seksueel getinte opmerkingen. Ze heeft al een paar keer gezegd tegen die baas dat hij er mee moet kappen. Moet je dan maar dergelijk gedrag pikken, omdat je ooit wel geintresseerd in was? In vergelijking (even flink om aan te geven wat ik bedoel): als ik ooit seks heb gehad met een gast, maar daarna aangeeft om geen seks meer met hem te willen. Moet ik het dan ook maar toestaan dat hij nog seks met mij heeft, want ik heb immers ooit wel dat met hem gewild?

Als die baas aan haar zit of getinte opmerkingen maakt en zij voelt zich daarbij niet op haar gemak en geeft dit ook aan, maar hij blijft doorgaan, dan zie ik dat zeker als iets ongewenst. En ook zeker seksuele intimidatie.

Om even te quoten:

Zelfs een onschuldig bedoelde opmerking kan een vorm van seksuele intimidatie zijn. Werkgevers zijn dan ook verplicht om alle vormen van seksuele intimidatie te voorkomen.

Vormen van seksuele intimidatie

Er is sprake van seksuele intimidatie als seksuele gunsten afgedwongen (lijken te) worden. Dit kan spelen tussen zowel leidinggevenden met ondergeschikten als mannelijke en vrouwelijke werknemers. Seksuele intimidatie kan in verschillende vormen voorkomen:

Verbaal:
seksueel getinte opmerkingen maken of seksueel getinte sms’jes of briefjes toesturen;
intieme vragen stellen over iemands privé-leven; en
voorstellen doen voor afspraakjes met de bedoeling daarbij seksueel contact te hebben.

Non-verbaal:
iemand langdurig aanstaren;
seksueel getinte afbeeldingen tonen (in de werkkamer of via internet of intranet); en
seksueel gerichte gebaren maken.

Fysiek:
vastpakken, arm om schouder leggen, knijpen;
iemand (proberen te) zoenen;
iemand de doorgang versperren;
aanranding; en
verkrachting.

Seksuele intimidatie hoeft dus niet altijd om fysiek contact te gaan. Ook opmerkingen en gebaren kunnen als vervelend of bedreigend worden ervaren en de waardigheid van de ontvanger aantasten. Het gaat hierbij niet om de intentie van de dader, maar om hoe de ontvanger het ervaart. Hoe onschuldig een opmerking soms ook kan lijken, voor het slachtoffer kan het ernstige gevolgen hebben.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9734

Geregistreerd: 04 Sep 2013 11:33

Bericht 07 Okt 2013 12:21

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

Biechtje schreef:@ Tabbie,

Dankjewel! Lief! :D Ben ook blij dat het goed is gegaan en dat wij allebei ook echt een goed gevoel hadden bij deze seksuoloog, want dat is ook wel belangrijk denk ik. En hoop ook dat we er binnenkort echt van kunnen gaan genieten, daar ben ik ook wel heel benieuwd naar! Zal af en toe een update plaatsen hier!


Dat is zeker belangrijk dat jullie beide een goed gevoel hebben. Waarschijnlijk gaat ze/hij ook voorstellen om eens gewoon elkaars lichaam te verkennen zonder penetratie door bijvoorbeeld een sensuele massage :thumbup: Alleen dat vind ik altijd een goed advies :yes:

Ik kijk uit naar de update!
<<

Anoniem44

Bericht 07 Okt 2013 12:23

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

Het is meer dat eerst van beide kanten seksuele belangstelling was. Nu heeft ze besloten dat ze tóch voor haar vriend kiest, alleen die spanning blijft natuurlijk in de lucht hangen (zoals ze zelf aangeeft). Om dan nu direct naar de HR manager te stappen vind ik te ver gaan. Beter is het om in een persoonlijk gesprek met die baas eerlijk te zijn over het ongemakkelijke gevoel en duidelijk aan te geven hoe de zaken ervoor staan.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9734

Geregistreerd: 04 Sep 2013 11:33

Bericht 07 Okt 2013 12:28

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

Misschien moet ik/jij het nog eens lezen, er staat namelijk dat ze het al heeft aangegeven bij haar baas. Dat hij ermee moet kappen. Dat zij dat niet meer wilt en zich er niet fijn bij voelt. En jij geeft het advies om eerst een gesprek aan te gaan met die baas? Uhmz, dat heeft ze blijkbaar al meerdere keren gedaan. Hij luistert er duidelijk niet naar. Ik denk echt niet dat enkel die spanning is blijven hangen. Ze geeft immers ook aan dat hij er gebruik van maakt. Dat hij met haar speelt. Ik weet natuurlijk niet in welke gradatie dit is of hoe dat uitwerking heeft. Maar je verdraaid mijn advies als je zegt dat ik adviseerde om DIRECT naar de HR-manager te stappen. Ik denk echter dat als je al vaker het gesprek met hem bent aangegaan en hij stopt niet, dat negeren alleen ook niet werkt (zoals anderen adviseerden). Misschien luistert hij dan wel naar een ander die aangeeft dat hij ermee moet kappen.
<<

Artemis

Bericht 07 Okt 2013 15:50

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

Biechtje schreef:Ik biecht op dat ik het allemaal niet meer weet. Ik heb een jarenlange relatie incl kindjes en die loopt eigenlijk wel prima, een beetje ingedut af en toe maar ik was wel tevreden. Een half jaar geleden ongeveer heb ik een ander leren kennen. Er was direct lichamelijke aantrekkingskracht, maar ik deed er niks mee. Hij trouwens ook niet. Nu zijn er in de tussentijd een paar dingen gebeurd die ervoor gezorgd hebben dat ik totaal en compleet verliefd ben geworden op hem, en ik weet niet meer wat te doen. Ik ben hierdoor zo aan het denken gezet over mijn eigen relatie en vraag me af of ik wel echt gelukkig ben, en niet meer tot mn recht zou komen in mn eentje (even los van die ander want verdergaan met hem is geen optie). Tegelijk wil ik in de heftige emoties die ik nu heb geen keuzes maken, maar ik voel me wel echt vreselijk in de war en emotioneel. Mijn man weet er niets van trouwens, dan zou onze relatie direct over zijn.


Dat heb ik ook meegemaakt. Het punt is: naast een verliefdheid lijkt je eigen relatie altijd beroerd. Want in je eigen relatie zit dagelijkse sleur, je moet een gezin runnen, er zit altijd oud zeer vanwege eerdere voorvallen, in elke relatie zitten mindere punten en elke partner is op een gegeven moment gewoon en heeft zijn nare kanten.

En bij een verliefdheid is alles leuk, je krijgt er energie van, en hoewel je misschien denkt dat je echt de negatieve kanten van die nieuwe man wel ziet, maar dat je evengoed gek op hem bent en dat het dús wel echte liefde moet zijn, zie je die negatieve kanten natuurlijk niet écht.

En dan lijkt opeens géén relatie hebben ideaal. Want dan is die sleur weg, je hebt je eigen vrijheid terug, kunt verliefd worden als je daar zin in hebt en je denkt dat je met niemand rekening hoeft te houden.

Neem van mij aan: als je voorheen gewoon een goede relatie had, met z'n ups en downs, maar waarbij je in de basis van elkaar houdt en tevreden bent, dan is dit écht de verliefdheid die spreekt en zegt het niets over je eigen relatie.
Ik dacht op een gegeven moment ook dat mijn eigen relatie niets voorstelde, ik zag álle minpunten haarscherp en alle positieve punten was ik kwijt.

Nu ben ik 1,5 jaar verder en zie ik mijn relatie weer zoals voorheen: gewoon heel goed en ik zou mijn partner nooit willen missen.

Is het nou zo dat je eigen relatie écht slecht is en al jaren slecht is, dus echt compleet scheve verhoudingen, uit de hand gelopen ruzies of andere narigheid, dan kan een verliefdheid je inderdaad de ogen openen en het laatste zetje zijn om een heel hard nodige beslissing te nemen: weggaan.

Maar zo klinkt het niet eigenlijk.
<<

Artemis

Bericht 07 Okt 2013 15:59

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

Oh en als ik bedenkt wat voor een immense chaos ik had aangericht als ik wél was vertrokken, met of zonder die andere man.... Ik moet er niet aan denken.
Helemaal als ik bekijk dat mijn relatie nu weer helemaal in orde is en dat er feitelijk niet zo heel veel mis mee was.

Maar 2 scheidingen, 2 omgangsregelingen, een eigen huis zoeken, 4 kinderen met gescheiden ouders, enzovoorts. Drama was het geweest. Dat was wel wat er stond te gebeuren als ik ervoor koos om weg te gaan of als zijn vrouw erachter kwam.

Ik zie nu bij een stel in mijn omgeving op dit moment wat een toestand scheiden is, huis te koop, eventueel schuldsanering, flatje waarin 3 kinderen 1 slaapkamer moeten delen, maanden van praktisch dakloos zijn voor de ene partij, vrienden en familie die partij kiezen, kinderen die denken dat papa hun niet meer lief vindt en daarom weg is gegaan.

En waarom? Vanwege een ietwat te romantisch beeld van een relatie. Vinden dat het ingedut is en de seks te weinig. De spanning missen en de fut is eruit......
Nee, dan zou ik liever investeren in mijn relatie en dat proberen te voorkomen. Dat is het zó niet waard.
<<

Anoniem44

Bericht 07 Okt 2013 16:03

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

Ik begrijp nooit zo goed waarom je er niet over zou kunnen praten met je vriend/man. Ik ben wel eens verliefd geweest tijdens onze relatie en heb dit aan mijn man vertelt. Juist doordat we hierover goed konden praten, ging al een heel deel van de spanning eraf. En juist doordat we erover praatten voelde ik me dichter bij mijn man staan en groeide mijn verliefdheid niet verder. Ik heb ook direct een heel duidelijke keuze gemaakt voor man (opnieuw) en op die manier zwakte die verliefdheid (die ik ook steeds beter in het juiste perspectief kon plaatsen) verder af.

Juist als je dit soort heftige gevoelens geheim gaat houden voor elkaar, drijft dat een wig tussen twee mensen. Daardoor is de kans groter dat je vreemdgaat, of verder verwijderd raakt van je huidige relatie, dit kan van kwaad tot erger gaan, uiteindelijk begrijp je elkaar misschien helemaal niet meer, omdat je zoveel voor jezelf houdt.

Mijn tip is dus toch - hoe moeilijk ook - om erover te praten met je vriend/man. Je zegt dat je kindjes met hem hebt, ik vind wel dat je een verantwoordelijkheid hebt naar je kinderen om je relatie gezond te houden, daar horen ook dit soort obstakels bij.
<<

Parisienne

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3787

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:55

Bericht 07 Okt 2013 20:31

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

Ik herken sommige delen in het verhaal ook wel. Maar hoe praat je over zoiets met je vriend/man zonder dat je hem pijn doet? Het lijkt mij ontzettend pijnlijk om te horen dat mijn vriend verliefd zou zijn op een ander. Dat betekent dus dat hij mij wellicht minder aantrekkelijk, leuk of lief vindt en dit bij een ander heeft gevonden. Nee, niet iets waar je in mijn ogen makkelijk over praat. En dan? Wat daarna? Hoe ga je er verder aan werken om elkaar weer helemaal geweldig te vinden?
<<

Anoniem44

Bericht 07 Okt 2013 20:32

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

Dat je verliefd bent op een ander, betekent niet persé dat je je eigen vriend/man minder leuk vindt. In mijn geval was dit bijvoorbeeld niet het geval.
<<

Parisienne

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3787

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:55

Bericht 07 Okt 2013 22:10

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

En wat als je de ander op dat moment wel minder leuk vindt? Dan vind ik het toch een pijnlijk onderwerp om over te praten.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9734

Geregistreerd: 04 Sep 2013 11:33

Bericht 08 Okt 2013 07:44

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

Als mijn vriend dat tegen mij zou zeggen, zou ik het inderdaad pijnlijk vinden.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 08 Okt 2013 08:06

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

Ik ben het absoluut eens met ED, het kan al zóveel van de spanning naar een ander weghalen als je gewoon eerlijk bent tegenover je partner dat je gevoelens hebt. En ja, dat is niet leuk en ja, je kwetst een ander ermee. Maar je kwetst hem net zo goed door stiekem contact te hebben, door je eigen wereld te creeeren met die ander in de hoofdrol, door je terug te trekken (want dat doe je hoe dan ook), en uiteindelijk misschien wel weg te gaan.

Dus dan maar heel even de ander informeren dat je gevoelens hebt, dat je dat misschien helemaal niet wil, dat je in de war bent, dat je misschien ook húlp nodig hebt en gewoon met hem práten dan alles maar opkroppen omdat je hem 'niet wil kwetsen'. We zijn geen tieners meer waarbij dit soort dingen kon zonder al te grote consequenties.

Als je je partner van dit verhaal op de hoogte brengt, ben je eerlijk, vallen misschien de oogkleppen weg, en kun je weer nader tot elkaar komen. Maar dan moet je wel willen. Ik zou het in ieder geval zéggen..

Overigens.. het hoeft niet zo te zijn dat een scheiding alleen maar nare dingen voor kinderen met zich meebrengt. Ja, de situatie die Artemis schetst kan gebeuren maar ik zie ook ouders die gewoon nog goed met elkaar omgaan, die goed samen voor de kinderen zorgen en waarbij uiteindelijk de kinderen gewoon goed terecht komen met liefdevolle ouders aan alle kanten. Is dat makkelijk? Nee. Maar goed.. een scheiding hoeft niet álleen maar ellende te zijn met het doemscenario dat er gevochten wordt om en voor de kinderen, dat iemand financieel stuk gaat et cetc.
<<

Anoniem Antwoord

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 214

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:06

Bericht 08 Okt 2013 08:25

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

Ook het wel vertellen aan je partner hoeft niet altijd positief te zijn.
Destijds heb ik het aan mijn vriend vertelt dat ik gevoelens begon te krijgen voor een andere man. Het enige wat hij toen zei was: "als je denkt dat je het daar beter kan krijgen, dan moet je gaan."
<<

Artemis

Bericht 08 Okt 2013 08:36

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

Caro schreef:Ik ben het absoluut eens met ED, het kan al zóveel van de spanning naar een ander weghalen als je gewoon eerlijk bent tegenover je partner dat je gevoelens hebt. En ja, dat is niet leuk en ja, je kwetst een ander ermee. Maar je kwetst hem net zo goed door stiekem contact te hebben, door je eigen wereld te creeeren met die ander in de hoofdrol, door je terug te trekken (want dat doe je hoe dan ook), en uiteindelijk misschien wel weg te gaan.

Dus dan maar heel even de ander informeren dat je gevoelens hebt, dat je dat misschien helemaal niet wil, dat je in de war bent, dat je misschien ook húlp nodig hebt en gewoon met hem práten dan alles maar opkroppen omdat je hem 'niet wil kwetsen'. We zijn geen tieners meer waarbij dit soort dingen kon zonder al te grote consequenties.

Als je je partner van dit verhaal op de hoogte brengt, ben je eerlijk, vallen misschien de oogkleppen weg, en kun je weer nader tot elkaar komen. Maar dan moet je wel willen. Ik zou het in ieder geval zéggen..

Overigens.. het hoeft niet zo te zijn dat een scheiding alleen maar nare dingen voor kinderen met zich meebrengt. Ja, de situatie die Artemis schetst kan gebeuren maar ik zie ook ouders die gewoon nog goed met elkaar omgaan, die goed samen voor de kinderen zorgen en waarbij uiteindelijk de kinderen gewoon goed terecht komen met liefdevolle ouders aan alle kanten. Is dat makkelijk? Nee. Maar goed.. een scheiding hoeft niet álleen maar ellende te zijn met het doemscenario dat er gevochten wordt om en voor de kinderen, dat iemand financieel stuk gaat et cetc.


Oh, deze ouders hebben geen ruzie. Ze vechten niet over het huis of over de kinderen. Maar het probleem van schulden, woningnood en kinderen die het persoonlijk nemen blijft bestaan.
Die ouders zijn een soort van opgelucht, maar dat ze bij papa met z'n drieën op een kamer moeten en mama het huis moet verkopen blijft bestaan. Dat er daardoor misschien 3 jaar schuldsanering komt blijft bestaan, dat ze niet meer met beide ouders in één huis wonen blijft bestaan.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 08 Okt 2013 11:20

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

Maar dat ligt compleet aan de financiele situatie natuurlijk. Maar álleen voor de financien bij elkaar blijven schiet ook niet op. Het is gewoon een lastig gebied, laten we het daarop houden :-). En wat voor de één wel een drijfveer is om te blijven, hoeft dat niet voor een ander te gelden.
<<

Blij

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 167

Geregistreerd: 04 Sep 2013 10:09

Woonplaats: Zwaag

Bericht 08 Okt 2013 11:35

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

Ik herken het biechtje. Ik werd in mijn vorige relatie ook verliefd. Ik ging daardoor ook diep nadenken over mijn relatie, en veel praten met vriendinnen. Waardoor ik eindelijk inzag dat ik al een hele lange tijd niet gelukkig was. Ik ben dus wel gescheiden toen, En nu al een jaar samen met de man waar ik toen verliefd op werd. Ja, we moesten allebei scheiden, en er zijn 5 kinderen met gescheiden ouders, maar ik kan after all zeggen dat we allemaal beter af zijn. Het verschilt echt per situatie. En niemand kan je hier in adviseren, hooguit ervaringen delen, maar je moet het echt zelf bezuiden/weten.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 08 Okt 2013 11:41

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

Blij schreef:Ik herken het biechtje. Ik werd in mijn vorige relatie ook verliefd. Ik ging daardoor ook diep nadenken over mijn relatie, en veel praten met vriendinnen. Waardoor ik eindelijk inzag dat ik al een hele lange tijd niet gelukkig was. Ik ben dus wel gescheiden toen, En nu al een jaar samen met de man waar ik toen verliefd op werd. Ja, we moesten allebei scheiden, en er zijn 5 kinderen met gescheiden ouders, maar ik kan after all zeggen dat we allemaal beter af zijn. Het verschilt echt per situatie. En niemand kan je hier in adviseren, hooguit ervaringen delen, maar je moet het echt zelf bezuiden/weten.


Klopt! Ik werd ook verliefd en realiseerde me daardoor dat ik gewoon veel miste. Nog steeds weet ik dat de scheiding goed voor me was, ik was aan het wegkwijnen. Maar de hele scheidingsperiode is niet iets wat je iemand nu direct toewenst,
<<

Blij

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 167

Geregistreerd: 04 Sep 2013 10:09

Woonplaats: Zwaag

Bericht 08 Okt 2013 11:52

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

Caro schreef:
Blij schreef:Ik herken het biechtje. Ik werd in mijn vorige relatie ook verliefd. Ik ging daardoor ook diep nadenken over mijn relatie, en veel praten met vriendinnen. Waardoor ik eindelijk inzag dat ik al een hele lange tijd niet gelukkig was. Ik ben dus wel gescheiden toen, En nu al een jaar samen met de man waar ik toen verliefd op werd. Ja, we moesten allebei scheiden, en er zijn 5 kinderen met gescheiden ouders, maar ik kan after all zeggen dat we allemaal beter af zijn. Het verschilt echt per situatie. En niemand kan je hier in adviseren, hooguit ervaringen delen, maar je moet het echt zelf bezuiden/weten.


Klopt! Ik werd ook verliefd en realiseerde me daardoor dat ik gewoon veel miste. Nog steeds weet ik dat de scheiding goed voor me was, ik was aan het wegkwijnen. Maar de hele scheidingsperiode is niet iets wat je iemand nu direct toewenst,

Nee zeg, helemaal niet. Ik ben e rnog van aan het bijkomen ;) Ik kwam ook niet tot mijn recht, en het idee dat ik oud met hem zou worden maakte me niet gelukkiger.

Nuw eet ik ook niet of ik met deze man oud ga worden, maar ik merk wel dat ik een veel fijnere relatie heb.
VorigeVolgende

Terug naar Liefde, seks & relaties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers