Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Rijbewijs

<<

Chaos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2213

Geregistreerd: 24 Dec 2013 23:54

Bericht 01 Nov 2015 22:12

Re: Rijbewijs

Ik zal het de kinderen niet verplichten, maar het ze wel geven, want ik heb hem zelf niet en mijn man ook niet. En dat is echt wel goed vervelend met kinderen. De eerste vier jaar van de oudste twee was ik ook echt een complete zombie door flink slaapgebrek en nu ik daar wat van ben opgekrabbeld, ga ik in januari eindelijk beginnen en wat zal ons dat veel vrijheid geven! Gewoon rustig wakker worden en bepalen dat we naar het Amsterdamse bos gaan, of naar het strand ipv al paar dagen ervoor bedenken wat we gaan doen, hoe het ov ernaar is en opgejaagd zijn omdat we de bus/trein moeten halen en ook nog eens gigantisch om moeten reizen terwijl je er met de auto zo bent!
Afbeelding

I & N juni 2010
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7550

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:04

Bericht 01 Nov 2015 22:21

Re: Rijbewijs

Ik zou het mijn kind lekker zelf laten uitzoeken. Als ze het willen prima, en zo niet ook prima. Ik heb het wel meteen gehaald toen ik 18 of 19 was, omdat ik het zelf graag wilde. Maar mijn man pas toen hij iets van 24 was geloof ik, ook prima. Tijdens mijn studententijd deed ik toch bijna alles met ov, dus later had ook prima gekund. Ik vind een rijbewijs zeker wel belangrijk en ook handig, maar je kunt dat ook prima op iets latere leeftijd halen. En als je het niet wilt, dan niet, dan red je jezelf ook wel. Ik ben, zoals ik er nu insta, ook niet van plan het helemaal te betalen voor mijn eventuele kind. Heb ik ook niet gehad, mijn ouders hebben de eerste tien lessen ofzo betaald, en ik kreeg er nog een paar van mijn opa en oma, maar de rest heb ik gewoon zelf betaald. Ik had er voor gespaard en ik werkte gewoon. Mijn man heeft het geloof ik zelfs helemaal zelf betaald, ook zelf voor gespaard en gewerkt.
<<

Kwak

Yipyapper

Berichten: 2151

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:49

Bericht 01 Nov 2015 23:13

Re: Rijbewijs

Mijn man en ik hadden ook beide op onze 18de ons rijbewijs en beide een Eigen auto.

Mijn kinderen "moeten" ook hun rijbewijs halen als ze die leeftijd hebben. Wij wonen in het oosten met niet veel voorzieningen in de buurt.
Onze auto mogen ze wel gewoon lenen.
november 2010-januari 2013-november 2014
<<

Lady starstruck

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1725

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:18

Bericht 01 Nov 2015 23:58

Re: Rijbewijs

Carrie schreef:
Lady starstruck schreef:
Isabel_ schreef:Ik woon in een dorp en een rijbewijs hebben is hier wel handig maar geen must. Ik zie het rijbewijs niet hetzelfde als een zwemdiploma. Zwemmen vind ik een vaardigheid die van levensbelang kan zijn en dat is voor mij kunnen autorijden niet.

Hier ben ik het mee eens. Ik heb zelf ook geen rijbewijs. Ik mis het ook niet. Ik heb een 45 km. auto, een scooter en 2 fietsen.
Ik vind een rijbewijs halen ook niet verplicht. Zwemdiploma echter wel.

Waarom heb jij zo'n auto Lady?
Ik heb geen rijbewijs. En mijn man heeft er 1 voor mij gekocht.
L. 02-03-2016
A. 15-01-2018
♥️♥️
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4383

Geregistreerd: 22 Feb 2015 15:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 02 Nov 2015 00:07

Re: Rijbewijs

Ik zou nooit iemand pushen om een rijbewijs te halen, vind het niet noodzakelijk. Ik heb tot mijn 26e geen rijbewijs gehad, ben toen rijlessen gaan volgen omdat ik moest van mezelf (en voelde me eigenlijk ook wel gepusht). Nu ben ik €2500 armer, een rijbewijs rijker maar ik rij nooit. Vind het echt vreselijk om te doen, dus wat heb ik aan dat pasje, helemaal niks. Spring 100 keer liever op m'n fiets.
<<

Anoniem301

Bericht 02 Nov 2015 00:10

Re: Rijbewijs

@ Lady S: Ah ok, ik dacht omdat je slecht ter been was ofzo. Gelukkig maar van niet!
<<

Lady starstruck

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1725

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:18

Bericht 02 Nov 2015 00:25

Re: Rijbewijs

Haha nee gelukkig niet inderdaad
L. 02-03-2016
A. 15-01-2018
♥️♥️
<<

Hippie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1955

Geregistreerd: 19 Jan 2015 13:10

Bericht 02 Nov 2015 00:40

Re: Rijbewijs

Echt 'dwingen' zal ik niet doen, maar wil ze wel proberen mee te geven dat een rijbewijs heel handig is en je er veel profijt van kunt hebben. Ik heb hem zelf trouwens niet direct op m'n 18e gehaald, op dat moment had ik nog een scooter en kon ik wel komen waar ik moest zijn. Later naar de studie met het OV, scooter ondertussen verkocht en toen toch maar voor een rijbewijs gegaan. Vlak voordat ik 20 werd heb ik hem gehaald. En de eerste anderhalf jaar had ik ook geen eigen auto, ik leende die van mijn moeder, omdat ik nog niet zo gek vaak de auto nodig had. Daarna toch een auto gekocht, toen ik wel meerdere keren per week de auto wilde gebruiken voor naar stage.

Als mijn kinderen niet meteen hun rijbewijs willen halen dan hoeft dat van mij niet, maar ik wil ze wel proberen te stimuleren om eraan te beginnen. Zelf ben ik nog steeds blij dat ik hem gehaald heb, heb er al zoveel profijt van gehad. Zou echt niet zonder rijbewijs en auto willen!
<<

Anoniem140

Bericht 02 Nov 2015 11:02

Re: Rijbewijs

Ik he geen rijbewijs en ben altijd overal gekomen. Wel heb ik een paar jaar geleden een scooter aangeschaft waar ik nu niet meer zonder kan. Misschien komt er ook ooit nog wel eens een auto rijbewijs maar ik vind het geen must.
Mijn zoon moet het dus ook zelf weten, maar denk dat over 10 jaar dat ook nog veel normaler is dan nu.
<<

Anoniem304

Bericht 02 Nov 2015 12:21

Re: Rijbewijs

Mijn broer en schoonzus wonen in een klein dorpje. Een mini supermarkt en een school, that's it.

Mijn schoonzus heeft haar rijbewijs nooit gehaald. Ze moet nu iedere dag naar de stad fietsen om met de trein naar haar werk te gaan. Hierdoor is ze gemiddeld per dag (fietsen + trein + lopen naar kantoor) bijna twee uren extra reistijd kwijt dan wanneer ze direct met de auto zou kunnen gaan. Ik zou die twee uren liever anders besteden.

En als m`n broer op zakenreis is, best vaak, en er is een feestje ofzo. Moet altijd iemand m`n schoonzus en de kinderen ophalen.

Het is geen drama ofzo. Maar ik snap gewoon niet dat je dan niet je rijbewijs wilt halen. Ik vond het al k.ut toen m`n auto stuk was en ik dus 'niet weg' kon uit zo`n dorpje. Ik weet dat zij het zelf soms ook wel lastig vindt. Dan denk ik; had je het 20 jaar geleden nou maar direct gehaald..
<<

Knillis

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2237

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:50

Bericht 02 Nov 2015 13:18

Re: Rijbewijs

Ho wacht ik bedoelde ook niet dat een rijbewijs gelijk staat aan zwemles, maar ik vind het wel heel belangrijk dat ze een rijbewijs halen. Tuurlijk is kunnen zwemmen een vaardigheid die levensreddend zou kunnen zijn en auto rijden niet, zo bedoelde ik de vergelijking niet.

Hier krijgen ze het autorijden natuurlijk gewoon mee en ze weten ook dat als ze 18 zijn ze het rijbewijs gaan halen, de oudste wil het liefste morgen al beginnen geloof ik. Dus ik verwacht niet al teveel gesputter van ze als ze 18 zijn!
2009 ~ 2011 ~ 2014

Morgen is vandaag...
<<

Knillis

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2237

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:50

Bericht 02 Nov 2015 13:20

Re: Rijbewijs

Yadira schreef:Mijn broer en schoonzus wonen in een klein dorpje. Een mini supermarkt en een school, that's it.

Mijn schoonzus heeft haar rijbewijs nooit gehaald. Ze moet nu iedere dag naar de stad fietsen om met de trein naar haar werk te gaan. Hierdoor is ze gemiddeld per dag (fietsen + trein + lopen naar kantoor) bijna twee uren extra reistijd kwijt dan wanneer ze direct met de auto zou kunnen gaan. Ik zou die twee uren liever anders besteden.

En als m`n broer op zakenreis is, best vaak, en er is een feestje ofzo. Moet altijd iemand m`n schoonzus en de kinderen ophalen.

Het is geen drama ofzo. Maar ik snap gewoon niet dat je dan niet je rijbewijs wilt halen. Ik vond het al k.ut toen m`n auto stuk was en ik dus 'niet weg' kon uit zo`n dorpje. Ik weet dat zij het zelf soms ook wel lastig vindt. Dan denk ik; had je het 20 jaar geleden nou maar direct gehaald..


Dit ook inderdaad! Een ander schoonzusje heeft ook geen rijbewijs en als ik zie hoeveel haar man tussendoor even ergens naartoe moet rijden, evenals haar moeder en mijn schoonmoeder.. Je bent zó afhankelijk van anderen, rete irritant.
2009 ~ 2011 ~ 2014

Morgen is vandaag...
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7550

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:04

Bericht 02 Nov 2015 16:18

Re: Rijbewijs

Kijk, in het voorbeeld van de schoonzus van Yadira lijkt het me ook superlastig om geen rijbewijs te hebben. Maar waarom haalt ze het dan nu niet alsnog als ze het zelf ook lastig vindt? Dat kan toch prima, de leeftijd heeft er nu toch niets mee te maken? Ik neem tenminste aan dat ze geen 18 is :P
<<

Anoniem321

Bericht 02 Nov 2015 16:26

Re: Rijbewijs

Dit topic doet me denken aan de tijd voordat ik een eigen autootje had en altijd met de bus naar het werk ging.
Ik zat toen een keer naast een vrouw die uit principe geen auto had en uit milieu overwegingen altijd met het openbaar vervoer ging. Zij maakte toen een opmerking in de trant van: 10 x liever reizen in een overvolle bus dan in een vervuilende auto. Waarop ik zei dat als ik een eigen autootje had, ik het wel had geweten.

Kort daarna kocht ik mijn 1e auto en sinds die tijd wil ik niet meer anders.

Ik ben niet meteen op mijn 18e voor het rijbewijs gegaan. Ik moest het zelf betalen en toen had ik nog niet genoeg geld om er aan te beginnen. Ik was geloof ik 21 toen ik begon te werken en ook begon met rijlessen. Het heeft mij heel veel moeite gekost om te slagen (heb in totaal 5 x examen gedaan) maar wat ben ik blij dat ik heb doorgezet en het roze papiertje (nu pasje haha) heb.

Nadat ik mijn rijbewijs had gehaald, heeft het nog jaren geduurd voordat ik mijn 1e auto kocht. Ik die tijd ging ik altijd met de bus naar mijn werk. Ik ben ook een hele tijd met de bus naar mijn huidige werk gegaan. Sinds ik met de auto ga, scheelt het me een uur tijd per dag! Ik vind dat nogal wat en zou dan ook niet meer terug willen.
<<

Anoniem304

Bericht 02 Nov 2015 16:49

Re: Rijbewijs

Mizz_S schreef:Kijk, in het voorbeeld van de schoonzus van Yadira lijkt het me ook superlastig om geen rijbewijs te hebben. Maar waarom haalt ze het dan nu niet alsnog als ze het zelf ook lastig vindt? Dat kan toch prima, de leeftijd heeft er nu toch niets mee te maken? Ik neem tenminste aan dat ze geen 18 is :P

Ik weet het niet. Ze draait er altijd omheen. Schijnbaar vindt ze het dan toch niet lastig genoeg, ofzo.
Laatst gewijzigd door Anoniem304 op 02 Nov 2015 20:14, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 12:19

Bericht 02 Nov 2015 20:12

Re: Rijbewijs

Ik zal hem niet verplichten, maar toch wel heel erg stimuleren. Mijn man en ik hebben ook allebei ons rijbewijs gehaald toen we 18 waren en ook allebei heel blij dat we dat hebben gedaan.
2012 & 2016
<<

Bloemetjesgordijn

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2241

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:19

Bericht 02 Nov 2015 20:22

Re: Rijbewijs

Hier heeft mijn man ook geen rijbewijs. Soms erg vervelend maar ik ben er nu tegenwoordig aan gewend. Ik heb het gedeeltelijk cadeau gekregen van mijn ouders en dat scheelt wel. Hij moest alles zelf betalen en daar had hij het geld niet voor (er was voor hem ook niet gespaard als kind zijnde) Nu denkt hij wel eens ooit zal ik het gaan halen maar helaas kunnen we het financieel gewoon niet betalen. Gelukkig vindt hij fietsen veel te leuk haha.

Ik zal F daarom ook zeker gaan stimuleren om zijn rijbewijs te gaan halen. J is stiekem best afhankelijk hoewel hij alles op de fiets kan en wil doen ook niet erg vindt.
<<

Anoniem168

Bericht 02 Nov 2015 20:55

Re: Rijbewijs

.
Laatst gewijzigd door Anoniem168 op 28 Aug 2016 14:37, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Lenthe

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1277

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:10

Bericht 02 Nov 2015 22:35

Re: Rijbewijs

Ik vind een rijbewijs hebben heel belangrijk. Ik woon in het oosten van het land en het ov is er wel, maar je moet geduld hebben (de bussen en treinen vertrekken ieder half uur en in het weekend om het uur). Je bent zo afhankelijk van anderen als je geen rijbewijs hebt en het beperkt je in je vrijheid.
Vooral in het voorbeeld van het ziekenhuis. Je moet er toch niet aan denken om daar niet naartoe te kunnen als je dat nodig hebt? (waar ik woon is het minstens 25 minuten rijden naar het dichtstbijzijnde ziekenhuis, dus iedere keer iemand vragen die je moet brengen is niet handig)

Eerlijk gezegd zou ik het ook vervelend vinden als een ander in mijn omgeving geen rijbewijs heeft. Je kunt altijd iemand ophalen, nooit eens wisselen (de ene keer rij jij, de andere keer rij ik) en altijd rekening houden met iemand. Tuurlijk hoeft dat niet, maar het wordt volgens mij wel een beetje van je "verwacht". Ik denk dat veel mensen zouden denken "wat is het voor moeite?"
Ik zou zelf echt niet zonder auto kunnen.
<<

Anoniem131

Bericht 02 Nov 2015 23:00

Re: Rijbewijs

Ik heb hem op mijn 18e gehaald. Grootouders hebben hem cadeau gedaan maar ik heb er toen ook voor gespaard wat ook nodig was want ik haalde hem pas de 7e keer.
Ik vind mensen zonder rijbewijs vrij vervelend als ze steeds verwachten dat ik ze steeds meeneem naar een feestje/borrel. Dat doe ik dus ook gewoon niet. Gaat niet zo zeer om de benzine maar meer om het bob moeten spelen naar een feestje toe en de zure bek die je kreeg als je aangaf een taxi te nemen. Gelukkig ken ik zulke mensen tegenwoordig ook niet meer. Ik woon ook weer in een dorp met slecht OV dus iedereen heeft hem hier in de buurt wel.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 03 Nov 2015 10:17

Re: Rijbewijs

Ik vind verplichten wel erg zwaar, maar vind het wel erg belangrijk om een rijbewijs te hebben. Mijn schoonmoeder heeft geen rijbewijs en het is toch echt erg lastig, je moet haar altijd halen en brengen en het legt inderdaad een beetje een druk op anderen.
Dus ja, ik zou mijn kinderen zeker stimuleren en misschien zelfs de rijlessen (gedeeltelijk) betalen voor ze.

♥♥
<<

Isolt

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2386

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:46

Bericht 03 Nov 2015 12:47

Re: Rijbewijs

Ik zie paar keer over voorbij komen dat als je in het oosten woont het zo slecht is qua openbaar vervoer. Maar ik woon ook in het oosten en ik vind het prima te doen. Aan de kant van mijn man heeft bijna niemand een rijbewijs en zijn vrienden ook niet. Aan de kant van mijn familie en vrienden ben ik een uitzondering. Maar mijn man en ik en de familie van mijn man komen op meer plekken in Nederland dan mijn familie met de auto (toen mijn vader nog leefde kwam hij overal). Het is allemaal te ver rijden en lastig. Terwijl wij in de trein of bus stappen en er naar toe gaan. Je zult ons ook bijna nooit horen zeggen dat iets niet haalbaar is. Is het vanaf de bus of trein nog te ver lopen? Dan gaat de vouwfiets mee. Het is maar net wat je gewend bent.
10-08-2017 ♥
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 03 Nov 2015 13:08

Re: Rijbewijs

Ik vind het er gewoon bij horen, net zoals mijn ouders dat bij mij deden. Zij vinden/ vonden dat sommige dingen in de opvoeding erbij hoorden: alles om ons zo onafhankelijk en zelfstandig mogelijk op weg te helpen. Dat hield ook een goede opleiding in bijvoorbeeld, maar dus ook een rijbewijs. Voor ons was het ook nooit een kwestie van moeten: je ging gewoon op voor je rijbewijs.

Dat wil ik later zelf ook doen voor mijn kind(eren).
<<

Isolt

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2386

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:46

Bericht 03 Nov 2015 16:58

Re: Rijbewijs

Ik ben trouwens wel op mijn 18de begonnen met rijlessen want dat was normaal bij ons. Kon na 24 lessen afrijden maar dat heb ik nooit gedaan. Ik wil het gewoon niet.
10-08-2017 ♥
Vorige

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers