Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Tips bij het verhuren van je huis

<<

JaneDoe

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2143

Geregistreerd: 07 Sep 2013 20:12

Bericht 01 Okt 2015 00:31

Tips bij het verhuren van je huis

De kogel is door de kerk; Ik ga in Februari voor 6 maanden naar Australië en Nieuw Zeeland, en mag van de woningbouw mijn huurwoning voor die 6 maanden verhuren.

Ik vind het best spannend, maar heb een heel leuk stel (die ik via via ken) gevonden die mijn huis zo lang willen huren.
Nu heb ik zoiets nog nooit eerder gedaan, dus ik vroeg me af of jullie tips of adviezen hebben.

Ik ga sowieso een groot deel van mijn inboedel eruit halen (mijn bed, salontafel, eetkamerstoelen etc). Wat ik precies laat staan en wat niet moet ik ook nog even met hun overleggen.
Wat is handig om te doen met mijn inboedelverzekering? Weet iemand hoe dat met de verzekering van mijn spullen zit als ik zelf op dat moment niet in het huis woon? (ik blijf wel op het adres ingeschreven staan).

Wat is handig met bijvoorbeeld mijn tv en internet abonnement? Kan ik die beter helemaal stopzetten, en dat zij dan zelf op hun naam een tv+internet abonnement afsluiten voor die 6 maanden? Of laat ik het doorlopen en vraag ik gewoon of zij dat zo lang betalen?

Wat mijn water/gas/elektra betreft; van alle3 wil ik het termijnbedrag verhogen voordat ik wegga, aangezien zij met z'n 3tjes (kindje van 4) zijn en dus meer zullen verbruiken. Als ik dan die 6 maanden het termijnbedrag omhoog gooi, hoop ik geen dikke jaarafrekening te krijgen. Zij moeten de kosten van de vaste lasten gewoon aan mij overmaken.

De huur moeten ze ook maandelijks aan mij overmaken, en de woningbouw schrijft dit gewoon van mijn rekening af.

Wat zijn nog meer slimme dingen om op papier vast te leggen? Of dingen die ik moet aanpassen ofzo?
Ik wil sowieso voor die tijd een rondje met ze doen door het huis, en de staat van het huis vastleggen. Ook betalen ze me een maand borg.

Alle tips en adviezen zijn welkom!
<<

Anoniem173

Bericht 01 Okt 2015 06:47

Re: Tips bij het verhuren van je huis

Ik zou sowieso veel dingen laten doorlopen en met hen overleggen.

En qua energie kun je toch gewoon de meterstanden noteren bij vertrek en terugkomst? Da weet je precies hun verbruik.
<<

Pretzel

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 62

Geregistreerd: 27 Sep 2015 21:55

Bericht 01 Okt 2015 21:26

Re: Tips bij het verhuren van je huis

Ik zou helemaal niets stopzetten maar gewoon een all-in prijs rekenen voor de huur. Dat scheelt zowel jou als dat stel een hele hoop werk voor maar een paar maandjes. Hoe gaan zij dat overigens doen met een bed en tafel en dergelijke? Is het niet veel handiger om alles gewoon te laten staan? Voor zes maanden zou ik echt geen dingen op gaan zeggen, maar gewoon door laten lopen en één grote rekening per maand op laten maken en aan jou laten betalen per maand.

Schrijf voor jezelf op van te voren welke dingen je laat staan die waardevol zijn of kapot kunnen. Dan heb je daadwerkelijk iets aan je borg. Je hebt er niets aan als je borg vraagt, maar zelf niet weet hoeveel glazen en bordjes er daadwerkelijk staan. En maak van te voren foto's van dingen, zodat je eventueel kunt bewijzen dat er geen krassen op zaten voor je vertrek.
<<

Anoniem151

Bericht 02 Okt 2015 07:30

Re: Tips bij het verhuren van je huis

Ik sluit mij aan bij Pretzel, lijkt mij veel makkelijker.
<<

JaneDoe

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2143

Geregistreerd: 07 Sep 2013 20:12

Bericht 02 Okt 2015 10:32

Re: Tips bij het verhuren van je huis

Oke, misschien is dat inderdaad het handigst... gewoon 1 prijs voor alles.

Overigens ga ik mijn meubels niet laten staan. Sommige dingen zijn nieuw, en zij hebben een dochtertje, dus om beschadiging te voorkomen haal ik het liever weg. Mijn bed sowieso, ik vind het echt niet fijn als er andere mensen 6 maanden in mijn bed liggen.
Dit heb ik al met hen besproken, en zij vinden het geen probleem om hun eigen bed en tafel en eetkamerstoelen mee te nemen.

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers