Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Vriendschappen die verwateren

<<

nijntje4

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 837

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:18

Bericht 24 Jan 2015 14:40

Re: Vriendschappen die verwateren

Jorja schreef:
nijntje4 schreef:Uiteraard kan 1 op 1 prima zijn, maar voorbeeld: zo lees ik net op fb een afscheidsfeestje voor iemand die naar het buitenland vertrekt. Ik zal dan niet uitgenodigd worden omdat mensen mij simpelweg niet kennen. Dus ik wist er niet eens van.


Maar hebben jullie het nooit over elkaar? Ik heb sommige vriendinnen van een vriendin van mij nog nooit gezien, maar weet wel van hun bestaan af door verhalen.


Nee van sommigen dus totaal niet...
<<

Anoniem125

Bericht 24 Jan 2015 16:13

Re: Vriendschappen die verwateren

Fred schreef:Herkenbaar. Hier heeft het onderandere te maken met een jaar dat ik zoekende was. Soort van 30+ crisis. Ik heb dat meerdere keren aangegeven dat ik daarom op sommige momenten niet mijzelf ben. Wat neerslachtig. Echter vragen hoe het gaat met mij of uitjes ondernemen was er niet bij. Dit terwijl een vriend in dezelfde woonplaats woont, maar hoe vaak ik ook tegen hem zei: kom je eens hier of kan ik komen, kwam er vaak te moe als antwoord. Inmiddels heb ik het weer op rit en weet ik wat ik wil in het leven, maar de vriendschap lijkt over omdat zij zich destijds moeilijk kon inleven in mijn situatie en er niet voor mij waren.

Kon jij je wel in zijn situatie inleven destijds? Dat hij vaak 'te moe' was om af te spreken zal ook wel een oorzaak hebben gehad, of heb je daar nooit naar gevraagd?
<<

Anoniem125

Bericht 24 Jan 2015 16:14

Re: Vriendschappen die verwateren

nijntje4 schreef:
Jorja schreef:
nijntje4 schreef:Uiteraard kan 1 op 1 prima zijn, maar voorbeeld: zo lees ik net op fb een afscheidsfeestje voor iemand die naar het buitenland vertrekt. Ik zal dan niet uitgenodigd worden omdat mensen mij simpelweg niet kennen. Dus ik wist er niet eens van.


Maar hebben jullie het nooit over elkaar? Ik heb sommige vriendinnen van een vriendin van mij nog nooit gezien, maar weet wel van hun bestaan af door verhalen.


Nee van sommigen dus totaal niet...

Huh? Maar je kent die persoon toch niet die naar het buitenland vertrekt, waarom verwacht je dan uitgenodigd te worden op het afscheidsfeestje? Snap dit niet zo goed :eyes:
<<

nijntje4

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 837

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:18

Bericht 24 Jan 2015 16:41

Re: Vriendschappen die verwateren

Nougat schreef:Huh? Maar je kent die persoon toch niet die naar het buitenland vertrekt, waarom verwacht je dan uitgenodigd te worden op het afscheidsfeestje? Snap dit niet zo goed :eyes:


Tuurlijk ken ik die persoon wel, die zie ik dus juist 1 op 1. En anderen, die mij niet kennen, organiseren zijn afscheidsfeestje.
<<

Jorja

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2778

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:55

Bericht 24 Jan 2015 19:26

Re: Vriendschappen die verwateren

nijntje4 schreef:
Nougat schreef:Huh? Maar je kent die persoon toch niet die naar het buitenland vertrekt, waarom verwacht je dan uitgenodigd te worden op het afscheidsfeestje? Snap dit niet zo goed :eyes:


Tuurlijk ken ik die persoon wel, die zie ik dus juist 1 op 1. En anderen, die mij niet kennen, organiseren zijn afscheidsfeestje.


Als je close bent met diegene dan zou ik de stoute schoenen aantrekken en jezelf uitnodigen. Gewoon een berichtje via Facebook maar 1 van de organisatoren en uitleggen dat jullie close zijn en je graag op zijn afscheidsfeestje bent.
<<

Anoniem125

Bericht 25 Jan 2015 10:19

Re: Vriendschappen die verwateren

Ja, precies, zou ik ook doen hoor!
<<

Engeltje31

Noob

Berichten: 146

Geregistreerd: 10 Sep 2014 12:11

Bericht 25 Jan 2015 12:47

Re: Vriendschappen die verwateren

Het is wel herkenbaar wat ik hier lees, ik merk ook dat vriendschappen een beetje verwateren, zeker met mensen van middelbare school en om ook weer nieuwe vriendschappen te zoeken is ook wel lastig.
Zeker als je ook nog eens autisme heb, gelukkig zijn er wel veel initiatieven de laatste voor mensen met ass maar dan nog is het contact wel oppervlakkig.
<<

nijntje4

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 837

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:18

Bericht 25 Jan 2015 19:48

Re: Vriendschappen die verwateren

Jorja schreef:
nijntje4 schreef:
Nougat schreef:Huh? Maar je kent die persoon toch niet die naar het buitenland vertrekt, waarom verwacht je dan uitgenodigd te worden op het afscheidsfeestje? Snap dit niet zo goed :eyes:


Tuurlijk ken ik die persoon wel, die zie ik dus juist 1 op 1. En anderen, die mij niet kennen, organiseren zijn afscheidsfeestje.


Als je close bent met diegene dan zou ik de stoute schoenen aantrekken en jezelf uitnodigen. Gewoon een berichtje via Facebook maar 1 van de organisatoren en uitleggen dat jullie close zijn en je graag op zijn afscheidsfeestje bent.


Het feestje was al aan de gang toen ik het zag.
<<

Bolus26

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2396

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:47

Bericht 26 Jan 2015 16:15

Re: Vriendschappen die verwateren

wat jammer Nijntje!

ik merk wel dat vriendschappen hier ook verwateren,zeker die uit de middelbare schooltijd.Komt ook wel omdat ik zelf beter weet wat ik wel en niet wil en waar ik mn tijd in wil investeren. Ik was echt een allemans vriend, probeerde attent te zijn naar iedereen maar dat was niet haalbaar. Dus nu heb ik daar keuzes ingemaakt. Dit ging wel geleidelijk aan hoor.Ik ben blij met een paar goede vriendinnen en we hebben een groepje met kennissen die we zien bij verjaardagen en Koninginnedag,oud en nieuw etc. Allemaal kids van dezelfde leeftijd,wat het wel leuk maakt.

ik heb me er een poos wel druk over gemaakt,wilde ook graag zo'n hechte groep die van alles deelde maar ipv me te richten op wat ik miste heb ik juist meer aandacht besteed aan wat ik al had en ben daar nu heel blij mee.
<<

Twinkle26

Noob

Berichten: 4

Geregistreerd: 25 Jan 2015 15:03

Bericht 27 Jan 2015 11:02

Re: Vriendschappen die verwateren

Allemaal heel herkenbaar, maar dat zal het denk ik voor iedereen zijn.
Door studeren/werken/verhuizen kan er zoveel veranderen.. daar heb ik ook genoeg ervaringen in.

Aan de andere kant, het is niet leuk maar zo kom je wel er achter wie jou echte vrienden zijn en die wel de moeite nemen om ook naar jou te komen (ook al is het bijv 2 uur rijden). En dan kan je beter 3 goede vriendschappen hebben dan 15 waar je eigenlijk niets aan heb omdat ze niet de moeite nemen om ook naar jou te komen.

Maar al met al, heb er ervaring mee.. het is inderdaad niet altijd leuk!
<<

Anoniem Antwoord

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 214

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:06

Bericht 21 Feb 2015 17:11

Re: Vriendschappen die verwateren

Ik post even onder dit account, bekenden lezen mee en wil niet dat zij dit al weten.

Helaas, herkenbaar.
Ik had een beste vriend, we waren gewoon soulmates. Waar hij was was ik en andersom, echt onafscheidelijk waren we.
We woonden beiden een beetje achteraf in het land. Nu is hij verhuisd naar de randstad en gaat het niet meer zo lekker. Ruzie om een treinkaartje, wat nu nog steeds niet opgelost is :palm:
Dus ik voorstellen om af te spreken, om het uit te praten. Komt er een hele lading uit aan verwijten. Hij vindt me niet meer zo leuk sinds hij verhuisd is, want ik heb een probleem met mijn manier van communiceren. Ik reageerde niet enthousiast genoeg op zijn appartement, ook niet over zn werk, en ik zou jaloers zijn. Daarbij heb ik geen zelfreflectie, en leg ik altijd de schuld neer bij anderen. Ik vroeg om voorbeelden, had hij niet. Ook dingen naar boven halen van vorig jaar, dat ik niet genoeg geholpen heb met klussen.
Ik vind het erg verdrietig, want heb nu ook het idee dat het een beetje aflopende zaak is. Ik herken me ook totaal niet in bovenstaande, het kwam gewoon als een totale verrassing, een klap in mn gezicht.
<<

Burgemeester Nicky

Gebruikers-avatar

Site Admin

Berichten: 5453

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:30

Bericht 21 Feb 2015 21:19

Re: Vriendschappen die verwateren

Anoniem Antwoord, ik snap dat je dit anoniem wilt posten maar ik wil je wel vragen om het hierbij te laten. Het is niet toegestaan om dit account buiten de biechttopics te gebruiken.
<<

IluvShoes

Noob

Berichten: 6

Geregistreerd: 18 Feb 2015 20:30

Bericht 25 Feb 2015 22:06

Re: Vriendschappen die verwateren

Heel herkenbaar allemaal. Ik denk dat vriendschappen vaak verbonden zijn met de verschillende fases die je in je leven hebt. Op de middelbare school heb je een bepaalde groep vrienden, dan verhuizen mensen om te studeren dus weer nieuwe vrienden, dan ga je werken, etc. Ik denk dat het bij het leven hoort. Sommige mensen (hoe hecht de vriendschap ook lijkt te zijn) zijn gewoon in je leven voor een bepaalde tijd. Dan veranderen omstandigheden en komen er weer nieuwe mensen op je pad. En als je eenmaal werkt en een gezinsleven hebt, wordt het ook heel moeilijk om met veel vrienden een goed contact te houden.

Vriendschappen die verwateren hoort gewoon bij het leven. Er zijn denk ik maar weinig mensen die echt vrienden voor het leven hebben. Vroeger bleven families meestal generaties lang in hetzelfde dorp wonen waardoor vriendschapsbanden ook veel sterker waren. Maar dat is nu gewoon heel anders geworden.

Persoonlijk zie ik het zelf niet als iemand kwijtraken. Ik denk eerder terug aan een fijne tijd en leuke herinneringen. Hoe pijnlijk het soms ook is om iemand te moeten missen.
<<

Anoniem125

Bericht 26 Feb 2015 10:51

Re: Vriendschappen die verwateren

Ik ben het maar ten dele met bovenstaand verhaal eens. Inderdaad ken ik ook deze vriendschappen, die sterk gelinkt zijn aan een bepaalde fase. Je ontmoet ze op school, trekt een tijdje intensief met elkaar op, maar zodra de binding van die school/studie/werk/hobby wegvalt, verlies je elkaar uit het oog.

Toch ken ik ook een ander soort vriendschap, deze gaat dieper en veel verder dan bovenstaande vriendschappen. Ik heb een paar mensen in mijn leven die niet gebonden zijn aan dat soort oppervlakkigheden. Mijn man is er daar een van. We hebben nooit in dezelfde levensfase gezeten, hebben elkaar eigenlijk ontmoet los van allerlei verbanden en toch was er die vonk, die klik, die vriendschap en liefde. En ook met twee vriendinnen van me heb ik dit heel sterk. Ook hen heb ik 'bij toeval' ontmoet, zonder dat er echt een verband was, maar de klik was zo enorm, dat we bleven afspreken. Er was geen gezamelijke hobby, sport, school, cursus, alleen een diepe herkenning, een soort zielsverwantschap, al klinkt dat natuurlijk erg vaag.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 26 Feb 2015 10:52

Re: Vriendschappen die verwateren

Nougat, het lijkt me nogal logisch dat de band met je man anders is dan die met vrienden.

♥♥
<<

Anoniem125

Bericht 26 Feb 2015 10:53

Re: Vriendschappen die verwateren

Lees mijn verhaal dan even verder, ik heb het ook over twee vriendinnen.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 26 Feb 2015 11:00

Re: Vriendschappen die verwateren

Dat heb ik wel gelezen hoor :)
Ik vind het alleen overbodig dat je ook de band met je man benoemd in jouw post. Daar reageerde ik op.

♥♥
<<

Anoniem125

Bericht 26 Feb 2015 11:03

Re: Vriendschappen die verwateren

Oh nee, dat vind ik niet. Ik zie hem ook echt als een heel goede vriend.
<<

Olíve

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3297

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:20

Bericht 02 Mrt 2015 14:09

Re: Vriendschappen die verwateren

Ik herken het ook goed. Hoewel ik het ermee eens ben dat vriendschappen vaak gelinkt zijn aan de activiteiten die je doet en leeftijd ook wel een rol speelt in het verwateren van vriendschappen merk ik dat het verbreken van de vriendschap met vriendinnen op mijn 16de echt iets heeft gebroken in mij ( ik was ineens een kuthoer terwijl er helemaal geen ruzie aam vooraf was gegaan). Sinds dat moment ( inmiddels al 12 jaar geleden) durf ik geen vriendschappen aan te gaan. Als ik iemand ontmoet voel ik altijd een defensieve houding in me opborrelen om mensen maar op afstand te houden. Al gaat dit wel steeds beter trouwens. Ik weet dat vriendschappen komen en gaan maar ik merk dat ik niet goed om kan gaan met de onzekeeheid wanneer iemand nou een vriendin is of niet. Al heb ik wel een hele goede vriendin waarmee ik me niet kan herinneren hoe die vriendschap nou precies is ontstaan.
Het verbaast me echt hoe vaak het blijkbaar voor komt dat een vriendschap misgaat! Ik heb het gevoel dat iederewn altijd omringt is door vrienden. Tenminste... de jonge mensen.
<<

Engeltje31

Noob

Berichten: 146

Geregistreerd: 10 Sep 2014 12:11

Bericht 28 Sep 2015 17:39

Re: Vriendschappen die verwateren

Het lastige is ook dat vriendschappen nu verwateren, omdat heel veel mensen die ik ken al best lang samenwonen en vaak ook al 2 kinderen hebben. Terwijl mijn vriend en ik nog niet samenwonen, wel gelukkig heel binnenkort. Daar kijk ik echt naar uit. Dus dan verwateren vriendschappen al snel.
En ik heb autisme, dus sociale contact maken vind ik erg moeilijk. En het feit dat ik veel oudere neven en nichten heb die al jaren samenwonen of getrouwd zijn en al 2 of 3 kinderen hebben, maakt het ook niet echt gemakkelijk. Ik heb met niemand van hun echt contact, Vroeger wel toen mijn opa nog leefde, zag ik ze daar nog wel eens.
Maar die is helaas in 2012 overleden en zijn huis ook verkocht.
Daarnaast ben ik ook al twee keer verhuisd en 2 keer in een grote stad gewoond. Verder ben ik niet iemand die veel uit gaat en zo. Gelukkig ga ik straks in een dorp weer wonen, ik kom ook een dorp. Ik denk dat daar vriendschappen maken makkelijker gaat. Tenminste dat hoop ik.
Dan hoop ik weer wat meer vriendschappen op te bouwen. Ze hebben een buurtvereniging en daar gaan we ons zeker bij aansluiten. Hopelijk krijg ik dan zo weer meer contacten.
<<

Anoniem170

Bericht 28 Sep 2015 18:01

Re: Vriendschappen die verwateren

Zodra vrienden gaan samenwonen of gaan verhuizen naar de stad wordt de hele vriendschap anders of verdwijnt het. Ik had 8 jaar lang een beste vriend, deden alles samen, wisten ook alles van elkaar. Urenlang kletsen en lachen. Hij gaat verhuizen, we spreken nog een keer af omdat hij iets wilde bespreken. Leek net alsof er iemand anders tegenover me zat, zo bizar. En alles lag aan mij, wat gewoon onzin is. Daarvoor merkte ik ook al wel aan dingen dat hij aan het veranderen was. Doet veel pijn, natuurlijk, zeker van mensen van wie je het niet verwacht. Ik probeer me te focussen op andere dingen en mensen, en de fijne herinneringen koesteren.
Andere vrienden zijn gaan samenwonen en dat contact is ook anders. Maar er komen ook weer nieuwe vrienden voor in de plaats. Laatst zei iemand dat het leven is als een trein, er stappen nieuwe mensen uit, de vrienden van vroeger maar ook weer nieuwe mensen in :)
<<

snoezel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1129

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:18

Bericht 05 Okt 2015 13:35

Re: Vriendschappen die verwateren

Ja, en ergens is dat toch ook allemaal ook erg logisch. Ieder bewandelt zijn eigen levenspad. En soms loop je (ongeveer) hetzelfde pad, loop je met elkaar op, en soms splitsen de wegen zich, gaat ieder een andere kant op, heb je minder raakvlakken en soms kom je weer bij elkaar of komen er nieuwe wegen bij...
Afbeelding

Afbeelding
<<

Zinzi

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 33

Geregistreerd: 09 Aug 2015 23:55

Bericht 06 Okt 2015 19:09

Re: Vriendschappen die verwateren

Herkenbaar hoor Toet!

Bij mij is afgelopen jaar ook een vriendschap verloren gegaan. Om een heel verhaal kort te maken; Deze 'zogenaamde' vriendin heeft me flink voor gelogen en erg gekwetst. En dat alleen om jaloezie. Ik heb hierbij zelf het contact verbroken, hoe pijnlijk ook. Maar ik investeer liever in mijn vriendschappen die wel echt wat waard zijn en elkaar niks mis gunt wordt. Dit voelt echt verschrikkelijk klote en vooral na een lange vriendschap.

Investeer in goede vriendschappen. Jammer dat dit zo loopt. Maar wanneer het haar nog steeds te hoog zit, gaat dit dan in de toekomst veranderen? Hoe moeilijk ook, probeer het los te laten. Soms scheiden wegen zich in vriendschappen, hoe moeilijk dit ook is.
Vorige

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers