Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wat waren jullie kwijt voor een aanbouw?

<<

Anoniem75

Bericht 27 Jan 2014 22:10

Wat waren jullie kwijt voor een aanbouw?

Wij willen over een paar jaar een aanbouw aan ons nieuwe huis maken. Het zal een aanbouw worden van ongeveer 5 bij 3 meter. Er hoeven geen stopcontacten en verwarmingen in alleen elektriciteit voor een lamp. Verder ook andere kozijnen, openslaande deuren en zo'n koepel voor het daglicht. En geen dakpannen.

Wie heeft er een soortgelijke aanbouw en wat waren jullie er voor kwijt? En binnen hoeveel dagen/weken was het klaar?
<<

Anoniem28

Bericht 27 Jan 2014 22:39

Re: Wat waren jullie kwijt voor een aanbouw?

Alleen openslaande deuren, of moet er nog een kozijn in? En een betonnen vloer of een houten vloer? En een gewone lichtkoepel of een lichtstraat? En dus plat dak?

Je komt in ieder geval in de richting van de 17.000 euro volgens mijn man (aannemer). Prijs is verder afhankelijk van het aantal kozijnen (hout/kunststof) en een betonnen vloer is natuurlijk duurder dan een houten vloer. En een lichtstraat is ook weer duurder dan een lichtkoepel.
<<

Anoniem75

Bericht 27 Jan 2014 22:49

Re: Wat waren jullie kwijt voor een aanbouw?

Zoiets maar dan met alleen die openslaande deuren en 1 raam. Er moet denk ik een betonnen vloer in want er wordt laminaat overheen gelegd.

Afbeelding

Met zoiets :

Afbeelding
<<

Anoniem129

Bericht 28 Jan 2014 12:44

Re: Wat waren jullie kwijt voor een aanbouw?

Ligt er ook heel erg aan door wie je het laat doen. Via een aannemer is vaak duurder dan via een zzp'er maar die kunnen wel met een paar man tegelijk werken. mijn vriend is zzp'er en die krijgt steeds meer aanvragen voor dit soort dingen omdat mensen een aannemer te duur vinden. Ik zou tegen die tijd meerdere offertes aanvragen. Denk dat je idd rond de 20000 moet tellen dat je dan een heel eind bent!
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6365

Geregistreerd: 02 Sep 2013 00:24

Bericht 28 Jan 2014 22:20

Re: Wat waren jullie kwijt voor een aanbouw?

Wij waren er €14.000,- aan kwijt. Ons kozijn en deur zijn herplaatst, we hebben spotjes in het plafond laten maken, extra stopcontacten laten aanleggen en de verwarming is verplaatst.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Anoniem173

Bericht 28 Jan 2014 22:48

Re: Wat waren jullie kwijt voor een aanbouw?

Onze aanbouw zou 55.000 euro kosten volgens de aannemer zouden we hem opnieuw neerzetten. Niet dat we dat willen maar toch :p. Hij is 30/35m2 met een badkamer erbij
<<

ChiQ

Bericht 29 Jan 2014 00:23

Re: Wat waren jullie kwijt voor een aanbouw?

Toevallig is momenteel in mijn broertjes nieuwe huis een verbouwing gaande. Ze laten de woonkamer uitbouwen; 5.30m breed en 3 meter lang. Ze hergebruiken de kozijnen etc en zitten op €30.000! En dan is het zelfs zonder afwerking. O, en dit was een van de goedkopere. Er zijn 10 aannemers gekomen en zaten allemaal om en nabij dezelfde prijs. Duur he?
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6365

Geregistreerd: 02 Sep 2013 00:24

Bericht 29 Jan 2014 20:01

Re: Wat waren jullie kwijt voor een aanbouw?

Die van ons is 10m2 geworden. Incl. gietvloer en gestucte wanden en plafond.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Anoniem28

Bericht 29 Jan 2014 20:14

Re: Wat waren jullie kwijt voor een aanbouw?

ChiQ schreef:Toevallig is momenteel in mijn broertjes nieuwe huis een verbouwing gaande. Ze laten de woonkamer uitbouwen; 5.30m breed en 3 meter lang. Ze hergebruiken de kozijnen etc en zitten op €30.000! En dan is het zelfs zonder afwerking. O, en dit was een van de goedkopere. Er zijn 10 aannemers gekomen en zaten allemaal om en nabij dezelfde prijs. Duur he?


Welke regio is dit? Ik weet dat in de randstad de prijzen véél hoger liggen dan in het oosten/noorden van het land. Mijn man heeft dus veel opdrachten richting het westen van het land, zelfs wanneer hij zijn uurtarief wat verhoogd heeft vanwege reiskosten/reistijd is hij vaak alsnog veel goedkoper dan plaatselijke aannemers/zzp-ers.
Laatst gewijzigd door Anoniem28 op 29 Jan 2014 20:42, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12145

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 29 Jan 2014 20:26

Re: Wat waren jullie kwijt voor een aanbouw?

rejoy zo gek is dat, dat het per regio scheelt, Mijn man had eens een klus in Leiden. Hij had juist extra hoog gedaan en toch kreeg hij het. We wonen in Friesland.
Afbeelding
<<

Anoniem75

Bericht 29 Jan 2014 22:06

Re: Wat waren jullie kwijt voor een aanbouw?

Jeetje wat een verschil idd!
<<

ChiQ

Bericht 29 Jan 2014 23:06

Re: Wat waren jullie kwijt voor een aanbouw?

Regio Amsterdam Rejoy!
<<

Anoniem28

Bericht 29 Jan 2014 23:48

Re: Wat waren jullie kwijt voor een aanbouw?

Dan zou het voor een volgende keer misschien lonen om te kijken of een aannemer uit een andere regio bereid is om naar Adam te reizen. Als het een redelijke opdracht is, zou mijn man dat wel doen denk ik.
<<

Anoniem129

Bericht 31 Jan 2014 10:57

Re: Wat waren jullie kwijt voor een aanbouw?

Mijn vriend is op het moment ook in Amsterdam bezig. Via oude klanten hadden ze gehoord wat het ongeveer zou kosten en dat was een stuk goedkoper dan een aannemer uit de buurt. Zelfs met aparte reiskosten vergoeding!
<<

Anoniem66

Bericht 31 Jan 2014 11:36

Re: Wat waren jullie kwijt voor een aanbouw?

Wij zouden 30.000 euro kwijt zijn als hij alles zou doen zzp'er). Uiteindelijk zijn we met 10.000 euro klaar, omdat we heel veel zelf hebben gedaan.
<<

Anoniem193

Bericht 31 Jan 2014 11:54

Re: Wat waren jullie kwijt voor een aanbouw?

Het kan inderdaad lonen om aannemers uit andere regio's te vragen en de kleinere bedrijven. Er worden tussen bouwbedrijven onderling toch ook wel prijsafspraken gemaakt kwam mijn broer 6 jaar geleden achter.
<<

Anoniem28

Bericht 31 Jan 2014 22:03

Re: Wat waren jullie kwijt voor een aanbouw?

Luce schreef:Wij zouden 30.000 euro kwijt zijn als hij alles zou doen zzp'er). Uiteindelijk zijn we met 10.000 euro klaar, omdat we heel veel zelf hebben gedaan.


Waar zitten de grote kosten dan in? Want ik heb het mijn man even vlug na laten rekenen en hij komt nog niet eens op de helft uit. Maar misschien heeft hij iets groots over het hoofd gezien?
<<

Anoniem119

Bericht 31 Jan 2014 22:07

Re: Wat waren jullie kwijt voor een aanbouw?

Rejoy schreef:Dan zou het voor een volgende keer misschien lonen om te kijken of een aannemer uit een andere regio bereid is om naar Adam te reizen. Als het een redelijke opdracht is, zou mijn man dat wel doen denk ik.



Zoiets zouden wij ook kunnen doen want we kennen iemand uit Limburg, die daartoe bereid is. Zou echt schelen inderdaad! Het liefst zouden we nog een heel huis door die kerel laten bouwen ook, maar de grond is hier te duur :P
<<

benbyte

Noob

Berichten: 1

Geregistreerd: 19 Okt 2015 10:32

Bericht 19 Okt 2015 10:56

Re: Wat waren jullie kwijt voor een aanbouw?

Lien schreef:Ligt er ook heel erg aan door wie je het laat doen. Via een aannemer is vaak duurder dan via een zzp'er maar die kunnen wel met een paar man tegelijk werken. mijn vriend is zzp'er en die krijgt steeds meer aanvragen voor dit soort dingen omdat mensen een aannemer te duur vinden. Ik zou tegen die tijd meerdere offertes aanvragen. Denk dat je idd rond de 20000 moet tellen dat je dan een heel eind bent!


Hallo,

Neemt je vriend nog opdrachten aan , wil nl ook een uitbouw van 500x300 .

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers