Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Raspen

<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 30 Okt 2015 10:02

Raspen

Zodra er in een recept staat dat ik iets moet raspen dan haak ik eigenlijk al af, ik vind dat zo'n rotklusje. Heb een paar weken geleden de twee raspen die ik had weggegooid ook, uit frustratie.

Gisteren moest ik een appel raspen, dat heb ik met de keukenmachine gedaan en dat ging goed, gewoon superfijn gemalen. Maar nu zie ik bijvoorbeeld een recept waarbij je een rauwe zoete aardappel moet raspen. Dat trekt mijn keukenmachine nooit :) Hoe rasp je nou op een makkelijke manier?
#teammaple🍁
<<

Anoniem137

Bericht 30 Okt 2015 10:04

Re: Raspen

Gewoon... Raspen? Ik heb er nooit problemen mee eigenlijk, haha. Wat vind je er dan precies vervelend aan?
<<

Anoniem186

Bericht 30 Okt 2015 10:07

Re: Raspen

In de keukenmachine, de mijne kan het wel aan. En wat ik ook wel eens doe, het in m'n hakmolentje doen en heel erg fijn hakken. Is net wat anders, maar veel makkelijker. Ik vind raspen ook een rot werkje, m'n keukenmachine schoonmaken ook.
<<

Pretzel

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 62

Geregistreerd: 27 Sep 2015 21:55

Bericht 30 Okt 2015 10:37

Re: Raspen

Een goede rasp kopen. Microplane is een goed merk, daar kan je stevige vlijmscherpe raspen kopen. Of in de keukenmachine. Ik denk dat een goede keukenmachine zo'n harde zoete aardappel wel aan kan.
<<

Anoniem313

Bericht 30 Okt 2015 11:02

Re: Raspen

Een goeie rasp kopen inderdaad. Ik heb een hele fijne, kan vanavond wel even opzoeken welk merk. Die raspt alles super makkelijk, beter dan mijn keukenmachine. Het is een driehoek-vorm, en het geraspte spul valt in een bakje. heb ik een keer voor mijn verjaardag gekregen.
<<

Anoniem193

Bericht 30 Okt 2015 11:25

Re: Raspen

Ik vind het vooral irritant dat je dan een stuk overhoudt waar je niks meer mee kan. Vasthouden lukt niet meer, of je raspt je vinger erbij.
Ik doe het dan altijd met de keukenmachine waar ik zo'n rasp blad bij heb. Dan blijft er nog wel een stuk over wat hij niet meer meepakt, maar wel minder dan dat ik het met de hand rasp moet doen.
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8476

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:59

Bericht 30 Okt 2015 11:33

Re: Raspen

Ja dat laatste vind ik er ook irritant aan Alibi! Wortel doe ik bijvoorbeeld tegenwoordig ook gewoon in het hakmolentje van de blender bij gebrek aan een keukenmachine. Een citroen raspen vind ik bijvoorbeeld weer niet erg, dan heb je de hele tijd iets om fatsoenlijk vast te houden.
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Geel

Bericht 30 Okt 2015 11:39

Re: Raspen

Wat Alibi zegt ja! Dat gevoel dat je vinger er zó tussen zit.
<<

Saga

Major Yipyapper

Berichten: 5361

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:12

Bericht 30 Okt 2015 11:40

Re: Raspen

Inderdaad een rasp van Microplane kopen!
Of een goede keukenmachine, die kunnen echt veel hebben.
10.04.17
<<

Anoniem193

Bericht 30 Okt 2015 11:51

Re: Raspen

Ben blij dat ik niet de enige ben.
Kaas raspen doe ik ook wel gewoon. Dan pak ik het hele blok en rasp ik er een stukje af. Dat gaat best met de handrasp. Daar heb ik een vierkante piramide voor btw. Met siliconen aan de onderkant, zodat hij fatsoenlijk blijft staan en niet ineens wegschiet.
Afbeelding

En zo'n blad heeft mijn keukenmachine (ook met verschillende grotes)
Afbeelding
<<

Pretzel

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 62

Geregistreerd: 27 Sep 2015 21:55

Bericht 30 Okt 2015 12:01

Re: Raspen

Geel schreef:Wat Alibi zegt ja! Dat gevoel dat je vinger er zó tussen zit.


Volgens mij bestaan er wel van die handige dingetjes die je om je hand kan doen en dan in het stuk groente kunt steken met een scherpe pin. Dan heb je een soort bescherming tussen je hand en de groente en kan je ook meer kracht zetten. Alleen geen idee hoe zoiets heet dus waar je op moet zoeken. Het zit volgens mij vaak bij een mandoline, wat nog een handige manier kan zijn om te raspen overigens.
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11842

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 30 Okt 2015 12:27

Re: Raspen

Afbeelding

Mijn ouders hebben er zo een en ik wil hem ook graag hebben. Ideaal ding, juist doordat ook bijna alles kan gebruiken. Mijn ouders hebben allen nog wel een schuif, waarmee je friet kan snijden.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Kreeft

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4227

Geregistreerd: 04 Sep 2013 02:06

Bericht 30 Okt 2015 15:50

Re: Raspen

Ik krijg ook de kriebels van zo'n staande rasp, als de dood dat ik een stukje vinger mee rasp. Ik heb onderstaande keukenmachine, waar ook een rasp plaat op zit, ideaal!

Afbeelding
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8845

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:17

Bericht 30 Okt 2015 18:51

Re: Raspen

Wij hebben deze. Ik vind hem ideaal. Gebruik hem zo veel!
Ook om bijvoorbeeld courgette in dunne plakjes te snijden. Afbeelding
2012
2016
2020
oktober 2024

Instagram
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 31 Okt 2015 22:58

Re: Raspen

Ik doe altijd een hydrofiel washandje om mijn hand tijdens het raspen. Zo rasp je geen vingers.
R. 2013
D. 2016
<<

Anoniem159

Bericht 01 Nov 2015 02:00

Re: Raspen

Dat washandje ga ik ook proberen! Ik doe mn ovenschotels ed ook altijd zonder geraspte kaas, ik ben 4 minuten aan het prutsen voor 3 sliertjes.
<<

Anoniem148

Bericht 01 Nov 2015 10:28

Re: Raspen

Floddertje als je wel graag geraspte kaas wilt, het is kant en klaar te koop, rest Vries je gewoon in.
Maar je hebt ook van die hand dingetjes, stop je kaas in een hoef je maar te draaien.
Hm... Onduidelijk. Zal een plaatje zoeken.
<<

Anoniem148

Bericht 01 Nov 2015 10:31

Re: Raspen

https://www.google.nl/search?q=kaas+ras ... dRZWXQI%3D

Maar is dus alleen geschikt voor kaas, voor de rest is hij te slap.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 01 Nov 2015 11:01

Re: Raspen

Goeie tips! Dat ding van silly-one ziet er wel goed uit, heb je dan niet zelf het te raspen produkt vast? Want het gaat mij inderdaad om m'n vingers, en dat je zo'n stukje overhoudt.
#teammaple🍁
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11842

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 01 Nov 2015 11:38

Re: Raspen

Bij die van mij zit er een houder bij waarin je de groente kan inklemmen. Dat is dat ding rechts onderin. Je kan met die houder ook bijna al je groente wegraspen. Die 3-4 mm die je eventueel nog over hebt snij ik vaak nog zelf fijn dan.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers