Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Haar stijlen met stijltang

<<

Elle123

Bericht 25 Okt 2015 15:23

Haar stijlen met stijltang

Hoe doen jullie dat? Hoe verdeel je je haar en hoe vaak ga je over elke pluk? Ik heb een chi stijltang en krijg mijn haar gewoon niet goed stijl. En als het enigszins is gelukt, gaat het al heel snel weer golven. Ik heb dun en kwetsbaar haar dus zet hem niet op 230 graden (180). De bovenste helft doe ik met een klem op mijn hoofd en ik spray hittebeschermende spray van Moroccanoil in mijn haar. Iemand tips om het wel mooi stijl te krijgen?
<<

Waxinelichtje

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 415

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:32

Bericht 25 Okt 2015 16:04

Re: Haar stijlen met stijltang

Ik verdeel mijn haar nooit eigenlijk. Pak in het wilde weg wat plukken die ik dan stijl. Werkt voor mij prima, maar mijn haar is dan ook zo goed als stijl (lichte slag). Meestal gebruik ik nog heat protective spray voor het stijlen. Voor mij werkt het zo prima.

Wat voor stijltang heb je?
<<

Anoniem177

Bericht 25 Okt 2015 16:05

Re: Haar stijlen met stijltang

Zorg dat je een hittebeschermer gebruikt en dat je haar helemaal droog is.

Ik zelf verdeel mijn haar met allemaal klemmen en dak ik passé voor passé. En dan langzaam de stijltang er door. Niet te snel. Soms meerdere keren. Wat ik zelf ook altidj doe ik de stijltang een beetje naar binnen draaien zodat de punten naar binnen vallen.

Zelf heb ik momenteel een schouderlengte en vaak de haren die op mn schouders leunen gaan weer naar buiten staan.

Wat vaak ook wel helpt is je haar laten afkoelen en het met rust laten. Met een Chi stijltang moet het toch echt wel lukken denk ik
<<

Anoniem301

Bericht 25 Okt 2015 17:40

Re: Haar stijlen met stijltang

Het is steil met ei. Veel mensen maken die fout.

Ik had dat ook dat het niet goed steil werd, ik heb heel erg krullend haar, vervelend was dat, dan had ik het voor niks gedaan. Dat lag aan mijn steiltang, heb toen een andere gekocht en zelfs in de regen blijft het steil. Het merk is ISO.
<<

Anoniem177

Bericht 25 Okt 2015 18:33

Re: Haar stijlen met stijltang

Wat grappig. Noot geweten.
Stijltang een tang voor het stijlen van je haar en niet om het recht/steil te maken. Thanks wee wat geleerd
<<

Anoniem301

Bericht 25 Okt 2015 18:37

Re: Haar stijlen met stijltang

bambina schreef:Wat grappig. Noot geweten.
Stijltang een tang voor het stijlen van je haar en niet om het recht/steil te maken. Thanks wee wat geleerd

Wat zeg je nou? Ik snap de zin niet :D Maar wil je je haar niet steil maken maar stijlen (stylen) dus in model brengen dan is het stijlen. Wil je je krullen eruit halen, of je haar steil(er) maken, dan is het steil met een korte ei.
<<

Anoniem304

Bericht 25 Okt 2015 19:06

Re: Haar stijlen met stijltang

Huh, het is toch wel stijltang en niet steiltang ondanks dat je je haar steil maakt en niet stijl.
<<

anoniem213

Bericht 25 Okt 2015 19:12

Re: Haar stijlen met stijltang

Het mag allebei. Je maakt je haar steil met een steiltang en je brengt er een bepaalde stijl in met een stijltang. Het wordt door elkaar gebruikt en beide woorden staan in de officiële woordenlijst.
<<

Anoniem304

Bericht 25 Okt 2015 19:13

Re: Haar stijlen met stijltang

Oh kijk. Ik zocht op steiltang, maar kreeg de vraag of ik stijltang bedoelde. :P

Wist niet dat het beide mocht.
<<

Anoniem177

Bericht 25 Okt 2015 19:35

Re: Haar stijlen met stijltang

Carrie schreef:
bambina schreef:Wat grappig. Noot geweten.
Stijltang een tang voor het stijlen van je haar en niet om het recht/steil te maken. Thanks wee wat geleerd

Wat zeg je nou? Ik snap de zin niet :D Maar wil je je haar niet steil maken maar stijlen (stylen) dus in model brengen dan is het stijlen. Wil je je krullen eruit halen, of je haar steil(er) maken, dan is het steil met een korte ei.


Haha dit is precies wat ik bedoelde. Het staat er een beetje vaag inderdaad
<<

Elle123

Bericht 26 Okt 2015 09:11

Re: Haar stijlen met stijltang

Carrie schreef:Het is steil met ei. Veel mensen maken die fout.

Ik had dat ook dat het niet goed steil werd, ik heb heel erg krullend haar, vervelend was dat, dan had ik het voor niks gedaan. Dat lag aan mijn steiltang, heb toen een andere gekocht en zelfs in de regen blijft het steil. Het merk is ISO.


Ik heb eigenlijk pas geleden deze Chi tang gekocht, op aanraden van een kapster. Hij kostte ook iets van 130 euro, dus ik zie het niet echt zitten om weer een andere te kopen. Ik gebruik hem echt alleen op helemaal droog haar, met een hittebeschermer (nu dus Morroccanoil, maar ik heb ook British hair en Biosilk). Met rust laten werkt ook niet echt, het begint al heel snel weer te golven. Ik heb geen krullen van mezelf, mijn haar gedraagt zich wel een beetje zo (pluizen in de regen en van zweten, van die kleine weerbarstige haren bovenop mijn hoofd enz). Misschien moet ik toch eens proberen de hogere stand te gebruiken.
Wat ik overigens ook heb, is dat het aan de onderkant in van die plukken uiteen valt. Niet mooi een geheel dus. Komt dat door droge/dode punten?
<<

anoniem213

Bericht 26 Okt 2015 10:31

Re: Haar stijlen met stijltang

Ik heb van mijn kapster geleerd dat je nooit met meer dan 185 graden moet steilen, omdat dan een bepaalde laag over je haar kapot gaat.
<<

Anoniem301

Bericht 26 Okt 2015 12:21

Re: Haar stijlen met stijltang

Elle123 schreef:
Carrie schreef:Het is steil met ei. Veel mensen maken die fout.

Ik had dat ook dat het niet goed steil werd, ik heb heel erg krullend haar, vervelend was dat, dan had ik het voor niks gedaan. Dat lag aan mijn steiltang, heb toen een andere gekocht en zelfs in de regen blijft het steil. Het merk is ISO.


Ik heb eigenlijk pas geleden deze Chi tang gekocht, op aanraden van een kapster. Hij kostte ook iets van 130 euro, dus ik zie het niet echt zitten om weer een andere te kopen. Ik gebruik hem echt alleen op helemaal droog haar, met een hittebeschermer (nu dus Morroccanoil, maar ik heb ook British hair en Biosilk). Met rust laten werkt ook niet echt, het begint al heel snel weer te golven. Ik heb geen krullen van mezelf, mijn haar gedraagt zich wel een beetje zo (pluizen in de regen en van zweten, van die kleine weerbarstige haren bovenop mijn hoofd enz). Misschien moet ik toch eens proberen de hogere stand te gebruiken.
Wat ik overigens ook heb, is dat het aan de onderkant in van die plukken uiteen valt. Niet mooi een geheel dus. Komt dat door droge/dode punten?

Ja dat laatste denk ik wel! Niet mooi is dat he? Mijn krullen komen steil tot ver over mijn schouders, maar nu ik zwanger ben krult het enorm in, tot boven mijn schouders. Ik ben al een jaar niet naar de kapper geweest omdat ik wil dat het lang wordt, maar als ik het nu zou steilen dan zou ik ook zulke punten aan de onderkant hebben ja.
Als je net een nieuwe Chi tang hebt gekocht zou je denken dat deze goed is! Vervelend. Zijn de plukjes die je pakt klein genoeg?
<<

Anoniem177

Bericht 26 Okt 2015 16:23

Re: Haar stijlen met stijltang

June schreef:Ik heb van mijn kapster geleerd dat je nooit met meer dan 185 graden moet steilen, omdat dan een bepaalde laag over je haar kapot gaat.

Dat klopt. 180 graden. Hittebeschermers beschermen vaak ook tot 180 graden. En als je het niet gebruikt maak je je hele haar helemaal kapot. Gevolg. Droog bosje haar. En als je dit wilt herstellen moet je het helemaal vanuit binnenuit herstellen. En dat lukt niet met een simpel shampootje en een simpel maskertje.
<<

Mamsie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2184

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:58

Bericht 01 Nov 2015 18:29

Re: Haar stijlen met stijltang

bambina schreef:
June schreef:Ik heb van mijn kapster geleerd dat je nooit met meer dan 185 graden moet steilen, omdat dan een bepaalde laag over je haar kapot gaat.

Dat klopt. 180 graden. Hittebeschermers beschermen vaak ook tot 180 graden. En als je het niet gebruikt maak je je hele haar helemaal kapot. Gevolg. Droog bosje haar. En als je dit wilt herstellen moet je het helemaal vanuit binnenuit herstellen. En dat lukt niet met een simpel shampootje en een simpel maskertje.


Waarmee kun je je haar dan wel van binnenuit herstellen? Ja Google zegt zoveel maar wat werkt nu echt.
GVS Let me love you a little more before youre not little anymore.

Terug naar Beauty & mode

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers