Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Lasagne dag van tevoren maken?

<<

Anoniem172

Bericht 30 Sep 2015 12:31

Lasagne dag van tevoren maken?

Ik wil voor morgen een verse lasagne maken maar werk morgen tot laat dus heb geen tijd om hem morgen pas te maken.
Kan ik hem vandaag maken en onder folie in de koelkast bewaren dat ik hem morgen alleen maar in de oven hoef te zetten om te garen of wordt dat echt niet lekker?
<<

Anoniem173

Bericht 30 Sep 2015 13:07

Re: Lasagne dag van tevoren maken?

Ik vind dat altijd prima te eten een dag later. Zowel al afgebakken in de oven maar ook als je hem al een dag later of afbakt.
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11831

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 30 Sep 2015 13:13

Re: Lasagne dag van tevoren maken?

Een dag van de voren klaar maken en de dag van eten allen afbakken gaat prima. Ik moet eerlijk zeggen dat juist dan de smaken er nog beter in trekken ( als je zelf verse/gedroogde kruiden gebruikt). Eventueel kan je de kaas er pas morgen op leggen, maar ook dat is op zich geen probleem.
Weer verwarmen ben ik geen voorstander van bij pasta. Op een of andere manier vind ik het deeg dan veel minder smaken.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Anoniem193

Bericht 30 Sep 2015 13:29

Re: Lasagne dag van tevoren maken?

Dat kan heel goed. Ik zou alleen wel de kaas er morgen pas op doen.
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 07:06

Bericht 01 Okt 2015 10:57

Re: Lasagne dag van tevoren maken?

Wij doen meestal twee dagen met een schaal lasagne, ik warm de volgende dag het restje op.
Dus gewoon doen!
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 11:19

Bericht 01 Okt 2015 11:02

Re: Lasagne dag van tevoren maken?

Ik maak ook regelmatig de lasagne al een dag op voorhand. Of dat ik hem in de ochtend al maak en 's avonds pas in de oven zet.
2012 & 2016
<<

Ster

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 559

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:19

Bericht 01 Okt 2015 11:35

Re: Lasagne dag van tevoren maken?

Ik vind twee keer opwarmen meestal niet zo lekker, je krijgt dan ook eerder van de harde korstjes. Kun je niet de ondergrond alvast maken en dit in een pan wegzetten en dan morgen de lasagne opbouwen? Dus eerst gehakt rullen en de ingrediënten toevoegen, saus erbij er koken en het dan zo wegzetten?
R: oktober 2016
M: april 2018
S: juni 2020
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 11:19

Bericht 01 Okt 2015 13:32

Re: Lasagne dag van tevoren maken?

Ster schreef:Ik vind twee keer opwarmen meestal niet zo lekker, je krijgt dan ook eerder van de harde korstjes. Kun je niet de ondergrond alvast maken en dit in een pan wegzetten en dan morgen de lasagne opbouwen? Dus eerst gehakt rullen en de ingrediënten toevoegen, saus erbij er koken en het dan zo wegzetten?

Als ik het een dag op voorhand maak, doe ik het nog niet in de oven. Dan zet ik het zo in de koelkast en zet het alsnog pas de dag erna in de oven.
2012 & 2016
<<

Tante Toos

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 607

Geregistreerd: 02 Sep 2013 19:41

Bericht 01 Okt 2015 17:16

Re: Lasagne dag van tevoren maken?

Wij warmen de lasagne die over is, een dag later altijd in een wokpan op. Ik vind het de 2de dag zelfs nog lekker dan net uit de oven omdat alles dan helemaal ingetrokken is.
2x in de oven zou ik ook niet doen.
09-07-2018
11-07-2021
<<

anoniem213

Bericht 11 Okt 2015 15:51

Re: Lasagne dag van tevoren maken?

Ster schreef:Ik vind twee keer opwarmen meestal niet zo lekker, je krijgt dan ook eerder van de harde korstjes. Kun je niet de ondergrond alvast maken en dit in een pan wegzetten en dan morgen de lasagne opbouwen? Dus eerst gehakt rullen en de ingrediënten toevoegen, saus erbij er koken en het dan zo wegzetten?

Ik doe er dan aluminiumfolie over en dan worden de korstjes niet hard.
<<

Anoniem148

Bericht 13 Okt 2015 13:59

Re: Lasagne dag van tevoren maken?

Ik heb 2 kleine ovenschalen. Dus dan heb ik voor 2 dagen eten.
En als er meer dan 2 personen mee eten gaat de lasagna in een grote ovenschaal.

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers