Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Van geen naar 1 kind en van 1 naar 2 kids

<<

Anoniem198

Bericht 06 Okt 2015 20:43

Van geen naar 1 kind en van 1 naar 2 kids

Wat was voor jou de grootse verandering van geen naar 1 kind en de grootse verandering van 1 naar 2?
Zowel positief als negatief?

Ik weet dat er uitzonderingen zijn en dat sommige meteen met 2 of 3 kinderen beginnen :smile:
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3282

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:10

Bericht 06 Okt 2015 20:47

Re: Van geen naar 1 kind en van 1 naar 2 kids

Van geen naar 1 kind was veel verandering maar heb ik alleen maar als positief ervaren. Ik vond het niet zwaar maar een hele fijne tijd.
Van 1 kind naar 2 kinderen vond ik heel zwaar. Dat was een hele grote verandering en de roze wolk is aan mij voorbij gegaan toen. Nou huilde de jongste ook erg veel en sliep hij 's nachts heel slecht dus dat maakte het sowieso al zwaar.
<<

Anoniem166

Bericht 06 Okt 2015 20:51

Re: Van geen naar 1 kind en van 1 naar 2 kids

Wat ik het lastigste vind van de situatie van 1 naar 2 kinderen, is dat ik vrijwel geen tijd meer heb om aan mezelf te besteden. Toen dochter alleen was, kon ik vanalles doen als ze sliep. Als zoon nu slaapt, is dochter altijd wakker, dus ik heb altijd een kind om me heen en bijna de hele dag wel aan het zorgen en bezig met van alles. Toch vond ik de overgang van 1 naar 2 makkelijker dan van 0 naar 1, maar dat heeft enerzijds met het karakter van de kinderen te maken (zoon is veel rustiger en relaxter dan dochter) en anderzijds met mezelf (ik ben veel zekerder over mijn eigen ideeën dan dat ik bij mijn dochter was).
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:09

Bericht 06 Okt 2015 20:54

Re: Van geen naar 1 kind en van 1 naar 2 kids

Van 0 naar 1 vond ik heftig, de tweede deed ik erbij.
Nou was hij wel makkelijk erbij.
M:21072011
J :08012014
<<

JLo

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 490

Geregistreerd: 11 Mei 2014 16:48

Bericht 06 Okt 2015 21:11

Re: Van geen naar 1 kind en van 1 naar 2 kids

Van 0 naar 1 vond ik een hele omschakeling. Moest echt wel even wennen aan het moeder zijn (daarnaast vond ik het wel echt genieten). Van 1 naar 2 ging heel gemakkelijk. Valt me echt reuze mee! Dus nu dubbelop genieten! :)
<<

Anoniem181

Bericht 06 Okt 2015 21:14

Re: Van geen naar 1 kind en van 1 naar 2 kids

-
Laatst gewijzigd door Anoniem181 op 04 Feb 2016 23:42, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Hippie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1955

Geregistreerd: 19 Jan 2015 13:10

Bericht 06 Okt 2015 21:36

Re: Van geen naar 1 kind en van 1 naar 2 kids

Sanne schreef:Wat ik het lastigste vind van de situatie van 1 naar 2 kinderen, is dat ik vrijwel geen tijd meer heb om aan mezelf te besteden. Toen dochter alleen was, kon ik vanalles doen als ze sliep. Als zoon nu slaapt, is dochter altijd wakker, dus ik heb altijd een kind om me heen en bijna de hele dag wel aan het zorgen en bezig met van alles. Toch vond ik de overgang van 1 naar 2 makkelijker dan van 0 naar 1, maar dat heeft enerzijds met het karakter van de kinderen te maken (zoon is veel rustiger en relaxter dan dochter) en anderzijds met mezelf (ik ben veel zekerder over mijn eigen ideeën dan dat ik bij mijn dochter was).

Precies dit!
<<

Lexi

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1692

Geregistreerd: 13 Jul 2015 09:12

Bericht 06 Okt 2015 21:40

Re: Van geen naar 1 kind en van 1 naar 2 kids

Ik vond van 0 naar 1 het heftigste. Maar dat lag echt aan mijn zoontje die als baby bijna nooit sliep en 24/7 bij mij was. Mijn dochter was als baby een heel makkelijk kind, slapen 's nachts ging niet altijd geweldig maar ik kon wel gewoon andere dingen dien overdag zonder dat ze compleet overstuur was.
Als ik mijn kinderen andersom had gehad had ik dan ook zeker weten van 1 naar 2 het heftigste gevonden.
2010 2012
<<

Noor

Major Yipyapper

Berichten: 2836

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:24

Bericht 06 Okt 2015 21:44

Re: Van geen naar 1 kind en van 1 naar 2 kids

Lexi schreef:Ik vond van 0 naar 1 het heftigste. Maar dat lag echt aan mijn zoontje die als baby bijna nooit sliep en 24/7 bij mij was. Mijn dochter was als baby een heel makkelijk kind, slapen 's nachts ging niet altijd geweldig maar ik kon wel gewoon andere dingen dien overdag zonder dat ze compleet overstuur was.
Als ik mijn kinderen andersom had gehad had ik dan ook zeker weten van 1 naar 2 het heftigste gevonden.


Precies dit!
Luuk: 07-09-2012
Nora: 15-07-2014
<<

Anoniem136

Bericht 07 Okt 2015 01:58

Re: Van geen naar 1 kind en van 1 naar 2 kids

Van 1 naar 2 vond ik loeizwaar. Nou was ik wel depressief na de geboorte, maar ik denk dat ik dat anders ook wel gehad zou hebben. Mijn oudste was ook een heel relaxte baby vergeleken met de tweede. Dus dat viel ook erg tegen.

Van drie naar vier is het makkelijkst geweest.
<<

-Ieniemienie-

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1477

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:23

Bericht 07 Okt 2015 08:49

Re: Van geen naar 1 kind en van 1 naar 2 kids

Liadan schreef:Van geen naar 1 kind was veel verandering maar heb ik alleen maar als positief ervaren. Ik vond het niet zwaar maar een hele fijne tijd.
Van 1 kind naar 2 kinderen vond ik heel zwaar. Dat was een hele grote verandering en de roze wolk is aan mij voorbij gegaan toen. Nou huilde de jongste ook erg veel en sliep hij 's nachts heel slecht dus dat maakte het sowieso al zwaar.


Dit precies.
Van 0 naar 1 was helemaal niet zwaar. Dochter was erg makkelijk en sliep goed. Van 1 naar 2 was heel zwaar. Zoon sliep amper en huilde veel. En dan ook nog een peuter erbij die ook aandacht nodig heeft, maar waar eigenlijk te weinig tijd voor was omdat zoon zoveel huilde. Heb me vaak heel schuldig gevoeld naar dochter toe.
Zoon heeft zeker tot 2,5jr slecht geslapen. Pas rond z'n 3de verjaardag werd het makkelijker.
En nu is het wel echt genieten!
Insta: klippies_haarspeldjes

♡ 2009 ♡ & ♡ 2011 ♡
<<

Anoniem 146

Bericht 07 Okt 2015 09:12

Re: Van geen naar 1 kind en van 1 naar 2 kids

Ik vond de overgang van één naar twee zwaarder. Door onze actieve peuter had ik na de kraamtijd weinig tijd om 's middags rust te pakken en dat heb ik wel gemist. Sterker nog, ik voel het nu nog… :pirat:

Qua organisatie draait het gewoon zoals het met één kind ook was. Enige is dat de uitstapjes wat korter zijn daar ik onze dochter graag in haar bed wil laten slapen in de middag. En ja, natuurlijk zijn er wel eens uitzonderingen.
<<

Knillis

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2237

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:50

Bericht 07 Okt 2015 09:22

Re: Van geen naar 1 kind en van 1 naar 2 kids

Ik vond de overgang van 0 naar 1 echt vele malen zwaarder dan van 1 naar 2 (en van 2 naar 3). Bij de oudste kreeg ik echt een cultuurshock, álles werd ineens anders toen hij er was en je gooit je hele ritme en leven om. Van tevoren bedenk je je hoe het gaat zijn maar dat weet je pas écht als je kindje er eenmaal is. Ik heb echt enorm moeten wennen en mijn draai als moeder moeten vinden de eerste maanden.

Van 1 naar 2 was echt een eitje. Je weet wat je kan verwachten en ik stond er veel meer ontspannen in. Het is tuurlijk ook afhankelijk van het karakter van je kindje maar hier is de 2e een stuk feller dan de 1e en toch vond ik het vele malen makkelijker.
2009 ~ 2011 ~ 2014

Morgen is vandaag...
<<

Maeve

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1206

Geregistreerd: 29 Mrt 2015 21:45

Bericht 07 Okt 2015 17:26

Re: Van geen naar 1 kind en van 1 naar 2 kids

Ik vond van 0 naar 1 echt vreselijk vreselijk zwaar en helemaal niet zo leuk als ik dacht (in het begin dan hè). Van 1 naar 2 vond ik echt een eitje. Ik was zelf niet meer zo flauw en angstig en N was een vele makkelijkere baby.
What a difference a day makes 14-02-2010 16-01-2013
<<

Anoniem134

Bericht 07 Okt 2015 19:33

Re: Van geen naar 1 kind en van 1 naar 2 kids

Sanne schreef:Wat ik het lastigste vind van de situatie van 1 naar 2 kinderen, is dat ik vrijwel geen tijd meer heb om aan mezelf te besteden. Toen dochter alleen was, kon ik vanalles doen als ze sliep. Als zoon nu slaapt, is dochter altijd wakker, dus ik heb altijd een kind om me heen en bijna de hele dag wel aan het zorgen en bezig met van alles. Toch vond ik de overgang van 1 naar 2 makkelijker dan van 0 naar 1, maar dat heeft enerzijds met het karakter van de kinderen te maken (zoon is veel rustiger en relaxter dan dochter) en anderzijds met mezelf (ik ben veel zekerder over mijn eigen ideeën dan dat ik bij mijn dochter was).


Dit inderdaad. T. doet geen dutjes meer en dat maakt dat ik altijd iemand om mij heen heb. N. is gelukkig wel makkelijk en slaapt met gemak 2 uur op een dag dus wanneer T. naar de peuterspeelzaal gaat geniet ik ook echt altijd even van tijd voor mezelf.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 07 Okt 2015 19:40

Re: Van geen naar 1 kind en van 1 naar 2 kids

Van 0 naar 1 vond ik veel ingrijpender en daardoor zwaarder. Dat is het moment dat je voor het eerst moeder wordt, je weet nog niks, je bent nog niks gewend, alles is nieuw, ik vond vooral die eerste maanden enorm overweldigend. Van 1 naar 2 was objectief gezien harder werken, het was ook wel pittig en ik zie mezelf nog heen en weer rennen als ze allebei tegelijk aan het huilen waren, zeulen met twee kleine kinderen door de stad, alles om twee middagslaapjes op heel verschillende tijden heen plooien. Maar ik was al wel meer gewend, ik was flexibeler, ik wist hoe het ging met een baby. Dus van 0 tot 1 vond ik toch pittiger.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

anoniem203

Bericht 07 Okt 2015 21:08

Re: Van geen naar 1 kind en van 1 naar 2 kids

Ik vond de overgang van 0 naar 1 emotioneel erg zwaar. Van 1 naar 2 vooral lichamelijk en is de onzekerheid een stuk minder. Ik vind het vooral pittig nu omdat onze jongste een pittig karakter heeft. De oudste was dan ook een stuk rustiger.
<<

Knillis

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2237

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:50

Bericht 07 Okt 2015 22:03

Re: Van geen naar 1 kind en van 1 naar 2 kids

Susan schreef:Van 0 naar 1 vond ik veel ingrijpender en daardoor zwaarder. Dat is het moment dat je voor het eerst moeder wordt, je weet nog niks, je bent nog niks gewend, alles is nieuw, ik vond vooral die eerste maanden enorm overweldigend. Van 1 naar 2 was objectief gezien harder werken, het was ook wel pittig en ik zie mezelf nog heen en weer rennen als ze allebei tegelijk aan het huilen waren, zeulen met twee kleine kinderen door de stad, alles om twee middagslaapjes op heel verschillende tijden heen plooien. Maar ik was al wel meer gewend, ik was flexibeler, ik wist hoe het ging met een baby. Dus van 0 tot 1 vond ik toch pittiger.


:good: Dit bedoel ik inderdaad ook, alleen jij beschrijft het beter Susan!
2009 ~ 2011 ~ 2014

Morgen is vandaag...
<<

kippie

Lady-post-a-lot

Berichten: 1276

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:34

Bericht 08 Okt 2015 15:59

Re: Van geen naar 1 kind en van 1 naar 2 kids

Ik vond het beide wel mee vallen.

Het was meer de situatie er om heen.

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers