Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Scriptie schrijven, schema en planning, hoe doe jij het?

<<

Anoniem205

Bericht 06 Aug 2015 10:35

Re: Scriptie schrijven, schema en planning, hoe doe jij het?

Ben je bekend in de H.R, Pippin? Ik vind het zelf een van de meest leuke onderwerpen om over te schrijven. Nu moet ik het nog afbakenen hoor, want ik ga natuurlijk niet over alle organisaties schrijven. Maar omdat ik nu als interimmer aan de slag ben (en dus maar kort ergens zit), vind ik het moeilijk om data te vergaren. Vooralsnog hebben h.bo-instellingen mijn voorkeur, omdat ik nu bij zo'n instelling werk als interimkracht.

Waar schrijf jij over?
<<

Pippin

Kwebbel

Berichten: 434

Geregistreerd: 19 Sep 2013 15:18

Bericht 07 Aug 2015 07:41

Re: Scriptie schrijven, schema en planning, hoe doe jij het?

Nee, vrij weinig. Ik heb in mijn vorige studie wel veel aandacht besteed aan organisatieverandering en het betrekken van mensen, dus dit manieren om mensen te motiveren blijf ik interessant vinden. Zeker omdat ik ook wel eens deelgenomen heb aan dat soort trajecten.

Ik ben nu zelf onderzoek aan het doen naar een manier om complexe berekeningen te benaderen met een soort schatting om ervoor te zorgen dat berekeningen in korte tijd zonder al te veel zware computers gemaakt kunnen worden. Klinkt een beetje vaag, maar anders wordt het wel heel technisch.
<<

Anoniem205

Bericht 11 Aug 2015 20:28

Re: Scriptie schrijven, schema en planning, hoe doe jij het?

Ja, het motiveren, binden en boeien van medewerkers is altijd een interessant topic :)
Ben maar begonnen met het maken van een onderzoeksvoorstel. Valt nog niet mee helaas..

Wat voor soort studie doe jij dan, Pippin? Want ik vind het nu al ingewikkeld en technisch klinken!
<<

Pippin

Kwebbel

Berichten: 434

Geregistreerd: 19 Sep 2013 15:18

Bericht 12 Aug 2015 07:50

Re: Scriptie schrijven, schema en planning, hoe doe jij het?

Ik doe een actuariële opleiding, is soort van verzekeringswiskunde. Dus het is wel redelijk technisch.
Mijn collega's zijn me in ieder geval lekker aan het opjagen deze week, wil m het liefst volgende week vrijdag inleveren, maar heb nog wel wat stappen te maken.

Dat onderzoeksvoorstel is lastig ja, heeft bij mij ook redelijk wat tijd gekost. Succes!
<<

Anoniem205

Bericht 12 Aug 2015 08:54

Re: Scriptie schrijven, schema en planning, hoe doe jij het?

Ooh jij bent dus echt bijna bijna klaar! Wat goed!

Ik heb gisteren een planning gemaakt en mijn doel is, wanneer mijn pva meteen goed wordt gekeurd, eind januari klaar te zijn. Heb samen met mijn vriend eea kunnen bespreken over de inhoud en hoe ik het aan wil pakken. Het hoeft bij mij geen wetenschappelijke scriptie te zijn, maar ik denk dat ik er wel elementen in ga verwerken.
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10385

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:55

Bericht 11 Sep 2015 09:27

Re: Scriptie schrijven, schema en planning, hoe doe jij het?

Hoii! Hoe gaat het hier?
Mijn plan van aanpak is na 9 weken beoordelen (ja zo lang duurt dat bij ons...) goed gekeurd.
Ik mag nu verder met de inleiding, onderzoeksontwerp en theorie. Ik vind het nog best lastig, omdat ik zoiets natuurlijk nooit gedaan heb. Wil iig deze week mijn onderzoeksresultaten uit gaan werken, zodat dat klaar is.
Ik weet nu nl niet wanneer ik het 'druk' krijg met andere dingen en dan is het fijn als bepaalde dingen al verwerkt zijn.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Anoniem205

Bericht 17 Sep 2015 20:19

Re: Scriptie schrijven, schema en planning, hoe doe jij het?

Euhmmm slecht :p

Ik had een geweldig onderwerp, maar nu heb ik een nieuwe baan en is het onderwerp niet meer onderzoekbaar. Kan ik weeeeeeeeeer iets nieuws verzinnen :12:
<<

Siem

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2321

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:25

Bericht 18 Sep 2015 15:37

Re: Scriptie schrijven, schema en planning, hoe doe jij het?

Hier gaat het hetzelfde als bij Oreo :P In ieder geval voor het eerste deel. Heb nog niet gemaild voor een onderwerp.

32 uur werken in combinatie met blokken lopen en scriptie schrijven is iets teveel van het goede.. Ik heb nu wel sinds 2 dagen echt een idee waar ik naar toe wil en wil volgende week mijn voorstel gaan vormen. Mocht dat afgewezen worden dan ga ik naar een ander onderwerp wat weet ik nog niet maar dan ben ik hier wel klaar mee.

Dat is wel balen wel Oreo. Heb je al zicht op een ander onderwerp wat je wel kunt onderzoeken binnen je nieuwe baan?
<<

Anoniem205

Bericht 28 Sep 2015 12:27

Re: Scriptie schrijven, schema en planning, hoe doe jij het?

Ja ik heb inmiddels wel iets bedacht. Ik werk voor een winkelketen uit nederland en die hebben nu ook filialen in andere europese landen. Maar de H.R. tak zit in nederland (dat ben ik voor 1 land). Ik ga denk ik proberen te onderzoeken of het beter is voor het bedrijf om het H.R. proces naar dat buitenland te verplaatsen
<<

Pippin

Kwebbel

Berichten: 434

Geregistreerd: 19 Sep 2013 15:18

Bericht 06 Okt 2015 18:17

Re: Scriptie schrijven, schema en planning, hoe doe jij het?

Hoe gaat het hier? Ik heb deze week eindelijk mijn scriptie afgerond en ingeleverd. Nu afwachten totdat de examencommissie wat van zich laat horen.
Ben nu alweer druk bezig met de vervolgstudie. Dus me vervelen doe ik niet.
Vorige

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers