Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


No more sugar.... Wat is jouw strijd? (geen afvaltopic)

<<

Anoniem123

Bericht 27 Jun 2015 08:43

Re: No more sugar.... Wat is jouw strijd? (geen afvaltopic)

Wat lief pompoen!

Ik zondig ook af en toe, anders houd ik het niet vol. Wel maak ik nu hele andere keuzes.
Gisterenavond bladerdeeghapjes met knakworst gemaakt. Maar dan eet ik vanavond niets.
Of of en niet meer en en.
<<

Anoniem118

Bericht 27 Jun 2015 09:35

Re: No more sugar.... Wat is jouw strijd? (geen afvaltopic)

Dat zou ik ook niet afgeslagen hebben Pompoen! Leuk!

Ik heb vandaag een verjaardag en morgen is mijn man jarig. Het zit m inderdaad in het bewust omgaan met... Dus waarschijnlijk sla ik vandaag de taart en (ongezonde) hapjes af en neem ik morgen alleen een klein stukje.
<<

Anoniem118

Bericht 13 Jul 2015 19:54

Re: No more sugar.... Wat is jouw strijd? (geen afvaltopic)

Mensen, ik ben gewoon zelfs nog geen ijsje gegeten! Kortom, het gaat best goed hier. Wel pas een stukje extra pure chocola, maar de boog kan nou eenmaal niet altijd gespannen staan.
Hoe gaat het bij jullie?
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7297

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 13 Jul 2015 20:39

Re: No more sugar.... Wat is jouw strijd? (geen afvaltopic)

Hier wel lastig geweest, veel verjaardagen gehad, nu vakantie. Maar ik probeer het wel vol te houden en het gaat redelijk.
<<

Anoniem123

Bericht 14 Jul 2015 09:08

Re: No more sugar.... Wat is jouw strijd? (geen afvaltopic)

verjaardagen vind ik ook lastig. Ik sla meestal de taart over maar neem wel een worstje ofzo.
Maar had van het weekend een verjaardag en het deed me dit keer niets dat ik geen taart at.

Mijn man merkte ook op dat hij steeds minder behoefte had aan suiker. Hij doet nu minder suiker in de koffie. En op die verjaardag had hij een stuk appeltaart en het smaakte hem veel te zoet.
hij begint er ook aan te 'wennen''
<<

Anoniem123

Bericht 14 Jul 2015 09:24

Re: No more sugar.... Wat is jouw strijd? (geen afvaltopic)

Fijn dat het bij jullie goed gaat!

En vorige week met die hitte heb ik wel een ijsje gegeten haha. fail :palm: :smile:
<<

Anoniem193

Bericht 14 Jul 2015 10:21

Re: No more sugar.... Wat is jouw strijd? (geen afvaltopic)

Het ging hier slecht qua niet suiker eten. Elke dag wel wat gehad.
Nu heb ik de komende 4 weken geen verjaardagen (ik ga wel op vakantie, maar dat lukt wel, dan eten we juist lekker veel verschillend vers fruit elke dag) Vanaf vandaag ga ik er dus weer voor.
Ik heb lekkere tussendoortjes mee voor op mijn werk. Bolletje boeren beschuit, en die beleg ik dan met banaan en aardbeien. En nog cherrytomaatjes en komkommer.
<<

Anoniem118

Bericht 14 Jul 2015 20:17

Re: No more sugar.... Wat is jouw strijd? (geen afvaltopic)

Oh, hartige hapjes neem ik ook hoor SaraKey, maar de taart en koek en snoep sla ik af idd.

Ik eet ook veel fruit nu Alibi, goed idee op beschuit zo!

Heb ook nog rijstwafels gehaald als tussendoortje. Vult niet heel erg, maar het is toch weer wat. En ik eet wat meer noten. Vet mag ik wel wat bij hebben, dus dan is dat een goede.
<<

Ilovethe90s

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3154

Geregistreerd: 03 Sep 2013 22:14

Bericht 18 Jul 2015 23:18

Re: No more sugar.... Wat is jouw strijd? (geen afvaltopic)

Suiker was ook echt mijn valkuil, ik had het gevoel verslaafd te zijn aan suiker. Had inderdaad .... :)
Sinds begin juni ben ik bezig om te minderen met koolhydraten en het voelt zo goed! De eerste week was de drang naar zoetigheid er nog heel erg maar dit werd steeds minder. Nu neem ik af en toe weleens een snoepje of iets anders uit die categorie maar op een gegeven moment het is nu al snel genoeg terwijl ik hiervoor kon blijven eten.
<<

Anoniem170

Bericht 04 Aug 2015 19:30

Re: No more sugar.... Wat is jouw strijd? (geen afvaltopic)

even een upje :)

Ik ga de sugarchallenge proberen. Je mag dan 30 dagen geen suiker, met als doel om je bloedspiegel op orde te maken. Is wel redelijk streng, zilvervliesrijst, brood etc is dan in principe niet toegestaan om echt helemaal af te kicken. Na die 30 dagen is het wat minder streng, volkorenproducten mogen dan weer, stevia bijv.
<<

Anoniem118

Bericht 05 Aug 2015 20:56

Re: No more sugar.... Wat is jouw strijd? (geen afvaltopic)

Wow, ben benieuwd hoe je dat vindt! Lijkt me erg lastig, maar hopelijk met een goed resultaat!

Ik heb inmiddels een paar keer 'gezondigd' maar krijg echt veel minder troep binnen dan voorheen dus dat gaat goed! Lichamelijk nog niet heel veel van te merken verder, maar misschien zou ik daarvoor nóg minder/geen suiker meer moeten eten.
<<

Anoniem170

Bericht 27 Aug 2015 21:24

Re: No more sugar.... Wat is jouw strijd? (geen afvaltopic)

Een uppje, zijn er nog meiden die meedoen met stoppen/minderen met suiker?
Sinds maandag ben ik van start, vandaag dus 4e dag. De drang naar zoetigheid heb ik echt geen last van, dat had ik juist wel verwacht.
Elke week wordt er wel een paar keer getrakteerd op werk met cake,taart etc en in de zomer ijs. Heb zonder moeite kunnen afslaan.
Heb wel last van zweten, misselijk, en vandaag erge hoofdpijn. Toch voel ik me met de dag beter, slaap beter, uitgeruster opstaan en opstarten.
<<

Zonnetje

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2452

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:49

Bericht 28 Aug 2015 09:02

Re: No more sugar.... Wat is jouw strijd? (geen afvaltopic)

Ik ben net terug van een vakantie van 3,5 week naar de VS. Ik heb daar veel water gedronken, maar ook af en toe frisdrank en 's avonds vaak een wijntje bij het eten. We hebben regelmatig fruit gekocht in supermarkten, maar ik heb ook veel friet, hamburgers, chips en andere vette dingen gegeten.

Nu let ik weer wat beter op. Ik heb op mijn werk al diverse traktaties afgeslagen, waaronder twee keer Bossche bollen. Ik ben er wel achter dat ik het eten en drinken van helemaal geen suiker niet vol houd, maar ik probeer er wel weer wat mee te minderen.
<<

Anoniem193

Bericht 28 Aug 2015 09:29

Re: No more sugar.... Wat is jouw strijd? (geen afvaltopic)

Ik blijf altijd letten op mijn suiker inname.
Op een dag dat ik helemaal geen suiker eet/drink, heb ik er ook geen moeite mee, maar zodra ik 1 ding met suikers (die niet natuurlijk zijn) heb gehad, dan blijf ik er de hele dag zin in houden.
<<

Anoniem154

Bericht 05 Okt 2015 11:36

Re: No more sugar.... Wat is jouw strijd? (geen afvaltopic)

Even een up.

Over een week willen we beginnen om zoveel mogelijk suikervrij te gaan eten en drinken.
Man vooralivm vermoeidheid, ik ivm buikklachten en eveneens vermoeidheid.

We gaan deze week recepten zoeken, alternatieven zoeken voor bepaalde maaltijden cq snacks, ingrediënten doornemen, etc. Vanaf volgende week iig de direct zichtbare suikers vermijden, dus traktaties, koekjes bij visite, sinaasappelsap tijdens mans werklunch, etc. Daarna gaan we ook de minder zichtbare suikers vermijden, zoals in de pesto en wraps, en dus zelf maken.

Heb afgelopen weekend een suikervrije appeltaart gemaakt, maar vond de volkorenbodem niet echt een succes. Vanmiddag weer een lading aardbei/banaan pannekoeken maken en invriezen, voor de lunch.


Hoe vergaat het julle?
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 05 Okt 2015 13:39

Re: No more sugar.... Wat is jouw strijd? (geen afvaltopic)

Ik denk dat dit filmpje weer laat zien wat suiker allemaal met je doet. En hoeveel suiker er in alles zit! In de bekende tandori saus voor bij je kip: 15 klontjes suiker én glucose nog extra. Mijn hemel. Gelukkig at ik het al nooit, maar ik vond het wederom een goed filmpje om te beseffen wat het met je lichaam doet.

http://www.wtf.nl/bners/30660/doet-maan ... haam-.html
<<

Catnip

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 528

Geregistreerd: 11 Jan 2015 19:40

Bericht 07 Okt 2015 11:17

Re: No more sugar.... Wat is jouw strijd? (geen afvaltopic)

Ik heb het een paar maanden volgehouden zonder suiker, maar ik had de hele dag zo'n ontzettende honger, echt heel irritant. Nu ik weer af en toe een stukje chocola of koekje eet en honing door de yoghurt is het hongergevoel weg. Raar toch? Voor mij werkt suikerloos eten dus niet.
<<

Anoniem193

Bericht 07 Okt 2015 11:39

Re: No more sugar.... Wat is jouw strijd? (geen afvaltopic)

@Catnip: Dat zou kunnen komen doordat je toch dingen wat waar verborgen suikers in zaten.
Honger gevoel wordt namelijk versterkt door het eten van suikers.
<<

Henque

Kletskop

Berichten: 607

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:20

Bericht 07 Okt 2015 15:32

Re: No more sugar.... Wat is jouw strijd? (geen afvaltopic)

Ik heb even een vraag, misschien dat jullie mijn vraag kunnen beantwoorden!

Ik ben iemand die echt de hele dag door kleine hoeveelheden moet blijven eten, wanneer ik dit niet doe krijg ik hoofdpijn en als ik nog langer wacht wordt ik misselijk. Zodra ik iets eet gaat de hoofdpijn/misselijkheid over dus ik weet zeker dat het hieraan ligt. Ik heb altijd gedacht dat dit gewoon bij mij hoort.. Maar voor mijn stage moet ik regelmatig - onverwacht- een hele nacht werken, tijdens de nacht eet ik vaak niets omdat daar geen tijd voor is. Tijdens zo'n nacht ( m'n laatste eten is dan dus avondeten geweest ) kan ik prima de hele nacht zonder eten, ik krijg geen hoofdpijn en word ook niet misselijk. Door dit laatste denk ik dus toch dat er overdag nog wel winst te behalen is..
Denken jullie dat suikervrij eten bij mij zou kunnen helpen? Ik heb het idee dat het bij mij vooral ligt aan een wisselende suikerspiegel. Maar na het avondeten heb ik er dan weer totaal geen last van.. Ik heb al op internet informatie geprobeerd te zoeken maar zie door de bomen het bos niet meer.
Het is overigens niet mijn ambitie om volledig suikervrij te eten, maar voor ontbijt/lunch en tussendoortjes zou ik het wel de moeite waard vinden als ik mij dan ook beter ga voelen
<<

Anoniem193

Bericht 07 Okt 2015 16:26

Re: No more sugar.... Wat is jouw strijd? (geen afvaltopic)

Sinds ik grotendeels suikervrij eet ben ik ook van mijn migraine aanvallen af. Dus ik denk dat je daar zeker winst kan behalen.
<<

Catnip

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 528

Geregistreerd: 11 Jan 2015 19:40

Bericht 07 Okt 2015 18:12

Re: No more sugar.... Wat is jouw strijd? (geen afvaltopic)

Alibi schreef:@Catnip: Dat zou kunnen komen doordat je toch dingen wat waar verborgen suikers in zaten.
Honger gevoel wordt namelijk versterkt door het eten van suikers.


Ik denk niet dat dat het is. Ik eet sowieso geen dingen uit blikjes, pakjes en zakjes. En waarom zou ik wel honger krijgen van verborgen suikers en niet van niet-verborgen suiker?
<<

Fearie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1428

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:38

Bericht 11 Okt 2015 18:06

Re: No more sugar.... Wat is jouw strijd? (geen afvaltopic)

Ik doe inmiddels ook een poging suikervrij te eten, maar mis de koekjes af en toe best wel. Ga dus op zoek maar wat suikervrije gezonde baksels die ik af en toe kan klaar maken.
Tevens wil ik ook graag wat koolhydraatarme maaltijden gaan klaarmaken, denk hier voornamelijk aan vervanger van brood en aardappelen. Iemand suggesties??
D. 16-8 en J. 27-11
<<

Anoniem170

Bericht 14 Okt 2015 14:34

Re: No more sugar.... Wat is jouw strijd? (geen afvaltopic)

Maand suikervrij eten is alweer een tijdje voorbij, maar het was echt heel zwaar. In het begin echt afkickverschijnselen, mega honger, hoofdpijn, zweten. Na ongeveer 1 week sliep ik echt al veel beter, werd sochtends uitgerust wakker en na 2/3 weken begon ik me ook veel fitter te voelen.
Nadat de maand voorbij was ben ik weer suiker gaan eten, ik kan het gewoon echt niet volhouden.
Voorheen at ik echt superveel kant en klaar maaltijden, weinig groente en fruit.Elke dag ook boterhammen. Sinds die suikervrije periode kook ik met verse groenten,eet ik minder brood (ik merk dat ik me beter voel als ik niet zoveel brood eet) en koop ik in de supermarkt geen koek en snoep meer. S'ochtends eet ik yoghurt met havermout en fruit erdoor. Smiddags warm ik vaak iets op van de avond ervoor wat ik dan meeneem naar werk.
Ik merk echt veel verschil, voeding kan echt heel veel doen merk ik.
Vorige

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers