Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Doorslapen

<<

Anoniem128

Bericht 30 Okt 2015 22:09

Doorslapen

Mijn dochter van 3 jaar slaapt nog steeds niet door 's'nachts. Ik ben wel een toe aan een nachtje doorslapen, heeft er iemand nog tips misschien. Ze slaapt nu niet meer in de middag, maar dat helpt ook niet.
<<

Anoniem137

Bericht 30 Okt 2015 22:15

Re: Doorslapen

Wat gebeurt er als ze wakker wordt? Zou ze kunnen leren zelf weer in slaap te vallen? Zou ze het principe van een slaaptrainer (zo'n wekker) snappen? Ze is drie, dus wat dat betreft kun je haar natuurlijk veel uitleggen en duidelijk maken.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11153

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 30 Okt 2015 22:16

Re: Doorslapen

Hier werkt niks. Zoon is 2,5 en slaapt heel soms door maar meestal is hij 1 tot 4 keer wakker 's nachts.

Hij heeft een lampje en hij mag pas uit bed als het lampje uit is. Dit werkt niet haha. Nouja hij laat zich wel braaf terug leggen.
R. 2013
D. 2016
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11153

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 30 Okt 2015 22:17

Re: Doorslapen

Hij snapt overigens het idee van het lampje wel. Hij weet ook q dat hij terug moet in zijn eigen bed maar heeft gewoon even een kus en een knuffel nodig en dan slaapt hij weer.
R. 2013
D. 2016
<<

Anoniem128

Bericht 30 Okt 2015 22:28

Re: Doorslapen

We hebben ook een slaaptrainer maar dat werkt niet. Als ze wakker word dan is het huilen.
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6366

Geregistreerd: 02 Sep 2013 00:24

Bericht 30 Okt 2015 22:47

Re: Doorslapen

Ook hier werkte niks, maar vanaf zijn 5e gaat het beter. Nog wordt hij nog wel eens wakker en hebben we vervelende nachten, maar de goede zijn er in overvloed. Al is dat vast niet het antwoord waar je op hoopte. ;)
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11153

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 30 Okt 2015 23:07

Re: Doorslapen

Nog 2,5 jaar...

En dan baby's die vanaf week 1 doorslapen. Wat doen we toch verkeerd..
R. 2013
D. 2016
<<

Anoniem166

Bericht 30 Okt 2015 23:18

Re: Doorslapen

Ik heb ooit ergens gelezen dat kinderen pas tussen de 3 en 4 jaar fysiologisch ertoe in staat zijn door te slapen. Of het waar is, weet ik niet, maar het is wel een fijne gedachte voor onze niet doorslapende dochter. Ze is 3,5 en slaapt een heel enkele keer door (2/3 keer per jaar). Ik denk eigenlijk dat je er niet veel aan kan doen, ze krijgt vanzelf de leeftijd dat ze wakker in bed kan blijven zonder dat ze jullie nodig heeft, en dat ze dan weer in slaap valt.
<<

sophiee

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1224

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:24

Bericht 30 Okt 2015 23:19

Re: Doorslapen

Hier helaas ook nog geen doorslaper, onze oudste is bijna 3,5 jaar. Onze jongste slaapt stukken beter. Nog niet dagelijks van 19-7 uur, maar ik verwacht dat dat wel gaat gebeuren. Vind het wel heel fijn te weten dat het dus niet aan ons ligt, we behandelen ze immers hetzelfde. Het ligt hier echt aan het karakter van het kind.
3 dochters van 11, 9 en 7 jaar 🖤
<<

Anoniem136

Bericht 30 Okt 2015 23:30

Re: Doorslapen

Mijn dochter ging doorslapen toen we gingen verhuizen toen ze 3.5 was. Misschien is dat een optie.
<<

anoniem203

Bericht 30 Okt 2015 23:41

Re: Doorslapen

Ik heb er twee van 1,5 en 5 jaar en beide slapen ze niet door. De jongste heeft nog nooit doorgeslapen (op 1 hand tellen na) en mijn oudste heeft een periode van 2 jaar goed geslapen maar de laatste maanden wordt hij zo'n 2-3 keer per nacht wakker. En mijn jongste 1-2 keer per nacht. En tja geen tips helaas. Wist ik het maar want het is zo slopend..
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6366

Geregistreerd: 02 Sep 2013 00:24

Bericht 31 Okt 2015 00:10

Re: Doorslapen

Spencer schreef:Nog 2,5 jaar...

En dan baby's die vanaf week 1 doorslapen. Wat doen we toch verkeerd..
Wij niks, maar onze kinderen snappen er gewoon geen hol van ;).
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

bosjesvrouw

Major Yipyapper

Berichten: 5016

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:03

Woonplaats: Friesland

Bericht 31 Okt 2015 11:20

Re: Doorslapen

Verhuizen omdat je kind niet door slaapt?

Of bedoelde je meer het bed verhuizen in de kamer of naar een andere kamer?

Voor de kinderen die nog in ledikant slapen misschien in een groot bed laten slapen!?

Verder geen tips wij zijn gezegend met een kind dat sinds ze 8 weken oud is door slaapt
2014 2016
<<

Maeve

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1206

Geregistreerd: 29 Mrt 2015 21:45

Bericht 31 Okt 2015 13:44

Re: Doorslapen

Heb je wel eens een dromenvanger geprobeerd of idd een nieuwe kamer/ bed op een andere plek?

Dat hielp hier bij R
What a difference a day makes 14-02-2010 16-01-2013
<<

anoniem196

Bericht 31 Okt 2015 14:40

Re: Doorslapen

Helaas geen tips.
Wij hebben ook veel geprobeerd.
Toen ze een paar weken op school zat was het over. En sliep ze bijna elke nacht door.

Sterkte. Niet door slapen is echt :thumbdown:
<<

Olíve

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3297

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:20

Bericht 31 Okt 2015 15:41

Re: Doorslapen

Thunder schreef:Ook hier werkte niks, maar vanaf zijn 5e gaat het beter. Nog wordt hij nog wel eens wakker en hebben we vervelende nachten, maar de goede zijn er in overvloed. Al is dat vast niet het antwoord waar je op hoopte. ;)


Hm... dat geeft mij ook niet zoveel moed... :nopompom:
<<

Anoniem286

Bericht 31 Okt 2015 22:37

Re: Doorslapen

Ik wil hier ook een slaaplampje gaan proberen, hier wordt ze in februari 3 en ze slaapt nog steeds niet door :(
<<

Bimbam

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1061

Geregistreerd: 15 Sep 2013 13:10

Bericht 31 Okt 2015 23:23

Re: Doorslapen

Ik heb geen tips, maar toch fijn om te lezen dat er veel meer kinderen zijn die niet doorslapen. Mijn zoon van bijna 3 slaapt ook niet door helaas.
19-12-2012
04-07-2015
<<

Anoniem151

Bericht 01 Nov 2015 01:19

Re: Doorslapen

Damn.. En ik maar denken dat mijn 11 maander slecht sliep.. Blijf stille hoop houden dat hij binnenkort zomaar opeens wel doorslaapt, gewoon 12 uur achter elkaar of zo ;)
<<

Tiramisu

Kwebbel

Berichten: 450

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:06

Bericht 01 Nov 2015 09:13

Re: Doorslapen

Een jaar geleden werd dochter nog best regelmatig wakker snachts. Slokje water, even een knuffel. Nu zijn er nog periodes dat ze wat vaker wakker wordt, maar over het algemeen slaapt ze de nachten wel door. Dit is ergens tussen de 3 en 4j gebeurd ;)
februari 2012
november 2015
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 01 Nov 2015 09:43

Re: Doorslapen

Hier gaat het met fases.. momenteel is het echt om te janken. Sinds het einde van de zomervakantie 10 weken geleden heeft ze misschien bij elkaar 1,5 week 's nachts doorgeslapen. (ze is 3 jaar en 9 mnd)
<<

Wolfinschaapskleren

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2141

Geregistreerd: 22 Apr 2014 10:27

Bericht 01 Nov 2015 10:53

Re: Doorslapen

Blue Phone schreef:Damn.. En ik maar denken dat mijn 11 maander slecht sliep.. Blijf stille hoop houden dat hij binnenkort zomaar opeens wel doorslaapt, gewoon 12 uur achter elkaar of zo ;)

Hier ook een. Aan de ene kant 'fijn' om te lezen dat meerdere het hebben, anderzijds erg vervelend voor jullie en het duurt ook wel erg lang zeg!
Om ons heen slapen alle kinderen door, echt al vanaf een paar weken oud, die van ons heeft nog nooit vier uur achtereen geslapen.

Hier geen tips, wel veel sterkte!
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:44

Bericht 01 Nov 2015 11:12

Re: Doorslapen

Mijn zoon slaapt weleens door, maar meer dan eens wordt hij 's nachts wel wakker. Soms zit hij een uur gewoon rechtop in bed.
L2014 & H2017
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6366

Geregistreerd: 02 Sep 2013 00:24

Bericht 01 Nov 2015 11:17

Re: Doorslapen

Mijn oudste zoon sliep idd ook vrij vlot door. De keren dat ik voor hem 's nachts op ben geweest zijn op een paar handen te tellen. Mijn jongste maakt er een potje van. Al zal hij dat niet expres doen. Vanaf zijn geboorte slaapt hij al moeilijk. Er zaten weken bij dat we op ons tandvlees liepen, dat hij nacht in nacht uit aan het spoken was. En dan heb ik het niet over 1 of 2 keer wakker worden, maar minstens 12 keer. We zijn hard tegen hem geweest, we zijn lief geweest, hij heeft tussen ons in geslapen, hij heeft in zijn eigen bed bij ons geslapen, we hebben flessen gegeven, hem met een lamp aan laten slapen (doet hij nog overigens), roep het maar en we hebben het geprobeerd. Niks hielp. Hoe vaak ik wel niet jankend door het huis heb gelopen, echt ontelbare keren. Op een gegeven moment kroop hij elke keer bij z'n broer in bed en hebben wij hem laten liggen. Hij sliep door! Na 2 weken proberen hebben we de kamers omgebouwd en hebben de heren ruim een half jaar samen geslapen. Daarna vroeg de jongste (en hij was inmiddels bijna 5) of hij weer naar z'n eigen kamer mocht. Samen hebben we die wat veranderd en sinds die tijd gaat het beter. Nog zitten er weken bij dat we er zo vaak uit moeten, maar de goede nachten hebben echt de overhand!

Of het samen slapen met zijn broer ertoe bijgedragen heeft weet ik niet, immers heeft hij ook heel lang bij ons geslapen en dat hielp niet, maar sinds die tijd gaat het echt beter. Perfect is het nog lang niet, maar ik ben al zo blij dat het zich zo ontwikkeld heeft. Doordat wij nu ook beter slapen kunnen we er ook beter tegen als het wel mis gaat.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Anoniem255

Bericht 01 Nov 2015 11:38

Re: Doorslapen

Onze oudste sliep vanaf een week of 2/3 door. Nog steeds eigenlijk. Sporadisch dat ze in de nacht wakker wordt en meestal is dat als ze iets gehoord heeft ofzo.

De jongste echter was huilen met de pet op. Van baby's af aan... met 6 maanden waren we op Kreta en toen ging het beter. We dachten de cirkel te hebben doorbroken maar thuis was weer dikke ellende. Alles geprobeerd maar niks hielp. Vaak sliep hij pas tegen 21/22uur (overdag een uur als we geluk hadden) en werd dan een keer of 8 wakker in de nacht en om 5u in de ochtend was het helemaal klaar. Rond het jaar zijn we met vsm begonnen waardoor het inslapen beter ging. Doorslapen doet hij nu een jaar ongeveer (hij is bijna 4)

Succes en sterkte.

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers