Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Hapjes babyshower

<<

Anoniem291

Bericht 23 Okt 2015 07:57

Hapjes babyshower

Ik heb zondag een babyshower en verzorg de hapjes, maar ik ben nog op zoek naar hartige hapjes. Het wordt een meisje dus ik heb tot nu toe bijvoorbeeld roze koeken, negerzoenen met roze muisjes, chocolaatjes, roze mini zuurstokjes etc, maar nu nog wat hartigs?

Iemand een leuk idee?
<<

Anoniem148

Bericht 23 Okt 2015 08:57

Re: Hapjes babyshower

Wij hebben gewoon belegde boterhammen, mini quiche, zoiets. Maar ks dus niet roze.
Misschien op pinterest kijken?
<<

Anoniem137

Bericht 23 Okt 2015 08:58

Re: Hapjes babyshower

Iets met zalm?
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11831

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 23 Okt 2015 09:03

Re: Hapjes babyshower

Ik had voor bij een vriendin blt gemaakt. En die in kleine driehoekjes gesneden.
Geitenkaas muffins of andere hartige muffins kan je ook goed maken.
Zelf kaasstengels gemaakt, bladerdeeg bestrooien met kaas, peper en eventueel zout en dat in de oven.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Peinture

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1297

Geregistreerd: 09 Sep 2013 17:27

Bericht 23 Okt 2015 10:35

Re: Hapjes babyshower

Het hartige gedeelte hoeft misschien niet roze te zijn? Dan heb je wat meer keuze :)

Knakworstjes in bladerdeeg, kaas-bosuimuffin, tomaat mozzarella stokjes, wraps met iets erin en dan in stukjes.

Gerookte zalm zou ik verdrietig van worden als ik de zwangere was haha :laughcry:
<<

Isabel_

Major Yipyapper

Berichten: 3624

Geregistreerd: 08 Sep 2013 09:40

Bericht 23 Okt 2015 11:27

Re: Hapjes babyshower

Ik zou wel zwangerschapsproof hapjes maken inderdaad. Dus geen zalm. Ik had een tijdje terug een high tea/babyshower van een vriendin in een restaurantje en daar zaten alle niet zwangeren volop aan de sandwiches met gerookte zalm en carpaccio en voor de zwangere in kwestie was er alleen sandwiches met kip. Dat vond zij echt niet zo leuk.

Ik zou hartige hapjes maken zoals wraps met kipfilet en roomkaas, kaasstengels, een lekkere salade, mini saucijzenbroodje en vers fruit.
<<

Anoniem137

Bericht 23 Okt 2015 14:31

Re: Hapjes babyshower

Haha ohja, zalm is niet zo handig idd. Dan zou ik gewoon hapjes maken en de aankleding roze doen.
<<

Blunt

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 723

Geregistreerd: 16 Sep 2013 14:48

Bericht 23 Okt 2015 16:07

Re: Hapjes babyshower

Met bietjes maak je bijv. roomkaas roze maar ook reepjes frittata, gegrilde kipstukjes op een prikkertje, quiche etc.
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5873

Geregistreerd: 02 Sep 2013 05:56

Bericht 23 Okt 2015 21:21

Re: Hapjes babyshower

Ik heb de laatste keer een roze cake gebakken, daar hartjes uit gestoken en vervolgens een gewone cake gebakken en in het midden tegen elkaar aan de hartjes er in gezet. Aan de buitenkant is het dan een gewone cake, maar als je hem aansnijd komen de hartjes tevoorschijn.

Qua hartige hapjes kan je ook lekkere olijven neer zetten, zelf pepertjes vullen met roomkaas (staan bij de geroosterde paprika ed in het vak in een pot), gehaktballetjes met iets van mosterd om te dippen, wat rauwkost met een lekkere dip, kaaskoekjes ik zie eigenlijk alles wat bij verjaardagen op tafel wordt gezet wel langs komen, op de carpacciorolletjes e.d. na.

Mijn schoonmoeder had kleine plastic wijn glaasjes gevuld met druiven en hangop, zag er heel leuk uit en heel lief, maar ik was negen maanden misselijk en kon geen zure dingen verdragen, dus dat kon ik niet eten. Net zoals de organisatie bedacht had dat het " gezond" moest en ze alleen maar sapjes mee genomen hadden, terwijl ik dus helaas geen sap kon drinken (wat was ik blij dat mijn moeder iets bij zich had wat ik wel kon drinken). Zo zijn er meer zwangere of die van bepaalde dingen extra last van maagzuur krijgen bijvoorbeeld, dus ik zou proberen daar zoveel mogelijk rekening mee te houden en allemaal dingen op tafel zetten die ze ook kan eten, dat is wel zo leuk.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Anoniem273

Bericht 23 Okt 2015 21:28

Re: Hapjes babyshower

Hartige muffins met roze papieren vormpjes? Roze smoothies (oké, niet hartig). Sandwiches met roze vlaggetjes erdoor? Ik zou het dan meer zoeken in de accessoires, haha.
<<

Lenthe

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1277

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:10

Bericht 23 Okt 2015 21:30

Re: Hapjes babyshower

Kun je niet gewoon ergens roze vlaggetjes kopen? Dan heb je iets meer keuze en maak je het toch nog feestelijk roze.

http://www.feestbazaar.nl/cocktailprikk ... gn=beslist

Afbeelding
<<

Anoniem291

Bericht 24 Okt 2015 12:16

Re: Hapjes babyshower

Heb ik inderdaad ook aan gedacht die vlaggetjes maar ik kan ze hier nergens vinden en kan ze nu niet meer bestellen dus het worden kleine worstenbroodjes en wraps met gerookte kip. Het roze denken ze er maar bij :smile:
<<

Anoniem148

Bericht 27 Okt 2015 09:04

Re: Hapjes babyshower

Sommige zwangeren willen ook geen gerookte kip. Zelfde categorie als gerookte zalm.
Hebben ze bij de xenos niet van die vlaggetjes?
<<

Henque

Kletskop

Berichten: 606

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:20

Bericht 27 Okt 2015 09:06

Re: Hapjes babyshower

Gerookte kip is geen probleem hoor! Gerookte zalm mag niet omdat dit vacuum verpakt is
<<

Anoniem151

Bericht 27 Okt 2015 19:55

Re: Hapjes babyshower

Henque schreef:Gerookte kip is geen probleem hoor! Gerookte zalm mag niet omdat dit vacuum verpakt is


Gerookte kip is ook vaak vacuüm verpakt

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers