Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


ontslag nemen, hoe?

<<

Anoniem148

Bericht 28 Okt 2015 19:39

ontslag nemen, hoe?

Heb nog nooit ontslag genomen. Maar hoe gaat dat in z'n werk? Moet ik dat schriftelijk doen na een gesprek of tijdens dat gesprek een schriftelijke bevestiging overhandigen? En wat moet er dan in de brief staan?
<<

Emma

Major Yipyapper

Berichten: 3114

Geregistreerd: 24 Okt 2015 10:53

Bericht 28 Okt 2015 19:50

Re: ontslag nemen, hoe?

Ik heb 1x ontslag genomen. Heb toen een gesprek aangevraagd en aan het einde van het gesprek mijn ontslagbrief overhandigd.
<<

Anoniem185

Bericht 28 Okt 2015 19:52

Re: ontslag nemen, hoe?

Gesprek aanvragen en dan de brief overhandigen is het beste. Dan weet je ook zeker dat iemand hem heeft ontvangen. Ik heb altijd mijn leidinggevende een brief gegeven na het gesprek en personeelszaken ook een brief gestuurd.

In mijn geval stond er meestal in dat ik met plezier ergens had gewerkt, maar dat het nu tijd was om iets te gaan doen dat beter op mijn studie aansloot of waarbij ik me beter kon ontplooien. Zet er ook duidelijk in per wanneer je ontslag neemt, met inachtneming van de opzegtermijn die je hebt.
<<

Lenthe

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1277

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:10

Bericht 28 Okt 2015 19:53

Re: ontslag nemen, hoe?

Waarom wil je ontslag nemen? Heb je een andere baan of wil je gewoon stoppen? Ik neem wel aan dat je op de hoogte bent van het feit dat je geen WW krijgt als je zelf ontslag neemt? Anders kun je beter proberen het contract met wederzijds goedvinden (vaststellingsovereenkomst) te laten ontbinden.

Om te antwoorden op je vraag.
Je gaat netjes het gesprek aan en na afloop overhandig je de brief als schriftelijke bevestiging.
Je geeft in je brief aan dat je ontslag neemt met inachtneming van je opzegtermijn, met als reden .....
Je bedankt voor de afgelopen periode en that's it eigenlijk.
http://www.tuxx.nl/brieven/ontslag/vrijwillig/
Hier staan een aantal goede brieven/voorbeeldzinnen op.
<<

anoniem203

Bericht 28 Okt 2015 21:25

Re: ontslag nemen, hoe?

Bij ons werkt het zo :

Je gaat naar de hoogst leidinggevende en vraagt een gesprek aan. In dat gesprek geef je aan dat je je contract wil beëindigen. De hoogst leidinggevende print een formulier uit wat je moet doorlezen en een handtekening onder moet. Die moet je dan binnen een paar dagen inleveren. Verder wordt er alleen nog besproken of je meteen kunt gaan of dat je nog een aantal dagen/weken/maanden moet uitwerken.
<<

Anoniem148

Bericht 29 Okt 2015 02:29

Re: ontslag nemen, hoe?

Bedankt voor de antwoorden.
Weet dat ik geen uitkering krijg maar wij kiezen er bewust voor dat ik thuis blijf bij zoon.

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers