Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Kan ik me voorbereiden/ inlezen als ik bv ga geven?

<<

ShallY

Yipyapper

Berichten: 2376

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:36

Bericht 02 Okt 2015 19:00

Kan ik me voorbereiden/ inlezen als ik bv ga geven?

Ik wil bv gaan geven en binnenkort heb ik 2 informatieavonden over borstvoeding. Is dit genoeg en leer je vanzelf zodra het kindje geboren is of is het ook handig om je nog in te lezen?
<<

Anoniem148

Bericht 02 Okt 2015 19:02

Re: Kan ik me voorbereiden/ inlezen als ik bv ga geven?

Denk dat cursus genoeg is. Als het dan niet loopt kan je hulp inschakelen.
<<

Anoniem148

Bericht 02 Okt 2015 19:03

Re: Kan ik me voorbereiden/ inlezen als ik bv ga geven?

Ow en hier ging het met behulp van de verpleegkundige in het zkh zo makkelijk alsof we het al jaren deden.
Problemen kwamen hier na een langere tijd.
<<

Pitty

Bericht 02 Okt 2015 19:13

Re: Kan ik me voorbereiden/ inlezen als ik bv ga geven?

Absoluut inlezen!! Ik vind het boek Borstvoeding erg fijn. Daarnaast lees ik veel op het borstvoedingsforum, op DenV en op borstvoeding.com
<<

Anoniem151

Bericht 02 Okt 2015 19:21

Re: Kan ik me voorbereiden/ inlezen als ik bv ga geven?

Ik vond het boek Borstvoeding ook fijn. Ook handig om in de eerste weken bij de hand te hebben
<<

Sublimo

Yipyapper

Berichten: 1612

Geregistreerd: 20 Jul 2015 12:32

Bericht 02 Okt 2015 19:29

Re: Kan ik me voorbereiden/ inlezen als ik bv ga geven?

Ik zou me zeker inlezen! Ik was heel naïef de eerste keer en dacht dat t allemaal niet zo lastig zou zijn, maar t is puur te danken aan de verpleegkundigen in het ziekenhuis dat de borstvoeding goed gelukt is qua opstarten en vervolgens aan het forum dat ik het langere tijd kon volhouden. Ik had werkelijk GEEN idee dat daar zoveel bij kwam kijken en achteraf kon ik mezelf wel voor m'n kop slaan dat ik me niet had ingelezen.
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:44

Bericht 02 Okt 2015 19:41

Re: Kan ik me voorbereiden/ inlezen als ik bv ga geven?

Het boek Borstvoeding, de .com website, dit forum en het dragen en voeden forum zijn mijn leidraden geweest. Verder heb ik erop gelet dat de kraamorganisatie gecertificeerd was.
L2014 & H2017
<<

Anoniem166

Bericht 02 Okt 2015 19:52

Re: Kan ik me voorbereiden/ inlezen als ik bv ga geven?

Ik heb me goed ingelezen met het boek Borstvoeding van Kleintjes. Verder ook veel gelezen op borstvoeding.com. En ik heb toen bij de eerste ook nog veel hulp gevraagd hier op het forum. Bij de tweede heb ik me niet meer ingelezen, ik dacht dat ik het allemaal wel wist. Toch nog tegen andere problemen aangelopen, maar ik wist wel hoe ik ermee om moest gaan en heb ook wel weer wat hulp ingeschakeld.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11578

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 02 Okt 2015 23:56

Re: Kan ik me voorbereiden/ inlezen als ik bv ga geven?

Ik heb alleen het boek borstvoeding gelezen. Verder in het ziekenhuis elke keer hulp gevraagd. Ook de kraamhulp gevraagd als het niet lukte.
Nu had J een veel te korte tongriem en kon daardoor niet goed drinken. We zijn het nu weer opnieuw aan het leren.
2015 💙
<<

Anoniem315

Bericht 03 Okt 2015 14:21

Re: Kan ik me voorbereiden/ inlezen als ik bv ga geven?

Ik heb niks gelezen of gedaan, het gewoon op me af laten komen, en het is goed gelukt :) Ook dankzij de kraamhulp die goede tips voor handen had.
<<

Hippie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1955

Geregistreerd: 19 Jan 2015 13:10

Bericht 03 Okt 2015 15:12

Re: Kan ik me voorbereiden/ inlezen als ik bv ga geven?

Ik heb ook het boek borstvoeding en een boek van LLL over borstvoeding gelezen. Zodat ik toch een beetje wist wat me te wachten kon staan. Ik vind dat het zeker wel geholpen heeft. Zo weet je bijvoorbeeld van tevoren wat er eventueel voor problemen op zouden kunnen treden en wat voor oplossingen daar voor zijn. Dat kan helpen wanneer iemand je een verkeerd advies geeft of te snel zegt dat je beter kunt stoppen. Natuurlijk kan het gebeuren dat je uiteindelijk liever stopt, maar dat wilde ik dan persoonlijk wel graag om de goede redenen doen. En omdat ik graag wilde dat het zou slagen leek het me in elk geval handig om er veel over te lezen, had ik die kennis maar vast binnen en kon de boeken later ook nog als naslagwerk gebruiken. Zonder boeken kan het vast ook hoor, maar ik ben zelf wel blij dat ik vooraf wel voldoende erover gelezen heb. Aan de andere kant heb ik dan weer geen cursus of informatieavond bijgewoond.

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers