Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Naai topic

<<

Anoniem255

Bericht 02 Nov 2015 09:48

Re: Naai topic

Ik twijfel...
Wil heel graag naar de kraam waar ze die kleine rolletjes verkopen maar ik heb het weekend ook al voor 50.- stof besteld. En àls ik ga kom ik gegarandeerd weer met teveel thuis. Maar het is zo verleidelijk.
<<

Anoniem159

Bericht 02 Nov 2015 09:56

Re: Naai topic

Oh wat een leuk idee van die knuffel Liadan! Jammer dat mijn dochter alleen nog maar poppetje met hele lange benen tekent, die zijn niet te naaien...
Zou je de patronen misschien ook naar mij willen mailen? Volgens mij heb ik het al eens eerder gevraagd in een knutseltopic, misschien was dat wel nog op het oude forum, haha.

Ik ben een beetje gefrustreerd, ik vind het naaien erg leuk en heb ook al behoorlijk veel gemaakt, maar ik naai nu al 4 jaar op zo'n machine van de Aldi. En als ik het net eens netjes doe dan knapt de naald of de draad of het hele ding loopt vast, zo irritant! Ik heb hier allemaal stofjes en patronen klaar liggen maar begin gewoon niet omdat ik weet dat het met dat loeder toch een drama wordt.
Hebben jullie nog tips voor een goede naaimachine? Ben over ruim een maand jarig... ;-)
<<

LindaK

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 219

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:53

Bericht 02 Nov 2015 09:58

Re: Naai topic

Oeh! Den Bosch! Dat is in de buurt : )
Gister was er stoffencircus in Nijmegen, helemaal in de buurt...
Maar D.aan zwom af voor B, dus we hadden feest haha. 's middags mooi weer dus niet meer gegaan. Baalde stiekem wel ; )
Woensdag zou wel kunnen, maar dan moeten de kinderen mee. Ook niet handig : )
<<

Fiwen

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 24 Apr 2014 12:38

Bericht 02 Nov 2015 10:06

Re: Naai topic

Hahaha heel herkenbaar Mien! Ik neem ook altijd contant geld mee en meer dan dat mag ik niet uitgeven. Heb dat 1x niet gedaan en toen was het een beetje uit de hand gelopen :angel:
Ik heb er in ieder geval veel zin in, ga met een vriendin en J blijkt bij oma dus we kunnen in alle rust shoppen. Heb al een flink lijstje gemaakt.

Balen Floddertje dat je machine steeds niet goed werkt, is echt demotiverend vind ik. En een goede machine is toch wel echt een vereiste om fijn en mooi te kunnen naaien. Ik zweer bij de machines van Bernina maar die zitten wel in de hoogste prijsklasse. Als je echt vaker wilt naaien zou ik eens gaan kijken voor een tweedehandse van een goed merk (Bernina, Pfaff, Brother). Dan ben je vaak net zo veel kwijt als een nieuwe van een onbekend merk maar dan heb je wel de betrouwbaarheid en vaak ook de service van een goed merk.

LindaK, het Stoffenspektakel in Den Bosch is meestal redelijk rustig, ik vind het goed te doen met kinderen. En sowieso veel meer keus dan bij stoffencircus.
Grote meid: 25-08-2010
Kleine meid: 15-09-2016

http://www.juulsoof.nl
Instagram & Facebook: @juulensoof
<<

LindaK

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 219

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:53

Bericht 02 Nov 2015 11:28

Re: Naai topic

Nu ga ik echt twijfelen Fiwen : )

Wie van jullie heeft een kam snap tang?
Gebruik je 'm veel, wat zijn de voordelen? Waar heb je 'm gekocht?
Ik ben bijna jarig en weet nooit iets te vragen. Nu bedacht ik dit opeens, haha!
<<

Fiwen

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 24 Apr 2014 12:38

Bericht 02 Nov 2015 11:40

Re: Naai topic

Ik heb er een en ik gebruik hem op bijna alle kleding die ik maak. Ik vind knoopsgaten maken echt vreselijk (gaat vaak net niet netjes genoeg en dat vind ik dan zo zonde van de jurk) dus ik gebruik voor alles waar eigenlijk knopen op moeten nu kamsnaps. Is ook handig voor J want die krijgt ze veel makkelijker open dan knoopjes.

Ik heb de mijne gekocht via www.kleurenmix.nl
Grote meid: 25-08-2010
Kleine meid: 15-09-2016

http://www.juulsoof.nl
Instagram & Facebook: @juulensoof
<<

Parisienne

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3787

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:55

Bericht 02 Nov 2015 11:57

Re: Naai topic

Hoe verstevig jij de kam snaps Fiwen? Ik heb ze ook eens gebruikt maar ben bang dat N. ze van de stof af kapot trekt.
<<

Fiwen

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 24 Apr 2014 12:38

Bericht 02 Nov 2015 12:16

Re: Naai topic

Ik gebruik een maatje kleiner dan de standaard maat, volgens mij is dat maat 16/T3 en dan door 2 laagjes katoen. Tot nu toe geen problemen mee gehad. Als ik tricot gebruik dan doe ik waar de drukkers komen er een laagje katoen extra tussen stikken want anders trek je de stof wel kapot.
En sowieso als ze er net in zitten een keer of 5 tot 10 zelf open en dicht doen, dan gaan ze al een stuk makkelijker open en dicht.

Hier zie je de verschillende maten, ik gebruik de op 1 na kleinste
Afbeelding
Grote meid: 25-08-2010
Kleine meid: 15-09-2016

http://www.juulsoof.nl
Instagram & Facebook: @juulensoof
<<

Anoniem255

Bericht 02 Nov 2015 16:27

Re: Naai topic

Ik heb een Pfaff dualmatic 935.
Heb 'm tweedehands gekocht bij een goede naaimachine winkel. Ik heb er 3 jaar garantie op en als ik binnen 2 jaar daar een nieuwe haal krijg ik mijn aankoopbedrag van mijn huidige machine als korting op de nieuwe.

Ik wil ook zo'n tang aan gaan schaffen. Op AliExpress verkopen ze die ook en schijnen ook best goed te zijn.
<<

LindaK

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 219

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:53

Bericht 02 Nov 2015 16:45

Re: Naai topic

Mien schreef:Ik heb een Pfaff dualmatic 935.
Heb 'm tweedehands gekocht bij een goede naaimachine winkel. Ik heb er 3 jaar garantie op en als ik binnen 2 jaar daar een nieuwe haal krijg ik mijn aankoopbedrag van mijn huidige machine als korting op de nieuwe.

Ik wil ook zo'n tang aan gaan schaffen. Op AliExpress verkopen ze die ook en schijnen ook best goed te zijn.


Ja! Ik zag ze ook op aliexpress inderdaad. Ik zet 'm op m'n verlanglijstje : )
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3278

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:10

Bericht 02 Nov 2015 17:56

Re: Naai topic

Ik twijfel ook of ik naar het stoffenspektakel in Den Bosch ga. Ik denk het wel, al heb ik afgelopen week ook net wat stoffen besteld (heel irritant trouwens, ik had ze woensdag besteld en ze zijn nu pas verzonden, ik had gehoopt er afgelopen weekend al mee aan de slag te kunnen).
Druk vind ik het ook nooit echt in Den Bosch, ik heb mijn kinderen er al een paar keer mee naartoe genomen. Maar gelukkig kan ik dit keer tijdens schooltijd, dat is toch wat rustiger. Wel jammer van de 5 euro voor het parkeren, maar op de fiets ga ik het niet redden om op tijd weer terug te zijn voor de kinderen.

Floddertje, stuur maar een pm met je mailadres dan mail ik de patronen door. Ik heb een Bernette naaimachine, daar ben ik heel tevreden over. Eerder had ik een Toyota naaimachine van de Kijkshop, die was leuk om mee te beginnen, maar die ik nu heb is veel fijner.

Lindak, ik heb een kamsnaptang, ik gebruik 'm maar heel soms maar ben dan wel tevreden.
<<

Anoniem255

Bericht 03 Nov 2015 12:01

Re: Naai topic

Er kenbaar Liadan. Ik heb vrijdagmiddag een bestelling gedaan en betaald en heb nu nog geen bevestiging van verzending gehad... terwijl er op de site staat dat ze verstuurd na ontvangst van betaling.
Dat dat niet meteen vrijdag is, oké. Maar nu heb ik het dus waarschijnlijk pas morgen of donderdag... Daar bestel ik niet meer. Ga de volgende keer wel weer naar de markt.
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3278

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:10

Bericht 03 Nov 2015 19:19

Re: Naai topic

Misschien hebben we bij dezelfde webshop besteld mien (stoffenelf?). Ik heb mijn bestelling vandaag binnen gehad, wel mooie stoffen, maar niet bepaald een snelle verzending dus.

En ik twijfel nog steeds of ik morgen naar het stoffenspektakel ga...
<<

Anoniem255

Bericht 03 Nov 2015 20:34

Re: Naai topic

Ja!! Daar heb ik ook besteld. Wat waardeloos zeg. Ik heb vanmiddag een bericht gehad dat het pakket verstuurd is dus hopelijk komt het morgen binnen. In mijn hoofd is alles al opgenaaid, haha.

Welke stofjes heb jij besteld?
Ik ga niet. Mijn zoon heeft morgen zijn laatste gymles, moet datums voor zijn wendagen op school afspreken en ze hebben beide morgen een feestje...
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3278

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:10

Bericht 03 Nov 2015 20:52

Re: Naai topic

Ja echt waardeloos, ik had zaterdag nog een mailtje gestuurd met de vraag of het al was verstuurd en daar heb ik niet eens een reactie op gehad. Maar goed ik heb ze nu binnen, woensdagochtend besteld, dinsdag binnen.
Ik heb:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
En dan nog een paar effen kleuren.
<<

Anoniem255

Bericht 03 Nov 2015 21:34

Re: Naai topic

De service is niet echt denderend... maar het was wel leuk shoppen zo met de korting. En de verzendkosten zijn ook betaalbaar.

Leuke stofjes! Die met de vosjes heb ik ook besteld met de rood met witte stoppeltjes tricot. En nog heel veel andere.

Hoe is de kwaliteit van de tricot?
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3278

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:10

Bericht 04 Nov 2015 15:48

Re: Naai topic

Mien, ik heb nog niet eens goed gekeken naar de kwaliteit, volgens mij wel goed. Hopelijk kan ik er morgen mee aan de slag:-). Ik ben ook niet meer naar het stoffenspektakel geweest, ik had geen zin om te gaan vanmorgen.
<<

Dolphinne

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2388

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:39

Bericht 04 Nov 2015 18:51

Re: Naai topic

Daar heb ik ook pas besteld :).
Ik zocht tricot met panda's en die hadden ze daar.
Ook meteen nog 2 andere digitale stoffen gekocht.(western en met luchtballonnen)
Ik had ze vrijdag avond besteld en woensdag binnen.
De kwaliteit vind ik goed zover ik nu kan zien.

Ik begin nu langzaam af en toe wat bestellingen binnen te krijgen! Erg leuk om te maken. Vandaag de eerste verstuurd, dus erg benieuwd naar de reactie.

Heb ook nog veel teveel ideeën om voor mezelf (lees 'de kinderen') te maken. Wordt tijd eens een lijstje te maken om overzicht te houden.

Erg leuk om jullie creaties hier ook te zien en dat er steeds vaker forummers hier reageren!
Heb het idee dat zelf kleding maken steeds populairder wordt.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem148

Bericht 04 Nov 2015 19:05

Re: Naai topic

Ik wil voor mijn zoon broekjes maken maar met welke stof kan ik dat het beste doen? Ben mijzelf aan het leren naaien en broekjes vond ik wel een mooi project aangezien hij bijna geen broekjes past, allemaal te smal :palm:
Hij is 7 maanden dus moeten van die lekkere zachte en flexibele broekjes zijn.
<<

Fiwen

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 24 Apr 2014 12:38

Bericht 04 Nov 2015 19:32

Re: Naai topic

Leuke stofjes Liadan!

Ik ben vandaag echt goed geslaagd. Stof voor 4 jurkjes en bij alles paspelband en garen. Geen super goedkope stoffen maar wel mooie kwaliteit en leuke printjes. Zal morgen foto's plaatsen.
Heb ook weer een jurkje voor J af, en vind hem zelf geweldig. Zal ik morgen ook wel showen.
Grote meid: 25-08-2010
Kleine meid: 15-09-2016

http://www.juulsoof.nl
Instagram & Facebook: @juulensoof
<<

LindaK

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 219

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:53

Bericht 04 Nov 2015 20:02

Re: Naai topic

Oh leuk Fiwen! Ben benieuwd!

Ik ben ook niet meer gegaan, beetje grieperig + de kinderen mee was een nee : )
Wel nog even een rokje afgemaakt voor Julia, ik wilde een extra randje bij de zoom, want de onderkant krulde wat om.
<<

Sjaantje

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 374

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:48

Bericht 04 Nov 2015 20:41

Re: Naai topic

Ik heb volgens mij nog nooit gereageerd hier, maar ik zit altijd vol bewondering naar al jullie creaties te kijken :thumbup: Complimenten!!
<<

Dolphinne

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2388

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:39

Bericht 04 Nov 2015 21:00

Re: Naai topic

Dandelion, je kunt dan het beste tricot gebruiken voor broekjes of sweatstof. Dat is iets dikker.
Ik zou in elk geval voor rekbare stoffen gaan, al zijn die wel lastiger om te naaien dan niet rekbaar katoen.

Maar katoen is voor nu te dun en is ook minder fijn om lekker in te kunnen bewegen en te kruipen etc.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Fiwen

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 24 Apr 2014 12:38

Bericht 04 Nov 2015 21:06

Re: Naai topic

Je zou evt ook een ribfluweel kunnen nemen, is zachter dan katoen en ook wat dikker dus daardoor warmer.
Grote meid: 25-08-2010
Kleine meid: 15-09-2016

http://www.juulsoof.nl
Instagram & Facebook: @juulensoof
<<

Anoniem159

Bericht 04 Nov 2015 21:57

Re: Naai topic

Ik zou zeker voor sweatstof of tricot gaan Dandelion! Sommige mensen vinden het lastig naaien maar ik naai vrijwel alleen rekbare stoffen, het zal misschien wat moeilijker zijn maar na 3 katoenen jurkjes die toch niet gedragen werden (lees: de hele zomer over mijn strijkplank hingen) ben ik gewoon overgestapt op tricot. Je moet dan alleen wel een speciale tricot naald hebben en een stretch steek of een klein zigzagje.

Leuk Liadan, ik ga je PM'en!
Ik kan al jullie namen niet onthouden maar die stofjes die voorbij kwamen vond ik erg leuk, vooral die met vosjes! Ik hou zo van bedrukte stoffen maar moet oppassen dat het niet teveel wordt.

Dolphinne leuk dat je bestellingen beginnen te lopen, ik heb ook al best wat dingen op bestelling gemaakt, toch wel extra spannend dan!

Ik heb nu net een imitatieleren rok voor mezelf klaar, is erg leuk geworden, a-lijn met een hoge taille. Vorige maand hier op het stoffenspektakel hadden ze een hele kraam met dat imitatieleer, bij jullie vast ook?

Fiwen ik ben ontzettend benieuwd naar je jurk en je stofjes, vind het altijd prachtig wat jij maakt!
VorigeVolgende

Terug naar Hobby's, uitgaan & vrije tijd

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers