Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Dilemma cadeautje kinderen

<<

Anoniem193

Bericht 29 Okt 2015 11:50

Dilemma cadeautje kinderen

Kopen jullie altijd cadeautjes wat bij de leeftijd van je kinderen past, wat bij je kind past of koop je wat je kind graag wil hebben?

Onze zoon is 5, bij zijn leeftijd zou een garage van lego/duplo passen
Bij ons kind vinden wij een garage van playmobil passen.
Zelf wil hij graag een garage van toettoet auto's.

Wat zou jij kopen?
Laatst gewijzigd door Anoniem193 op 29 Okt 2015 11:57, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 29 Okt 2015 11:55

Re: Dilemma cadeautje kinderen

Het zou er bij mij aan liggen hoe graag hij het wil. Mijn dochter wees vorig jaar ook de garage van Little People aan in de Intertoysgids, maar dat is dan een van de vele dingen die ze leuk vindt en dan koop ik sneller iets van Playmobil. Maar was het echt datgene geweest wat ze het aller-, allermooiste had gevonden en wat ze dolgraag wilde hebben, veel liever dan al het andere, dan had ze wel die garage van Little People gekregen.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Parisienne

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3787

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:55

Bericht 29 Okt 2015 12:11

Re: Dilemma cadeautje kinderen

Moeilijk. Mijn dochter kan ook dolgelukkig worden van die ToetToet autogarage bijvoorbeeld. Of nu het hoofdkwartier van Paw Patrol. Maar ik ken haar een beetje en weer dat ze dat even gaaf vindt en er vervolgens weinig mee speelt. Ik kies toch uiteindelijk zelf. Ik probeer, heel pedagogisch onverantwoord, enigzins te sturen zodat ze hopelijk zelf inziet waarom ze aan het andere wat meer heeft. Ook omdat het bij grote cadeaus niet om een paar tientjes gaat. Iets groots van Duplo of Playmobil is altijd even een flinke uitgave, daarin probeer ik enigszins te sturen.
<<

Kwak

Yipyapper

Berichten: 2151

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:49

Bericht 29 Okt 2015 12:26

Re: Dilemma cadeautje kinderen

Hier is de oudste bijna 5 en wil graag alles ongv uit het speelgoedboek. Waar ze te jong voor is en waar ze te oud voor is.
Mijn antwoord is steeds, je mag het vragen op je verjaardag of aan Sinterklaas maar ik weet niet of je het krijgt.

Onze middelste krijgt met Sinterklaas puzzels met 36 stukjes en hij is nog geen 3. Vlgs de doos past het niet bij zijn leeftijd terwijl hij nu met gemak puzzels van 24 stukjes in elkaar legt.

Ik kijk meer naar de kinderen zelf dan de aangegeven leeftijd op de doos van het speelgoed.
november 2010-januari 2013-november 2014
<<

Isabel_

Major Yipyapper

Berichten: 3624

Geregistreerd: 08 Sep 2013 10:40

Bericht 29 Okt 2015 13:41

Re: Dilemma cadeautje kinderen

Ik kijk net als Kwak meer naar wat J. zelf leuk vindt dan de aangegeven leeftijd op de doos van het speelgoed. Ik merk alleen dat dit in mijn omgeving wat minder goed valt. Zo vroegen wij voor de eerste verjaardag o.a. een plastic theeserviesje die voor 2+ bleek te zijn en zo waren nog wat andere dingetjes op het lijstje 2+ en niet 1+. Mijn schoonzus heeft toen niets van het lijstje gegeven maar zelf iets uitgekozen (prima natuurlijk maar we hadden hetgeen wat zij gekozen had toevallig al) omdat de gevraagde cadeautjes volgens haar niet aansloten bij de leeftijd van J.

Ik zou dus vooral de Toettoet garage geven als jouw zoon deze echt heel graag wil hebben. Als je denkt dat hij er vlug op uit gekeken raakt dan zou ik voor de playmobil garage gaan. Omdat jullie denken dat playmobil beter bij hem past dan LEGO/duplo.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 29 Okt 2015 13:54

Re: Dilemma cadeautje kinderen

Volgens mij heeft Playmobil niet echt een grote garage. Wel zo'n kleine werkplaats om auto's te repareren, maar niet zo'n grote waar auto's vanaf rijden.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Lexi

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1691

Geregistreerd: 13 Jul 2015 09:12

Bericht 29 Okt 2015 15:09

Re: Dilemma cadeautje kinderen

Mijn zoon is ook vijf en hij wil ook de toet toet garage maar die krijgt hij echt niet want ik weet nu al dat dat 3 keer leuk is en dan in de hoek verdwijnt. We hebben samen gezocht en nu vraagt hij de Hotwheels garage, die vond hij ook mooi en ik vind het een beter idee omdat hij daar waarschijnlijk veel langer mee speelt.
2010 2012
<<

Annie24

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1405

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:22

Bericht 29 Okt 2015 15:10

Re: Dilemma cadeautje kinderen

Y. wordt in januari 5.

Toet toet garage: heb ik op marktplaats gezet en wordt volgende week opgehaald. Neemt heel veel ruimte in beslag en hij speelde er nog maar weinig mee
Lego: ik heb een klein setje gekocht maar hij werd helemaal gefrustreerd. Hij had een auto gemaakt, zette daar kracht op met rijden en toen braken/vielen er steentjes af. Kind in tranen, dus grote dozen lego slaan we nog maar even over.
Duplo: speelt hij tegenwoordig heel veel mee. We kopen er niets meer bij, maar is op dit moment wel een groot succes.
Playmobil; is het allergrootste succes op dit moment, maar die hebben geen garage. Hij krijgt wel het ridderkasteel voor zijn verjaardag.

Is een garage van hout misschien een optie? Wij hebben er één van Woody welke ook aan de treinbaan kan. Er zit een liftje in voor de auto's en is echt een groot succes. Hij heeft hem gehad toen hij 2 werd en speelt er minimaal 6 van de 7 dagen mee.
Afbeelding
<<

Theeleut

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 669

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:04

Bericht 29 Okt 2015 17:37

Re: Dilemma cadeautje kinderen

Mijn dochter van 10 wilt graag playmobil, maar daar begin ik niet meer aan. Wij hebben destijds voor andere sets gekozen (duplo,my little pony, Barbies, lego friends) We hebben dus niets van playmobil staan.

Ik koop dus zeker niet iets heel duurs waar ik niet achter sta, als ze een 100e pen wilt bijv. ben ik meegaander :)
05-05-2005 01-05-2011

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers