Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Weglopen

<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:10

Bericht 26 Okt 2015 11:19

Weglopen

Dochter van 2,5 is een lekker eigenwijsje, die vaak wel weet als ze verkeerd is en hier ook redelijk naar luistert. Op dat moment in ieder geval.
Alleen hetgeen wat ik niet 'onder controle' krijg is het weglopen van haar. In de winkel, buiten op straat vind ik het vervelendst. Thuis wil ze het ook wel eens doen, alleen dan kan ze niet ver komen.
Meestal ben ik van het wil je niet dan niet, dan kom je er nog wel achter. Wil je niet de auto uit, prima doe ik de deur dicht en ga ik vast naar binnen (met haar natuurlijk wel in het vizier). Wil je niet mee naar binnen, ga ik zelf, en dan komt ze er snel achteraan. Alleen met het weglopen helpt dit niet. En kan ik haar ook niet zomaar laten gaan, want dan gebeuren er ongelukken. Als ik haar roep lacht ze nog harder, ze maakt er echt een spelletje van.
Ben al gestopt met er 'leuk' achteraan te gaan, en alleen nog maar boos te reageren maar dat helpt niet. Maar best vervelend als je bij de kassa aan het afrekenen bent en je dochter gaat er van tussen. Of je bent op een parkeerplaats je auto open aan het maken en ze rent weg.
Hoe ga ik hier mee om?
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Anoniem286

Bericht 26 Okt 2015 11:26

Re: Weglopen

Ik lees mee voor eventuele tips, hier ook een wegloper. Ze rent rustig de winkel uit terwijl ik met mijn boodschappen bij de kassa sta etc, en dan giert ze het uit van het lachen als ik er achteraan kom :omg:
Boos, leuk, negeren.. Ik heb het allemaal al geprobeert en niks werkt. Ik maak nu afspraken voor zover dat kan en ze weet dat als ze wegrent dat ze dan de buggy/winkelwagen in moet, ze zit nu dus meestal na 5 min vast in de wagen.
<<

Lexi

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1688

Geregistreerd: 13 Jul 2015 08:12

Bericht 26 Okt 2015 11:29

Re: Weglopen

Mijn dochter loopt ook graag weg. Ze moet altijd een hand geven, als dat even niet kan bij de kassa bijvoorbeeld laat ik haar helpen afrekenen (bonuskaart geven, op ok drukken op de pinautomaat enz.). Soms mag ze even zonder hand lopen maar zodra ze wegloopt moet ze meteen weer een hand geven.
2010 2012
<<

Anoniem255

Bericht 26 Okt 2015 13:04

Re: Weglopen

De jongste had daar ook weleens een handje van en die ging dus gewoon in het wagentje of in de buggy.
<<

Pixi

Noob

Berichten: 190

Geregistreerd: 27 Feb 2015 23:08

Bericht 26 Okt 2015 13:18

Re: Weglopen

Dejongste hier was ook een wegloper. De enige oplossing was de situatie vóór zijn dmv afleiding of gewoon in de kar/buggy vastzetten. Hier kwam het vanzelf toen hij ouder werd.
<<

MrsMath

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2655

Geregistreerd: 02 Sep 2013 13:28

Bericht 26 Okt 2015 13:22

Re: Weglopen

De oudste is hier (nog steeds) de wegloper. Reuze irritant, ze begrijpt goed genoeg dat het niet mag, maar doet het toch. En straffen helpt niet, ze doet het de volgende keer gewoon weer.
L 7-10-2011
N 23-5-2013
<<

Anoniem134

Bericht 26 Okt 2015 13:24

Re: Weglopen

Hier werkt straffen ook niet. T. Weet inmiddels wel dat wanneer ze wegloopt ze de kinderwagen of mij vast moet houden en als ze bezig blijft moet ze in het boodschappenmandje onder de kinderwagen liggen (vind ze meestal wel fijn, beetje rond liggen kijken en niet moe worden).
<<

Miccie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1061

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:01

Woonplaats: Den Haag

Bericht 26 Okt 2015 14:17

Re: Weglopen

Hier helaas ook een wegloper.
Wat Lexi zegt doe ik in de winkel ook, mee laten helpen met betalen of inpakken.

Vooral bezig blijven houden, hoe vermoeiend ook haha.. Ik blijf ook praten tegen hem zodat hij antwoord blijft geven.

Als ik alleen met hem op pad ga naar bijvoorbeeld een dierentuin gaat de kinderwagen mee. Als hij niet luistert of wegloopt zet ik hem erin.
Afbeelding

Afbeelding
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:10

Bericht 26 Okt 2015 14:42

Re: Weglopen

Bemoedigende reacties haha.
Om het weglopen zit ze ook vaak in de winkelwagen, maar sommige winkels zijn geen karretjes.. En soms vind ik het wel fijn om er heen te fietsen maar dan heb ik dus geen buggy bij me.
Dierentuin oid gaat nog wel, omdat ze dan ook vaak wel mag kiezen waar ze heen mag. Of ik heb er tijd voor om haar achterna te gaan....
Helpen in de winkel mag ze ook best veel. Laatst deed ze het supergoed in de winkel, ook vaker gezegd dat ik t fijn vond dat ze het goed deed etc, peert ze er op het allerlaatste moment bij de kassa tussenuit :palm:
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Miccie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1061

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:01

Woonplaats: Den Haag

Bericht 26 Okt 2015 15:03

Re: Weglopen

haha ach, in ieder geval herkenning toch :)
Je bent niet alleen met dit probleem dus andere mensen zullen je niet uitlachen :) Ik ben ook soms geholpen door de krantenmevrouw bij de ingang die mijn zoon tegenhield.
Tegenwoordig in de winkel helpt hij gewoon met het mandje, spullen erin en ik laat hem iets uitzoeken. In een winkelwagen krijg ik hem al een aantal maanden niet meer. Dat is krijsen en schreeuwen.
Bij de kassa til ik hem op zodat hij niet wegloopt en dus kan helpen met pinnen.

Bij onze Jumbo krijgen kinderen een appeltje of banaantje. Dat helpt ook goed haha want dat is hij geconcentreerd daar mee bezig.
Afbeelding

Afbeelding
<<

High Heels

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5672

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:27

Woonplaats: In het Brabantse land

Bericht 26 Okt 2015 19:16

Re: Weglopen

Hier hebben ze dat ook een paar keer gedaan en het liefst allebei de andere kant op.
Ik heb toen van die polsbandjes gehad aan zo een elastiek en aan de andere kant ook een polsband. Stom en erg dat ze dat vonden! Na 2x was dat ding laten zien al genoeg om niet meer weg te lopen.
Trotse mama van;
Grote zus: 18-04-2010
&
Kleine zus: 04-07-2011
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 07:06

Bericht 26 Okt 2015 19:54

Re: Weglopen

Ik ben bang dat wij ook een wegloper hebben. Hij gaat alle kanten uit en trekt zich weinig van mij aan.
Mijn vriend en ik willen waarschijnlijk een tuigje of zo'n polsbandje kopen.

Ik heb verder ook geen tips voor je, maar bezig houden is idd wel een fijne tip.
<<

Lenthe

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1277

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:10

Bericht 26 Okt 2015 21:11

Re: Weglopen

Kind van een vriendin was ook een wegloper. Zijn ouders waren er op een gegeven moment helemaal naar van en niks hielp. Daarom hebben ze hem 1x in een winkel laten weglopen (wel beiden in de gaten laten houden, zodat ze hem bleven zien, maar andersom niet). In het begin vond hij het leuk en liep hij alleen, totdat hij in de gaten kreeg dat hij papa en mama niet meer kon vinden en toen hij in paniek raakte zijn ze direct naar hem toegelopen en hebben hem uitgelegd waarom hij niet mocht weglopen.
Dit heeft heel erg geholpen, want daarna bleef hij steeds netjes bij ze
<<

Boerenkool

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1299

Geregistreerd: 17 Dec 2014 20:51

Bericht 26 Okt 2015 21:47

Re: Weglopen

Dochter van net 2 loopt ook zo weg. Vorige keer in huis bij opa en oma. Ze pakte een boodschappentas en zei; 'even boodschappen doen'. Ze doet de deur open en loopt zo het huis uit. Nu wilden wij wel eens zien waar ze dan naartoe zou gaan. De winkel zit op het pleintje een straat om de hoek. En ja hoor, mevrouw wandelt doodleuk naar de winkel toe. Ik kan me niet voorstellen dat ze het haar interesseert of ze ons kwijt raakt.
Heb verder ook geen tips. Ik probeer haar zoveel mogelijk af te leiden en bezig te houden. En helpt het niet; dan er maar achteraan of optillen.

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers