Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Biechttopic

<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:44

Bericht 28 Aug 2015 19:48

Re: Biechttopic

Ik zou een verzoek indienen dat je z.s.m. En zo mogelijk vooraf op de hoogte gesteld wordt als het dossier opengesteld wordt en dus jouw gegevens voor anderen zichtbaar zijn. Heb er geen ervaring mee, ik ga ervan uit dat ze dit als vanzelf doen, maar niet gevraagd is niet zeker weten.
L2014 & H2017
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15895

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 28 Aug 2015 20:33

Re: Biechttopic

Ik snap je heel goed. Het is precies de reden waarom ik twee jaar geleden geen aangifte heb gedaan toen ik tijdens mijn werk bedreigd werd. Diegene woonde vrij dicht bij ons de buurt en ik was ook bang voor wraakacties.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 31 Aug 2015 17:22

Re: Biechttopic

Dames..ik moet even van me aftypen..wellicht kunnen jullie me wat verder helpen in mn vastzittende gedachten..
Al 1,5 jaar zit ik in therapie. Na ongeveer een jaar kreeg ik een andere behandelaar omdat mijne weg ging. Flink moeten wennen, maar de nieuwe behandelaar past beter bij mij. De therapie is super intensief en ik slinger van gemotiveerd naar ´geen toekomst´ meer zien. Enkele weken geleden heb ik een hoge dosis medicijnen (antidepressiva, oude, ik gebruik het momenteel niet) genomen omdat ik er zo doorheen zat. Niet met de intentie om écht dood te gaan, maar wel om de onrust in m´n hoofd en deze manier van leven te laten stoppen. Ik heb dit tegen niemand verteld...

Sinds 3 weken heb ik onwijs last van duizeligheid, dreigen flauw te vallen en mega hoofdpijn. Hoofdpijn heb ik al langer, maar ´t is nu heftiger. Verder ook iets geks met praten; ik kom soms niet uit m'n woorden en struikel er over, en brabbel dan maar wat.. Ik ben bij de huisarts geweest en die heeft bloed onderzocht, bloeddruk en hart gecontroleerd. Er is nergens wat uit gekomen. Nu afgesproken het even aan te kijken en over 2 weken terug komen (eerder indien klachten verergeren of meer klachten bij komen).
Nu is mijn angst dat deze klachten voortkomen uit de hoge dosis medicatie, maar ik durf dit niet uit te spreken. Bang voor de gevolgen als men weet van mijn actie.
What do I have to do...
<<

Anoniem166

Bericht 31 Aug 2015 18:55

Re: Biechttopic

Voor jouw gezondheid is het goed om het wel te zeggen. Ik kan me voorstellen dat je er vreselijk tegenop ziet, dat het heel moeilijk is. En toch moet je het doen. Laat je lichamelijk nakijken. Ik denk niet dat ze je gelijk opnemen (voor het geval je daar bang voor bent). Je was op dat moment minder stabiel, hebt niet een zodanige dosis genomen dat het echt te veel is. En nu ben je weer stabieler begrijp ik? Als je nu geen gevaar voor jezelf bent, zullen ze vast geen actie ondernemen om iets wat je weken terug gedaan hebt. Wel denk ik dat je hulpverlener met je wil praten hierover, kijken hoe je volgende keer het op een andere betere manier kan oplossen als je je zo voelt.

Sterkte, en een knuffel. Ik hoop voor je dat je je snel weer wat beter gaat voelen.
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 01 Sep 2015 20:02

Re: Biechttopic

Sanne schreef:Voor jouw gezondheid is het goed om het wel te zeggen. Ik kan me voorstellen dat je er vreselijk tegenop ziet, dat het heel moeilijk is. En toch moet je het doen. Laat je lichamelijk nakijken. Ik denk niet dat ze je gelijk opnemen (voor het geval je daar bang voor bent). Je was op dat moment minder stabiel, hebt niet een zodanige dosis genomen dat het echt te veel is. En nu ben je weer stabieler begrijp ik? Als je nu geen gevaar voor jezelf bent, zullen ze vast geen actie ondernemen om iets wat je weken terug gedaan hebt. Wel denk ik dat je hulpverlener met je wil praten hierover, kijken hoe je volgende keer het op een andere betere manier kan oplossen als je je zo voelt.

Sterkte, en een knuffel. Ik hoop voor je dat je je snel weer wat beter gaat voelen.


Bedankt voor je reactie Sanne. Ik weet dat je gelijk hebt, maar ik vind het zo eng :(. Ik ben momenteel wel wat stabieler maar het wisselt zich heel erg af. Ik werk wel gewoon en onderneem ook van alles (veel mensen zeggen dat ik misschien juist teveel doe). Volgende week moet ik naar de huisarts...
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 01 Sep 2015 20:50

Re: Biechttopic

Onder het biechtaccount, omdat ik het verder niet onder mijn eigen naam op een openbaar forum wil hebben staan.

We weten het inmiddels niet meer...

Mijn vriend heeft een dochter uit een eerdere relatie. Ondanks dat ze negen jaar samen zijn geweest, staan ze nu op zeer slechte voet met elkaar. Zij is vreemdgegaan en hij is weggegaan en dus is zij boos. Moeder lapt elke regeling aan de laars. De tweewekelijkse bel momenten zijn komen te vervallen. Een omgangsregeling, waarbij mijn vriend zijn dochter een weekend kan zien eens in de drie weken, wordt geblokkeerd. Hij heeft zijn dochter één keer gezien in de afgelopen anderhalf jaar en na de afspraak zei zij hem dat hij eerst moest gaan betalen, onderhands, anders zou hij zijn dochter nooit meer zien. Wij vermoeden inmiddels mishandeling (psychisch/fysiek) van zijn dochter, maar we staan met de rug tegen de muur. We hebben nu via de advocaat de kinderbescherming ingeschakeld, we hopen dat ze het middels een rechtszaak willen onderzoeken, maar mijn vriend trekt mogelijk nog aan het kortste eind. Er is voldoende alimentatie betaald. Ze zit zelf in de bijstand en wenst nog steeds onderhands betaald te worden. Anders geen dochter. Ook al 'zeurt', haar woorden, hun dochter meerdere malen per dag om haar vader, maar dan pakt moeder dochter op en brengt haar naar haar oma (vijf dagen per week). Oma belt dan weer mijn vriend etc. De advocaat is op de hoogte. Heeft alle bewijzen in handen, maar we komen geen steek verder. Ze wil nergens aan meewerken en het lijkt wel alsof elke instantie haar het hand boven het hoofd houdt.

We weten nu niet wat we nog verder moeten doen. Onze relatie lijdt eronder. En natuurlijk willen we alle handen bijzetten, maar we weten het niet meer. We zijn zelfs zo ver dat we willen zeggen dat ze ons over tien jaar wel komt opzoeken, maar dan voel ik me gewoon schuldig. Want geen kind maar haar vader toch missen?
<<

Anoniem313

Bericht 01 Sep 2015 21:00

Re: Biechttopic

Kun je wat concreter uitleggen hoe je niet verder komt? Ligt er een omgangsregeling of niet?
Ik kan me voorstellen dat je dit heel erg verdrietig vind voor je vriend. Ik zou echter wel proberen, hoe moeilijk ook, het belang van het kind voorop stellen. Zelf kun je in ieder geval niets, je bent geen partij in deze. Je kunt alleen je vriend steunen in zijn verdriet.
<<

Anoniem211

Bericht 03 Sep 2015 16:05

Re: Biechttopic

Hoe kan het zo zijn dat moeder mag bepalen hoeveel hun dochter haar vader ziet? Waar zijn de rechten van vader? Je kunt toch zo niet ineens beslissen dat je dochter je ex niet meer ziet...?
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 09 Sep 2015 20:43

Re: Biechttopic

Ik wil dit account vooral even gebruiken om van me af te schrijven...

Momenteel ben ik op een punt dat ik het even niet meer weet. Er zijn verschillende dingen in mijn leven die niet lekker lopen en ik heb het gevoel dat ik momenteel overal vast zit.

1) Ik heb een chronische ziekte, maar niets qua medicatie helpt. Ik heb in augustus 2 nieuwe soorten medicatie gekregen, die beiden snel zouden moeten werken, maar ik merk maar op een van de 'probleem' gebieden verbetering en dat is niet de plek waar ik het hoopte. Momenteel kan ik mijn ziekte dan ook erg moeilijk accepteren omdat het mij gigantisch beperkt.

2) Ik wil heel graag werken maar door bovenstaande en door een traject bij een psycholoog wil het UWV mij niet herkeuren voor een sociaal activeringstraject. Ik ben qua psychische gesteldheid momenteel een te groot 'risico' waardoor ze niet willen investeren en ik dus niet verder kom... Ik snap het wel, maar het is ***.

3) Ik ben een heel stuk vooruit gekomen al bij de psycholoog, maar voor mijn gevoel komen we nu al een hele tijd niet verder en blijf ik een beetje 'steken'. Nu hebben we ipv wekelijks al elke 10 dagen een gesprek, maar mijn psych wil mij als 'laatste fase' een groepstherapie laten volgen. Ik heb het idee dat het veel te snel gaat met afbouwen en ben hier gevoelsmatig nog helemaal niet aan toe. Bovendien vind ik het concept van de groep een beetje 'vaag', want het idee is dat je dan met 5 anderen elkaar gaat 'coachen' ... maar ja... als je alle 6 in de shit zit hoe help je elkaar dan? :eyes:

Momenteel heb ik gewoon erg veel behoefte aan vooruitgang, aan geborgenheid en knuffels en ik weet gewoon niet waar ik die moet halen. Ik vind het ontzettend moeilijk om dit bij anderen aan te geven, omdat ik mezelf dan al snel een zeur vind :(

*Einde klaagmodus*
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 08 Okt 2015 14:30

Re: Biechttopic

Ik heb dit account nog nooit gebruikt, maar heb gister iets gehoord wat ik toch even van me af wil typen. Wel anoniem, wil het niet onder mijn naam op internet hebben staan.

Ik was gister bij mijn ouders op visite en toen hoorde ik dat mijn oom al bijna een half jaar in de gevangenis zit. Bijna niemand van de familie wist dit, tot nu dus. Ik weet niet precies waarom, heb wel een vermoeden maar dat laat ik even in het midden, maar ik schrok er behoorlijk van. Nou is hij nooit een lieverdje geweest en dit komt niet helemaal uit het niets, maar het schijnt toch serieuze zaak te zijn. Hij zegt niks, echt gewoon helemaal niks, het voorkomen wordt daardoor ook steeds weer uitgesteld. Wij als familie hebben het gevoel dat hij dat doet omdat hij daar 'veilig' zit en zodra hij gaat praten de zaak voor gaat komen, hij zijn straf uit gaat zitten en vrij gaat komen, we hebben het idee dat hij daar bang voor is.

Ik weet verder ook niet wat ik hiermee wil. Ik hoef ook niet perse reacties, maar wilde het gewoon even ergens kwijt.
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 11 Okt 2015 13:33

Re: Biechttopic

Even onder het biechtaccount omdat ik dit niet onder mijn eigen naam wil posten. Al sinds de zus van mijn man een nieuwe vriend heeft is ze anders. Inmiddels is ze getrouwd en hebben ze een kindje. Doordat ze echt heel erg verandert is heeft mijn man ook niet meer echt behoefte aan contact. Als we ze zien is het ook nooit gezellig, er hangt altijd een gespannen sfeer. Heeft iemand hier ervaring mee? Mijn man wil nu eigenlijk helemaal geen contact meer maar dat is ook zo wat.
<<

Peinture

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1297

Geregistreerd: 09 Sep 2013 17:27

Bericht 11 Okt 2015 15:13

Re: Biechttopic

Wat lastig, biechtje met de vriend van zus.
Wat is er zo veranderd? Waarom hangt die gespannen sfeer er?
Als er niet gepraat word verandert er nog niks. Geen contact meer willen is wel vrij heftig.
Ik weet niet wat er allemaal aan vooraf is gegaan natuurlijk, maar als de situatie er beter op word door eens te praten of te kijken waar het probleem nou ligt hoeft het contact misschien niet verbroken.
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 11 Okt 2015 16:51

Re: Biechttopic

Peinture schreef:Wat lastig, biechtje met de vriend van zus.
Wat is er zo veranderd? Waarom hangt die gespannen sfeer er?
Als er niet gepraat word verandert er nog niks. Geen contact meer willen is wel vrij heftig.
Ik weet niet wat er allemaal aan vooraf is gegaan natuurlijk, maar als de situatie er beter op word door eens te praten of te kijken waar het probleem nou ligt hoeft het contact misschien niet verbroken.


Bedankt voor je reactie. Er is moeilijk een vinger op te leggen, er zijn diverse oorzaken. M'n schoonouders durven nooit iets te zeggen tegen zijn zus als hen iets dwars zit. Tegen mijn man nemen ze geen blad voor de mond, dit stoort. Ook is hun zoontje vreselijk vervelend waar nooit iets van gezegd wordt, dit verpest de sfeer ook al hebben wij er niets over te zeggen. Mijn man heeft geprobeerd om contact te houden maar er wordt nooit eens naar ons gebeld hoe het gaat. Als we er zijn is het altijd duur doen met zijn goede baan en mooie auto. Mijn man heeft geen werk, aan hem wordt gevraagd wanneer hij ook weer eens wat gaat doen. Ik besef dat dit echt vreselijk zuur klinkt allemaal maar het zit me nogal hoog :cry:
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 20 Okt 2015 12:17

Re: Biechttopic

Misschien geen biecht maar iets wat ik niet onder mijn eigen naam wil schrijven.

Ik ben hoogsensitief en dat weet ik al ruim 10 jaar. Ik heb dus een stem in m'n hoofd waar ik complete gesprekken mee kan voeren. Ik heb het al die jaren weggestopt, genegeerd en ik heb me er vreselijk voor geschaamd en dat schamen doe ik nog steeds, maar ik merk dat het me niet meer lukt om het weg te stoppen. Het is teveel aanwezig en ik merk dat hoe langer ik het negeer des te meer het me in de weg begint te staan.
Ik voel enorm veel, zeg maar gerust alles en dat vind ik steeds moeilijker omdat ik vaak een bepaald voorgevoel heb bij iemand en er niet over kan praten. Ik zou het liefste zeggen; doe dat maar niet want dat is niet goed voor je maar als diegene dan zou vragen "waarom niet?" kan ik dat niet uitleggen. Het enige wat ik weet is dat het voor mij niet goed voelt. Het klinkt zo spiritueel en zo wil ik liever niet overkomen naar anderen.

Zijn er misschien ervaringsdeskundigen op het forum en die deze gevoelens herkennen en er iets over willen vertellen?
<<

Anoniem137

Bericht 21 Okt 2015 06:03

Re: Biechttopic

Heb je hier al eens een training voor gevolgd? Ik heb er laatst toevallig eens naar zitten zoeken, er zijn diverse trainingen op het gebied van omgaan met HSP. Zoek op Google even op HSP trainingen. Ik denk dat je daar veel baat bij kunt hebben.
<<

Lady1984

Noob

Berichten: 88

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:46

Bericht 21 Okt 2015 17:11

Re: Biechttopic

HSP biechtje, misschien heb je iets aan de volgende link. Herkenning misschien?

http://www.nieuwetijdskind.com/hoe-herk ... elendheid/
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 21 Okt 2015 21:21

Re: Biechttopic

Keet & Lady, bedankt voor jullie antwoorden.

Ik heb al veel gelezen over HSP en ben inmiddels op het punt gekomen dat ik weet dat ik hier iets mee moet doen want ik herken me in alles wat geschreven wordt. Iets mee doen in de vorm van bepaalde hulp maar ik vind het moeilijk om de juiste hulp te vinden. Ik zou zeker open staan om eens een sessie te volgen maar de schaamte speelt dan ook weer op. Ben ik dan niet te spiritueel bezig? Is dit wel wat ik wil? Moet ik het misschien toch geheim houden?
Of moet ik het gewoon maar eens proberen en maar avonturen wat er daarna gaat gebeuren?
<<

Elska

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1489

Geregistreerd: 11 Okt 2015 19:55

Bericht 21 Okt 2015 23:56

Re: Biechttopic

"te spiritueel bezig" bedoel je daarmee wat anderen erover denken?

De enige manier om erachter te komen of je iets aan die training hebt is proberen. mocht je er niets aan hebben kan je er altijd weer mee stoppen. het is niet iets waar je definitief aan vast zit.

Doe wat wat goed voelt, dan kan je niets verkeerd doen ;)
Afbeelding
<<

Anoniem137

Bericht 22 Okt 2015 07:01

Re: Biechttopic

Weet je, ik geloof niet zo in het stempeltje HSP, da's zo'n modernetijdsstempel. Als ik naar alle HSP-test kijk danben ik ook zeker HSP, maar HSP vind ik mezelf niet. Alleen omdat ik al de kriebels krijg van die afkorting alleen al, geef het beestje maar een naam en dan is het wel klaar. Ja, ik ben gevoelig, kan slecht relativeren, heb veel tijd alleen, in m'n eentje nodi, voel onderlinge spanningen aan en doorzie mensen (regelmatig) relatief snel. Zie tegen sociale activiteiten op en ben enorm snel overprikkeld. Maargoed, dat ben ik gewoon.toch denk ik wel dat ik veel zou hebben aan een cursus om leren om te gaan met deze dingen. Dat ze er in die cursus dan wel een label op plakken dat zij dan maar zo, maar ik denk wel dat ik er baat bij kan hebben, en of het zweverig is... Geen idee. Je leert denk ik gewoon omgaan met je gevoelens. Ik zal vanmiddag nog even de site opzoeken waar ik een tijdje terug op kwam, die cursussen werden totaal niet zweverig beschreven.
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 22 Okt 2015 09:12

Re: Biechttopic

Elska schreef:"te spiritueel bezig" bedoel je daarmee wat anderen erover denken?

De enige manier om erachter te komen of je iets aan die training hebt is proberen. mocht je er niets aan hebben kan je er altijd weer mee stoppen. het is niet iets waar je definitief aan vast zit.

Doe wat wat goed voelt, dan kan je niets verkeerd doen ;)

Ja, dat anderen misschien gaan denken dat ik ineens (even overdreven) met pendels en een glazen bol rond ga lopen zeg maar. :P
Maar je hebt wel gelijk, m'n gevoel volgen is het beste maar doordat mij altijd aangeleerd is rationeel te denken, is dat nog wel eens moeilijk.

Keet; ja, dat zou ik graag eens lezen. Dankje!
Wat je zegt klopt ook maar doordat ik dus die stem in m'n hoofd heb, is het voor mij heel dubbel om te denken "zo ben ik nou eenmaal". Als ik zoiets vertel, wordt er meteen gedacht aan schizofrenie etc.
<<

Zelda

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 675

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:22

Bericht 22 Okt 2015 11:42

Re: Biechttopic

Keet. schreef:Weet je, ik geloof niet zo in het stempeltje HSP, da's zo'n modernetijdsstempel. Als ik naar alle HSP-test kijk danben ik ook zeker HSP, maar HSP vind ik mezelf niet. Alleen omdat ik al de kriebels krijg van die afkorting alleen al, geef het beestje maar een naam en dan is het wel klaar. Ja, ik ben gevoelig, kan slecht relativeren, heb veel tijd alleen, in m'n eentje nodi, voel onderlinge spanningen aan en doorzie mensen (regelmatig) relatief snel. Zie tegen sociale activiteiten op en ben enorm snel overprikkeld. Maargoed, dat ben ik gewoon.toch denk ik wel dat ik veel zou hebben aan een cursus om leren om te gaan met deze dingen. Dat ze er in die cursus dan wel een label op plakken dat zij dan maar zo, maar ik denk wel dat ik er baat bij kan hebben, en of het zweverig is... Geen idee. Je leert denk ik gewoon omgaan met je gevoelens. Ik zal vanmiddag nog even de site opzoeken waar ik een tijdje terug op kwam, die cursussen werden totaal niet zweverig beschreven.


Tsja, leuk dat jij er zo over denkt maar hier kan Biechtje natuurlijk niets mee. Krijg zelf ook best wel de kriebels als mensen zeggen dat hoogsensitief zijn (of ADHD, noem maar op) een modern stempeltje is. Ik heb zelf 13 jaar geleden de stempel hoogsensitief gekregen en het leerde mij juist hoe ik ermee om kon gaan. Voor sommige mensen is het juist een opluchting als het beestje een naam krijgt, alsof er puzzelstukjes op hun plek vallen.
<<

Anoniem137

Bericht 22 Okt 2015 12:54

Re: Biechttopic

Maar dat is toch ook helemaal niet m'n uiteindelijke punt in mijn reactie?
<<

anoniem213

Bericht 22 Okt 2015 13:15

Re: Biechttopic

Eerlijk gezegd weet ik niet zo goed wat je punt wel is, Keet.
<<

Anoniem137

Bericht 22 Okt 2015 13:26

Re: Biechttopic

Ik moest snel weg, dus misschien wist ik het zelf ook wel niet zo goed haha. Zal t zo nog wel even beter proberen te verwoorden.
<<

Elska

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1489

Geregistreerd: 11 Okt 2015 19:55

Bericht 22 Okt 2015 15:11

Re: Biechttopic

Biechtje schreef:
Elska schreef:"te spiritueel bezig" bedoel je daarmee wat anderen erover denken?

De enige manier om erachter te komen of je iets aan die training hebt is proberen. mocht je er niets aan hebben kan je er altijd weer mee stoppen. het is niet iets waar je definitief aan vast zit.

Doe wat wat goed voelt, dan kan je niets verkeerd doen ;)

Ja, dat anderen misschien gaan denken dat ik ineens (even overdreven) met pendels en een glazen bol rond ga lopen zeg maar. :P
Maar je hebt wel gelijk, m'n gevoel volgen is het beste maar doordat mij altijd aangeleerd is rationeel te denken, is dat nog wel eens moeilijk.

Keet; ja, dat zou ik graag eens lezen. Dankje!
Wat je zegt klopt ook maar doordat ik dus die stem in m'n hoofd heb, is het voor mij heel dubbel om te denken "zo ben ik nou eenmaal". Als ik zoiets vertel, wordt er meteen gedacht aan schizofrenie etc.


Als anderen denken dat je met pendels en glazen bollen in de weer bent terwijl je enkel een training volgt om te leren omgaan met HSP. Dan maken ze van een mug een olifant en dat is dan hun probleem.
Afbeelding
VorigeVolgende

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers