Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


De grote vloeren vragenlijst

<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7297

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 08 Okt 2015 11:31

De grote vloeren vragenlijst

Wij zijn druk aan het bedenken wat we voor vloer willen maar we komen er nog niet zo goed uit.

Wat voor vloer heb je in de woonkamer?
Hoe bevalt dat?
Hoe is de vloer aan je voeten (koud/warm, zacht, hard, glad)
Wat is je droomvloer?
Heb je vloerverwarming?
Als je het over moest doen wat zou je dan kiezen?

Wat voor vloer heb je in de badkamer?
Hoe bevalt dat?
Hoe is de vloer aan je voeten (koud/warm, zacht, hard, glad)
Wat is je droomvloer?
Heb je vloerverwarming?
Als je het over moest doen wat zou je dan kiezen?

Wat voor vloer heb je in de slaapkamer?
Hoe bevalt dat?
Hoe is de vloer aan je voeten (koud/warm, zacht, hard, glad)
Wat is je droomvloer?
Heb je vloerverwarming?
Als je het over moest doen wat zou je dan kiezen?
<<

Ster

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 569

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:19

Bericht 08 Okt 2015 11:47

Re: De grote vloeren vragenlijst

Wat voor vloer heb je in de woonkamer? hout
Hoe bevalt dat? bevalt heel goed, ziet er meteen gezellig en warm uit, tot nu toe weinig schade als in krassen enz.
Hoe is de vloer aan je voeten (koud/warm, zacht, hard, glad) warm, we hebben vloerverwarming en is redelijk glad.
Wat is je droomvloer? hout of een gietvloer
Heb je vloerverwarming? ja, deze hebben we laten infrezen en daarop een houten vloer. Heerlijk.
Als je het over moest doen wat zou je dan kiezen? opnieuw een houten vloer. Het past bij ons huis, een gietvloer vind ik te modern.

Wat voor vloer heb je in de badkamer? tegels
Hoe bevalt dat? Handig voor op de badkamer, we hebben ook voerverwarming, maar toch een kleed liggen bij de wasbak. Maar dat is meer omdat ik vind dat dat gewoon hoort op een badkamer, dan dat het tegen koude voeten is.
Hoe is de vloer aan je voeten (koud/warm, zacht, hard, glad) warm en glad.
Wat is je droomvloer? Voor op de badkamer een tegelvloer, of een gietvloer door het hele huis.
Heb je vloerverwarming? ja.
Als je het over moest doen wat zou je dan kiezen? hetzelfde, tegels met vloerverwarming (en een badmat)

Wat voor vloer heb je in de slaapkamer? vloerbedekking
Hoe bevalt dat? vind het tot nu toe prima, je stofzuigt er en het is klaar.
Hoe is de vloer aan je voeten (koud/warm, zacht, hard, glad) warm en harig :laughcry:
Wat is je droomvloer? hout of een gietvloer
Heb je vloerverwarming? nee, op de slaapkamers niet.
Als je het over moest doen wat zou je dan kiezen? hout of linoleum. Helaas ging dat niet, omdat we veel verbouw hebben. De vloer moet voor linoleum super glad zijn en anders moesten we alles eerst egaliseren. Voor ons is vloerbedekking dus goede oplossing.
R: oktober 2016
M: april 2018
S: juni 2020
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7297

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 08 Okt 2015 12:00

Re: De grote vloeren vragenlijst

Haha, warm en harig... :good:
Soms is de vraag natuurlijk stom, want ik weet gelukkig wel hoe dat voelt. Maar ik weet niet hoe een gietvloer voelt bijvoorbeeld.
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6722

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 08 Okt 2015 12:05

Re: De grote vloeren vragenlijst

Wat voor vloer heb je in de woonkamer? Door ons hele huis ligt een houten vloer (Canadees Esdoorn).
Hoe bevalt dat? Heel goed. Het is een hele blonde houtsoort waardoor je wel snel viezigheid er op ziet. Dat is eigenlijk het enige nadeel vind ik.
Hoe is de vloer aan je voeten (koud/warm, zacht, hard, glad) hard, relatief warm (appartement op 1e verdieping) en wel glad qua gevoel maar niet glibberig glad, snap je?
Wat is je droomvloer? Deze vloer. Wilde deze al heel lang.
Heb je vloerverwarming? Nee
Als je het over moest doen wat zou je dan kiezen? Dezelfde vloer maar dan zou ik 'm in de matte lak zetten ipv olie. Toch wat praktischer met kleine kinderen.

Wat voor vloer heb je in de badkamer? Lichtgrijze vloertegels
Hoe bevalt dat? Prima
Hoe is de vloer aan je voeten (koud/warm, zacht, hard, glad) Redelijk koud, hard en niet glad (er zit lichte structuur in de tegel)
Wat is je droomvloer? Een gietvloer
Heb je vloerverwarming? Nee, daar is onze badkamer te klein voor.
Als je het over moest doen wat zou je dan kiezen? Het liefst wilde ik geen tegels maar een gietvloer en gestuucte muren, maar omdat het een bouwproject was kon dit niet, mits we eerst alles lieten betegelen en dan na oplevering alles er weer uit haalden (garantie dingetje). Dat vonden we zonde van het geld en hebben we dus niet gedaan.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Annie24

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1405

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:22

Bericht 08 Okt 2015 12:26

Re: De grote vloeren vragenlijst

Wat voor vloer heb je in de woonkamer? grijze tegel van pvc
Hoe bevalt dat? niet goed; krassen zijn heel goed zichtbaar, evenals voetafdrukken
Hoe is de vloer aan je voeten? glas en lekker koel in de zomer, in de winter warm door de vloerverwarming
Wat is je droomvloer? pvc :laughcry:
Heb je vloerverwarming? ja
Als je het over moest doen wat zou je dan kiezen? wederom pvc, maar geen grijze tegel

Wat voor vloer heb je in de badkamer? tegel
Hoe bevalt dat? ja
Hoe is de vloer aan je voeten (koud/warm, zacht, hard, glad) koud en hard
Wat is je droomvloer? grote tegel; deze zijn klein
Heb je vloerverwarming? ja
Als je het over moest doen wat zou je dan kiezen? grotere tegel, maar ivm 2 woningen hebben we voor de standaard tegel gekozen.

Wat voor vloer heb je in de slaapkamer? pvc houtmotief
Hoe bevalt dat? goed
Hoe is de vloer aan je voeten (koud/warm, zacht, hard, glad) koud in de zomer en warm in de winter
Wat is je droomvloer? pvc
Heb je vloerverwarming? ja
Als je het over moest doen wat zou je dan kiezen? -
Afbeelding
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 08 Okt 2015 13:16

Re: De grote vloeren vragenlijst

Pompoen schreef:Wij zijn druk aan het bedenken wat we voor vloer willen maar we komen er nog niet zo goed uit.

Wat voor vloer heb je in de woonkamer? Een houten vloer.
Hoe bevalt dat? Erg goed, ik vind het supermooi.
Hoe is de vloer aan je voeten (koud/warm, zacht, hard, glad) normale temperatuur, niet superglad.
Wat is je droomvloer? Ongeveer wat we nu hebben maar dan met vloerverwarming. Of een mooie gietvloer.
Heb je vloerverwarming? Nee dus :(
Als je het over moest doen wat zou je dan kiezen? Hetzelfde.

Wat voor vloer heb je in de badkamer? Donkergrijze grote tegels
Hoe bevalt dat? Prima
Hoe is de vloer aan je voeten (koud/warm, zacht, hard, glad): Voor mij is iedere vloer in de badkamer zonder vloerverwarming te koud. Die van ons dus ook.
Wat is je droomvloer? Wat we hebben, met vloerverwarming
Heb je vloerverwarming? Nee :(
Als je het over moest doen wat zou je dan kiezen? Hetzelfde met vloerverwarming

Wat voor vloer heb je in de slaapkamer? Hout, net als in de woonkamer
Hoe bevalt dat? Prima
Hoe is de vloer aan je voeten (koud/warm, zacht, hard, glad) Onze slaapkamers zijn beneden. We hebben geen kruipruimte oid onder het hus dus het voelt vrij koud aan in de winter.
Wat is je droomvloer? Wat we hebben maar dan met vloerverwarming
Heb je vloerverwarming? Nee
Als je het over moest doen wat zou je dan kiezen? Wat we hebben maar dan met vloerverwarming
#teammaple🍁
<<

anoniem203

Bericht 08 Okt 2015 14:07

Re: De grote vloeren vragenlijst

Wat voor vloer heb je in de woonkamer? PVC in hout look.
Hoe bevalt dat? Ja bevalt erg goed. Goed schoon te houden en het ziet er mooi uit.
Hoe is de vloer aan je voeten (koud/warm, zacht, hard, glad) Beetje ruw door de structuur.
Wat is je droomvloer? Een echte houten vloer maar door het onderhoud hebben we dat niet gedaan. PVC kwam op een goede tweede plaats.
Heb je vloerverwarming? Ja
Als je het over moest doen wat zou je dan kiezen? Hetzelfde.

Wat voor vloer heb je in de badkamer? Tegelvloer.
Hoe bevalt dat? Goed alleen is de tegel niet echt mijn smaak maar de vloer zat er al in toen we dit huis kochten.
Hoe is de vloer aan je voeten (koud/warm, zacht, hard, glad). Glad.
Wat is je droomvloer? Ook tegels maar dan een andere kleur/werkje in de tegel.
Heb je vloerverwarming? Ja.
Als je het over moest doen wat zou je dan kiezen? Een mooie antraciet kleurige grote tegel.

Wat voor vloer heb je in de slaapkamer? Grijs/bruin laminaat
Hoe bevalt dat? Ja.
Hoe is de vloer aan je voeten (koud/warm, zacht, hard, glad) Niet glad iig.
Wat is je droomvloer? Ook laminaat.
Heb je vloerverwarming? Nee.
Als je het over moest doen wat zou je dan kiezen? Weer laminaat maar dan iets lichter van kleur met een lichte glans.
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12149

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 08 Okt 2015 16:47

Re: De grote vloeren vragenlijst

Wat voor vloer heb je in de woonkamer? laminaat
Hoe bevalt dat? super zou niks anders willen
Hoe is de vloer aan je voeten (koud/warm, zacht, hard, glad) ruwig door de structuur
Wat is je droomvloer? ja
Heb je vloerverwarming? nee
Als je het over moest doen wat zou je dan kiezen? zelfde

Wat voor vloer heb je in de badkamer? vierkante antraciet tegels
Hoe bevalt dat? goed
Hoe is de vloer aan je voeten (koud/warm, zacht, hard, glad) hard haha, ben eens uitgegleden in de douche kwam hard aan
Wat is je droomvloer? op dat moment wel
Heb je vloerverwarming? nee
Als je het over moest doen wat zou je dan kiezen? denk weer donkere tegels

Wat voor vloer heb je in de slaapkamer? laminaat
Hoe bevalt dat? ja
Hoe is de vloer aan je voeten (koud/warm, zacht, hard, glad) glad,koud in de winter
Wat is je droomvloer? nee
Heb je vloerverwarming? nee
Als je het over moest doen wat zou je dan kiezen? ligt nu een licht eiken vloer maar wil een grijze vloer
Afbeelding
<<

Pixi

Noob

Berichten: 190

Geregistreerd: 28 Feb 2015 00:08

Bericht 08 Okt 2015 16:56

Re: De grote vloeren vragenlijst

Wij hebben twee woningen, dus ik antwoord steeds twee keer.

Wat voor vloer heb je in de woonkamer? Pvc en novilon (en vóór de pvc hadden we gewoon hoogpolige vloerbedekking)
Hoe bevalt dat? Zeer goed en goed (al zie je in de novilon erg snel afdrukken van banken, kasten, tafels enz.)
Hoe is de vloer aan je voeten (koud/warm, zacht, hard, glad) hard en warm beiden (maar wij hebben vloerverwarming)
Wat is je droomvloer? Pvc komt aardig in de buurt, maar dan wel de gladdere variant niet die met houtnerf.
Heb je vloerverwarming? Ja
Als je het over moest doen wat zou je dan kiezen? Pvc

Wat voor vloer heb je in de badkamer? Stroevere robuuste tegels, geen gladde in ieder geval. En gladde tegels met houtlook/motief
Hoe bevalt dat? Goed beiden. Al waren die robuuste stroeve tegels eerst te stroef/grof want lastig te dweilen (deed ik met een handdoek) ondertussen liggen er andere iets minder stroef/grof. Voordeel daarvan is dat je er minder gauw op uitglijdt.
Hoe is de vloer aan je voeten (koud/warm, zacht, hard, glad) hard
Wat is je droomvloer? De robuuste tegel komt in de buurt, als het maar niet te stroef is.
Heb je vloerverwarming? Ja
Als je het over moest doen wat zou je dan kiezen? Zelfde.

Wat voor vloer heb je in de slaapkamer? Vloerbedekking en novilon
Hoe bevalt dat? Goed en iets minder (maar dat komt omdat ik het vies vindt om stofjes en andere dingetje aan mijn voeten te hebben, en hoe vaak ik ook stofzuig er ligt altijd wel iets. )
Hoe is de vloer aan je voeten (koud/warm, zacht, hard, glad) zacht+warm en hard
Wat is je droomvloer? Geen. Het is allebei wel wat.
Heb je vloerverwarming? Nee niet in de slaapkamers.
Als je het over moest doen wat zou je dan kiezen? Geen idee
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7297

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 09 Okt 2015 11:43

Re: De grote vloeren vragenlijst

Wij twijfelen tussen een gietvloer en een houten vloer (Parket of hout). We zijn alleen een beetje bang dat een gietvloer te koud is.

We twijfelen ook nog over wel of geen vloerverwarming in de woonkamer. Ik houd zelf niet zo van warme voeten en heb geloof ik liever radiatoren. Mijn vriend wil juist wel graag vloerverwarming. In de badkamer willen we het denk ik wel.
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6815

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:33

Bericht 09 Okt 2015 18:00

Re: De grote vloeren vragenlijst

Wat voor vloer heb je in de woonkamer? Parket dat een beetje wit gepigmenteerd is en daarna mat afgelakt is.
Hoe bevalt dat? Mwah, de plankjes zijn te smal naar mijn mening, maar de vloer lag er al in.
Hoe is de vloer aan je voeten (koud/warm, zacht, hard, glad) : warm
Wat is je droomvloer? Bredere planken, wel echt parket en dan beetje geleefd en mooi in de whitewash
Heb je vloerverwarming? nee
Als je het over moest doen wat zou je dan kiezen? Zie 2 vragen hiervoor. Dan hadden we deze vloer niet gerestaureerd maar iets anders erin gegooid.

Wat voor vloer heb je in de badkamer? Tegels
Hoe bevalt dat? Goed.
Hoe is de vloer aan je voeten (koud/warm, zacht, hard, glad): Koud
Wat is je droomvloer? Ander kleurtje en wel vloerverwarming.
Heb je vloerverwarming? Nee dus
Als je het over moest doen wat zou je dan kiezen? Iets meer grijstinten. Maar dit zat nu eenmaal in het huis.

Wat voor vloer heb je in de slaapkamer? Vloerbedekking
Hoe bevalt dat? Redelijk
Hoe is de vloer aan je voeten (koud/warm, zacht, hard, glad) Erg warm en zacht
Wat is je droomvloer? Geen idee
Heb je vloerverwarming? Nee
Als je het over moest doen wat zou je dan kiezen? Dan had ik daar ook laminaat willen hebben, toch hygiënischer.
2016
<<

Anoniem168

Bericht 10 Okt 2015 23:28

Re: De grote vloeren vragenlijst

Wat voor vloer heb je in de woonkamer? Een pvc vloer.
Hoe bevalt dat? Goed! Praktisch qua schoonmaken (mag gewoon nat worden), redelijk sterk (qua krassen), onderhoudsvrij.
Hoe is de vloer aan je voeten (koud/warm, zacht, hard, glad) Koud en hard. Da's dan wel weer het nadeel. Maar pantoffels doen wonderen ;)
Wat is je droomvloer? Eigenlijk zou ik zo weer pvc kiezen. Maar het liefst wel nieuwe, want de vorige bewoners zijn met deze vloer niet netjes omgegaan waardoor er toch wat kras-/slijtplekjes zitten.
Heb je vloerverwarming? Nee.
Als je het over moest doen wat zou je dan kiezen? Wederom pvc.

Wat voor vloer heb je in de badkamer? Grote tegels.
Hoe bevalt dat? Prima.
Hoe is de vloer aan je voeten (koud/warm, zacht, hard, glad) Hard, maar er liggen twee douchetapijten of hoehetendiedingen. En vaak warm, want er lopen leidingen in de vloer, haha.
Wat is je droomvloer? Gewoon tegels, wat we hebben.
Heb je vloerverwarming? Nee, officieel niet, maar de vloer wordt dus toch wel wat warmer vanwege de leidingen.
Als je het over moest doen wat zou je dan kiezen? Wat we nu hebben.

Wat voor vloer heb je in de slaapkamer? Laminaat.
Hoe bevalt dat? Slecht. Trekt hier en daar krom, kraakt, is koud, mag niet nat worden.
Hoe is de vloer aan je voeten (koud/warm, zacht, hard, glad) Koud en hard.
Wat is je droomvloer? Dat weet ik niet. Wellicht toch vloerbedekking boven al is dat weer zo lastig met schoonhouden en stof enzo.
Heb je vloerverwarming? Nee, vin dik ook niet nodig.
Als je het over moest doen wat zou je dan kiezen? Ik denk een duurdere laminaatvariant kiezen, eentje die wel goed schoon te maken is en kwalitatief véél beter dan wat we nu hebben (goedkoop IKEA laminaatje).
<<

Anoniem321

Bericht 12 Okt 2015 10:07

Re: De grote vloeren vragenlijst

Pompoen schreef:Wij zijn druk aan het bedenken wat we voor vloer willen maar we komen er nog niet zo goed uit.

Wat voor vloer heb je in de woonkamer? Laminaat
Hoe bevalt dat? Nu na 10 jaar iets minder dan in het begin ivm beschadigingen/slijtage en kleur
Hoe is de vloer aan je voeten (koud/warm, zacht, hard, glad) [b]Beetje koud en hard dus.[/b]
Wat is je droomvloer? Echt hout, maar een iets warmer ogende vloer qua kleur zou ook al mooi zijn
Heb je vloerverwarming? Nee
Als je het over moest doen wat zou je dan kiezen? Ik zou dan in ieder geval een lichtere vloer kiezen. Eventueel wel weer laminaat of pvc, maar het liefst hout.

Wat voor vloer heb je in de badkamer? Antracietkleurige plavuizen
Hoe bevalt dat? Dat bevalt prima, al zie je er wel veel op.
Hoe is de vloer aan je voeten (koud/warm, zacht, hard, glad) Niet heel koud.
Wat is je droomvloer? Ik ben tevreden met wat we nu hebben.
Heb je vloerverwarming? Nee
Als je het over moest doen wat zou je dan kiezen? Hetzelfde

Wat voor vloer heb je in de slaapkamer? We hebben vloerbedekking.
Hoe bevalt dat? Begint minder te worden.
Hoe is de vloer aan je voeten (koud/warm, zacht, hard, glad) Zacht en niet koud.
Wat is je droomvloer? Laminaat of pvc
Heb je vloerverwarming? Nee
Als je het over moest doen wat zou je dan kiezen?
Ik zou een mooie laminaat of pvc vloer kiezen.
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 12 Okt 2015 11:34

Re: De grote vloeren vragenlijst

Ik woon er nog niet, maar een van de reden dat het dit huis is geworden is juist de voor ons super mooie vloer.

Wat voor vloer heb je in de woonkamer? Stenen vloer met vloerverwarming
Hoe bevalt dat? Goed (hebben mijn ouders ook, dus ik spreek uit ervaring)
Hoe is de vloer aan je voeten (koud/warm, zacht, hard, glad)? Warm, heeft vloerverwarming
Wat is je droomvloer? Deze vloer (wilde altijd graag een stenen vloer met vloerverwarming)
Heb je vloerverwarming? Ja, is tevens hoofdverwarming (geen radiators aan de muren zorgt voor extra ruimte)
Als je het over moest doen wat zou je dan kiezen? Het zelfde.

Wat voor vloer heb je in de badkamer? Ook een stenen vloer met vloerverwarming
Hoe bevalt dat? Goed
Hoe is de vloer aan je voeten (koud/warm, zacht, hard, glad) Warm
Wat is je droomvloer? Deze
Heb je vloerverwarming? Ja
Als je het over moest doen wat zou je dan kiezen? Deze

Wat voor vloer heb je in de slaapkamer? Vloerbedekking
Hoe bevalt dat? Redelijk goed
Hoe is de vloer aan je voeten (koud/warm, zacht, hard, glad) Warm en zacht
Wat is je droomvloer? Om schoon te maken is in de slaapkamer denk ik laminaat wel fijn, maar gezien de vloerbedekking vrij nieuw is en deze een mooie kleur heeft gaat deze er voorlopig echt niet uit
Heb je vloerverwarming? Nee
Als je het over moest doen wat zou je dan kiezen? Wellicht voor laminaat, vanwege het schoonmaakaspect.

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers