Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Stelling #19: Roken in de auto met kinderen verbieden

<<

Anoniem304

Bericht 02 Okt 2015 08:55

Re: Stelling #19: Roken in de auto met kinderen verbieden

Keet. schreef:En de peuken gooit 'ie dus tijdens het rijden naar buiten? :wink:

Hij rookt shag, dus nee, geen filters op straat ;) Als hij wel eens sigaretten rookt, dan gaan de peuken in een leeg blikje en daarna in de container.
<<

Anoniem211

Bericht 02 Okt 2015 22:24

Re: Stelling #19: Roken in de auto met kinderen verbieden

Juist omdat de mensen die roken bij hun kinderen vaak niet bijster intelligent zijn zou er een boete op moeten komen. Als dat hen tegenhoudt om te roken bij kinderen, is er al winst geboekt. Dan hoeven ze het niet te snappen, want dat is pas vechten tegen de bierkaai.
<<

Anoniem288

Bericht 02 Okt 2015 22:35

Re: Stelling #19: Roken in de auto met kinderen verbieden

.
Laatst gewijzigd door Anoniem288 op 28 Aug 2020 14:47, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem148

Bericht 03 Okt 2015 19:55

Re: Stelling #19: Roken in de auto met kinderen verbieden

Vroeger was dat inderdaad normaal.

Vandaag nog 2 mannen gezien, beide kinderen in de auto, beide aan het roken.
Man 1 zag er niet al te snugger uit, versleten kleren, onverzorgd kapsel en een rotte auto.
Man 2 een dikke Audi q7 volgens mij. Directeur van 2 goedlopende bedrijven. (ken hem toevallig)
Dus helaas heeft de intelligentie hier niets mee te maken. Vaak idd egoïstisch.
<<

Anoniem 146

Bericht 05 Okt 2015 08:13

Re: Stelling #19: Roken in de auto met kinderen verbieden

Mijn zwager doet het ook. De kinderen ruiken ook altijd naar rook. Zó vies! Wat mijn betreft mag er een boete op staan.

Mijn ouders rookten vroeger ook in de auto. Ik had bronchitis en daar werd geen rekening mee gehouden. Het was echt heel ranzig. Gelukkig is iedereen gestopt. Overigens ben ik toen zelf ook gaan roken. (ook in de auto). Ik vind roken asociaal staan en ben blij dat ik er vanaf ben.
<<

Winegum

Major Yipyapper

Berichten: 4015

Geregistreerd: 26 Okt 2013 18:21

Bericht 05 Okt 2015 19:59

Re: Stelling #19: Roken in de auto met kinderen verbieden

Hier ook ouders die gewoon rookten, en nog steeds roken, in de auto. Ook waar wij bij waren helaas.
Ik vind het ook asociaal en heel erg slecht voor de kinderen.

Wat mij betreft mogen daar zeker wel boetes voor gegeven worden. Het is zo ontzettend slecht voor de longen van jonge kinderen. Zij kunnen nog niet zelf aangeven dat ze dit niet oké vinden en/of weigeren in de auto te stappen als er gerookt wordt.
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:44

Bericht 05 Okt 2015 20:15

Re: Stelling #19: Roken in de auto met kinderen verbieden

Even voorop gesteld, ik ben eigenlijk best voorstander van een dergelijk verbod, maar voorzie een probleem met de handhaving.

Wat ik me afvraag, en in die situatie zit ik nog niet, maar stel dat je kind wordt uitgenodigd voor een kinderfeestje. Er wordt ergens heen gegaan (zwemmen ofzo). De ouders van of één van de ouders van roken. In de auto? Dat weet je niet. Wat doe je dan? Uitzonderingssituatie, dus kind kan mee of ben je pertinent tegen en zou je navraag doen? Zou je je kind in het uiterste geval niet mee laten gaan? Waarom wel/niet?
L2014 & H2017
<<

Winegum

Major Yipyapper

Berichten: 4015

Geregistreerd: 26 Okt 2013 18:21

Bericht 05 Okt 2015 20:20

Re: Stelling #19: Roken in de auto met kinderen verbieden

De handhaving is lastig, want de politie ziet niet alles. Maar dat is hetzelfde als niet handsfree bellen, te hard rijden, door rood licht rijden etc. De pakkans is in alle gevallen volgens mij erg klein, maar wel strafbaar. Daar zou ik me niet door weerhouden om geen wet aan te nemen zeg maar.

Met je tweede alinea bedoel je dus als het strafbaar zal zijn om te roken in de auto (met kinderen op de achterbank)?

Als ik het niet weet kan ik er natuurlijk ook niks tegen doen. Dan zou ik mijn kind wel laten gaan.
Als ik het wel weet en het is strafbaar, dan weet ik niet wat ik zou doen. Is wel een gewetenskwestie. Want ik zou het ook heel erg zielig vinden als ik mijn kind (als enige) niet mee zou laten gaan omdat (een van de) ouders roken achter het stuur. Wellicht zou ik aanbieden om mee te rijden, of een andere oplossing zoeken.
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:44

Bericht 05 Okt 2015 20:43

Re: Stelling #19: Roken in de auto met kinderen verbieden

Eigenlijk vind ik een verbod er niet toe doen wat betreft een belissing van het feestje. Je mag ook niet zonder riem rijden, maar dat doen ook nog steeds veel mensen, of bellen achter het stuur wat je aangeeft. (Als ik eraan denk, dan bied ik me gewoon altijd aan te rijden hahahaha, te veel risico's).

Boetes en strafbaarheden vind ik de verantwoording voor iemand zelf, het gaat mij meer om het principe.
L2014 & H2017
<<

Lexi

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1688

Geregistreerd: 13 Jul 2015 08:12

Bericht 05 Okt 2015 21:29

Re: Stelling #19: Roken in de auto met kinderen verbieden

Als ik zou weten dat iemand rookt in de auto gaan mijn kinderen niet mee. Dan breng ik ze zelf wel.
2010 2012
<<

Maeve

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1206

Geregistreerd: 29 Mrt 2015 20:45

Bericht 07 Okt 2015 19:04

Re: Stelling #19: Roken in de auto met kinderen verbieden

Alleen verbieden in de auto is natuurlijk onzin, dat werkt natuurlijk niet en is totaal niet te controleren. Kun je beter verbieden om binnenshuis te roken waar kinderen bij zijn en continu in zitten.

Maar ik ben dan ook anti roken en vind eigenlijk dat het zo enorm duur gemaakt moet worden dat het gros het wel gaat laten.
What a difference a day makes 14-02-2010 16-01-2013
<<

anoniem213

Bericht 07 Okt 2015 21:36

Re: Stelling #19: Roken in de auto met kinderen verbieden

Maeve schreef:Alleen verbieden in de auto is natuurlijk onzin, dat werkt natuurlijk niet en is totaal niet te controleren. Kun je beter verbieden om binnenshuis te roken waar kinderen bij zijn en continu in zitten.

Bijzonder dat je iets op de openbare weg totaal niet te controleren vindt, maar het in elk huis in Nederland verbieden vind je wel een verbod dat goed te handhaven is.
<<

Anoniem331

Bericht 07 Okt 2015 21:54

Re: Stelling #19: Roken in de auto met kinderen verbieden

Maeve schreef:Alleen verbieden in de auto is natuurlijk onzin, dat werkt natuurlijk niet en is totaal niet te controleren. Kun je beter verbieden om binnenshuis te roken waar kinderen bij zijn en continu in zitten.

Maar ik ben dan ook anti roken en vind eigenlijk dat het zo enorm duur gemaakt moet worden dat het gros het wel gaat laten.



Het is al erg duur hoor, en dat heeft ook niet het gros laten stoppen. En dan nog, uiteindelijk ligt de keuze wel bij iemand zelf of het wel of niet te duur is om te roken.
In huis verbieden te roken lijkt me ook niet haalbaar, wie gaat dat controleren? Niemand, want dat is niet te controleren.

Wat mij betreft mag er best een boete opstaan als je rookt terwijl je met kinderen in de auto zit. Gezond verstand laat helaas vaak te wensen over.

Als ik vantevoren zou weten dat iemand in de auto rookt terwijl mijn kinderen mee zouden moeten, dan zorgde ik wel dat ze niet mee gingen. Net als dat ik van sommige ouders weet dat ze in huis roken, ook als er andermans kinderen bijvoorbeeld te spelen zijn. Laat ik mijn kinderen niet naar toe gaan, als ik dat niet vaak. Mijn kinderen vinden het gewoon echt niet fijn om het überhaupt te ruiken, dus als ze weten dat als ze bij bepaalde kindjes gaan spelen waar in huis gerookt word, gaan ze zelf al niet.
<<

SDL

Kletskop

Berichten: 906

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:27

Bericht 08 Okt 2015 19:23

Re: Stelling #19: Roken in de auto met kinderen verbieden

Je mag ook niet rijden met alcohol op. Vroeger was dat weird en nu weet men ook niet beter. Mij lijkt het goed als zo'n regel wordt ingevoerd. Net zoals in het verleden autostoeltjes werden verplicht. Dit omdat het dan verboden is en het dus niet mag. Op een gegeven moment weet men niet beter.
Vorige

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers