Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Dilemma en je mening geven.

<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9785

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 02 Nov 2015 14:51

Re: Dilemma en je mening geven.

Jeetje CBL, wat maakt het in hemelsnaam uit. Het is nu eenmaal je schoonfamilie. Punt. Klaar. Deal with it! En dat jouw schoonouders en jouw schoonzus anders zijn, maakt ze nog niet lui of wat dan ook. Misschien wilt jouw schoonzus niet eens jouw schoonmoeder in de keuken hebben en wil ze juist dat ze zich als gast kunnen gedragen. Dat jij het anders wilt, dat is jouw probleem, niet die van jouw schoonfamilie en moet ook zeker niet het probleem zijn van jouw man.

Want eigenlijk ontneem jij hem een fijne kerst met zijn familie. Ik bedoel: het is nog maar net november en nu klaag je al dat ze geen poot uitsteken en dat je dat niet normaal vind. Nou ik wel! Ik zorg graag voor mijn ouders, want zij hebben al jaren voor mij gezorgd. Oh en ik ben ook gewoon volwassen, dus waarom zou ik niet zelf gewoon kunnen koken terwijl mijn ouders genieten hoe de kleintjes spelen. Die zien ze immers ook niet elke dag he. Ik zou ook echt niet met veel mensen in de keuken willen staan koken. Ik kan al amper koken met mijn eigen man, laat staan als mijn moeder zich erin mengt en "probeert" te helpen. Dan sta je bij mij echt enkel in de weg. Plus, jeetje, je schoonzus is toch volwassen. Waarom moet een ouder tot het bejaardenhuis voor hun kinderen blijven zorgen. Ze hebben al meer dan 18 jaar voor hun kinderen gezorgd en ook gekookt. Laat ze ook even genieten.

En ik vind het zielig voor je man. Ik hoor je altijd zo negatief over zijn familie en je wilt er nooit heen en ze zijn dit en ze zijn dat. Slik het in en wees zelf volwassen hierin. Je kiest ze misschien niet uit, maar je krijgt ze er wel bij en een beetje respect naar je schoonfamilie en je man zou je veel meer sieren dan dit.

Wat ik me nu wel afvraag: wil je ook geen kerst vieren met je eigen familie? Omdat ik lees dat je er toch niets mee heb.

Wat betreft die familie opzoeken in India. Dat zou ik niet doen. Het is geen familie die je enkel daar zou kunnen ontmoeten. Dus ik zou lekker tips vragen, haar opzoeken in nederland en wellicht na je vakantie de foto's laten zien. Klaar.
<<

caribbeanlover

Bericht 02 Nov 2015 16:33

Re: Dilemma en je mening geven.

Tabbie schreef:Jeetje CBL, wat maakt het in hemelsnaam uit. Het is nu eenmaal je schoonfamilie. Punt. Klaar. Deal with it! En dat jouw schoonouders en jouw schoonzus anders zijn, maakt ze nog niet lui of wat dan ook. Misschien wilt jouw schoonzus niet eens jouw schoonmoeder in de keuken hebben en wil ze juist dat ze zich als gast kunnen gedragen. Dat jij het anders wilt, dat is jouw probleem, niet die van jouw schoonfamilie en moet ook zeker niet het probleem zijn van jouw man.

Want eigenlijk ontneem jij hem een fijne kerst met zijn familie. Ik bedoel: het is nog maar net november en nu klaag je al dat ze geen poot uitsteken en dat je dat niet normaal vind. Nou ik wel! Ik zorg graag voor mijn ouders, want zij hebben al jaren voor mij gezorgd. Oh en ik ben ook gewoon volwassen, dus waarom zou ik niet zelf gewoon kunnen koken terwijl mijn ouders genieten hoe de kleintjes spelen. Die zien ze immers ook niet elke dag he. Ik zou ook echt niet met veel mensen in de keuken willen staan koken. Ik kan al amper koken met mijn eigen man, laat staan als mijn moeder zich erin mengt en "probeert" te helpen. Dan sta je bij mij echt enkel in de weg. Plus, jeetje, je schoonzus is toch volwassen. Waarom moet een ouder tot het bejaardenhuis voor hun kinderen blijven zorgen. Ze hebben al meer dan 18 jaar voor hun kinderen gezorgd en ook gekookt. Laat ze ook even genieten.

En ik vind het zielig voor je man. Ik hoor je altijd zo negatief over zijn familie en je wilt er nooit heen en ze zijn dit en ze zijn dat. Slik het in en wees zelf volwassen hierin. Je kiest ze misschien niet uit, maar je krijgt ze er wel bij en een beetje respect naar je schoonfamilie en je man zou je veel meer sieren dan dit.

Wat ik me nu wel afvraag: wil je ook geen kerst vieren met je eigen familie? Omdat ik lees dat je er toch niets mee heb.

Wat betreft die familie opzoeken in India. Dat zou ik niet doen. Het is geen familie die je enkel daar zou kunnen ontmoeten. Dus ik zou lekker tips vragen, haar opzoeken in nederland en wellicht na je vakantie de foto's laten zien. Klaar.



Ik heb niet gezegd dat mijn schoonzus lui is hoor. Nou een probleem is het onderhand wel omdat mijn man altijd de klos is. Waarom moeten mijn schoonouders zich als gast gedragen als het bij thuis is?! Dan horen ze de gasten juist te helpen vind ik ipv niks te doen. Dat erbij halen van dat ouders jaren voor je hebben gezorgd vind ik onzin. Dat kunnen ze doorvoeren door juist met kerst wat te doen.
Hoezo genieten? Dan doen ze elk jaar met kerst hoor, want ze hoeven lekker niks te doen.
Een keer was ik aan het koken met mijn schoonzus komt zijn moeder en zwager erachter staan en bemoeien zich ermee. Zegt ze ''wat duurt het lang, ik wil eten'' Dus ik heb gezegd dat ze niet moeten zeiken!
Tja, moet ze d'r kop maar houden hoor en blij wezen dat ze uberhaupt te vreten krijgt ondankbaar noem ik dat.
Leuk is het niet voor mijn man, maar dat is dankzij zijn ouders dus kan hij hun erop aanspreken. Respect kunnen ze naar mij ook wel tonen dus moet niet alleen van mij komen.
Ik vier het ook met mijn ouders, maar volgens mij zei ik het wel met hun wil vieren en niet meer met mijn schoonouders.
Mijn ouders doen iig niet zo moeilijk en zeggen dat we moeten doen wat we zelf willen en het niet als verplichting moeten zien.

Heb die vrouw al gemaild dat we niet komen en bedankt voor haar hulp.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9785

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 02 Nov 2015 17:17

Re: Dilemma en je mening geven.

Ik vind het gewoon nogal iets dat je wel gewoon het met "plezier" met je eigen ouders wil vieren en niet met je schoonfamilie. Ik denk echt dat je eigen instelling dat veel minder leuk maakt dan wat jouw schoonouders doen (wat dus niets is volgens jou). Ik lees ook niet dat jouw man dan in de keuken staat, dus waarom is hij dan de klos? Als ik jou was zou ik gewoon gaan en ook neerploffen op de bank en gewoon genieten. Doe zelf lekker niets. Want ik lees nergens dat ze jou verplichten om vanalles te doen. Enne.. ik vind het heel normaal om je eigen drinken te pakken als je bij je ouders bent of bij je schoonouders. Maar blijkbaar ben ik ook gewoon anders opgevoed dan jij.

Ik vind jouw schoonouders iig niet ondankbaar van wat ik hier lees.
<<

caribbeanlover

Bericht 02 Nov 2015 18:23

Re: Dilemma en je mening geven.

Je mag je mening geven, maar eerder zei je ooit dat je vind dat ik er helemaal niet meer heen moet gaan.
Snap dus niet waarom je nu min of meer voor ze opkomt terwijl je ze niet kent.
<<

Meneer de Uil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6162

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:08

Bericht 02 Nov 2015 18:36

Re: Dilemma en je mening geven.

Ik ben niet zo'n fan van mijn schoonouders, maar het zijn wel de ouders van mijn vriend. Ik 'schrik' eigenlijk best wel hoe jij over je schoonouders praat. Mijn vriend zou echt pislink zijn als ie dat zou zien/horen.

Ook al heb ik niks met kerst en is het meestal echt niet gezellig als er daar zijn, we gaan wel elk jaar..en gewoon zonder te mopperen. Verstand op nul en uitzitten die handel. Zij zijn blij dat we zijn geweest en wij hebben onze 'plicht' weer gedaan.
The familytree will always grow 2-12-2015 en 10-10-2018
<<

JustMeDaan

Major Yipyapper

Berichten: 3186

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:39

Bericht 02 Nov 2015 19:03

Re: Dilemma en je mening geven.

Kijk eens naar je eigen gedrag cbl, ipv altijd naar een ander te wijzen.
D. 💙14-01-2019💙
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 02 Nov 2015 19:22

Re: Dilemma en je mening geven.

JustMeDaan schreef:Kijk eens naar je eigen gedrag cbl, ipv altijd naar een ander te wijzen.


Er wijzen tenslotte nog 3 vingers naar jezelf :P
<<

Anoniem148

Bericht 03 Nov 2015 06:32

Re: Dilemma en je mening geven.

Jij wil respect van hun maar zelf heb je ook geen enkel respect! Bijzonder hoe jij over jouw schoonfamilie praat en dan nog respect eist.
Als jij zo ook tegen jouw man praat, arme man heb je dan!
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6722

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 03 Nov 2015 08:03

Re: Dilemma en je mening geven.

Dat jij nog ieder jaar uitgenodigd wordt joh.
Als ik altijd zo respectloos over en tegen m'n schoonouders zou praten dan zou ik niet eens meer welkom zijn.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9785

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 03 Nov 2015 10:41

Re: Dilemma en je mening geven.

caribbeanlover schreef:Je mag je mening geven, maar eerder zei je ooit dat je vind dat ik er helemaal niet meer heen moet gaan.
Snap dus niet waarom je nu min of meer voor ze opkomt terwijl je ze niet kent.


Dat ik voor ze opkom wil niet zeggen dat ik vind dat je moet gaan. Ik denk dat het voor jezelf en voor hen een vele leukere kerst is zonder elkaar. Want blijkbaar kan jij niet door de zure appel heenbijten voor je eigen man. En ja, ik vind het zielig voor je man. Dat jij hem opzich een fijne kerst met zijn ouders ontneemt. Enkel en alleen omdat JIJ het niet fijn vind. Ik lees nergens dat hij het niet fijn vind. En dan vind ik ook dat je uit principe ook geen kerst moet vieren met je eigen ouders. Want: je gelooft toch niet, dus waarom zou je het vieren dan. -> en dat zijn jouw eigen woorden en jouw eigen mening.
Vorige

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers