Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wat kunnen wij het beste doen?

<<

Bolle

Noob

Berichten: 3

Geregistreerd: 07 Okt 2013 14:02

Bericht 07 Okt 2013 14:15

Wat kunnen wij het beste doen?

Hoi allemaal,

Ik heb nog nooit gepost maar ik zit nu zelf met een issue en ik hoop dat jullie mij kunnen helpen!

Het is als volgt: Mijn vriend en ik huren het huis van mijn schoonvader. Hij woont momenteel 'samen' met zijn vriendin en ooit willen wij een eigen huis en weten wij dat hij hier weer in wil. Steeds als het gesprek hierop kwam was zijn antwoord 'Ongeveer 2á3 jaar'. Nu kwam hij echter een maand geleden met de mededeling dat hij in mei volgend jaar weer in zijn huis wil, ik kan jullie vertellen dat het rauw op mijn dak viel! Gisteren hebben we echter een beter gesprek gehad wat niet zo fijn eindigde omdat hij alleen naar zichzelf luistert en wat wij vinden of willen maakt hem niets uit. Hij zou ons nooit op straat zetten maar wel in een leeg huis -Wij mogen dan in het huis van zijn vriendin maar daar is dan niets meer!- Ik zal de details besparen maar het was niet een leuk gesprek! Nu de kant waar ik mij echt zorgen om maak. Ik ben student en ik ben over een jaar afgestudeerd en ik heb geen bijbaan omdat ik die niet kan vinden. Ik heb op dit moment maar €100,- spaargeld. Mijn vriend werkt fulltime, verdient €1430,- bruto en hij heeft €300,- spaargeld. We staan er dus best beroerd voor! Maar hoe dan ook zullen wij hier binnen 8 maand weg moeten. Vrijdagmiddag hebben wij een gesprek bij een hypotheekadviseur om te kijken wat de mogelijkheden zijn maar ik denk vrij weinig omdat wij maar 1 inkomen hebben die ook nog eens niet bijster hoog is. In het geval van huren: hij staat lang genoeg ingeschreven om een eengezinswoning te krijgen máár hoe gaan we alles bekostigen? Geld lenen? Kan dat wel met zijn loon? Geld lenen van familie is geen optie. En tja wat zeggen jullie?
<<

Anoniem162

Bericht 07 Okt 2013 14:19

Re: Wat kunnen wij het beste doen?

Een flat huren ipv een eensgezinswoning, is dat geen optie?
Als hij lang genoeg ingeschreven staat kan je toch prima wat vinden lijkt me.
<<

Anoniem44

Bericht 07 Okt 2013 14:22

Re: Wat kunnen wij het beste doen?

... dus als ik het goed begrijp dan verdient je vriend 1430 bruto en is dat jullie volledige salaris, jij bent student en hebt geen inkomen. Jullie wonen nu gratis in het huis van de vader van je vriend?

even een reality check...: het is heel normaal om te betalen voor je woning. Jullie zijn volwassen neem ik aan? Het is ook normaal dat als de eigenaar van de woning weer in zijn eigen woning wil, dit gewoon op een redelijke termijn moet kunnen. 8 maanden lijkt me een redelijke termijn. Je vriend staat ingeschreven voor een eensgezinswoning van de sociale woningbouw? Wat is dan precies het probleem. Ga reageren op eensgezinswoningen. Jij zorgt ervoor dat je binnen een paar maanden een bijbaantje hebt, waar je een euro of 600-800 netto verdiend naast je studie. Op die manier zouden jullie het samen prima kunnen redden, ervan uitgaande dat jullie huur rond een eurootje of 600- 700 netto ligt per maand?
<<

Anoniem321

Bericht 07 Okt 2013 14:22

Re: Wat kunnen wij het beste doen?

Huren jullie nu gemeubileerd?
En wat bedoel je met dat het huis van de vriendin van je schoonvader leeg is? Zit er dan ook geen keuken en badkamer (meer) in?

Ik zou persoonlijk niet meer van je schoonvader of zijn partner willen huren maar voor een sociale huurwoning gaan. Zeker omdat je zegt dat het gesprek niet zo prettig is verlopen. En het is zo te lezen prima haalbaar want je vriend staat lang genoeg ingeschreven.

Wat meubels betreft zou je eerst van de kringloop kunnen halen. Misschien hebben vrienden en familie nog wat oude meubels op zolder staan waar ze niks meer mee doen. Die zou je eerst kunnen gebruiken. Ondertussen kunnen jullie sparen voor meubels die jullie smaak zijn.
<<

Anoniem287

Bericht 07 Okt 2013 14:31

Re: Wat kunnen wij het beste doen?

'Ik heb geen bijbaan want die kan ik niet vinden'. Het klinkt alsof je het vinden van een bijbaan in de komende 8 maanden al hebt opgegeven, maar als ik jou was zou heel goed door blijven zoeken naar een bijbaan. Bij mij op het werk hebben we toevallig de afgelopen weken tientallen mensen aangenomen die bij ons komen werken naast hun studie. De bijbanen zijn er dus zeker wel.

Verder vind ik dat je schoonvader absoluut niet onredelijk is met een termijn van 8 maanden. Het is zijn huis en hij heeft natuurlijk het volste recht om terug te keren naar zijn woning wanneer hij dat wil. Super lief ook van hem en zijn vriendin dat jullie dan in het huis van zijn vriendin mogen wonen. Ik snap wel dat je schoonvader geïrriteerd gaat doen, als ik dit zo lees zijn jullie volgens mij degenen die egoïstisch zijn geweest tijdens dat gesprek, en niet je schoonvader. Ik vind je nogal verwend klinken, moet je eens teruglezen wat je zegt: 'we mogen in het huis van zijn vriendin wonen maar dat is helemaal leeg!!'. Geez, dan zorg je toch voor je eigen meubels? Is de normaalste zaak van de wereld.

Dus: Blijf actief zoeken naar een bijbaan en laat je vriend reageren op woningen van de sociale huur. Meubels kun je goedkoop bij de kringloop of marktplaats kopen, en er zijn ook een aantal website waarop mensen gratis meubels aanbieden. Het zullen misschien niet de allermooiste meubels zijn (tenzij je zin hebt om ze op te knappen), maar dat komt dan wel zodra je bent afgestudeerd en jullie meer verdienen.
Laatst gewijzigd door Anoniem287 op 07 Okt 2013 14:56, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem193

Bericht 07 Okt 2013 14:38

Re: Wat kunnen wij het beste doen?

1430 bruto bij een fulltime baan is wel extreem weinig.
Ik weet niet waar je woont, maar hier kun je met zo'n inkomen net een garage kopen.
<<

Anoniem173

Bericht 07 Okt 2013 14:50

Re: Wat kunnen wij het beste doen?

Heeft je vriend een vast contract voor het salaris wat hij verdiend? In het meest gunstige geval wel, dan zou je met een factor van 4,5-5 keer je jaarsalaris ongeveer 80.000 euro kunnen financieren qua hypotheek. Eigenlijk alleen in de grensregio's kun je daarvoor een appartement kopen. Maar goed we weten niet waar je woont. Overigens is hetzelfde in die grensregio's qua huurwoning dat ze net zoals koopwoningen veel makkelijker te krijgen zijn, soms hoef je je alleen maar aan te melden en ze hebben al een woning voor je. Ga maar eens kijken in Zeeuws-Vlaanderen.

de optie van de woning van de vriendin van de vader vind je geen optie want hij is leeg? Dus jullie zitten nu op de meubels van je schoonvader? Of zit je nu ook op een kale vloer? Ik neem aan dat je toch wel iets van meubels hebt? Ik zou die kans met beide handen aanpakken en lekker oververhuizen naar de nieuwe woning. Probeer een paar 100 euro bij elkaar te sparen voor de benodigde spullen zoals een wasmachine en uitzet en ga lekker op jezelf wonen daar!

Ik zou het iig ontzetttend dom vinden als je in deze situatie een huis koopt.
<<

Anoniem321

Bericht 07 Okt 2013 14:52

Re: Wat kunnen wij het beste doen?

Kopen zou ik idd ook afraden. Ik vind huren voor jullie de beste optie.
<<

Bolle

Noob

Berichten: 3

Geregistreerd: 07 Okt 2013 14:02

Bericht 07 Okt 2013 15:50

Re: Wat kunnen wij het beste doen?

Nee we huren het huis van mijn schoonvader inclusief zijn meubels dus nee we zitten niet met onze kont op de grond. En het huis van haar zal dan helemaal leeg zijn omdat zij de meeste meubels mee wil nemen. En dan zou je denken 'koop dan meubels' Ja hoe dan? Zonder geld? Dat is juist ons punt. Ik weet trouwens niet meer wie het zei maar €1430,- bruto extreem laag? Dat is gewoon het minimum inkomen?! Hij heeft wel een vast contract overigens. Ik kan geen bijbaan vinden door persoonlijke redenen. Oja wij hebben zelfs niets aan uitzet. Oh we zitten hier ook niet gratis maar betalen mijn schoonvader maandelijks een bedrag voordat jullie ook nog eens gaan denken dat we naast egoïstisch ook verwend zijn :confused:
<<

Anoniem103

Bericht 07 Okt 2013 15:54

Re: Wat kunnen wij het beste doen?

Meubels kun je goedkoop kopen op marktplaats en zo nodig zelf opknappen. Dan hoeft het allemaal niet zoveel te kosten.
<<

Anoniem12

Bericht 07 Okt 2013 15:54

Re: Wat kunnen wij het beste doen?

Bolle schreef: Ik weet trouwens niet meer wie het zei maar €1430,- bruto extreem laag? Dat is gewoon het minimum inkomen?! Hij heeft wel een vast contract overigens.

Het woord minimum zegt het dan toch eigenlijk al. :wink:
<<

Anoniem287

Bericht 07 Okt 2013 15:58

Re: Wat kunnen wij het beste doen?

Zoals ik al zei, er zijn verschillende websites waarop mensen gratis meubelen aanbieden. Ook op marktplaats staan gratis meubels.
<<

Anoniem12

Bericht 07 Okt 2013 16:00

Re: Wat kunnen wij het beste doen?

Siamsa schreef:Zoals ik al zei, er zijn verschillende websites waarop mensen gratis meubelen aanbieden. Ook op marktplaats staan gratis meubels.

Ja, zoek eens op 'gratis' in je omgeving of ga naar zo`n kringloop van de kerk (of niet van de kerk) daar zijn ook zat meubels voor een duppie. Likje verf van de Action erop en gaan.

In neem aan dat er wel een vloer in de woning ligt? En zij hebben toch geen 2 wasmachines en 2 koelkasten nodig? Kan je niet 1 overnemen voor weinig?
<<

Artemis

Bericht 07 Okt 2013 16:03

Re: Wat kunnen wij het beste doen?

Jeetje.

Je vindt dus dat je schoonvader fout is omdat hij jullie een leeg huis wil verhuren?

Welkom in de volwassen wereld zou ik zeggen, waar mensen de grootste moeite hebben om sowieso een woning te vinden, hun eigen meubels moeten betalen en werken naast hun studie.
Jij hebt momenteel érg veel mazzel en dan word je nog boos als dat stopt?
Hij is prachtig op tijd met melden dat jullie eruit moeten en hij heeft zélfs een oplossing: een ander huurhuis. Maar jij vlag over het ontbreken van de meubels?

Oei.
<<

Artemis

Bericht 07 Okt 2013 16:05

Re: Wat kunnen wij het beste doen?

In ja, en 'vanwege persoonlijke redenen' zonder bijbaan zitten houdt gewoon in dat je straks 'vanwege persoonlijke redenen' zonde meubels zit. Vrij simpel eigenlijk. De reden dat je niet werkt doet er feitelijk niet zoveel toe. Geen geld is geen geld en niemand gaat dat voor jullie oplossen, kort door de bocht.
<<

Anoniem44

Bericht 07 Okt 2013 16:47

Re: Wat kunnen wij het beste doen?

Haha, ik ben steeds weer verbaasd door dit soort berichten, alsof sommige mensen in een totaal andere wereld leven dan ik. Alsof je jezelf het recht toe-eigent om maar gebruik (misbruik?) te maken van anderen/het systeem en als dit ophoudt, of even niet naar je zin gaat, dat je dan in je recht staat om eens goed verbolgen te gaan doen. Waar komt die mentaliteit toch vandaan?
<<

Fjell

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1579

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:27

Bericht 07 Okt 2013 17:09

Re: Wat kunnen wij het beste doen?

Met dit inkomen zou je echt wel meubels/spullen moeten kunnen kopen.. Kijk bij de kringloop of als je dat echt niet wilt bij winkels als Leen Bakker/Kwantum/Ikea/action. Dan hoeft het echt allemaal niet zoveel te kosten maar je kunt je er prima mee redden. Vind dat je nu wel een beetje 'zielig' doet terwijl daar volgens mij helemaal geen reden voor is. Als je komende maanden gewoon wat zuiniger doet en mss alvast rondkijkt voor spullen dan moet je in mei echt wel kunnen verhuizen. Vind het zelfs nog heel lief van je schoonvader dat hij je al een andere woning aanbied!
-Jeg har det som plommen i egget-
<<

Fiebie

Kwebbel

Berichten: 379

Geregistreerd: 18 Sep 2013 21:33

Bericht 07 Okt 2013 17:13

Re: Wat kunnen wij het beste doen?

Naast alle gegegven reacties.. je hebt nog acht maanden de tijd om of geld te sparen, of uitzet bij elkaar te sparen! Tijd zat, lijkt me?

En wees blij dat je nog in het huis van zijn vriendin terrecht kan!!

Ik snap je reactie ook niet zo goed. Ging het nou om een opzeg termijn van een maand, dat vind ik het wat anders! En ik denk niet dat kopen met een zo laag bruto loon realistisch is...
<<

Anoniem27

Bericht 07 Okt 2013 17:48

Re: Wat kunnen wij het beste doen?

Je ziet vooral beren op de weg terwijl je echt in een super situatie zit! Je huurt voor weinig geld een huis op dit moment en hebt nog 8!! Maanden de tijd om op zoek te gaan naar een huis. Niks te klagen dan toch? Ik vind je nogal zeurderig en verwend overkomen. Ga zsm op zoek naar een bijbaan, genoeg callcenter of schoonmaakwerk, heb ik ook gedaan tijdens mijn studie. Meubels, plaats nu al oproepjes op Facebook en struin marktplaats af. Waarom spaart je vriend niks? Heb je nu helemaal geen stufi of eventuele lening? Je denkt nu vooral in beperkingen ipv in mogelijkheden.
<<

Anoniem33

Bericht 07 Okt 2013 17:53

Re: Wat kunnen wij het beste doen?

Applegreen schreef:Je ziet vooral beren op de weg terwijl je echt in een super situatie zit! Je huurt voor weinig geld een huis op dit moment en hebt nog 8!! Maanden de tijd om op zoek te gaan naar een huis. Niks te klagen dan toch? Ik vind je nogal zeurderig en verwend overkomen. Ga zsm op zoek naar een bijbaan, genoeg callcenter of schoonmaakwerk, heb ik ook gedaan tijdens mijn studie. Meubels, plaats nu al oproepjes op Facebook en struin marktplaats af. Waarom spaart je vriend niks? Heb je nu helemaal geen stufi of eventuele lening? Je denkt nu vooral in beperkingen ipv in mogelijkheden.



Eens!!!
<<

Angela

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 556

Geregistreerd: 02 Sep 2013 11:26

Bericht 07 Okt 2013 19:29

Re: Wat kunnen wij het beste doen?

Rush schreef:
Bolle schreef: Ik weet trouwens niet meer wie het zei maar €1430,- bruto extreem laag? Dat is gewoon het minimum inkomen?! Hij heeft wel een vast contract overigens.

Het woord minimum zegt het dan toch eigenlijk al. :wink:


Ja inderdaad. Of bedoel je netto i.p.v. van bruto? Want in dat geval snap ik niet zo goed waarom je vriend maar € 300,- op zijn spaarrekening heeft.

Verder ben ik het eens met wat al gezegd is; je schoonvader geeft héél erg op tijd aan dat zijn plannen zijn gewijzigd en heb je mijn inziens nog genoeg tijd om het e.e.a. te regelen! Je krijgt zelfs een ander huis aangeboden!!!

Je schoonvader en zijn vriendin gaan nu samen in het huis wonen waar jij en je vriend nu tijdelijk wonen? En zijn vriendin neemt de meeste van haar meubels mee? Waar blijven dan de meubels van je schoonvader, kun je die niet meenemen (al dan niet tegen een vergoeding)?

Daarnaast heb je dus nog 8 maanden de tijd om van alles bij elkaar te zoeken. Tja, je zult geen bank van €500,- kunnen kopen maar volgens mij volstaat een bank van de Ikea voor nog geen € 200,- óók. Of een bank van de kringloop.

En je kunt écht helemaal geen enkel bijbaantje vinden? Al ga je maar één ochtend per week poetsen bij de thuiszorg, iedere euro is er toch eentje en als je een ochtendje hebt gewerkt kun je toch weer een setje bestek kopen. Folders rondbrengen, in de stad mensen abonnementen "aansmeren", weet ik veel wat. Alle kansen zou ik aanpakken nu, als ik jou was!
Those we loved don't go away, they still walk beside us, every day. Unseen, unheard, but always there. Still loved, still missed, still very dear!
<<

Fayebella

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 774

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:57

Bericht 07 Okt 2013 22:58

Re: Wat kunnen wij het beste doen?

Ik ben het eens met bovenstaande reacties.
Maar je vriend staat lang genoeg ingeschreven bij de woningbouw, dan kun je toch nu al gaan reageren op huizen. Daarbij krijgen jullie ook huurtoeslag met dit bruto inkomen. Dus kijk niet alleen naar 600,- euro huur, maar bekijk ook eens op de website van de belastingdienst wat je krijgt aan huur- en zorgtoeslag.
<<

Anoniem321

Bericht 08 Okt 2013 07:25

Re: Wat kunnen wij het beste doen?

Bolle schreef: En dan zou je denken 'koop dan meubels' Ja hoe dan? Zonder geld? Dat is juist ons punt.


Heb je al geinformeerd bij vrienden en familie? Zij hebben misschien wel een tafeltje of wat stoelen over. En wat borden, bestek, glazen etc. betreft: ga langs rommelmarkten. Zo heb ik ook mijn eerste servies bij elkaar gesprokkeld. Je moet toch ergens beginnen.
Ik denk echt niet dat jullie situatie zo uitzichtloos is hoor.. Jullie zijn in ieder geval verzekerd van een dak boven jullie hoofd. Hetzij dat van de partner van je vader, hetzij een sociale huurwoning waar je vriend voor kan zorgen.
Probeer toch wat meer in oplossingen dan in 'kan niet' te denken.. Er zijn hierboven al genoeg mogelijkheden aangereikt. En je hebt nog ruim de tijd vanalles bij elkaar te sprokkelen voordat je moet gaan verhuizen. Veel succes!

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers