Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Het grote borstvoedingstopic

<<

Anoniem166

Bericht 14 Okt 2015 10:08

Re: Het grote borstvoedingstopic

Balen, Mrs. Jansen. Ik heb bij mijn dochter nooit zo'n punt gehad, het voeden en kolven ging altijd prima. Ik ben uiteindelijk pas gestopt om mijn menstruatie terug te krijgen na 2 jaar.
Als jij je goed voelt bij stoppen, doe je dat en anders ga je door. Zo simpel is het eigenlijk wel. Je hebt al negen maanden gegeven. En misschien is er een tussenweg? Dus 's ochtends en 's avonds nog geven?

Ik baal van ons kinderdagverblijf. Ik blijf me maar verdedigen wat betreft de borstvoeding. Ze willen steeds meer geven, ze vroegen of ze flesvoeding mochten proberen. Terwijl zoon het eten totaal niet onder controle heeft, willen ze hem graag een cracker geven omdat kindjes van 8 maanden dat nou eenmaal mogen. Bah.
<<

Anoniem181

Bericht 17 Okt 2015 11:40

Re: Het grote borstvoedingstopic

-
Laatst gewijzigd door Anoniem181 op 04 Feb 2016 22:39, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:44

Bericht 17 Okt 2015 12:25

Re: Het grote borstvoedingstopic

Mrs. Jansen schreef:Ik heb het gewoon even gehad met de BV! Heb weer een kleine productiedip en er komen denk ik wat tandjes aan plus het kolven heb ik geen zin meer in. Hoewel ik enorm geniet van de momenten die wel goed gaan weet ik niet of dit voor mij het punt is om te stoppen of door te zetten. Hebben jullie allemaal deze periode gehad?
Dochter is nu bijna 9 maanden.


Mrs Jansen, ik heb dat punt ook in zekere mate gehad. Mijn kolf ging kapot, kolven vond ik een steeds grotere crime en de opbrengst was naadje. Uiteindelijk besloten te stoppen met kolven, maar live voedingen te blijven doen. Gedurende de dag at hij goed en melk vervangen door kv (en eigenlijk snel daarna overgegaan op griekse yoghurt). Ik voed mijn zoon nog steeds met veel plezier en liefde. Het kán dus allebei. (Zoon was toen 9,5 maand).

Hoe dan ook, alle bv die je hebt gegeven is hartstikke mooi meegenomen. Je hebt het fantastisch gedaan. Hoe je verder wilt, is geheel aan jou. Stoppen maakt je écht, echt geen slechte of mindere moeder!
L2014 & H2017
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:44

Bericht 17 Okt 2015 12:28

Re: Het grote borstvoedingstopic

Alex schreef:Wat irritant, Sanne! Poot stijf houden hoor, jij bepaalt en niet zij.

Hier een dip. Productie is niet geweldig, alle voedingen moeten kolven breekt me op en ineens doet het ook echt pijn. Het zijn alleen m'n tepels waar tijdens het kolven steken doorheen gaan. Ik doe niks anders dan de afgelopen weken. Wat kan dit zijn?



Eena met Alex, Sanne!

Oef Alex, ik heb geen idee. Het klinkt in elk geval best zwaar. Ik denk dat ik een LLL-belletje (die vrijwilligerslijn) zou plegen en eventueel een lk consulteren. Sterkte!
L2014 & H2017
<<

Pitty

Bericht 17 Okt 2015 14:10

Re: Het grote borstvoedingstopic

Alex, die steken, dat kan spruw zijn.
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:09

Bericht 18 Okt 2015 04:23

Re: Het grote borstvoedingstopic

Ik dacht ook gelijk aan spruw alex.
M:21072011
J :08012014
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10379

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:55

Bericht 19 Okt 2015 18:27

Re: Het grote borstvoedingstopic

Misschien een stomme vraag, maar als je nou een keer weg gaat en een fles wil (laten) geven. Hoe weet je dan hoeveel je aan moet bieden?
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Anoniem142

Bericht 19 Okt 2015 18:50

Re: Het grote borstvoedingstopic

Wij zijn altijd begonnen met kleine beetjes. Met drie maanden bijvoorbeeld 60cc en dan steeds kleine beetjes (30 cc) extra opwarmen. Op een gegeven moment weet je wel zo ongeveer wat je kindje drinkt en dan warm je dat gewoon op.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11135

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Bericht 19 Okt 2015 18:51

Re: Het grote borstvoedingstopic

Dat weet je natuurlijk niet. Je kan een flesje van 70cc klaar zetten en kleine beetjes in de vriezer. Als je te weinig geeft zal de baby sneller van zich laten horen en te veel wordt niet opgedronken. Dat is iig mijn ervaring.
R. 2013
D. 2016
<<

Anoniem151

Bericht 19 Okt 2015 19:34

Re: Het grote borstvoedingstopic

Er bestaan wel reken formules voor. Rekening houdend met leeftijd/gewicht/aantal voedingen
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:06

Bericht 19 Okt 2015 19:38

Re: Het grote borstvoedingstopic

Ik heb dit eens gegoogeld, en dan zijn er wel rekensommetjes die je kunt doen om het een beetje te bepalen.
Hangt af van het gewicht van je kindje en van hoe vaak hij drinkt. E. drinkt 6 keer per dag, maar als P. bijvoorbeeld 10 keer drinkt, zal hij per keer denk ik minder drinken dan E.
De dag dat ze bij mijn ouders was, dronk ze volgens mij rond de 150cc per keer, maar dat weet ik niet helemaal zeker.. Had inderdaad ook aangeraden om eerst een kleinere hoeveelheid warm te maken. Extra is niet zo lastig, maar als het eenmaal afgekoeld is en je baby wil niet meer, dan moet je het weggooien en dat vind ik dan toch een beetje jammer.
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Framboos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1810

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:13

Bericht 19 Okt 2015 19:49

Re: Het grote borstvoedingstopic

Blue Phone schreef:Er bestaan wel reken formules voor. Rekening houdend met leeftijd/gewicht/aantal voedingen

150 ml per kilo per dag en dat delen door het aantal voedingen.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 20 Okt 2015 07:47

Re: Het grote borstvoedingstopic

Da's echt puzzelen idd Sam! Wij hebben de eerste keer de formule "lichaamsgewicht x 150 ml / aantal voedingen per dag" aan gehouden (wat Framboos zegt dus). Dan heb je een beetje een indicatie en kun je kijken hoe kindje daarop reageert.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Anoniem 146

Bericht 20 Okt 2015 09:58

Re: Het grote borstvoedingstopic

Wij hebben de kv-hoeveelheden als richtlijn gepakt.

Ik raak weer een beetje uit mijn bv-dip die gepaard ging met een enorme productie dip. Een paar dagen powerkolven en vannacht heel de nacht clusteren (heet dat nog zo na 9 maanden?) Had ik vanochtend met kolven een mooie opbrengst. Afgelopen dagen was mijn productie zo laag en ik werd zo angstig omdat ik dacht dat het einde in zicht was. Dat was voor mij genoeg teken om te weten dat ik er nog niet klaar voor ben om te stoppen. :)
Ik wil dat jaar volmaken!

Sanne, ik zou ook mijn poot stijf houden, hoor. Hoe gaat het nu?
<<

Wolfinschaapskleren

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2141

Geregistreerd: 22 Apr 2014 09:27

Bericht 20 Okt 2015 18:14

Re: Het grote borstvoedingstopic

Als ik die formule aan zou houden, is het logisch dat hij nog snachts komt. Dan krijgt hij veeeels te weinig. Terwijl toen hij jonger was de formule redelijk overeen kwam dacht ik.
Ik kijk nu ongeveer naar wat ik kolf en dan krijgt hij dat als ik weg ben.
En inderdaad in het begin weinig geven en elke keer wat bij verwarmen, na een tijdje weet je dan ongeveer hoeveel hij wilt drinken.

Fijn Janssen dat je uit de dip bent!
<<

Anoniem166

Bericht 20 Okt 2015 19:00

Re: Het grote borstvoedingstopic

Wat fijn, Mrs Janssen. Op naar een jaar! Hopelijk zonder al te veel dips.

Op de opvang gaat het weer iets beter. Ze hebben er niet meer over gezeurd en mijn zoon was wel weer tevreden, ondanks dat hij echt heel weinig drinkt. Vandaag had hij een best goede dag voor zijn doen: 1 fles van 40 cc en 2 van 60. Dus 160 over de hele dag. Mijn dochter dronk altijd drie flessen van 150-180 cc. Maar zoon weigert het nog steeds en drinkt minimaal.
<<

Framboos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1810

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:13

Bericht 20 Okt 2015 19:03

Re: Het grote borstvoedingstopic

Hoeveel geef je hem dan nu per keer Wolf als je er niet bent en hoe vaak?
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
<<

Wolfinschaapskleren

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2141

Geregistreerd: 22 Apr 2014 09:27

Bericht 20 Okt 2015 19:14

Re: Het grote borstvoedingstopic

150ml per keer krijgt hij. Totaal drinkt hij vier keer per dag (soms snachts ook nog, maar dat probeer ik af te bouwen). Als ik werk krijgt hij 1x een bekertje met 150ml en dat is 2x per week. Als ik tussendoor weg ga, probeer ik hem erna en ervoor te voeden.
Komt dat beetje overeen met jullie? Ik las ergens dat ze op deze leeftijd 500ml per dag moeten hebben. Dit verschilt natuurlijk per kind.
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:06

Bericht 02 Nov 2015 10:05

Re: Het grote borstvoedingstopic

Hoe maken jullie je kolf schoon op het werk en daarna 's avonds? Lees er zoveel verschillende dingen over, dus ik ben wel even benieuwd.
En als ik 3 dagen in de week de kolf gebruik, is het dan voldoende om hem 1 keer per week uit te koken?
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Anoniem 146

Bericht 02 Nov 2015 11:35

Re: Het grote borstvoedingstopic

Na het kolven spoel ik het af met koud water. 's Avonds wordt alles afgewassen en eens in de zoveel tijd kook ik het uit.
<<

Framboos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1810

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:13

Bericht 02 Nov 2015 13:19

Re: Het grote borstvoedingstopic

Cinnamon schreef:Hoe maken jullie je kolf schoon op het werk en daarna 's avonds? Lees er zoveel verschillende dingen over, dus ik ben wel even benieuwd.
En als ik 3 dagen in de week de kolf gebruik, is het dan voldoende om hem 1 keer per week uit te koken?

Onder de koude kraan spoelde ik de set na elke kolfsessie af. Eerst kookte ik ze dagelijks uit en deed ze vooraf in een sopje. Later deed ik het om de dag.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 02 Nov 2015 13:26

Re: Het grote borstvoedingstopic

Framboos schreef:
Cinnamon schreef:Hoe maken jullie je kolf schoon op het werk en daarna 's avonds? Lees er zoveel verschillende dingen over, dus ik ben wel even benieuwd.
En als ik 3 dagen in de week de kolf gebruik, is het dan voldoende om hem 1 keer per week uit te koken?

Onder de koude kraan spoelde ik de set na elke kolfsessie af. Eerst kookte ik ze dagelijks uit en deed ze vooraf in een sopje. Later deed ik het om de dag.


Zo doe ik het ook. Eerst was ik er heel braaf in, maar ook je baby kan steeds meer hebben dacht ik dan :angel: iig altijd afspoelen met koud op werk, en 's avonds afwassen met sopje/omspoelen met heet water. Uitkoken doe ik niet vaak meer, eens in de zoveel tijd. Inclusief alle flessen en spenen dan meteen!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:06

Bericht 02 Nov 2015 14:00

Re: Het grote borstvoedingstopic

Echt alleen met koud water afspoelen, niet daarna nog met warm?
Mijn idee was ook om gewoon na elke keer kolven eerst met koud, dan met warm water afspoelen (helemaal afdrogen hoeft niet perse toch?) en dan 's avonds mee met de afwas. Dat is dus ook wel prima lees ik :)
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11204

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:38

Bericht 02 Nov 2015 14:06

Re: Het grote borstvoedingstopic

Ik spoelde op mijn werk wel na elke kolfbeurt eerst met koud en dan met heet water. Ik liet het dan uitdruipen op een schone theedoek, dan was het bij de volgende kolfbeurt wel weer droog.
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 02 Nov 2015 21:43

Re: Het grote borstvoedingstopic

In het begin deed ik het idd ook nog met warm/heet maar tegenwoordig niet meer. Ik gooi het natte spul in een hydrofiel in mijn kolftas en dan is het een paar uur later weer droog voor de volgende sessie :)

Mee met de afwas kan trouwens prima, maar persoonlijk zou ik het denk ik wel scheiden van de overige af te wassen dingen! Dus los sopje, en losse borstel.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers