Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Schoolgaande kinderen topic

<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6359

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:24

Bericht 02 Sep 2013 18:43

Re: Schoolgaande kinderen topic

@ Liadan: Ze heeft het maar even gelaten en toen ze buiten gingen spelen heeft ze hem wakker gemaakt. Hij heeft een klein kwartiertje geslapen, haha.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Anoniem135

Bericht 02 Sep 2013 18:46

Re: Schoolgaande kinderen topic

Liadan schreef:Alibi, mamzelle en celine, wie waren jullie hiervoor? Ik ben ook de kluts kwijt.
Fijn dat het goed is gegaan met alle kinderen!
En thunder, zelfs in slaap gevallen, heeft hij lang geslapen of hebben ze hem weer wakker gemaakt?


Ik wil hier ook wat anoniemer blijven,kan je eventueel een pm sturen met mijn oude forumnaam,maar denk niet dat dat je wat zegt :) Was niet zo heel actief,schreef alleen af en toe mee in het mama's 2008 topic
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3278

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:10

Bericht 02 Sep 2013 18:51

Re: Schoolgaande kinderen topic

Mamzelle, je was dus niet M. op het andere forum met dochter E.?

Thunder, wat schattig haha, hoe vond hij het zelf op school?

Celine, jee dan heeft hij flink ruzie gehad zeg.
<<

Anoniem135

Bericht 02 Sep 2013 18:52

Re: Schoolgaande kinderen topic

Wat fijn trouwens dat alle kindjes een leuke eerste schooldag hebben gehad!
Thunder,ah gos dat ie zo moe was...

Hier lag dochter net vreselijk te huilen in bed,zo is ook zo moe. Allemaal indrukken van vandaag die ze moest verwerken en ineens kwamen de verhalen los.
Toen ik vanmiddag vroeg wat ze allemaal had gedaan wist ze het niet precies meer kreeg alleen dit te horen:
' ja,alleen getekend mam,en ik heb maar leren schrijven,want tekenen is meer voor die kleintjes' haha!

Daar is ze trouwens heel erg mee bezig,schrijven en proberen lezen.
Ze kan ook al echt 'veel' schrijven,haar voor en achternaam,mijn naam,die van mijn vriend incl achternaam, opa en oma en de naam van haar oom en die van onze kat,en netjes ook.
Lezen ook zo leuk,eerst letter voor letter en dan het woord in z'n geheel,te leuk deze nieuwe dingen :-)
Zijn jullie kinderen daar ook al mee bezig?
Laatst gewijzigd door Anoniem135 op 02 Sep 2013 18:54, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem135

Bericht 02 Sep 2013 18:53

Re: Schoolgaande kinderen topic

Liadan schreef:Mamzelle, je was dus niet M. op het andere forum met dochter E.?

.


Nee,ik was N. met een dochter C... ;)
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3278

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:10

Bericht 02 Sep 2013 19:01

Re: Schoolgaande kinderen topic

Aha mamzelle, dan weet ik wie je bent, leuk!

Y. is ook al wel met letters bezig maar is nog niet zo ver als jouw dochter. Ze schrijft alleen haar eigen naam en dan ook al wel veel losse letters. Maar lezen doet ze nog niet, ze herkent wel letters.
<<

Anoniem135

Bericht 02 Sep 2013 19:05

Re: Schoolgaande kinderen topic

:D

Leuk dat Y. er ook mee bezig is. Ze worden snel wijs zo he,of ligt dat aan mij haha.

Vind dat dochter wel erg snel gaat met sommige dingen hoor,ze deed in groep 1 al sommige werkjes van groep 2 omdat ze zich zo snel verveelt.. Ben benieuwd waar dit heen gaat.
De juf had al in het rapport gezet dat ze uitdaging nodig heeft :geek:
<<

Anoniem272

Bericht 02 Sep 2013 19:09

Re: Schoolgaande kinderen topic

Ah bij mij rinkelt er ook een belletje nu. Leuk he, dat letters leren. Bij T. doen de juffen iets heel slims: in groep 1 stonden de namen van de kinderen op de stoeltjes met hun pictogram ernaast. In groep 2 alleen nog de naam. Dus ze moeten elke ochtend hun naam zoeken in de kring van stoeltjes. Leuk om te zien vind ik dat.
<<

Anoniem135

Bericht 02 Sep 2013 19:15

Re: Schoolgaande kinderen topic

Ja leuk is dat he Filoria,
Hier doen ze ook zoiets. Alle kindjes hebben hun eigen lade in de kast waar hun naam op staat. Daar liggen hun onafgemaakte werkjes in. Ze moeten dus hardop de letters zeggen en zo hun lade zoeken. Beetje krom uitgelegd dus hoop dat je het snapt haha.
Ik zei dus vanmorgen tegen dochter,oh kijk wat leuk,jullie hebben je eigen lades,'ja mam,kijk daar staat ****** die is dus van mij' De juf keek wel even raar haha.
Ook hadden ze in groep 1 een activiteiten bord met pictogram en nu zonder pictogram,dus moeten ze ook echt letter voor letter 'lezen' wat ze gaan doen,erg leuk.
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3278

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:10

Bericht 02 Sep 2013 19:19

Re: Schoolgaande kinderen topic

Dat letter voor letter lezen heeft Y ara nog niet echt door (dat ze dus letters aan elkaar kan plakken en ze dan een woord leest). Lijkt me wel erg leuk als ze dat gaat kunnen. Ik ben gek op lezen, voorgelezen worden vindt ze al erg leuk maar het lijkt me zo leuk als ze zelf een boek kan lezen en daar net zoveel plezier in gaat beleven als ik heb.
Doen ze bij jullie kinderen op school ook Schrijfdans?
<<

Anoniem135

Bericht 02 Sep 2013 19:22

Re: Schoolgaande kinderen topic

Ja hier ook een leesgek Liadan,ik lees dochter ook al heel lang voor,vind ze erg leuk en ze word er heel ontspannen van :)

Schrijfdans? Wat is dat precies?
<<

Anoniem272

Bericht 02 Sep 2013 19:26

Re: Schoolgaande kinderen topic

Ik hoor mijn zoon wel eens vertellen dat ze met hun lichaam een letter uitbeelden, heeft dat er iets mee te maken? :D
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3278

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:10

Bericht 02 Sep 2013 19:31

Re: Schoolgaande kinderen topic

Ehm.. hoe ga ik dat uitleggen, haha.
Het onderwerp van de schrijfdans die Y. vorige week gedaan heeft was een slak. Ze gaan dan eerst allemaal staan en met hun armen rondjes draaien (in spiraalvorm zodat het een slakkenhuis is zeg maar). Ze doen dat op muziek.
Daarna krijgen ze een groot vel papier voor zich en waskrijt en gaan ze die bewegingen op papier maken.
En zo elke keer een ander onderwerp waar weer andere bewegingen bij horen.
Oke, ik kan het niet goed uitleggen maar hier staat het ook:
http://www.schrijfdans.nl/
<<

Anoniem135

Bericht 02 Sep 2013 19:54

Re: Schoolgaande kinderen topic

Haha Filoria,dat klinkt ook wel gezellig ja!

Dat ziet er erg leuk en leerzaam uit Liadan,zal morgen eens navragen of ze dat hier op school ook doen.
<<

Anoniem331

Bericht 02 Sep 2013 21:18

Re: Schoolgaande kinderen topic

Nou ik heb mijn dochter vandaag amper gezien. 2x naar school, en een speelafspraak! Wel leuk dat ze wat begint met die afspraakjes, nu had ze afgesproken met de helft van een tweeling. De moeder van de meisjes had voor de grap gezegd dat ze 2 voor de prijs van 1 kreeg, en dat vond ze zo grappig.
Ze was wel heel erg moe, dus misschien toch maar beperken dat spelen tot de dagen dat ze op de middag vrij is. Hoe vaak spelen jullie kinderen zo door de week?
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3278

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:10

Bericht 02 Sep 2013 21:30

Re: Schoolgaande kinderen topic

Mijn dochter spreekt meestal 3 keer in de week af, soms een keer meer, soms een keer minder.
<<

Juutje

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 104

Geregistreerd: 02 Sep 2013 21:10

Bericht 02 Sep 2013 21:35

Re: Schoolgaande kinderen topic

aaah woensdag gaat mijn zoon wennen! ik vind het zo spannend!! over een maand kom ik hier ook meeschrijven!
ben zo benieuwd hoe hij het gaat doen! ik vond hem het laatste half jaar zo groot, zeker na de komst van zijn broertje, maar nu hij naar de basisschool gaat denk ik aah hij is nog mijn kleine lieve ventje :cry:
Afbeelding

Afbeelding
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6359

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:24

Bericht 02 Sep 2013 21:47

Re: Schoolgaande kinderen topic

@ Liadan: Hij zei dat hij het niet leuk vond. Maar ik hoorde van de juf dat hij op een gegeven moment lekker mee gedaan had. En eenmaal thuis was het vet-cool geweest ;).

@ Mamzelle: Ja, door die mega woede/driftbui was hij erg moe geworden. Dan gaat hij zo uit zijn stekker dat hij van het één op het andere moment zo in slaap kan vallen.

@ Tangerine: Mijn oudste speelt nog steeds niet heel vaak. Hij is nu 7, maar speelt net zo lief hier in de wijk in de speeltuin met de buurtkinderen. Hij heeft een paar jongens uit zijn klas waar soms mee afspreekt. Heel vaak is dat niet. De jongste 'mag' voorlopig nog niet spelen. Door zijn aandoening wil ik eerst dat hij helemaal gesetteld is op school. Dat kost behoorlijk wat tijd. Hij speelt graag alleen.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Anoniem58

Bericht 03 Sep 2013 06:32

Re: Schoolgaande kinderen topic

Thunder, ik denk dat ik weet wie jij bent! Jouw oudste begint met de T en de jongste met de S toch?
Christian veranderde ook heel erg in gedrag toen hij naar school ging. Nu nog steeds moet ik hem er soms even op attenderen dat hij weer thuis is en gewoon normaal mag praten.
Ik laat hem overigens maar 1 keer in de week afspreken. Vaak maakte hij in de klas al afspraken en dan ging het niet en was het drama, daarom nog maar 1 keertje in de week.
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6359

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:24

Bericht 03 Sep 2013 08:15

Re: Schoolgaande kinderen topic

Bolletje, you're right ;).
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Anoniem58

Bericht 03 Sep 2013 08:15

Re: Schoolgaande kinderen topic

Joehoe!
<<

SDL

Kletskop

Berichten: 906

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:27

Bericht 03 Sep 2013 08:16

Re: Schoolgaande kinderen topic

Hoeveel kindjes mag jouw kindje uitnodigen op zijn/haar feestje?

Mijn dochter wordt over 2 weken 5 jaar en ik wil een feestje in de achtertuin geven. Sjoelbak, koekhappen, cakejes versieren en nog wat spelletjes. Ik vind dit eigenlijk voldoende maar er zijn klasgenootjes die naar attractieparken gaan. Wat vinden jullie hier van, wat is de norm?

En hoe gaan jullie om met teleurstellingen, bijv. een vriendje dat wel voor een feestje wordt gevraagd en jouw kind niet? Heb je het hier over met je kind?
<<

Anoniem32

Bericht 03 Sep 2013 08:18

Re: Schoolgaande kinderen topic

SDL: Ik kan me herinneren van mezelf vroeger dat rond de 5 kindjes uitnodigen normaal was.
Bij mijn zoon is het nog niet zo ver maar tegen die tijd denk ik wel dat ik het op dat aantal houd.
<<

Anoniem135

Bericht 03 Sep 2013 08:22

Re: Schoolgaande kinderen topic

Dochter spreekt het liefst elke dag af,en dan ook nog eens bij ons thuis. Ik probeer het te beperken tot 2x in de week,dat vind ik meer als genoeg.

Over een kinderfeestje ben ik ook aan het nadenken,hier is het eigenlijk alleen een optie om het in de tuin te doen of bij anderen,want mijn huis is echt te klein. Ik zou net zoiets doen als jij SDL,waarom altijd duur en luxe,ik vind juist die 'ouderwetse' spelletjes super leuk!
Heb sowieso een beetje het idee dat ouders tegen elkaar op lopen te bieden qua dit soort dingen,jammer. Gewoon doen wat jullie leuk vinden,die kinderen vinden alles toch wel leuk :)
Denk dat ik het aantal kinderen gelijk houd aan de leeftijd die ze dan heeft,dus dit jaar 5 kindjes.

Teleurstellingen,ja die zijn er hier wel,ik probeer dan uit te leggen dat het gewoon niet altijd kan en dat het nog wel vaker zal gebeuren. Ik geef haar voorbeelden zodat ze snapt wat ik bedoel en dan is het ook wel goed.

Thunder,aah sneu dat hij dan zo moe word hè,wel enigszins herkenbaar hoor ;)
<<

SDL

Kletskop

Berichten: 906

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:27

Bericht 03 Sep 2013 08:31

Re: Schoolgaande kinderen topic

Ja, dat gevoel heb ik ook wel hoor. Dat overdreven gedoe allemaal. We maken er gewoon in de achtertuin een leuk gezellig feestje van.
Laatst gewijzigd door SDL op 03 Sep 2013 20:18, in totaal 1 keer gewijzigd.
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers