Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Schoonzus als schoonmaakster

<<

Koekiemonster

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 140

Geregistreerd: 02 Sep 2013 21:29

Bericht 02 Sep 2013 21:53

Schoonzus als schoonmaakster

Ik zitten twijfelen om een schoonmaakster te zoeken maar daar zijn we nog niet helemaal over uit. Nu hoorde ik vorige week dat m'n schoonzus werkt zoekt als schoonmaakster. Nu twijfel ik of ik haar zou vragen of ze bij ons wil schoonmaken. Manlief wil liever geen vreemde in huis als we er niet zijn maar ik zie het niet zitten om thuis te zijn als er iemand komt schoonmaken. Maar ik weet ook niet of ik het een fijn idee vind als m'n schoonzus zou komen schoonmaken omdat ze natuurlijk wel familie is. Zouden jullie zoiets doen?
<<

Anoniem16

Bericht 02 Sep 2013 21:55

Re: Schoonzus als schoonmaakster

Nee ik zou dat niet willen.
<<

SDL

Kletskop

Berichten: 906

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:27

Bericht 02 Sep 2013 21:55

Re: Schoonzus als schoonmaakster

Ik zou het niet doen. Ik zou niet willen dat ze mijn toko in "minder schone staat" ziet en ik zie het al helemaal voor me dat ik eerst een avond van tevoren ga poetsen zodat ze ziet dat ik o zo netjes ben. Tja, daar neem je natuurlijk geen schoonmaakster voor...
<<

Anoniem103

Bericht 02 Sep 2013 21:56

Re: Schoonzus als schoonmaakster

Nee, ik wil kunnen klagen als er iets niet goed gedaan wordt als ik ervoor betaal. Bij familie krijg je daar geheid gezeur mee.
<<

Japie

Major Yipyapper

Berichten: 3667

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:59

Bericht 02 Sep 2013 22:01

Re: Schoonzus als schoonmaakster

Ik zou dat ook niet doen. Dat soort dingen wil ik graag gescheiden houden voor er een keer gezeur komt.
Geluk hoef je niet te verdienen, je hebt er recht op.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 03 Sep 2013 05:47

Re: Schoonzus als schoonmaakster

Tania schreef:Nee, ik wil kunnen klagen als er iets niet goed gedaan wordt als ik ervoor betaal. Bij familie krijg je daar geheid gezeur mee.

Dit.
#teammaple🍁
<<

bosjesvrouw

Major Yipyapper

Berichten: 5016

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:03

Woonplaats: Friesland

Bericht 03 Sep 2013 06:58

Re: Schoonzus als schoonmaakster

Ik wel. Ik heb dan ook zelf een paar jaar schoon gemaakt bij mijn schoonouders.
Als iets niet goed was dan hoorde ik dat gewoon.
2014 2016
<<

Anoniem124

Bericht 03 Sep 2013 07:11

Re: Schoonzus als schoonmaakster

Nee, ik zou me zo lullig voelen als ik haar betaal voor een rotklus die ik zelf liever niet doe. Normaal geen probleem maar een familielid voelt wel raar.
<<

Anoniem17

Bericht 03 Sep 2013 07:31

Re: Schoonzus als schoonmaakster

Willemien schreef:Nee, ik zou me zo lullig voelen als ik haar betaal voor een rotklus die ik zelf liever niet doe. Normaal geen probleem maar een familielid voelt wel raar.

Dit dus. En wat Tania zegt, er komt snel gezeur van als je gaat 'klagen'.
<<

Ella

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3276

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:44

Bericht 03 Sep 2013 07:34

Re: Schoonzus als schoonmaakster

Nee dat zou hier echt geen optie zijn.
<<

Anoniem12

Bericht 03 Sep 2013 08:15

Re: Schoonzus als schoonmaakster

Als ze goed kan schoonmaken en gewoon het lijstje (of whatever je afspreekt) netjes afwerkt, lijkt het me geen probleem.
<<

Anoniem 47

Bericht 03 Sep 2013 11:43

Re: Schoonzus als schoonmaakster

Nee, ik zou dat ook niet doen.
<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3397

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:35

Bericht 03 Sep 2013 11:53

Re: Schoonzus als schoonmaakster

Ik weet dat hier in de buurt bij iemand ook een zus/schoonzus schoonmaakt en dat gaat prima. Het hangt denk ik vooral af van goede afspraken en of ze naar je zin schoonmaakt. Op zich weet je natuurlijk wel hoe het bij haar in huis is en je kent haar denk ik goed genoeg om te weten hoe ze werkt / dingen aanpakt. Als dat overeenkomt met wat jij wil dan zit je al een eind in de goede richting. Want het lijkt me uiteindelijk wel lastiger om met kritische punten te komen (of jullie moeten nu ook al kritisch tegen elkaar kunnen zijn) en ook als het bv niet lukt om dan op te zeggen. Op zich zou ik aan de ene kant een zus/schoonzus het geld wel gunnen / salaris betalen als zij zo'n baan zoekt. Je moet alleen wel weer oppassen dat je geen scheve ogen krijgt als jullie bv (weer) iets duurs gekocht hebben wat zij zich minder goed kunnen veroorloven en dat ze straks dan wel regelmatig tegenkomt (terwijl het nu misschien niet opvalt omdat ze maar paar keer per jaar op visite komen)
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
<<

Maddie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5464

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:18

Woonplaats: Noord Holland

Bericht 03 Sep 2013 13:23

Re: Schoonzus als schoonmaakster

Dit heeft mijn schoonzusje 1 keer gedaan, toen we gelijk na schilder werkzaamheden op vakantie gingen. Dit beviel éénmalig wel goed. Weet niet hoe het zou zijn als het op vaste basis zou zijn.
Augustus 2012
Augustus 2014
Mei 2016
<<

Anoniem5

Bericht 03 Sep 2013 19:11

Re: Schoonzus als schoonmaakster

Ik zou er geen moeite hebben, nu doet mijn moeder het, maar mijn schoonzusje zou ook prima zijn, maar ik weet dat ik haar kan vragen het anders te doen als het niet goed is, maar zij is zo'n poetser dat ik waarschijnlijk niet beter kan krijgen.
Ik denk dat het vooral belangrijk is hoe je band onderling is en hoe eerlijk je met elkaar kunt zijn, zowel qua zooi als werkkwaliteit. En ook of je er iets van durft te zeggen als er iets anders moet of niet goed is gedaan.
<<

Anoniem123

Bericht 04 Sep 2013 06:42

Re: Schoonzus als schoonmaakster

Ik zou het wel doen, ik betaal liever mijn schoonzusje geld dan een wildvreemde.
Ik zou wel goede afspraken maken.
<<

Piertje

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 392

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:15

Bericht 04 Sep 2013 13:36

Re: Schoonzus als schoonmaakster

Ik zou het ook niet willen. Heb een schoonzus die nogal smetvrezerig is en graag alles spik en span heeft. Wel fijn natuurlijk, maar ik zou alleen maar bang zijn dat ze van alles op mijn huishouden aan te merken heeft.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6805

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 04 Sep 2013 14:56

Re: Schoonzus als schoonmaakster

Ik zou dat niet kunnen. Ik zou me dan schamen voor mijn rotzooi en voordat zij dan zou komen eerst zelf gaan stofzuigen enzo. Ik zou echt geen bekende als schoonmaker willen hebben.
2016
<<

Brownie

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 35

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:00

Bericht 04 Sep 2013 15:27

Re: Schoonzus als schoonmaakster

Ik zou het echt niet doen. Dit om eventuele problemen te voorkomen in de toekomst, niet vanwege de rotzooi.
<<

Anoniem12

Bericht 04 Sep 2013 15:28

Re: Schoonzus als schoonmaakster

Salome schreef:Ik zou dat niet kunnen. Ik zou me dan schamen voor mijn rotzooi en voordat zij dan zou komen eerst zelf gaan stofzuigen enzo. Ik zou echt geen bekende als schoonmaker willen hebben.

En je schaamt je niet als er een wildvreemde komt te schoonmaken?

Ik zou me sowieso doodschamen als m`n huis een rotzooi was.
<<

Koekiemonster

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 140

Geregistreerd: 02 Sep 2013 21:29

Bericht 04 Sep 2013 15:41

Re: Schoonzus als schoonmaakster

Wisselende reacties zo te lezen. Het is inderdaad wel dat ik het haar gun om dat te betalen ipv aan een vreemde maar het voelt ook weer raar dat zei in mijn huis gaat schoonmaken. Moet er nog maar eens goed over nadenken en met manlief over hebben. En mocht het toch zo ver komen dan is ook de vraag of zei het ziet zitten natuurlijk

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers