Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Voor de gescheiden mama's (foute interpretatie alimentatie)

<<

Venzje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 721

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:39

Bericht 29 Okt 2015 16:24

Re: Voor de gescheiden mama's (foute interpretatie alimentat

Zo heb ik het ook begrepen. Mijn kgb zal rond de 340 uitvallen. Dit werd voorheen meegerekend bij de bijstands uitkering.
A.K.A Slaatje

]
<<

Anoniem211

Bericht 29 Okt 2015 18:36

Re: Voor de gescheiden mama's (foute interpretatie alimentat

Ben je dan afgekeurd Venzje? En als je afgekeurd bent, kom je dan ook in de bijstand? Ik heb zelf als een malle werk gezocht zodat ik niet in de bijstand terecht kwam, dus ik moet zeggen dat ik geen idee heb hoe dat werkt.
<<

Venzje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 721

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:39

Bericht 29 Okt 2015 18:40

Re: Voor de gescheiden mama's (foute interpretatie alimentat

Ik zat toentertijd in speciale bijstand met oog op het verleden. Ik heb wel gewerkt, maar dat werd aangevuld tot bijstands niveau. Ik zal daar dus ook nog achteraan moeten.
Edit. Ik zat in schuld sanering en had een woning nadat ik ondergedoken heb gezeten, vervolgens begeleid wonen en daarna via uitstroom bij begeleid wonen en na afronding schulden en sanering, 5 jaar een eigen woning gehad.
A.K.A Slaatje

]
<<

Chaos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2213

Geregistreerd: 24 Dec 2013 23:54

Bericht 29 Okt 2015 21:23

Re: Voor de gescheiden mama's (foute interpretatie alimentat

Het is dan idd geen vetpot. Mijn zus is ook direct fulltime gaan werken toen ze ging scheiden, zodat de hoge alimentatie ervoor zou zorgen dat haar kinderen iig hetzelfde leven konden behouden als ervoor ipv het een huishoudpot zou worden.

Een vriendin krijgt helemaal geen bijstand omdat de alimentatie zo hoog is (dacht 1000 euro), dat de bijstand compleet is komen te vervallen. Maar ze heeft wel 4 kinderen, dus het geld vliegt ook de pan uit en de kinderen waren een veel luxere levensstijl gewend, dus voor hen was het ook goed afzien dat ze opeens niet zoveel meer mochten/konden en hun rijke vriendjes wel.

Eigenlijk zou het mijn inziens nog beter zijn dat de vaders of moeders die alimentatie moeten betalen, dat niet aan de andere ouder uitbetalen, maar dmv het kopen van kleding, betalen van schoolgeld, eventueel boodschappen bezorgen etc zodat zij ook zeker weten dat het geld terecht komt waar het voor bestemd is. 1000 euro vind ik behoorlijk wat geld, als de andere ouder het ook aan andere dingen uitgeeft (kleding voor zichzelf bijv). Zo vroeg de ex van een vriend, hem om meer geld per maand omdat hij wel merkkleding had en zij niet :palm:, alsof hij haar moest onderhouden ipv zijn kind.
Afbeelding

I & N juni 2010
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11577

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 29 Okt 2015 22:13

Re: Voor de gescheiden mama's (foute interpretatie alimentat

Daarom heb ik een aparte rekening geopend waar mijn ex het geld op mag storten. Dan kan hij indien nodig zien dat ik het geld eerlijk besteed.
2015 💙
<<

Venzje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 721

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:39

Bericht 30 Okt 2015 08:29

Re: Voor de gescheiden mama's (foute interpretatie alimentat

Snap wat je bedoelt hoor. Ik wil ovrrigens niet dat mijn ex mijn nieuwe schoenen gaat kopen. Wel dat zoon goed te eten krijgt en er netjes bij loopt. Daar maak ik me verder ook weinig zorgen over. Hij heeft al aangegeven dat hij daar altijd voor zal zorgen.
De kinderallimentatie heeft hij inmiddels bijgesteld naar 250 euro. Is niet bepaald hoog, maar goed. Daar moet dus wel alles van gedaan worden.
A.K.A Slaatje

]
<<

Anoniem331

Bericht 30 Okt 2015 09:46

Re: Voor de gescheiden mama's (foute interpretatie alimentat

Ik heb totaal geen verstand van alimentatie, maar 250€ is dus niet veel? Wat is wel een goed bedrag dan? En ik vraag me af of je zelf ook werkt dan?
<<

Anoniem304

Bericht 30 Okt 2015 10:16

Re: Voor de gescheiden mama's (foute interpretatie alimentat

Popcorn, je hebt online wel rekentools hiervoor. Dan kan je het precies berekenen aan de hand van jullie situatie.
<<

Anoniem331

Bericht 30 Okt 2015 10:20

Re: Voor de gescheiden mama's (foute interpretatie alimentat

Wij hoeven niks uit te reken, want ik verdien gelukkig genoeg geld. Maar ik zou 250 best wel een hoop geld vinden. Maar ook maar net hoe je alles invult natuurlijk.
<<

Anoniem304

Bericht 30 Okt 2015 10:24

Re: Voor de gescheiden mama's (foute interpretatie alimentat

Popcorn schreef:Wij hoeven niks uit te reken, want ik verdien gelukkig genoeg geld. Maar ik zou 250 best wel een hoop geld vinden. Maar ook maar net hoe je alles invult natuurlijk.

Oh zo, haha. Sorry :).

Ja het is afhankelijk van heel veel factoren inderdaad. Ik ken iemand die voor 1 kind bijna €700 aan kinder alimentatie aan zijn vrouw betaalde. Die man verdiende dan ook wel ruim, maar zo extreem nou ook weer niet. Ik vond het ten opzichte van zijn loon toch wel een grote hap geld.
<<

Anoniem331

Bericht 30 Okt 2015 10:28

Re: Voor de gescheiden mama's (foute interpretatie alimentat

Ja daarom. Wij hebben dan het geluk dat we elkaar niet iets hoeven t betalen. Natuurlijk werkt hij fulltime en ik niet, dus hij verdiend veel meer dan dat ik doe. Maar hij betaalt dan ook vaak nieuwe kleren en dingen zoals zwemles. Ik kan dat er gewoon echt niet bij doe, dus neemt hij dat opzich. Voor mij veel prettiger dan alimentatie waarvan ik die dingen moet doen. Maar goed, ik besef me ook goed dat het niet voor iedereen zo werkt.
<<

Anoniem304

Bericht 30 Okt 2015 10:34

Re: Voor de gescheiden mama's (foute interpretatie alimentat

Wel heel erg fijn dat jullie daar zo uitgekomen zijn zeg.
<<

Anoniem186

Bericht 30 Okt 2015 11:37

Re: Voor de gescheiden mama's (foute interpretatie alimentat

Popcorn, ik heb het al eens meer gelezen, maar wat ontzettend fijn dat jullie het allemaal zo goed geregeld hebben! Jullie kinderen mogen blij zijn met zulke ouders. Hoe vaak hoor je wel niet dat kinderen de dupe zijn van een strijd die ouders met elkaar voeren. Echt super dat het bij jullie zo goed gaat.

Volgens mij is 250 best een redelijk bedrag. Niet veel en niet weinig.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11577

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 30 Okt 2015 12:24

Re: Voor de gescheiden mama's (foute interpretatie alimentat

250 betaald mijn ex nu ook en dat is veel te weinig. Het werkelijke bedrag ligt bijna rond het dubbele. Het ligt volledig aan het salaris. Als de vader goed verdient dan zijn het best hoge bedragen zeker met hoe de wet geïnterpreteerd moet worden.
2015 💙
<<

Anoniem331

Bericht 30 Okt 2015 12:28

Re: Voor de gescheiden mama's (foute interpretatie alimentat

Jans schreef:Popcorn, ik heb het al eens meer gelezen, maar wat ontzettend fijn dat jullie het allemaal zo goed geregeld hebben! Jullie kinderen mogen blij zijn met zulke ouders. Hoe vaak hoor je wel niet dat kinderen de dupe zijn van een strijd die ouders met elkaar voeren. Echt super dat het bij jullie zo goed gaat.

Volgens mij is 250 best een redelijk bedrag. Niet veel en niet weinig.



Dankjewel voor je lieve woorden. Ik had vantevoren wel een idee van hoe we het graag wouden zien, maar het is dan toch altijd afwachten hoe dingen lopen. Merk ook dat ik nu wel trots word als ik zoiets over mezelf lees. Dat wij het als partners niet meer goed hadden was een feit, maar dat we wel beide altijd samen de ouders blijven van onze kinderen was ons ook erg duidelijk. Maar zoals ook in een relatie het geval is, je bent beide verantwoordelijk, voor de goede dingen dus ook. Ben echt blij te zeggen dat het ons, en dus ook de kinderen zo goed vergaat.
<<

Anoniem244

Bericht 30 Okt 2015 14:03

Re: Voor de gescheiden mama's (foute interpretatie alimentat

Venzje schreef:
Isabel_ schreef:Dan zal je waarschijnlijk wel vrijstelling van de sollicitatieplicht krijgen Venzje. Wel vervelend hoe het nu allemaal loopt. Die vriendin die in de bijstand zit had geen recht op partneralimentatie omdat zij op het moment van de scheiding nog geen vijf jaar getrouwd waren. Geen idee wat de regels hierover nu zijn (dit speelde twee jaar geleden). Sterkte met alles!


Bij ons hetzelfde, wb lengte van huwelijk. Hij wil niet voorzien in mijn levensonderhoud, en daarom geen pa betalen. Prima, doet ie dat lekker niet. Ik weet echter dus niet of hij het verplicht is. Ik heb geen zin in een vechtscheiding over het hoofd van mijn kind, zeker niet als het om geld gaat.


Hier heb je wel recht op. De aantal maanden dat je getrouwd ben heb je recht op partneralimentatie.
In mijn geval is dit 386,- bruto per maand. Ik ga er wel van af zien omdat ik niet elke maand afhankelijk wil zijn van hem en ik een goede baan heb. Wij gaan onderling afspreken dat ik het resterende spaargeld krijg (4000,-) zodat ik dit af kan lossen in mee persoonlijke lening die ik moet nemen ivm restschuld woning waar ex blijft wonen.

Ga je via mediator? Zoja die zal dat ook aan gaan stippen
Bij mij is dat nog ff gedoe geweest
Vorige

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers