Tips bij het verhuren van je huis
De kogel is door de kerk; Ik ga in Februari voor 6 maanden naar Australië en Nieuw Zeeland, en mag van de woningbouw mijn huurwoning voor die 6 maanden verhuren.
Ik vind het best spannend, maar heb een heel leuk stel (die ik via via ken) gevonden die mijn huis zo lang willen huren.
Nu heb ik zoiets nog nooit eerder gedaan, dus ik vroeg me af of jullie tips of adviezen hebben.
Ik ga sowieso een groot deel van mijn inboedel eruit halen (mijn bed, salontafel, eetkamerstoelen etc). Wat ik precies laat staan en wat niet moet ik ook nog even met hun overleggen.
Wat is handig om te doen met mijn inboedelverzekering? Weet iemand hoe dat met de verzekering van mijn spullen zit als ik zelf op dat moment niet in het huis woon? (ik blijf wel op het adres ingeschreven staan).
Wat is handig met bijvoorbeeld mijn tv en internet abonnement? Kan ik die beter helemaal stopzetten, en dat zij dan zelf op hun naam een tv+internet abonnement afsluiten voor die 6 maanden? Of laat ik het doorlopen en vraag ik gewoon of zij dat zo lang betalen?
Wat mijn water/gas/elektra betreft; van alle3 wil ik het termijnbedrag verhogen voordat ik wegga, aangezien zij met z'n 3tjes (kindje van 4) zijn en dus meer zullen verbruiken. Als ik dan die 6 maanden het termijnbedrag omhoog gooi, hoop ik geen dikke jaarafrekening te krijgen. Zij moeten de kosten van de vaste lasten gewoon aan mij overmaken.
De huur moeten ze ook maandelijks aan mij overmaken, en de woningbouw schrijft dit gewoon van mijn rekening af.
Wat zijn nog meer slimme dingen om op papier vast te leggen? Of dingen die ik moet aanpassen ofzo?
Ik wil sowieso voor die tijd een rondje met ze doen door het huis, en de staat van het huis vastleggen. Ook betalen ze me een maand borg.
Alle tips en adviezen zijn welkom!
Ik vind het best spannend, maar heb een heel leuk stel (die ik via via ken) gevonden die mijn huis zo lang willen huren.
Nu heb ik zoiets nog nooit eerder gedaan, dus ik vroeg me af of jullie tips of adviezen hebben.
Ik ga sowieso een groot deel van mijn inboedel eruit halen (mijn bed, salontafel, eetkamerstoelen etc). Wat ik precies laat staan en wat niet moet ik ook nog even met hun overleggen.
Wat is handig om te doen met mijn inboedelverzekering? Weet iemand hoe dat met de verzekering van mijn spullen zit als ik zelf op dat moment niet in het huis woon? (ik blijf wel op het adres ingeschreven staan).
Wat is handig met bijvoorbeeld mijn tv en internet abonnement? Kan ik die beter helemaal stopzetten, en dat zij dan zelf op hun naam een tv+internet abonnement afsluiten voor die 6 maanden? Of laat ik het doorlopen en vraag ik gewoon of zij dat zo lang betalen?
Wat mijn water/gas/elektra betreft; van alle3 wil ik het termijnbedrag verhogen voordat ik wegga, aangezien zij met z'n 3tjes (kindje van 4) zijn en dus meer zullen verbruiken. Als ik dan die 6 maanden het termijnbedrag omhoog gooi, hoop ik geen dikke jaarafrekening te krijgen. Zij moeten de kosten van de vaste lasten gewoon aan mij overmaken.
De huur moeten ze ook maandelijks aan mij overmaken, en de woningbouw schrijft dit gewoon van mijn rekening af.
Wat zijn nog meer slimme dingen om op papier vast te leggen? Of dingen die ik moet aanpassen ofzo?
Ik wil sowieso voor die tijd een rondje met ze doen door het huis, en de staat van het huis vastleggen. Ook betalen ze me een maand borg.
Alle tips en adviezen zijn welkom!