Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Sollicitatietopic

<<

Gijs.

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3165

Geregistreerd: 13 Apr 2014 10:04

Bericht 09 Okt 2015 21:50

Re: Sollicitatietopic

Ben je alweer een beetje uit je dip, Rex? Leuke sollicaties lopen?

Marni,hopelijk vind je snel iets leuks! Wil je niet weer in een winkel ofzo?

En Mien,ben jij aangenomen?

Ik pas ook wel thuis in dit topic. Hebben toch besloten dat ik iets ga zoeken, zodat we zo snel mogelijk onze restschuld kunnen gaan aflossen. Ik wil heel graag in de zorg, maar lijkt me niet zo goed te combineren met de baan van mijn man in de horeca. Ik heb wel een sollicitatie lopen, en hoop morgen uit te vinden hoe flexibel zij zijn met diensten. Ik heb ook net een brief gestuurd voor ontbijtdienst in een restaurant, dat lijkt me wel ideaal.
I made a wish and you came true
L. 22-01-2012 M. 16-05-2014
<<

Hunt

Kwebbel

Berichten: 497

Geregistreerd: 11 Nov 2013 12:24

Bericht 12 Okt 2015 17:32

Re: Sollicitatietopic

'Welkom' Gijs. Heb je momenteel helemaal geen werk? Weet je al meer over de sollicitatie die je hebt lopen?

Mijn dipje blijft een beetje sluimeren. Het lukt me niet goed om het van me af te zetten, ik zit een beetje klem. Heb één sollicitatie lopen (maar die is eigenlijk te hoog gegrepen, dus heb daar weinig hoop op) en onlangs een open sollicitatie lopen (waar op het moment geen vacatures waren).
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10385

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:55

Bericht 13 Okt 2015 16:19

Re: Sollicitatietopic

Ik ben benieuwd wat je gaat vinden Gijs!
Rex vervelend dat je in een dipje zit. Kan het me goed voorstellen. Hopelijk wordt deze sollicitatie wat.

Ik heb op een baan gesolliciteerd en nu mag ik over twee weken al op sollicitatie gesprek komen. Eigenlijk volgende week al maar heb aangegeven alleen op dagen te kunnen dat mijn man vrij is ivm onze zoon. Vind hem nu nog te klein om bij oppas te laten. Er is voor mijn vakgebied niemand te vinden, wat ik al beetje wist, dus daarom nu al gesolliciteerd. Zit nog in mijn verlof, maar volgens mij wilden ze me liever nu al aan de gang hebben.. Dat gebeurt dus niet haha. Maar ze had het al over een arbeidsvoorwaarden gesprek. Ben heel benieuwd naar het gesprek. Vind het toch ook wel weer spannend hoor..
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Anoniem170

Bericht 13 Okt 2015 17:13

Re: Sollicitatietopic

Ik kom ook weer meeschrijven.
Ik werk bijna 2 jaar bij hetzelfde bedrijf nu, heb nu sinds halfjaar meer verantwoordelijkheden. Maar eigenlijk, vind er niet zoveel meer aan.
Met collegas onderling erg gezellig, veel lol samen, en bedrijf is ook erg flexibel met bijv dagen vrij enz. Ook salaris is vrij goed voor wat je moet doen.
Maar wat je goed merkt, 95% (als het niet meer is) is uitzendkracht. Ze hebben nog allemaal mensen zitten met HBO of hoger (terwijl de functie dat niet is) en nu de economie erg aantrekt vertrekken deze mensen steeds meer omdat ze ergens een contract kunnen krijgen
De één na de ander vertrekt nu, en is frustrerend, opnieuw inwerken enz. Werk zelf vind ik ook niet zo leuk meer, wordt aan alle kanten tegengewerkt door niet kloppende processen en mensen tekort. Aangezien ik in de schakel zit bij het laatste proces (crediteuren) krijg ik constant het gezeik van interne mensen en klanten waarom bepaalde facturen nog steeds niet betaald zijn.
Vorige week was ik het gewoon echt beu, dus ik via het uitzendbureau gesolliciteerd op andere functie. Die intercedente doet af en toe een rondje bij ons, dus ze stapt zo de kamer in: Hoe gaat het met je? Ik heb je sollicitatie ontvangen hoor, komen we binnenkort op terug! In een volle kamer waar al mijn collegas bij waren :palm:
En toen begonnen mijn collegas dus vragen te stellen, niet fijn als het al zo onrustig is vanwege zoveel verloop.
Ok tot zover mijn gezeur :D

Maar, ik heb nog wel goed nieuws, want vrijdag mag ik ergens op gesprek komen! Kleiner bedrijf, zij maken bepaalde technische producten en weet daar 0 van, dus wordt nog wat. Wel leuke functie, marketing functie :) En het is lekker dichtbij!
<<

Anoniem186

Bericht 14 Okt 2015 21:57

Re: Sollicitatietopic

Oh dat is niet zo tactisch, Roos... Lekker handig.

Ik las hier altijd mee, maar schreef niet mee. Ik was al even op zoek naar een betaalde baan. Afgelopen zomer was me een baan aangeboden, maar wegens diverse redenen heb ik die afgewezen. Daarnaast nog wat verschillende sollicitaties gedaan, iedere keer direct een afwijzing. Vorige week werd ik gebeld voor een gesprek. Gister op gesprek geweest. Super leuk gesprek gehad, we waren allemaal enthousiast. En toen kreeg ik direct te horen dat ik was aangenomen! Ik was zo blij! Echt bizar. Terwijl ze daarvoor vertelden dat ik de 15e was waar ze een gesprek mee hadden.
Dus het is eindelijk zo ver, na bijna 2 jaar geen betaalde baan gehad te hebben!! Ik kon wel huilen van blijdschap!
Salaris weet ik nog niet precies, functieschaal ligt lager dan m'n baan hiervoor. Maar het boeit me niet. Het is leuk werk en super dichtbij. Dat laatste wilde ik vooral. Kan ik lekker zelf m'n dochter naar school brengen, super fijn!
<<

Anoniem170

Bericht 16 Okt 2015 16:38

Re: Sollicitatietopic

Goed nieuws Jans!
Wat ga je precies doen voor werk? Iets in de financiele dienstverlening wat je graag wilde? Maar salaris is ook niet altijd het allerbelangrijkste!

Mijn gesprek is verzet, want 1 van de 2 waar ik een gesprek mee zou hebben is ziek.
Als ik aangenomen word.. dan kan ik lopend naar mn werk :banaan: 8 minuten lopen
<<

Gijs.

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3165

Geregistreerd: 13 Apr 2014 10:04

Bericht 16 Okt 2015 20:32

Re: Sollicitatietopic

Super fijn Jans, gefeliciteerd!
Sam, spannend joh! Hopelijk wordt het wat.
Roos, niet zo heel tactisch idd... Maar wel fijn dat ze zo snel een passende vacature voor je gevonden hebben!
Rex, naar dat het zo blijft sluimeren :(

Bij mij is het allemaal niets geworden, helaas. Ik baal nu ook dat ik ooit heb gekozen voor SPH, er staan nl echt 100en vacatures voor verpleegkundigen. Of voor schilders, lassers of stukadoors, maar daar ligt mijn talent niet.
Nu zoek ik maar gewoon op schoonmaak en retail, maar er is gewoon weinig wat aan mijn eisen voldoet (geen avonden en weekenden werken)
I made a wish and you came true
L. 22-01-2012 M. 16-05-2014
<<

Anoniem186

Bericht 16 Okt 2015 20:39

Re: Sollicitatietopic

**
Laatst gewijzigd door Anoniem186 op 21 Okt 2015 10:00, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Gijs.

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3165

Geregistreerd: 13 Apr 2014 10:04

Bericht 16 Okt 2015 21:07

Re: Sollicitatietopic

Gaaf Jans! Welke doelgroep?

Het probleem bij mij is vooral dat ik in Friesland ga wonen, waar sowieso al iets minder werkgelegenheid is. En ik dus gewoon zo goed als niet flexibel ben in mijn werktijden en dagen.
Vrijwilligerswerk is wel een goede tip, ga ik eens naar kijken!
I made a wish and you came true
L. 22-01-2012 M. 16-05-2014
<<

anoniem196

Bericht 19 Okt 2015 20:44

Re: Sollicitatietopic

Iemand uit het midden van het land nog op zoek naar een baan in de p.r. en m.arketing?
<<

Jorja

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2778

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:55

Bericht 20 Okt 2015 13:11

Re: Sollicitatietopic

Hangt een beetje van de omschreven functie af Ikknutsel! Ik heb geen specifieke marketing opleiding (wel HBO, maar dan culturele en maatschappelijke vorming), maar wel enigszins ervaring in die richting (ben nu ondersteunde voor de communicatiemedewerker en heb dus wel veel te maken met persberichten, website, flyers etc)
<<

oasis

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1040

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:03

Bericht 20 Okt 2015 19:52

Re: Sollicitatietopic

Ik heb eventueel ook wel interesse om te horen wat het precies voor een baan is. Ik heb HBO Communicatie gestudeerd.
Waiting for a change to set us free
Waiting for the day when you can be you and I can be me
Waiting for hope to come around
Waiting for the day when hate is lost and love is found
Waiting for a change - Christina Aguilera
<<

Leaf

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2809

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:42

Bericht 21 Okt 2015 18:24

Re: Sollicitatietopic

Ik ben ook aan solliciteren geslagen. Op callcenterfuncties. Gisteren een 2 uur durende test gemaakt, die heb ik bovengemiddeld gemaakt, dus ze zijn super positief over me. Maar nu komt het: ik mag dus geen negatieve BKR registratie hebben....En dat heb ik dus wel vrees ik.

Ben zo chagrijnig nu!!
RYW schreef:Ik heb dingen uit mijn schoenzool gepeuterd die ik boeiender vind dan Nougat's mening en leven.
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8166

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:36

Bericht 21 Okt 2015 18:52

Re: Sollicitatietopic

Je mag dan alleen niet in het bank en verzekeringswezen werken Leaf. Wel jammer want dat zijn vaak de leukste callcenter banen. Maar er is hoop! Ik zit in een soortgelijke functie nu, zonder callcenter gevoel, beter salaris als bij callcenters en net zo uitdagend als het bank en verzekeringswezen (al klinkt het zo niet als ik het vertel maar het is echt!)
<<

Leaf

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2809

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:42

Bericht 21 Okt 2015 18:54

Re: Sollicitatietopic

Gaat idd om een baan bij een zorgverzekeraar. Ik vraag me alleen wel af of ze dat mogen checken en hoe ze dat dan doen?

Ik weet dat er nog meer leuke callcenter banen zijn! Heb toch wel een ruime ervaring inmiddels.
RYW schreef:Ik heb dingen uit mijn schoenzool gepeuterd die ik boeiender vind dan Nougat's mening en leven.
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8166

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:36

Bericht 21 Okt 2015 21:00

Re: Sollicitatietopic

Daar hebben ze speciale formulieren voor die je dan moet invullen/aanvragen. Óf ze kunnen gezien de functie in het bkr bestand dat zou ook kunnen maar vlgs mij eem formulier. En je kan natuurlijk weigeren maar dan wordt je ook niet aangenomen want dat mag gewoon niet.
<<

Gijs.

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3165

Geregistreerd: 13 Apr 2014 10:04

Bericht 21 Okt 2015 21:54

Re: Sollicitatietopic

wat balen Leaf :(
I made a wish and you came true
L. 22-01-2012 M. 16-05-2014
<<

Jorja

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2778

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:55

Bericht 22 Okt 2015 13:17

Re: Sollicitatietopic

pff, de moet begint me al aardig in de schoenen te zakken. Er komen zoveel reacties op vacatures dat het echt lastig is om er uit gepikt te worden. Er is altijd wel iemand met net wat meer ervaring helaas.
Had gesolliciteerd op een functie in de middle of nowhere in friesland. Hoewel ik aan 1 punt niet voldeed, dacht ik ik gok het er op. Vast heel wat minder concurrentie dan in de randstad. Krijg net een afwijzing, ze hebben 380! sollicitaties gehad.... :nopompom:
Vrees dat je echt meer kans hebt via via, maar ja dan moet je ook maar net de juiste contacten hebben.
<<

Hunt

Kwebbel

Berichten: 497

Geregistreerd: 11 Nov 2013 12:24

Bericht 23 Okt 2015 16:38

Re: Sollicitatietopic

Wat balen is dat Leaf! Ik wist dat helemaal niet... In welke regio zoek je een callcenterfunctie? In het midden van het land zie ik aardig wat vacatures voorbij komen.

Jammer Jorja! Stom he, al die concurrentie! Er is niet op te boksen tegen al die 379, waar er ongetwijfeld een paar tussen zitten die wél aan alle eisen voldoen. Hopelijk zie je gauw weer andere leuke vacatures!

Ik heb ook nog weinig geluk... Had begin van de week bijna een hele leuke baan voor zes maanden via een uitzendbureau, en ondanks dat ik alle ervaring had die er werd gevraagd en aan alle punten voldeed, kozen ze toch voor een wo-er ipv hbo-er.
<<

Pannetoet

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1556

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:10

Bericht 23 Okt 2015 19:07

Re: Sollicitatietopic

@ Rex: Wat rot dat je een dip hebt! En die tijdelijke baantjes helpt dan ook niet mee..

@ Sam: Tuurlijk is dat spannend! Vooral als je er eventjes uit bent geweest..je bent nu een bepaalde routine gewend en werken is dan wel weer een omschakeling. En ik zou wel lekker je verlof 'af maken' want daar heb je recht op :)

@ Roos: Ah dat is wel heel vervelend! Ze zeggen vaak wel 'werk is werk' maar de sfeer doet ook heel wat.. wel heel fijn dat je binnenkort een gesprek hebt!

@ Jans: Wauw! Gefeliciteerd :D

@ Leaf: Ja serieus wat rot zeg! Ik hoorde het vandaag ook hoor maar daar ging het om een bewijs van goed gedrag..


Ik ben ook nog steeds op zoek.. Ik heb nu wel 3 sollicitaties lopen waar ik nog op antwoord wacht (of ik uitgenodigd wordt voor een gesprek) dus ik hoop dat daar iets bij zit! En ik heb nog een enorm twijfelpunt, ik hoop dat jullie mij advies kunnen geven. Het gaat om een callcenter functie, wel inbound en ik heb vanmorgen een telefonisch gesprek gehad met het uitzendbureau over die functie. Dat was heel positief! Maar ik twijfel echt heel erg of het wel bij mij past.

Ik twijfel om meerdere redenen » 1) Je moet je voor 1½ binden aan het bedrijf en dat voelt nogal benauwend omdat mijn passie in het receptie/sectretarieel ligt, daar lopen die 3 sollicitaties nou ook. Maar stel er komt iets voorbij dan ga ik zo ontzettend veel spijt krijgen dat ik daar niets mee kan omdat ik dus vast zit aan het callcenterbedrijf. 2) Klantcontact vind ik echt té leuk maar de hele dag met klanten aan de telefoon? Ik vind goed contact met collega's ook heel belangrijk. 3) Je moet echt zoveel testen maken, gesprekken voeren met Marietje, Keesje, Maria etc etc, VOG aanvragen, jezelf presenteren.. ik zie daar best tegen op! Plus de 5 weken fulltime training. En 4) Ik wil écht graag werken maar ik weet ook dat ik het niet trek als ik mijn werk niet leuk vind.. Bleegh ik vind het lastig!
Wat als het lukt
<<

Patsy

Bericht 23 Okt 2015 20:27

Re: Sollicitatietopic

Leaf, in het noorden van het land zit een callcenter die nog personeel zoekt. Ik weet alleen niet waar je woont.

Het gaat wel om outbound bellen.
<<

Anoniem170

Bericht 24 Okt 2015 13:29

Re: Sollicitatietopic

Ik had donderdag een gesprek, ik kwam binnen het bedrijf maar voelde niet direct een klik(deed beetje kil aan ofzo),mensen met wie ik een gesprek had heel aardig. Voornamelijk wat oudere mensen daar ook wat ik zag, en ik weet niet, een onderbuikgevoel, stom he?
Soms dan als je een bedrijf binnenkomt heb je gelijk van: wow, hier zou ik echt willen werken!!!!
Maar gesprek ging goed, was nerveus, maar vond zelf dat ik niet enthousiast genoeg overkwam.Ik vroeg hoeveel kandidaten er waren, ze zeiden 6 en dat volgende week er nog 2 zouden komen. Maar volgens mij is dat een beetje gelogen van ze, want werd gister al gebeld dat ik op 2e gesprek mag komen :)
Deze functie loopt via een adviesbureau, en daar deden ze ook al zo geheimzinnig hoeveel kandidaten er zijn haha.

De functie is zelf echt heel erg leuk, heel gevarieerd. Het is een bedrijf wat allerlei technische toepassingen maakt, en ik ben dan de schakel tussen de klant en de afdelingen intern, voor voornamelijk de Franse en Duitse markt.
Het is 50% dingen regelen, zaken als factureren, transport regelen etc etc, andere 50% en veel e-mail en telefoon.Ik vind dat echt heerlijk, meerdere dingen tegelijk doen, vanalles moeten regelen. Ik zal ook ondersteuning gaan geven aan de marketingafdeling, maar dat is nog bespreekbaar welk deel mij het beste ligt.
Ze gingen er ook mee akkoord als ik 36 uur zou gaan werken, maar ligt even aan salaris of dat haalbaar ook is.

Eigenlijk ben ik gek als ik dit ga weigeren, het is op loopafstand van mijn huis, kan 36 uur werken, sluit perfect aan bij mijn opleiding, leuke functie, als dan salaris en vrije dagen ook nog in orde zijn..
Dinsdag heb ik mijn 2e gesprek!
<<

Leaf

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2809

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:42

Bericht 24 Okt 2015 14:20

Re: Sollicitatietopic

Thanks meiden voor de suggesties! Ik woon in de Randstad en wil het liefst niet heel ver hoeven reizen.

Een VOG aanvragen moet ik idd ook voor die functie. Ben trouwens bij de bank geweest voor die BKR uitdraai, duurt gewoon 10 werkdagen! Niet meer 'ff' snel uitdraaien dus. Vraag me ook wel een beetje af of ik niet gewoon te eerlijk geweest ben zo :palm:

Pannetoet, ik moest dus idd ook zo'n test maken en alles.

Roos, klinkt op zich wel als een goede optie!
RYW schreef:Ik heb dingen uit mijn schoenzool gepeuterd die ik boeiender vind dan Nougat's mening en leven.
<<

Pannetoet

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1556

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:10

Bericht 24 Okt 2015 17:16

Re: Sollicitatietopic

Leaf schreef:Thanks meiden voor de suggesties! Ik woon in de Randstad en wil het liefst niet heel ver hoeven reizen.

Een VOG aanvragen moet ik idd ook voor die functie. Ben trouwens bij de bank geweest voor die BKR uitdraai, duurt gewoon 10 werkdagen! Niet meer 'ff' snel uitdraaien dus. Vraag me ook wel een beetje af of ik niet gewoon te eerlijk geweest ben zo :palm:

Pannetoet, ik moest dus idd ook zo'n test maken en alles.


Ja joh wat een gedoe ofniet? Ik snap best als jij dit ontzettend graag wil dat je het gewoon doet, er voor de volle 1000% voor gaat.. maar ik twijfel dus heel erg! Maar hoezo te eerlijk Leaf? Heb je bij het callcenter verteld dat je schulden hebt (gehad?)
Wat als het lukt
<<

Leaf

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2809

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:42

Bericht 24 Okt 2015 17:37

Re: Sollicitatietopic

Nou, ze gaf aan dat ze dat zelf gingen opvragen ook als ik aangenomen werd, dus ze vroeg me of dit een probleem ging zijn, zo ja, dan zou ik in mijn proeftijd al naar huis gestuurd worden. Ik voelde me een beetje overdonderd en heb dus eerlijk toegegeven wel schulden te hebben gehad (ik ben echt bijna klaar met aflossen) maar dat ik niet wist in hoeverre dat bij het BKR geregistreerd staat....

Dus ja, misschien wel dom geweest!?
RYW schreef:Ik heb dingen uit mijn schoenzool gepeuterd die ik boeiender vind dan Nougat's mening en leven.
VorigeVolgende

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers