Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Mini fotostudio?

<<

Anoniem168

Bericht 24 Okt 2015 16:33

Mini fotostudio?

Wie heeft er een? Welke? En bevalt het? Ik wil mijn foto's voor mijn blog / instagram / verkoop op fb groepen verbeteren en sowieso wat meer aan de gang met fotograferen. In de winter is dat behoorlijk lastig. Een mini fotostudio lijkt me ideaal. Aan de andere kant lees ik veel verhalen dat het helemaal niet zo handig werkt. Iemand hier ervaring?
<<

Anoniem201

Bericht 24 Okt 2015 17:51

Re: Mini fotostudio?

Ik lees mee want dat is wat ik precies ook wil gaan doen. Zeker als het huis klaar is krijg ik eindelijk mijn ruimte :banaan:
<<

Waxinelichtje

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 415

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:32

Bericht 25 Okt 2015 12:23

Re: Mini fotostudio?

Ik heb die mini fotostudio gehad van de Xenos. Ik vond het niet zo fijn werken. Erg klein, en de bijgeleverde doeken hebben niet de juiste kleuren. Blauw, grijs en zwart geloof ik. Terwijl ik wit juist essentieel vind. Ik heb 'm na een tijdje weggedaan. Nu gebruik ik een softbox met daglichtlamp en witte onder- en achtergrond. Werkt veel beter voor mij :)
<<

Anoniem168

Bericht 25 Okt 2015 19:07

Re: Mini fotostudio?

Softboxen heb ik ook al naar gekeken ja. En als ik voor een minifotostudio ga, dan minstens een van 60x60 inderdaad, anders kan er veel te weinig in, haha. Waar heb jij de softbox en daglichtlamp(en) vandaan?
<<

Anoniem301

Bericht 26 Okt 2015 11:25

Re: Mini fotostudio?

Ik heb er ook een gekocht destijds voor mijn blog maar ik vond het absoluut niet prettig werken. Veel liever werkte ik met grote vellen gekleurd papier, of juist wit papier, mijn laminaat of de eettafel, het witte bureau van mijn man, doeken op de grond leggen en daar de producten op fotograferen.
<<

Anoniem168

Bericht 26 Okt 2015 21:44

Re: Mini fotostudio?

Met doeken heb ik ook wel gedaan inderdaad, maar dan zit ik nog wel met m'n licht. Hoe deed jij dat? Grote vellen papier is ook nog wel een idee ja!
<<

Anoniem301

Bericht 26 Okt 2015 22:23

Re: Mini fotostudio?

Kiatu schreef:Met doeken heb ik ook wel gedaan inderdaad, maar dan zit ik nog wel met m'n licht. Hoe deed jij dat? Grote vellen papier is ook nog wel een idee ja!

Ik vond het met lampen gewoon niet mooi, dus ik gebruikte altijd daglicht. Niet altijd handig hoor op grauwe dagen bijvoorbeeld. Of nu het weer vroeger donker wordt, ik plande het foto's maken in de winterperiode zovel mogelijk in het weekend. Met een goede lamp kun je vast daglicht nabootsen maar dan zijn die lampen een stuk duurder dan de simpele die bij zo'n ministudio zitten.
<<

Anoniem168

Bericht 27 Okt 2015 21:46

Re: Mini fotostudio?

Hmm, ja, ik vind daglicht ook mooier, maar dat is lastig nu. Overdag ben ik natuurlijk met mijn zoon bezig, fotograferen zou fijn zijn als ik dat wat meer 's avonds kan doen want het komt er nu overdag niet van. Het zit ook nog niet in mijn systeem, dat scheelt natuurlijk ook.

Terug naar Hobby's, uitgaan & vrije tijd

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron