Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Plots eetprobleem, fase?

<<

Anoniem16

Bericht 07 Okt 2013 22:03

Re: Plots eetprobleem, fase?

Ow maar ik hield/ houd ze dus echt wel wakker. Ik ging of nog even met hem spelen ofzo maar slapen mocht hij echt niet. Arm kind met ontaarde moeder;)
<<

Anoniem44

Bericht 07 Okt 2013 22:06

Re: Plots eetprobleem, fase?

Slakje, ik zie in een ander topic dat je overgewicht hebt, zou je dan toch niet je inname wat naar beneden krikken. 10 boterhammen voor het ontbijt is echt heel heel veel...
<<

Steep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:52

Woonplaats: Arnhem

Bericht 07 Okt 2013 22:06

Re: Plots eetprobleem, fase?

Printje schreef:Ow maar ik hield/ houd ze dus echt wel wakker. Ik ging of nog even met hem spelen ofzo maar slapen mocht hij echt niet. Arm kind met ontaarde moeder;)


Ja ik ook. Dan gaan we naar buiten en door de frisse lucht wordt hij wel wakker. Eendjes voeren of naar de speeltuin. Ik versnel de rest van de dag wel zodat hij eerder op bed ligt.
Ruben: 22-07-2011
Mirthe: 25-12-2013
<<

Slakje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2867

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:38

Bericht 07 Okt 2013 22:08

Re: Plots eetprobleem, fase?

-ED- schreef:Slakje, ik zie in een ander topic dat je overgewicht hebt, zou je dan toch niet je inname wat naar beneden krikken. 10 boterhammen voor het ontbijt is echt heel heel veel...

Kan jij je commentaar alsjeblieft voor jezelf houden? Ik voel mij prima zoals ik ben.
AfbeeldingAfbeelding
<<

Anoniem16

Bericht 07 Okt 2013 22:08

Re: Plots eetprobleem, fase?

Steep schreef:
Printje schreef:Ow maar ik hield/ houd ze dus echt wel wakker. Ik ging of nog even met hem spelen ofzo maar slapen mocht hij echt niet. Arm kind met ontaarde moeder;)


Ja ik ook. Dan gaan we naar buiten en door de frisse lucht wordt hij wel wakker. Eendjes voeren of naar de speeltuin. Ik versnel de rest van de dag wel zodat hij eerder op bed ligt.


Precies dat soort dingen, maar slapen mocht echt niet. We aten dan wel eerder en hij ging eerder naar bed.
<<

Anoniem26

Bericht 07 Okt 2013 22:09

Re: Plots eetprobleem, fase?

-ED- schreef:Slakje, ik zie in een ander topic dat je overgewicht hebt, zou je dan toch niet je inname wat naar beneden krikken. 10 boterhammen voor het ontbijt is echt heel heel veel...


Heb je al eens een foto van slakje gezien? Zij is dus echt niet dik hè. Jij gaat echt gewoon door met uitlokken enz bah.
<<

Slakje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2867

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:38

Bericht 07 Okt 2013 22:09

Re: Plots eetprobleem, fase?

Fijn dat zulke dingen werken, hier gaat dat echt niet, helaas.
AfbeeldingAfbeelding
<<

Anoniem44

Bericht 07 Okt 2013 22:10

Re: Plots eetprobleem, fase?

Slakje schreef:
-ED- schreef:Slakje, ik zie in een ander topic dat je overgewicht hebt, zou je dan toch niet je inname wat naar beneden krikken. 10 boterhammen voor het ontbijt is echt heel heel veel...

Kan jij je commentaar alsjeblieft voor jezelf houden? Ik voel mij prima zoals ik ben.

Het is maar een tip, een dergelijke kcal inname is namelijk vrij extreem. Misschien ben je je daar niet van bewust?

Of kennen jullie meer mensen die 10 boterhammen eten voor het ontbijt? Ik niet. Zelfs grote, brede mannen die de hele dag in de bouw werken eten minder.
<<

Annie24

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1405

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:22

Bericht 07 Okt 2013 22:15

Re: Plots eetprobleem, fase?

Ik snap serieus niet dat er mensen zijn die nog steeds op ED reageren.

Negeer d'r, laat d'r links liggen en doe vooral alsof ze niet bestaat. :thumbup:
Afbeelding
<<

Tiramisu

Kwebbel

Berichten: 450

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:06

Bericht 07 Okt 2013 22:20

Re: Plots eetprobleem, fase?

oh ja hoor. Zeker in de periode (eerste half jaar) na de geboorte van dochter was het eten hier niet aan te slepen en ging er ook rustig een half brood door bij het ontbijt. En de lunch. En dan at ik snachts ook nog vaak een paar boterhammen. Ik heb absoluut geen overgewicht. Ik vindt zoveel eten, zeker voor een voedende moeder, niet heel vreemd.

Slakje, je doet het goed hoor. Ze gaat vanzelf wel weer eten. En ook voor een dreumes vindt ik vier boterhammen niet vreemd. Hier wisselt het, de ene dag is het er 1, maar ook hier zitten er dagen bij van 4. Het avondeten gaat hier ook altijd met fases. Komt vast vanzelf weer goed.
februari 2012
november 2015
<<

Anoniem331

Bericht 07 Okt 2013 22:32

Re: Plots eetprobleem, fase?

Hier worden ook meerdere malen per week 3-4 boterhammen gegeten. Ik vind dat ook niet gek, moet je kijken wat een kind per dag allemaal verbruikt!

@slakje het is wel een bekend 'probleem' op deze leeftijd.
<<

Slakje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2867

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:38

Bericht 07 Okt 2013 22:33

Re: Plots eetprobleem, fase?

Ik ben blij dat ik dus helemaal niet de enige ben :-) En dat ik haar dus ook gerust zonder eten naar bed kan brengen als ze niet wilt
AfbeeldingAfbeelding
<<

Anoniem331

Bericht 07 Okt 2013 22:35

Re: Plots eetprobleem, fase?

-ED- schreef:Slakje, ik zie in een ander topic dat je overgewicht hebt, zou je dan toch niet je inname wat naar beneden krikken. 10 boterhammen voor het ontbijt is echt heel heel veel...



He Artemis; hier is 1 van de redenen waarom veel mensen niet aan zulke topics mee doen. Kan altijd tegen je gebruikt worden. Want dit is niet de eerste keer dat ED informatie uit dergelijke topics er bij haalt!
<<

Novalee

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:28

Bericht 07 Okt 2013 22:36

Re: Plots eetprobleem, fase?

Slakje schreef:Normaal ging ze altijd slapen om 12u. Niet meer dus. Ze is gewoon klaarwakker en speelt met haar knuffel, of vertelt verhaaltjes, het eerste halfuur en dan gaat ze huilen dat ze klaar is met slapen. Met als gevolg dat ze dus rond 16u doodmoe is en echt niet te doen is. Als ik haar dan laat 'rusten' valt ze alsnog in slaap. Ik kan er moeilijk voor gaan zitten: "WAKKER BLIJVEN WAKKER BLIJVEN WAKKER BLIJVEN WAKKER BLIJVEN WAKKER BLIJVEN "
Maar kun je haar 's middags niet later naar bed brengen dan? Bijvoorbeeld om 14:00 uur?
<<

Slakje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2867

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:38

Bericht 07 Okt 2013 22:38

Re: Plots eetprobleem, fase?

Novalee; ook geprobeerd en het helpt ook niet. Ze is tegenwoordig echt pas moe om 16u. En ze staat om 9u op (altijd al, ook als ze naar het kdv ging) en normaal ging ze dus ook altijd ten laatste om 20u slapen voor de nacht en sliep ze door. Allez, ze slaapt nog altijd door. Misschien is een kort slaapje rond 16u wel gewoon goed en zal ik er toch maar omheen moeten plannen...
AfbeeldingAfbeelding
<<

Anoniem16

Bericht 07 Okt 2013 22:38

Re: Plots eetprobleem, fase?

En haar eerder wakker maken? Misschien kun je het zo wat verschuiven?
<<

Slakje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2867

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:38

Bericht 07 Okt 2013 22:40

Re: Plots eetprobleem, fase?

In de ochtend? Ik zal het proberen, als ik mijn bed uit geraak.
AfbeeldingAfbeelding
<<

Anoniem16

Bericht 07 Okt 2013 22:48

Re: Plots eetprobleem, fase?

Slakje schreef:In de ochtend? Ik zal het proberen, als ik mijn bed uit geraak.


Ja rond half 8 ofzo, ik noem maar iets. Dan is ze overdag eerder moe, dus wat eerder naar bed, gewone tijd avondeten en dan naar bed.

Waarom eten jullie eigenlijk overdag warm?
<<

CCC

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:58

Bericht 07 Okt 2013 23:04

Re: Plots eetprobleem, fase?

Lastig Slakje, ik vrees dat het weer een welbekende fase is. N. had een maand geleden dat ze opeens geen lunch meer at. Wij hebben het toen gewoon weggehaald en geen tussendoortjes meer gegeven. Lees nu dat je dochter geen tussendoortjes krijgt, ik zou het aanbieden en na een tijdje weghalen. Je kunt haar toch niet dwingen, misschien is het simpel uitproberen.
<<

Parisienne

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3787

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:55

Bericht 07 Okt 2013 23:09

Re: Plots eetprobleem, fase?

Als ik N. wakker wil houden ga ik even iets actiefs met haar doen. Naar buiten, een spelletjes, met de Duplo bouwen, knutselen, etc.
<<

Slakje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2867

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:38

Bericht 07 Okt 2013 23:12

Re: Plots eetprobleem, fase?

Printje schreef:
Slakje schreef:In de ochtend? Ik zal het proberen, als ik mijn bed uit geraak.


Ja rond half 8 ofzo, ik noem maar iets. Dan is ze overdag eerder moe, dus wat eerder naar bed, gewone tijd avondeten en dan naar bed.

Waarom eten jullie eigenlijk overdag warm?

Ik vind het praktischer.
AfbeeldingAfbeelding
<<

Anoniem166

Bericht 08 Okt 2013 08:30

Re: Plots eetprobleem, fase?

Mijn dochter eet al bijna een jaar slecht en bij fases was beter. Ze ontwikkelt zich verder goed, dus ik probeer me er geen zorgen om te maken, maar bij vlagen irriteert het me wel.

Als jouw dochter normaal goed eet, zou ik me geen zorgen maken. Dan is het vast een fase en die gaat ook weer voorbij.
Ik heb je blog laatst ook gelezen, leuk!
<<

-Ieniemienie-

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1477

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:23

Bericht 08 Okt 2013 08:38

Re: Plots eetprobleem, fase?

**
Insta: klippies_haarspeldjes

♡ 2009 ♡ & ♡ 2011 ♡
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers