Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Fles weigeren plotseling

<<

Wolfinschaapskleren

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2141

Geregistreerd: 22 Apr 2014 09:27

Bericht 02 Okt 2015 15:15

Fles weigeren plotseling

Mijn zoon (10 maanden) dronk altijd goed uit zijn fles, tot hij twee weken op vakantie was en geen flesje kreeg.
Sinds wij terug zijn weigert hij.

Huilen, wegduwen, erop kauwen, etc. Hij lijkt echt gefrustreerd en het niet te snappen, kauwt er soms verwoed op maar zuigt niet.
Wat we tot nu toe geprobeerd hebben:
Verschillende flesjes/speentjes
Ermee laten spelen
Tussen de voedingen in aanbieden
Ontdooide melk en vers gekolfde melk
Niet te lang proberen ivm aversie
Verschillende houdingen
Verschillende mensen die hem de fles gaven

Tot nu toe is het een keer gelukt dat hij er uit dronk, toen ik daarna nog wat klaar maakte lukte het al niet meer.

Heeft iemand nog tips? Het is nu vrij lastig, uit een bekertje drinkt hij wel, maar 150ml per keer is dan best veel en zal hij lang over doen (meeste dat ik nu heb gegeven is 60ml).

Alle advies is welkom!
<<

Anoniem148

Bericht 02 Okt 2015 15:51

Re: Fles weigeren plotseling

En een tuitbeker?
<<

Wolfinschaapskleren

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2141

Geregistreerd: 22 Apr 2014 09:27

Bericht 02 Okt 2015 17:57

Re: Fles weigeren plotseling

Een keer geprobeerd en daar begreep hij weinig van.
Je neigt meer naar een alternatief voor de fles?
Denk ook dat ik blijf oefenen met een bekertje. Dat gaat al steeds beter.
<<

Anoniem148

Bericht 02 Okt 2015 18:01

Re: Fles weigeren plotseling

Denk het wel. Hij moet er toch een keer vanaf en omdat hij nu niet wil zou ik er niet teveel aandacht aan geven.
Wat deed je op vakantie trouwens? Omdat je toen geen fles gaf
<<

Wolfinschaapskleren

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2141

Geregistreerd: 22 Apr 2014 09:27

Bericht 02 Okt 2015 18:08

Re: Fles weigeren plotseling

Toen gaf ik bv! Alleen op werkdagen kan dat niet. Dan gaan we dat inderdaad maar proberen, bedankt!
<<

Anoniem148

Bericht 03 Okt 2015 07:16

Re: Fles weigeren plotseling

Ow ja dan hoeft dat idd niet. Ik hoop dat het lukt. Succes!
<<

Anoniem137

Bericht 03 Okt 2015 07:33

Re: Fles weigeren plotseling

Een tuitbeker en dan de antilek eruit halen? Dan 'giet' je het zo naar binnen.

Overigens denk ik niet dat hij de fles verleerd is, maar als hij in de vakantie geen fles gehad heeft en alleen gezellig en fijn bij jou heeft gedronken, dan snap ik wel dat hij nu die fles vertikt :wink: Is overigens geen verwijt of veroordeling van mijn kant hoor, maar je hebt best kans dat hij straks bij de gastouder/kdv vanzelf weer gaat drinken. Want bied je hem nu als alternatief, als hij nauwelijks drinkt, de borst weer aan? En hoe doe je dat, als iemand anders de voeding probeert te geven? Ben je dan in de buurt?
<<

Wolfinschaapskleren

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2141

Geregistreerd: 22 Apr 2014 09:27

Bericht 04 Okt 2015 09:37

Re: Fles weigeren plotseling

We kwamen er pas achter toen ik op het werk was en toen heeft hij van 13:00-22:15 niets gedronken, wel flink gefrustreerd.
Soms was ik in de buurt als een ander het gaf en vaker ook niet.
Wanneer ik thuis was ben ik eerst elke keer als hij drinken wilde de fles gaan geven, toen las ik dat je het beter tussen de voedingen door kan doen omdat ze dan keer geduld hebben met oefenen en hij anders een aversie tegen de fles kan krijgen. Dat ben ik toen de rest van de week gaan doen. Helaas zonder resultaat.

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers