Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Clean, fit & healthy-topic

<<

Anoniem29

Bericht 07 Okt 2013 12:58

Re: Clean, fit & healthy-topic

Dat boek spreekt mij ook wel aan Jules. Alleen is zij volgens mij ook veganist. En dat trekt mij totaal niet.

Of ben ik nu in de war met iemand anders?
<<

Jules

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 914

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:33

Bericht 07 Okt 2013 13:00

Re: Clean, fit & healthy-topic

Zou kunnen hoor! Ik probeer wel 2 tot 3 keer in de week vegetarisch te eten (lukt niet altijd hoor), maar veganistisch eten is natuurlijk weer een stap verder. Ik kijk wel, en anders verkoop ik het boek weer door :)
<<

Anoniem44

Bericht 07 Okt 2013 13:02

Re: Clean, fit & healthy-topic

Oeh, ik ken iemand die veganistisch is. Ik kan me nog enigszins iets voorstellen bij 100% vegetarisch eten, maar wanneer je veganistisch eet, dan 'mag' je ook helemaal geen kaas en eieren en dat zijn twee dingen die ik toch écht, écht, écht niet uit mijn voedingspatroon zou kunnen schrappen.
<<

Anoniem273

Bericht 07 Okt 2013 13:02

Re: Clean, fit & healthy-topic

ED, ik gebruik altijd zo'n appelsnijder van Blokker/IKEA waar je heel makkelijk partjes mee kan maken. Scheelt echt een hoop voor je tanden.
Ik vind Pink Ladies erg lekker en Breaburn. Ruben's ook maar die hebben ze niet altijd.
<<

Anoniem273

Bericht 07 Okt 2013 13:03

Re: Clean, fit & healthy-topic

Staan er veel vleesrecepten in Jules of vegetarisch? Ik eet namelijk geen vlees.
<<

Anoniem44

Bericht 07 Okt 2013 13:06

Re: Clean, fit & healthy-topic

Oh ja, zo'n ding heb ik ook nog liggen! Ik ga deze week maar weer eens appels kopen. Ik ben echt een ramp wat betreft genoeg fruit eten. Een paar maanden gaat het dan weer goed, maar dan op een bepaald moment vergeet ik het gewoon weer. Heel slecht. Ik moet me er altijd echt toe zetten om fruit te gaan eten. Alleen een banaantje vind ik handig/lekker voor onderweg, of om 4 uur op het werk. Ik heb nu wel zo'n bak pitloze druiven gekocht, die zijn ook handig om gewoon weg te snaaien.

Maargoed, ik ga Pink Ladies en Breaburn proeven en kijken of ze Ruben's hebben. Komt me allemaal niet erg bekend voor, ik kom meestal toch uit bij Jonagold, Elstar, Goudreinette en Golden Delicious
<<

Anoniem29

Bericht 07 Okt 2013 13:12

Re: Clean, fit & healthy-topic

Pink Ladies zijn zo lekker sappig! Ik vind ze alleen behoorlijk zoet.

Ik ben een echte Granny Smith eter. Zijn volgens mij de minst goede appels, maar hoe zuurder hoe beter. Ik schil ze trouwens altijd. Want die glimmende schilletjes hebben ze vast niet van zichzelf gekregen.
<<

Japie

Major Yipyapper

Berichten: 3667

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:59

Bericht 07 Okt 2013 13:12

Re: Clean, fit & healthy-topic

Ik eet altijd fuji appels. Die zijn niet te zoet en niet te zuur en ook niet zo melig. Ze zijn wel duur, maar erg lekker!
Geluk hoef je niet te verdienen, je hebt er recht op.
<<

Jules

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 914

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:33

Bericht 07 Okt 2013 13:18

Re: Clean, fit & healthy-topic

Aziraphale schreef:Staan er veel vleesrecepten in Jules of vegetarisch? Ik eet namelijk geen vlees.


Nog geen idee, ik krijg hem denk ik morgen of woensdag binnen! Ik zag net wel bij een recensie van een website een foto van een recept, met een ei. Dus vegan is het niet.

@ED:
Ik hou juist van stevige, wat zure appels. Granny Smith vind ik altijd heel lekker (maar zo duur en komen ook niet uit NL). Op dit moment vind ik de Elstar en de Jonagold erg lekker. Zijn Nederlandse appels en worden nu allemaal geoogst. Breaburn en Kanzi zijn ook heel erg lekker, maar ook duur inderdaad. Mijn voorkeur is nu dus echt de Elstar en Jonagold omdat ze gewoon uit Nederland komen. Ik schil mijn appels trouwens ook altijd, en snijd ze in partjes. Gewoonte die erin is gebleven na het beugeltijdperk :P
<<

Anoniem44

Bericht 07 Okt 2013 13:24

Re: Clean, fit & healthy-topic

Haha, ok, ik ga van de week wel even naar de supermarkt en ga gewoon een stuk of 6 verschillende soorten uitproberen. Ik krijg ook ineens veel zin om een appeltaart te maken :P
<<

Anoniem273

Bericht 07 Okt 2013 13:25

Re: Clean, fit & healthy-topic

Kanzi vind ik ook erg lekker :) Ik schil m'n appels niet, ik was ze goed. Er zitten veel vitaminen direct onder de schil.

ED, misschien handig om smoothies gaan maken? Zo kom ik echt heel makkelijk aan mijn portie fruit (en groente want ik maak bijna altijd groene smoothies met spinazie of andijvie en fruit).
<<

Anoniem29

Bericht 07 Okt 2013 13:54

Re: Clean, fit & healthy-topic

Ja ik weet het van de schil. Maar toch, zo glimmend.

Ik gebruik trouwens wel een dunschiller. Dan hoop ik dat er nog wat vitamine blijven zitten.
<<

Jules

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 914

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:33

Bericht 07 Okt 2013 14:21

Re: Clean, fit & healthy-topic

Ik weet het ook haha, maar ik vind geschild gewoon wat lekkerder :P. En ik heb nog een beugeldraadje achter mijn tanden lopen. Daar blijven echt vaak stukjes schil achter zitten, en dan heb ik geen tandenstokkers bij me. Ik gebruik ook een dunschiller trouwens. Sterker nog, het is een aspergeschiller. Misschien schillen die nog dunner :D
<<

Anoniem44

Bericht 07 Okt 2013 19:49

Re: Clean, fit & healthy-topic

Oh, wauw! Wat kan zoiets simpels als een bloemkool toch lekker zijn! Heerlijk met een klassieke witte saus (roomboter/bloem/volle melk) en dan verse nootmuskaat eroverheen raspen. Zo eenvoudig, zo goedkoop en zo gruwelijk lekker, haha! We hebben er trouwens nog wat moten zalm bij gegeten uit de grillpan.
<<

Anoniem186

Bericht 07 Okt 2013 20:04

Re: Clean, fit & healthy-topic

Ik lust echt heel veel. Maar bloemkool vind ik dan weet niet zo. Ik heb het op tig manieren gegeten, maar niks springt er echt uit. Soms zit het in m'n groentepakket en dingen weggooien vind ik zonde, dus dan eet ik het wel.

Wij hebben pasta met groene asperges, kipfilet, cherry tomaatjes en speltroom op. Was lekker.

Morgen iets met zoete aardappel, nog even bedenken wat.
<<

anoniem213

Bericht 07 Okt 2013 20:06

Re: Clean, fit & healthy-topic

Bloemkool is ook niet één van mijn favorieten, maar bloemkoolsoep vind ik wel heel lekker!
<<

Anoniem44

Bericht 07 Okt 2013 20:07

Re: Clean, fit & healthy-topic

Ik heb gewoon iets met bloemkool. Kan zo een hele bloemkool alleen op. Soms snák ik er ook echt naar, haha! Wat jij hebt met bloemkool, dat heb ik met broccoli, dat vind ik dan weer niet zo lekker.
<<

Anoniem186

Bericht 07 Okt 2013 20:12

Re: Clean, fit & healthy-topic

Oja, broccoli kan ik dan weer wel zo eten. :)

Bloemkoolsoep had ik de laatste keer gemaakt. Maar ik heb het weggegooid, ik vond het echt niet lekker. Die muffe lucht die van bloemkool af komt trekt me niet.

Als het weer in m'n pakket zit, dan schotel ik het m'n zoon voor. Handig hoor, een kind wat net leert eten.
<<

Jules

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 914

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:33

Bericht 07 Okt 2013 20:17

Re: Clean, fit & healthy-topic

Heb je wel eens de citroenbloemkool van Amber Albarda geprobeerd ED? Ik kwam die laatst tegen op haar website en die wil ik nog eens proberen!
<<

Anoniem44

Bericht 07 Okt 2013 20:25

Re: Clean, fit & healthy-topic

Nee, ik heb wel het boek waar die instaat, maar op de een of andere manier trok mij de combinatie bloemkool en citroen niet zo.
<<

Japie

Major Yipyapper

Berichten: 3667

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:59

Bericht 07 Okt 2013 20:27

Re: Clean, fit & healthy-topic

Ik vind bloemkool ook erg lekker. Het liefst eet ik het elke week. Het eerste wat ik doe als ik terug kom van vakantie is bloemkool eten :D
Geluk hoef je niet te verdienen, je hebt er recht op.
<<

Lynn_

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 649

Geregistreerd: 04 Sep 2013 21:06

Bericht 08 Okt 2013 05:51

Re: Clean, fit & healthy-topic

Intoxicated schreef:Pink Ladies zijn zo lekker sappig! Ik vind ze alleen behoorlijk zoet.

Ik ben een echte Granny Smith eter. Zijn volgens mij de minst goede appels, maar hoe zuurder hoe beter. Ik schil ze trouwens altijd. Want die glimmende schilletjes hebben ze vast niet van zichzelf gekregen.



Ik ben de laatste tij behoorlijk afgevallen onder begeleiding van een bewegingsstudio en ik moest tijdens mijn dieet juist granny smith eten.
<<

Anoniem186

Bericht 08 Okt 2013 06:13

Re: Clean, fit & healthy-topic

Het is appeltijd! De appels zijn nu heerlijk. Zelfs een simpel Elstar appeltje vind ik nu lekker. En ze kosten nu natuurlijk niet veel, ook prettig. Zelfs biologische appeltjes zijn goedkoop.

Wisten jullie dat de appels die je in de zomer koopt al maanden oud zijn? Ze worden bewaard in een soort koelcel.

Hier een filmpje:
http://youtu.be/hDnLiYc8Jtg
<<

Anoniem29

Bericht 08 Okt 2013 08:21

Re: Clean, fit & healthy-topic

Ik heb net eindelijk voor de eerste keer zelf hummus gemaakt. Hij is zo lekker!! Heb er geroosterde paprika's opgelegd :D

Afbeelding
<<

Jules

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 914

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:33

Bericht 08 Okt 2013 16:15

Re: Clean, fit & healthy-topic

Ziet er echt lekker uit Toxi! En mooie foto ook! Qua kleuren doet het me denken aan Jamie in 15 minuten.

Ik heb (H)eerlijk binnen! Maar wat ik ervan moet vinden.. Er staat wel heel veel in wat ik waarschijnlijk nooit ga maken (alleen al door de onmogelijke ingrediëntenlijsten). Het is wel een erg mooi en uitgebreid boek, heel groot en dik en er staat echt veel in. Je krijgt wel waar voor je geld in ieder geval.
VorigeVolgende

Terug naar Beauty & mode

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers