Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Welke zorgverzekering?

<<

Leaf

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2809

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:42

Bericht 14 Okt 2015 22:23

Welke zorgverzekering?

Ja, dus niet voor mij helaas, maar ik hoop wel een keertje tante te worden :P dus daarom eigenlijk de vraag: welke zorgverzekering hebben jullie en zit daar veel verschil in? Met het oog op kraamzorg ed....
RYW schreef:Ik heb dingen uit mijn schoenzool gepeuterd die ik boeiender vind dan Nougat's mening en leven.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11593

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 15 Okt 2015 07:52

Re: Welke zorgverzekering?

Ik zit bij ditzo met aanvullende verzekering. Er zit inderdaad verschil in. Je moet even berekenen wat het voordeligste is. Ik kreeg bv een kraampakket van de verzekering. De eigen bijdrage voor de kraamzorg kreeg ik voor de helft vergoed. Wilde ik dit helemaal vergoed krijgen moest ik enorm veel meer betalen per maand. Je moet echt even gaan kijken wat je nodig denkt te hebben en dan gaan rekenen.
2015 💙
<<

Anoniem151

Bericht 15 Okt 2015 08:07

Re: Welke zorgverzekering?

Bij die vergelijkingssite's kan je het ook altijd aanvinken.
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5878

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:56

Bericht 15 Okt 2015 08:39

Re: Welke zorgverzekering?

Ik had vorig jaar Delta Lloyd start, kostte 10 euro in de maand extra en ik heb in totaal alleen 7 euro eigen bijdrage betaald voor het bloedprikken aan het begin van de zwangerschap.
Ik kreeg een kraampakket, kraamzorg volledig betaald, ziekenhuis opname ( geen eigen risico ook niet bij een poliklinische bevalling), zwangerschapscursus, wel 10 keer bloedprikken nadat ik over gedragen was aan het ziekenhuis, lactatiekunige tot 200 euro e.d.

Geen idee wat het meest interresant voor 2016 is, inderdaad even vergelijkingssites bekijken. Voor mij was het die 120euro zeker waard!
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Isabel_

Major Yipyapper

Berichten: 3624

Geregistreerd: 08 Sep 2013 10:40

Bericht 15 Okt 2015 09:26

Re: Welke zorgverzekering?

Ik heb een CZ aanvullend gezinnen verzekering. Deze is volgens mij niet het goedkoopst en ik moest bij J. wel een eigen bijdrage betalen voor kraamzorg. De rest kreeg ik allemaal vergoed (kraampakket, borstvoedingscursus, zwangerschapsgym, etc.). Ik wilde door mijn medische geschiedenis alleen niet overstappen naar een andere zorgverzekeraar omdat ik nu vrijwel alles vergoed krijg voor mijn longproblemen. En dat is niet bij elke zorgverzekeraar zo.
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8488

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:59

Bericht 15 Okt 2015 09:27

Re: Welke zorgverzekering?

Dit jaar zit ik bij FBTO maar ik heb geen aanvullende verzekering genomen nog omdat we niet wisten hoe snel het allemaal zou gaan. Voor volgend jaar sluit ik een andere verzekering af, bij FBTO krijg je in elk geval weinig vergoed in de aanvullende module gezinsplanning.
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Patsy

Bericht 15 Okt 2015 09:59

Re: Welke zorgverzekering?

Wij zijn bij fbto verzekerd. Bij sommige verzekeringen betaal je in totaal meer aan je aanvulling dan je vergoed zou krijgen. Bij fbto kon je vorig jaar je aanvulling later in het jaar aanzetten. Dat maakte het voor ons aantrekkelijk.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11593

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 15 Okt 2015 10:15

Re: Welke zorgverzekering?

En wat wel handig is om op te letten is dat je bij sommige verzekeraars pas een kraampakket krijgt als je voor de zoveelste zwangerschapsmaand al bij ze verzekerd bent.

En goed rekenen kan echt heel veel schelen ik heb net bv gekeken wat ik bij delta loyd zou moeten betalen en wat ik nu betaal. Dat scheelt mij 20 euro in de maand dat is dus 240 euro op jaar basis. In dat geval zou ik wel de volledige kraamzorg vergoed hebben gekregen maar dat was nu de helft. Gemiddeld is dat zo'n 200 euro eigen bijdrage daarvan zou ik de helft vergoed krijgen dus zou ik met die verzekering op dat punt al 140 euro meer betalen. En statistisch gezien is de kans op een medische indicatie tijdens je bevalling al erg hoog. Zo moet je de kosten eb risico's tegen elkaar weg zetten.
2015 💙
<<

Fiwen

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 24 Apr 2014 13:38

Bericht 15 Okt 2015 11:23

Re: Welke zorgverzekering?

Mocht ik voor het einde van dit jaar zwanger zijn dan ga ik ook zeker overstappen van zorgverzekering. Ik heb nu een jongeren verzekering en daar zit qua zwangerschap bijna geen vergoedingen in buiten de basis.
Naar aanleiding van dit topic eens gaan kijken en ik denk dat ik dan overstap naar Salland Zorg Direct met 'tand-extra' en 'plus' aanvulling. Dan ga ik wel €10,- extra betalen per maand maar dat heb ik er met alleen de vergoeding van de eigen bijdragen voor kraamzorg al ruim uit.
Grote meid: 25-08-2010
Kleine meid: 15-09-2016

http://www.juulsoof.nl
Instagram & Facebook: @juulensoof
<<

Anoniem129

Bericht 15 Okt 2015 12:32

Re: Welke zorgverzekering?

Ik ben verzekerd bij Menzis en dan met extra verzorgd 2. Dat had ik altijd al voor fysio omdat ik dat vrij veel nodig had en toen ik vorig jaar aan het einde van het jaar zwanger was heb ik dat maar gehouden. Misschien dat ik dit jaar wel een stapje terug doe naar aanvullend 1. Zal er binnenkort eens voor gaan zitten!
<<

MrsMath

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2657

Geregistreerd: 02 Sep 2013 14:28

Bericht 15 Okt 2015 12:45

Re: Welke zorgverzekering?

Bij CZ mag je (of mocht je) met een jongerenverzekering ook in een lopend jaar omzetten bij zwangerschap, maar niet met een andere verzekering.
Ook is een gezinnenverzekering bij CZ niet nodig, (in elk geval in 2013 nog niet) ook bij de kleinste aanvullende verzekering krijg je al heel veel vergoed.
L 7-10-2011
N 23-5-2013
<<

Anoniem281

Bericht 15 Okt 2015 12:56

Re: Welke zorgverzekering?

Ik zou wachten tot de vergelijkingssites weer helemaal up to date zijn! Daar wacht ik iig op ;)
<<

Tiramisu

Kwebbel

Berichten: 450

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:06

Bericht 15 Okt 2015 18:20

Re: Welke zorgverzekering?

MrsMath schreef:Bij CZ mag je (of mocht je) met een jongerenverzekering ook in een lopend jaar omzetten bij zwangerschap, maar niet met een andere verzekering.
Ook is een gezinnenverzekering bij CZ niet nodig, (in elk geval in 2013 nog niet) ook bij de kleinste aanvullende verzekering krijg je al heel veel vergoed.


Inmiddels ook bij de andere pakketten :yes:
Ik ben bij cz basis aanvullend verzekerd, en werd twee weken geleden gebeld om me hierover te informeren. Héél voordelig voor mij, alleen twee laatste maanden van het jaar het gezinnen pakket.
februari 2012
november 2015
<<

anoniem196

Bericht 15 Okt 2015 19:04

Re: Welke zorgverzekering?

Fiwen schreef: Mocht ik voor het einde van dit jaar zwanger zijn dan ga ik ook zeker overstappen van zorgverzekering. Ik heb nu een jongeren verzekering en daar zit qua zwangerschap bijna geen vergoedingen in buiten de basis.
Naar aanleiding van dit topic eens gaan kijken en ik denk dat ik dan overstap naar Salland Zorg Direct met 'tand-extra' en 'plus' aanvulling. Dan ga ik wel €10,- extra betalen per maand maar dat heb ik er met alleen de vergoeding van de eigen bijdragen voor kraamzorg al ruim uit.

Wat lees ik... dat zou super leuk zijn!!

Ik zit bij FBTO en heb pakket gezinsplanning erbij
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10389

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:55

Bericht 15 Okt 2015 19:56

Re: Welke zorgverzekering?

Teun schreef:Dit jaar zit ik bij FBTO maar ik heb geen aanvullende verzekering genomen nog omdat we niet wisten hoe snel het allemaal zou gaan. Voor volgend jaar sluit ik een andere verzekering af, bij FBTO krijg je in elk geval weinig vergoed in de aanvullende module gezinsplanning.


Wij gaan daar ook weg. Vreselijke verzekering. Allemaal moeilijk, geen reacties op klachten enzovoorts.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

GeKKiE

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5001

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:30

Bericht 16 Okt 2015 21:23

Re: Welke zorgverzekering?

Carl schreef:Ik zou wachten tot de vergelijkingssites weer helemaal up to date zijn! Daar wacht ik iig op ;)


Ik wacht daar ook op en dan snel mijn verzekering veranderen!
<<

Leaf

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2809

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:42

Bericht 24 Okt 2015 20:25

Re: Welke zorgverzekering?

Dankjewel! Ik ga het even in de gaten houden.
RYW schreef:Ik heb dingen uit mijn schoenzool gepeuterd die ik boeiender vind dan Nougat's mening en leven.

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers