Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Kleuters op schoolreisje

<<

Chipa

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1443

Geregistreerd: 02 Sep 2013 20:14

Bericht 09 Okt 2015 15:38

Kleuters op schoolreisje

F zit nu in groep 1/2 en gaat volgende week op schoolreisje. Nou ja, een klein uitstapje. Ontzettend leuk natuurlijk maar de kinderen moeten wel gebracht worden door ouders met de auto. Nu zijn de rij/ begeleiding ouders al geregeld anders had ik zelf aangeboden om te rijden.Ik zie het namelijk totaal niet zitten om F mee te geven in een auto zonder zitje en het is toch zeker een half uurtje rijden.
Wat vinden jullie? Ben ik nu overbezorgd? Zouden jullie een vierjarige meegeven? Ik ga het maandag nog even navragen bij de juf maar als er niet zoveel zitjes zijn als kinderen rij ik liever zelf F naar de locatie en terug
<<

Anoniem193

Bericht 09 Okt 2015 15:39

Re: Kleuters op schoolreisje

Als er zoiets bij ons is kun je het zitje/ een verhoger van je kind meegeven naar school. Dan doet de rijdende ouder die in de auto.
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6365

Geregistreerd: 02 Sep 2013 00:24

Bericht 09 Okt 2015 15:40

Re: Kleuters op schoolreisje

Bij ons geeft iedereen zijn eigen stoeltje/verhogen mee. Misschien is dat bij jullie ook?
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:10

Bericht 09 Okt 2015 15:46

Re: Kleuters op schoolreisje

Hier neemt ook iedereen een stoelverhoger mee naar school. Ik heb vorig jaar mijn dochter in groep 3 ook nog een stoelverhoger meegegeven (dat was niet van tevoren gevraagd toen en ze was de enige, maar ook dat was niet raar). Ik zou als ik jou was dus gewoon een verhoger mee naar school nemen op die dag en zeggen dat je wil dat hij op een verhoger zit in de auto.
<<

Chipa

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1443

Geregistreerd: 02 Sep 2013 20:14

Bericht 09 Okt 2015 15:48

Re: Kleuters op schoolreisje

Er is niets gecommuniceerd over het meegeven van een verhoger of stoeltje. Maar dat is wel een idee. Moet ik alleen een verhoger aanschaffen want bij ons zit F in een stoel
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:10

Bericht 09 Okt 2015 16:16

Re: Kleuters op schoolreisje

Kan de leuning niet van het zitje af? Of heeft hij nog een nummer 1 stoel?
<<

Lexi

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1691

Geregistreerd: 13 Jul 2015 09:12

Bericht 09 Okt 2015 16:31

Re: Kleuters op schoolreisje

Wij moeten bij elk uitstapje een formulier tekenen dat je toestemming geeft om je kind mee te laten rijden en of je kind met of zonder zitje/verhoger mee mag. Mijn man wil niet dat ze bij "vreemden" in de auto gaan dus die gaat altijd zelf mee.
2010 2012
<<

Chipa

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1443

Geregistreerd: 02 Sep 2013 20:14

Bericht 09 Okt 2015 17:08

Re: Kleuters op schoolreisje

We hebben een rodifix en volgens mij kan je de rugleuning daar niet af halen.

Ik heb eigenlijk hetzelfde als jouw man lexi. Liever heb ik mijn kind helemaal niet in de auto bij vreemden.
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:09

Bericht 09 Okt 2015 17:20

Re: Kleuters op schoolreisje

Mijn zoon is vorige week ook op excursie geweest. Alle kinderen hadden een verhoger mee.
M:21072011
J :08012014
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:10

Bericht 09 Okt 2015 19:03

Re: Kleuters op schoolreisje

Dat zou hier niet kunnen om elke keer zelf mee te gaan, er zijn altijd veel ouders die naar een schoolreisje/uitstapje willen rijden dus er wordt afgewisseld. Maar de kleuters gaan sowieso altijd op een zitverhoger.
<<

Vancity_girl

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 543

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:33

Bericht 09 Okt 2015 20:13

Re: Kleuters op schoolreisje

Hier zijn schoolreisjes vaak met de bus. En 1 keer met de auto dan neemt iedereen een zitverhoger of zijn/haar stoel mee. Wij hebben voor dochter een stoel in de auto maar heb voor zulke dingen een zitverhoger gekocht. Die was maar 10-15 euro zoiets.
Ik neem zelf ook wel eens kindjes mee in de auto om hier te spelen daar gebruik ik hem ook voor.
14-01-2011
01-04-2013
<<

Lexi

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1691

Geregistreerd: 13 Jul 2015 09:12

Bericht 09 Okt 2015 20:21

Re: Kleuters op schoolreisje

Liadan schreef:Dat zou hier niet kunnen om elke keer zelf mee te gaan, er zijn altijd veel ouders die naar een schoolreisje/uitstapje willen rijden dus er wordt afgewisseld. Maar de kleuters gaan sowieso altijd op een zitverhoger.


Schoolreisje is hier altijd wel met de bus maar ze gaan ook nog een keer of 2-3 per jaar naar iets in de buurt. Kinderboerderij, bos, bibliotheek enz. Als je dan geen toestemming geeft voor vervoer bij een ander in de auto "moet" je zelf zorgen voor vervoer. Tot nu toe gaat mijn man dan dus ook meteen mee als begeleiding omdat ze toch altijd wel mensen nodig hebben. De schoolreisjes zijn hier wel populair bij de ouders maar die andere uitstapjes niet echt volgens mij.
2010 2012
<<

Anoniem331

Bericht 09 Okt 2015 20:40

Re: Kleuters op schoolreisje

Hier hebben de kleuters in plaats van het schoolreisje een pleinfeest. Vind ik zelf wel fijn. Pas in groep 3 gaan ze echt een dagje weg. Ik zou ook een verhoger meegeven als ze met iemand mee moesten rijden.
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:10

Bericht 09 Okt 2015 20:43

Re: Kleuters op schoolreisje

Lexi schreef:
Liadan schreef:Dat zou hier niet kunnen om elke keer zelf mee te gaan, er zijn altijd veel ouders die naar een schoolreisje/uitstapje willen rijden dus er wordt afgewisseld. Maar de kleuters gaan sowieso altijd op een zitverhoger.


Schoolreisje is hier altijd wel met de bus maar ze gaan ook nog een keer of 2-3 per jaar naar iets in de buurt. Kinderboerderij, bos, bibliotheek enz. Als je dan geen toestemming geeft voor vervoer bij een ander in de auto "moet" je zelf zorgen voor vervoer. Tot nu toe gaat mijn man dan dus ook meteen mee als begeleiding omdat ze toch altijd wel mensen nodig hebben. De schoolreisjes zijn hier wel populair bij de ouders maar die andere uitstapjes niet echt volgens mij.

Fijn dat dat zo kan!
<<

Anoniem127

Bericht 09 Okt 2015 22:29

Re: Kleuters op schoolreisje

Ik mag toch hopen dat ze gewoon zitjes gebruiken, zonder mag toch helemaal niet? Zonder zitjes kinderen op die leeftijd vervoeren had ik echt niet gewild.
<<

Anoniem127

Bericht 09 Okt 2015 22:30

Re: Kleuters op schoolreisje

Liadan schreef:Dat zou hier niet kunnen om elke keer zelf mee te gaan, er zijn altijd veel ouders die naar een schoolreisje/uitstapje willen rijden dus er wordt afgewisseld. Maar de kleuters gaan sowieso altijd op een zitverhoger.


Wat leuk dat ouders zo betrokken zijn. Bij mijn dochter op school is het echt andersom: niemand wil / kan mee.
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:10

Bericht 09 Okt 2015 23:21

Re: Kleuters op schoolreisje

Twellie schreef:
Liadan schreef:Dat zou hier niet kunnen om elke keer zelf mee te gaan, er zijn altijd veel ouders die naar een schoolreisje/uitstapje willen rijden dus er wordt afgewisseld. Maar de kleuters gaan sowieso altijd op een zitverhoger.


Wat leuk dat ouders zo betrokken zijn. Bij mijn dochter op school is het echt andersom: niemand wil / kan mee.

Ja bij de uitstapjes zijn ze meestal betrokken, maar als er om andere dingen wordt gevraagd zoals de klas helpen poetsen of helpen met technieklessen/koken, dan is er ook bijna niemand te vinden die wil helpen.
<<

Anoniem193

Bericht 09 Okt 2015 23:56

Re: Kleuters op schoolreisje

Het mag wel twellie.


Uitzondering vervoer in andere auto; anders dan de eigen (pleeg)ouder.Als kinderen incidenteel in andermans auto meerijden, dan mogen kinderen ouder dan 3 jaar zonder autostoeltje of zittingverhoger vervoerd worden. In deze gevallen geldt:Kinderen mogen alleen achterin de auto in de gordels vervoerd wordenKinderen mogen alleen over een beperkte afstand vervoerd worden, dus geen vakantiereis.Naar een uitwedstrijd van het sportteam is wel incidenteel, wekelijks naar de zwemles of kinderopvang is niet incidenteel.De aanwezige autostoeltjes en/of zittingverhogers moeten wel gebruikt worden.


Ik heb er niet zulke problemen mee, we hebben wel losse zitverhogers bij mijn ouders liggen en als ik eraan denk dan geef ik die mee, maar als ik het vergeet vind ik het niet zon ramp. De gordel gaat toch om. En het gebeurd misschien 1x per jaar ofzo.
<<

Anoniem127

Bericht 10 Okt 2015 00:28

Re: Kleuters op schoolreisje

Goh, dat had ik echt niet gedacht!
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 10 Okt 2015 09:54

Re: Kleuters op schoolreisje

Ah wilde het net typen, maar Alibi was me voor!

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers