Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Welke agenda/organizer/planner voor gezin

<<

Isabel_

Major Yipyapper

Berichten: 3624

Geregistreerd: 08 Sep 2013 10:40

Bericht 29 Sep 2015 10:20

Welke agenda/organizer/planner voor gezin

Wij merken hier thuis dat we soms het overzicht een beetje dreigen te verliezen in welke afspraken wie heeft. We hebben een tijdje een digitale gedeelde agenda geprobeerd maar dat vind ik toch niet zo fijn werken. Ik doe graag mijn agenda open en zie dan het weekoverzicht het liefst direct. Ik wil dus een agenda/planner op papier hebben. Ik was gisteren bij de plaatselijke boekhandel en er lagen zoveel agenda's voor gezinnen dat ik niet wist welke ik mee moest nemen. Hebben jullie tips?
<<

Anoniem148

Bericht 29 Sep 2015 11:05

Re: Welke agenda/organizer/planner voor gezin

Ik heb een kalender met 5 rijen.
Familie notitie kalender ofzo? Via google
<<

Fiwen

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 24 Apr 2014 13:38

Bericht 29 Sep 2015 11:07

Re: Welke agenda/organizer/planner voor gezin

Ik heb zelf een gewone agenda en in de keuken hebben we nog een familie kalender hangen. Ik kijk elk jaar welke ik leuk vind dus het wisselt steeds welke we hebben.
Voor ons werkt het heel goed, er is veel meer overzicht gekomen en we (vooral mijn man) communiceert nu beter wat zijn plannen zijn. We hebben sinds dit jaar ook de afspraak dat als het niet op de kalender staat en iemand anders plant een activiteit op die dag dan heeft degene die het niet op de kalender gezet heeft pech. Als er op de kalender niks staat mag je er vanuit gaan dat er ook echt niks gepland is.
We hebben namelijk een paar keer gehad dat mijn man wel tegen mij tussen neus en lippen door verteld had dat hij een bepaald weekend weg was maar dat dus niet op de kalender gezet had. Vervolgens plande ik een afspraak in dat weekend, schreef dat op de kalender en een paar dagen voor het weekendje was het ineens paniek omdat we beide een afspraak hadden staan en (nog) geen oppas geregeld hadden.
Sinds we deze regel hebben heeft man nog 2x dezelfde fout gemaakt en nu schrijft hij het netjes in de kalender of vraagt aan mij om het erop te zetten.
Grote meid: 25-08-2010
Kleine meid: 15-09-2016

http://www.juulsoof.nl
Instagram & Facebook: @juulensoof
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:10

Bericht 29 Sep 2015 11:09

Re: Welke agenda/organizer/planner voor gezin

Wij hebben ook een familiekalender met 5 rijen, ik vind het fijn werken.
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:06

Bericht 29 Sep 2015 11:35

Re: Welke agenda/organizer/planner voor gezin

Hier een gewone kalender waar we afspraken opschrijven. Hij hangt aan de deur in de woonkamer. Vind het zelf wel handig, zo in het zicht. Dan denk ik er ook beter aan.
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

boeddha

Kletskop

Berichten: 609

Geregistreerd: 22 Apr 2015 12:14

Woonplaats: Achterhoek

Bericht 29 Sep 2015 12:07

Re: Welke agenda/organizer/planner voor gezin

Ik heb ook een familiekalender van de kruidvat. Ik vind m ideaal dus ik hoop dat ze ze binnenkort weer hebben. Zo is het voor iedereen duidelijk wat er gaat gebeuren. Ik had eerder een andere kalender maar daar waren de vakjes altijd te klein.
<<

Anoniem134

Bericht 29 Sep 2015 20:31

Re: Welke agenda/organizer/planner voor gezin

Wij hebben een family agenda (groot formaat) en dat werkt heel fijn vind ik. Per persoon onze afspraken in een weekoverzicht.

Mijn moeder heeft al jaren de me to you familieplanner (kalender), omdat de kleinkinderen die zo leuk vinden.
<<

Anoniem127

Bericht 29 Sep 2015 21:25

Re: Welke agenda/organizer/planner voor gezin

Ik heb gewoon een grote agenda met veel ruimte voor een dag. Ik vind het nu nog onhandig als ik kolommen per kind heb, want met elke activiteit moet ik toch nog mee. Kan zwemles voor oudste dochter en speelafspraak voor middelste dochter wel in aparte kolommen zetten, maar onder elkaar vind ik dan overzichtelijker.
<<

_Jet

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 151

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:56

Bericht 29 Sep 2015 21:34

Re: Welke agenda/organizer/planner voor gezin

Ik vind het persoonlijk ook fijner om het overzicht op papier te hebben. Ik heb de familieplanner van Pauline Oud.
<<

Anoniem193

Bericht 30 Sep 2015 09:48

Re: Welke agenda/organizer/planner voor gezin

@Fiwen: Haha, die afspraak hebben wij ook. Werkt als een tierelier. Mijn man vergat ook vaak om zijn afspraken op te schrijven :P
Wij hebben het allemaal digitaal via google agenda, die we samen delen.
<<

Leipe Loetje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1278

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:18

Bericht 30 Sep 2015 09:56

Re: Welke agenda/organizer/planner voor gezin

Gewoon een simpele agenda. Meer hebben we tot nu toe niet nodig, al ziet zo'n familyplanner er ook erg handig uit.
2010 & 2012

Afbeelding
<<

Anoniem162

Bericht 01 Okt 2015 11:41

Re: Welke agenda/organizer/planner voor gezin

Een familie kalender. met 5 rijen.
De eerste is bij ons algemeen (wie is er jarig, afspraken voor het hele gezin). De rij erna is voor mijn zoontje zijn afspraken. Dan die van mij en dan die van mijn man.

Ik heb de kalender voor 2016 ook al binnen staan en ingevuld. komend jaar hebben we die van Buurman&Buurman (raad eens wie die heeft uitgezocht :P )
<<

Fiwen

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 24 Apr 2014 13:38

Bericht 01 Okt 2015 12:57

Re: Welke agenda/organizer/planner voor gezin

Mirthe schreef:Een familie kalender. met 5 rijen.
De eerste is bij ons algemeen (wie is er jarig, afspraken voor het hele gezin). De rij erna is voor mijn zoontje zijn afspraken. Dan die van mij en dan die van mijn man.


Ik heb de kalender voor 2016 ook al binnen staan en ingevuld. komend jaar hebben we die van Buurman&Buurman (raad eens wie die heeft uitgezocht :P )


Zo hebben wij het ook, en in de laatste rij schrijf ik wat we gaan eten.
Grote meid: 25-08-2010
Kleine meid: 15-09-2016

http://www.juulsoof.nl
Instagram & Facebook: @juulensoof

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers