Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wie woont er in Venlo of Cuijk...?

<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 24 Jun 2015 22:04

Re: Wie woont er in Venlo of Cuijk...?

Cuijk en Boxmeer liggen net zo dichtbij de grens als de andere plaatsen. Even de A77 op en je bent zo in Goch waar een groot winkelcentrum (ook overdekt) zit waar je veel kunt inslaan. Tevens kun je naar Kleve waar je ook aardig kunt winkelen en die plaats heeft ook nog mooie natuur en een klein dierentuintje.
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7555

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:04

Bericht 25 Jun 2015 00:06

Re: Wie woont er in Venlo of Cuijk...?

Serendipity, we hebben tapas gegeten bij De buren / Van buren ofzo, was erg gezellig! Als je nog meer restauranttips hebt, die zijn welkom!

Nabijheid bij Duitsland is een leuke bijkomstigheid, maar niet echt belangrijk voor ons verder. We wonen nu ook al best dichtbij de grens namelijk (wel verderaf dan vanaf Venlo). Fred, vanaf Cuijk is Kleve toch nog wel een ruim half uur hoor. Net als vanaf waar we nu wonen dus, en zo vaak komen we er niet. En zoals ik al eerder zei, vanaf Boxmeer maakt het niet uit, die plaats is echt afgevallen, dat vonden we allebei echt niets.

We neigen nu steeds meer naar Venlo, gewoon omdat dit de gunstigste stad is qua reistijd naar het werk, en omdat het grootst en meest levendig is. En er is het meeste aanbod qua huurwoningen (in Cuijk is dat echt lastig). Vrijdag mogen we een aantal woningen gaan bezichtigen, ben benieuwd!
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7555

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:04

Bericht 28 Jun 2015 10:04

Re: Wie woont er in Venlo of Cuijk...?

Nou, vrijdag zijn we een aantal huurhuizen wezen bezichtigigen, en op een hebben we alvast een optie genomen. Was een mooie twee-onder-een-kap woning, met tuin. Er zitten nog wat haken en ogen aan, dus of het definitief dit huis wordt weten we nog niet, maar we waren erg enthousiast. Ook hebben we voor onszelf wel in elk geval de knoop doorgehakt dat het in elk geval Venlo wordt. We zijn er nu meerdere keren geweest, en elke keer zijn we enthousiast, dat hadden we bij de andere plaatsen niet. Verder is het gewoon veel gunstiger qua werk, mijn man kan op de fiets gaan en voor mij scheelt het ook ruim twintig minuten enkele reis tov bijvoorbeeld Cuijk. Ook is er een beter aanbod qua woningen, en het sluit beter aan bij wat we zoeken. Nu nog duimen dat dit huisje door kan gaan! :)
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4414

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:16

Bericht 30 Jun 2015 14:13

Re: Wie woont er in Venlo of Cuijk...?

Hier nog een geboren en getogen Venlose :) ik woon er inmiddels niet meer, maar mijn ouders en andere familie en vrienden nog wel, dus ik kom er nog regelmatig (en graag!) terug.

Venlo schijnt niet zo'n goede naam te hebben in sommige streken, maar ik heb dat nooit begrepen. De enige wijk waar je denk ik echt niet wilt wonen, is Genooi. Het centrum heeft inmiddels heel veel verbouwingen en alles gehad en het is er echt op vooruit gegaan. De maasboulevard is echt een aanwinst, allemaal restaurantjes en leuke terrasjes. Ook het winkelaanbod is behoorlijk ge-update inmiddels en er zijn ook steeds meer (jaarlijks terugkerende) evenementen. Scholen en voorzieningen genoeg en goed bereikbaar, dat vind ik zelf handig, want wij hebben bijvoorbeeld geen auto. In een dorp ben je al snel afhankelijk van een auto.

Ow, ik hoop dat je van carnaval houdt (en het dan uitspreekt als vastelaovend, anders is het vergelijkbaar met vloeken in de kerk ;)) want daar kom je in Venlo niet onderuit! De hele stad ligt dan een paar dagen stil, winkels dicht, iedereen is vrij... en de aanloop erheen begint al in november (11e van de 11e). Dit is iets waar ik ook elk jaar voor terugkom :)
december 2016
juli 2019
<<

Fayebella

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 774

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:57

Bericht 30 Jun 2015 14:46

Re: Wie woont er in Venlo of Cuijk...?

Inderdaad Niekske, Venlo is echt wel erg opgeknapt de laatste jaren.
Mizz_S wat leuk dat jullie al verschillende huizen bekeken hebben, hopelijk lukt het allemaal met het huis van jullie voorkeur.
Ik vind dat je ook lekker kunt eten bij de Heerlijckheid, Tante Toer of Hapas. Die zitten zo'n beetje tegenover/naast elkaar op de Jodenstraat.
En de markt bij het stadhuis is ook leuk om op het terras te zitten. Er zijn genoeg mogelijkheden qua eten en drinken in Venlo.
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7555

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:04

Bericht 30 Jun 2015 20:09

Re: Wie woont er in Venlo of Cuijk...?

Niekske, ik zal maar niet vertellen wat ik van carnaval vind dan haha... Gelukkig heb ik vakantie dan, kan ik vluchten... :P

Het huisje dat we op het oog hadden gaat waarschijnlijk niet door, maar gelukkig mogen we vrijdag weer twee woningen bekijken, en volgende week maandag ook twee. Ik ben benieuwd.
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 30 Jun 2015 22:31

Re: Wie woont er in Venlo of Cuijk...?

Ik stuur je een pm omtrent vrije huurwoningen in Venlo. Misschien zit er iets voor je tussen.
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7555

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:04

Bericht 07 Jul 2015 19:07

Re: Wie woont er in Venlo of Cuijk...?

Vorige week hebben we weer wat huisjes bezichtigd. Een was erg leuk, en een houden we nog even achter de hand als reserveoptie. Gisteren is mijn man nog bij twee huizen wezen kijken (ik kon geen vrij krijgen), een huis was niets maar de andere was helemaal geweldig aldus mijn man. Dus nu gaan we morgen nog een keer kijken, en als ik ook enthousiast ben gaat die het waarschijnlijk worden. :smile:
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7555

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:04

Bericht 09 Jul 2015 20:47

Re: Wie woont er in Venlo of Cuijk...?

We zijn gisteren nog een keer wezen kijken bij het huis waar mijn man alleen was geweest, en wow, echt een prachtig huis. Twee onder een kap, ruime woonkamer, mooie keuken, bijkeuken, ruime tuin, garage en oprit, 3 slaapkamers, luxe badkamer met douche, ligbad en toilet (en beneden nog een apart toilet) en een grote zolder. Er zit al een mooie vloer in en de bovenetage is helemaak geschilderd. Dus we hoeven alleen beneden te schilderen en wat kleine dingetjes te doen. :love: Zulke huizen staan hier dus echt niet te huur (of drie keer zo duur), en zouden we hier ook nooit kunnen kopen! Nu snel alle papieren in orde maken!
<<

Anoniem187

Bericht 12 Jul 2015 15:05

Re: Wie woont er in Venlo of Cuijk...?

Fred schreef:Ik stuur je een pm omtrent vrije huurwoningen in Venlo. Misschien zit er iets voor je tussen.


Wil je mij die link ook sturen?
<<

Anoniem187

Bericht 12 Jul 2015 15:05

Re: Wie woont er in Venlo of Cuijk...?

Mizz_S schreef:We zijn gisteren nog een keer wezen kijken bij het huis waar mijn man alleen was geweest, en wow, echt een prachtig huis. Twee onder een kap, ruime woonkamer, mooie keuken, bijkeuken, ruime tuin, garage en oprit, 3 slaapkamers, luxe badkamer met douche, ligbad en toilet (en beneden nog een apart toilet) en een grote zolder. Er zit al een mooie vloer in en de bovenetage is helemaak geschilderd. Dus we hoeven alleen beneden te schilderen en wat kleine dingetjes te doen. :love: Zulke huizen staan hier dus echt niet te huur (of drie keer zo duur), en zouden we hier ook nooit kunnen kopen! Nu snel alle papieren in orde maken!


Jaaa super leuk! Op welk termijn komen jullie dan deze kant op? Je weet het hè, voor een rondleiding door Venlo hoef je maar een seintje te geven! Gaan jullie in T. wonen in de wijk die jullie graag wilden?
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7555

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:04

Bericht 12 Jul 2015 15:31

Re: Wie woont er in Venlo of Cuijk...?

In T? Volgens mij was dat iemand anders? Wij gaan gewoon in Venlo zelf wonen, wel in de wijk die we graag wilden (Me.euwb.eemd), alleen een ander huis dan we in eerste instantie op het oog hadden dus. Maar das niet erg, deze is nog veel mooier! We hebben alle papieren ingestuurd, nu dus alleen nog even wachten op de definitieve goedkeuring. En leuk, een rondleiding, daar houd ik je aan! Dan ken ik in elk geval al een iemand daar!
<<

Anoniem187

Bericht 12 Jul 2015 15:49

Re: Wie woont er in Venlo of Cuijk...?

Hahhaa dat was idd een andere forumster. Sorry!

Al enig idee wanneer jullie er eventueel in kunnen? Spannend hoor!
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7555

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:04

Bericht 12 Jul 2015 16:12

Re: Wie woont er in Venlo of Cuijk...?

Als het goed is krijgen we 3 augustus de sleutel! Dan even schilderen en wat kleine klusjes, en dan willen we er ongeveer een week later ingaan.
<<

nijntje

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 93

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:31

Bericht 12 Jul 2015 21:13

Re: Wie woont er in Venlo of Cuijk...?

Mizz_S veel plezier in jullie nieuwe huis!
<<

Fayebella

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 774

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:57

Bericht 13 Jul 2015 18:01

Re: Wie woont er in Venlo of Cuijk...?

Wat leuk dat jullie al zo snel een mooi huis hebben gevonden! Veel succes met schilderen alvast en veel woonplezier.
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7555

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:04

Bericht 13 Jul 2015 19:48

Re: Wie woont er in Venlo of Cuijk...?

Thanks dames!
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7555

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:04

Bericht 16 Jul 2015 16:34

Re: Wie woont er in Venlo of Cuijk...?

Jeej, het is nu definitief rond, het huis is voor ons!
<<

Plum

Kwebbel

Berichten: 451

Geregistreerd: 09 Sep 2013 12:33

Bericht 16 Jul 2015 16:49

Re: Wie woont er in Venlo of Cuijk...?

Wat fijn, gefeliciteerd. Veel woonplezier!
<<

Ster

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 572

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:19

Bericht 17 Jul 2015 00:17

Re: Wie woont er in Venlo of Cuijk...?

Gefeliciteerd, welkom in het zonnige zuiden!
R: oktober 2016
M: april 2018
S: juni 2020
<<

Ster

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 572

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:19

Bericht 12 Okt 2015 14:36

Re: Wie woont er in Venlo of Cuijk...?

Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe het jullie tot nu toe bevalt in Venlo en jullie nieuwe huis?
R: oktober 2016
M: april 2018
S: juni 2020
<<

Vlaai

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1374

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:39

Bericht 12 Okt 2015 15:08

Re: Wie woont er in Venlo of Cuijk...?

Serendipity schreef:Hahhaa dat was idd een andere forumster. Sorry!

Al enig idee wanneer jullie er eventueel in kunnen? Spannend hoor!


Dat ben ik ;)
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7555

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:04

Bericht 13 Okt 2015 21:16

Re: Wie woont er in Venlo of Cuijk...?

Wat leuk dat je er nog aan denkt Ster. Het bevalt heel goed. We vinden Venlo echt leuk en we doen goed ons best te 'integreren'. We zitten allebei bij een sportclub, zijn naar zo'n beetje alle evenementen die er waren geweest en mijn man is al naar VVV geweest. ;-) Het huis is ook heerlijk en we waren de afgelopen maanden ook vooral blij met onze heerlijke tuin (hiervoor hadden we alleen een mini balkonnetje). Het nieuwe werk bevalt ook bij allebei heel goed. Dus al met al alleen maar positief!
Vorige

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers