Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Mijn bevallingsverhaal

<<

Fenix

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 94

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:20

Bericht 05 Okt 2013 13:04

Mijn bevallingsverhaal

Woensdag 25 september

Om 7 uur in de ochtend moesten wij ons melden bij de verloskamers. Van te voren moesten wij even bellen of het niet te druk was.
Om half 3 waren wij al klaar wakker en op van de zenuwen. 6 uur zijn wij gaan douchen. Dat mijn vriend onder de douche vandaan kwam heeft hij naar het ziekenhuis gebeld.
Het was echter te druk op dat moment dus werden wij rond 8:30 terug gebeld. Stoer zei ik dat ik nog wel even ging slapen. Dit lukte natuurlijk niet. We hebben nog samen een film liggen kijken.
Om 8 uur werden wij gebeld dat wij om 10 uur verwacht werden. In het ziekenhuis aangekomen moesten wij nog eventjes wachten tot de verloskamer schoongemaakt was.
Eenmaal in het verlosbed werd ik aangesloten op de ctg. Kindje maakte het goed. Om 11 uur kwam de verloskundige kijken of en hoeveel ontsluiting ik misschien al had.
Ik dacht dat ik nog potdicht zou zitten aangezien ik niets aan voorweeen of harde buiken had gevoeld. Blijkbaar had het toucheren van de week ervoor toch voor 1cm ontsluiting gezorgd.
Er werd een ballonkatheter geplaatst. Dat de ballon geplaatst was zijn mijn vriend en ik een stukje gaan lopen door het ziekenhuis. Binnen het uur had ik mijn eerste wee te pakken. Beetje onzeker of het ook een wee was want wat wist ik er nou van.
De verpleegkundige kwam ons beneden halen aangezien ze de verloskamer nodig hadden. Wij werden overgeplaats naar zaal. Het kon namelijk nog dagen duren voor de ballon eruit zou vallen.
De afspraak was dat er na 24 uur gekeken zou worden of de ballon zijn werk deed. Had deze nog niets gedaan dan zouden ze een nieuwe ballon plaatsen voor nog eens 24 uur. Als die ballon niets gedaan had werd ik het weekend naar huis gestuurd en zouden we na het weekend verder gaan.

Rond 14:00 kreeg ik een weeenstorm. Zowel in mijn buik als in mijn rug. Ik raakte er zelfs al een beetje van de wereld van zo sterk. De verpleegkundige heeft toen een kruik in mijn rug gelegd en mijn vriend ging bij iedere wee masseren. Die weeenstorm heeft tot ongeveer 20:00 uur geduurd. Ik was mijn ballon nog niet kwijt en zag de bui al hangen. Dat ik uren weeen zou hebben maar mijn lichaam de ballon niet zou loslaten. Na 20:00 uur namen de weeen af. Mijn vriend en ik hebben wat tv liggen kijken. De gyneacoloog kwam nog even langs om te kijken hoe het ging. Omdat ik bang was dat ik die nacht niet kon slapen vroeg ik wat er mogelijk was aan pijnmedicatie. Van te voren hadden wij al de ruggenprik besproken en in mijn dossier stond ook dat ik deze zou krijgen als ik er om vroeg.
De gyneacoloog heeft mij toen een spuit beloofd zodat ik de nacht door zou komen. Een slaapcocktail. Rond 22:00 ging mijn vriend naar huis. Hij mocht niet blijven slapen omdat er op de kamer waar ik lag nog 2 vrouwen lagen. 1 met ook een ballon en de ander met 3 cm ontsluiting maar geen weeen. Ik heb nog even lopen geinen met mijn overbuurvrouw wie er eerder haar ballon zou verliezen. Ik moest nog even gaan plassen voor ik de cocktail kreeg van de verpleegkundige. Ik merkte dat plassen alleen ging als ik wat achterover leunde. Ik gaf daarop een kort rukje aan mijn ballon touwtje. Deze liet meteen los! Gemeld bij de verpleegkundige melde zij mij dat ik alsnog de slaapmedicatie zou krijgen omdat ze in de avond eigenlijk geen vliezen breken als het kan wachten tot de volgende morgen. Na 10 minuten kwam zij bij mij terug met de medicatie. Direct daarna ben ik in slaap gevallen.

Donderdag 26 september rond 1 uur werd ik wakker. Ik had weer weeen en omdat ik mijn kamergenoten niet wakker wilde maken ben ik wat gaan rondlopen op de gang. Hier werde de weeen snel heftiger en moest ik me echt ergens aan vasthouden om ze weg te zuchten. Ze zaten weer in mijn rug en buik. Na een half uurtje werd ik opgemerkt op de gang door een verpleegkundige. Ze vroeg mij wat ik voelde. Nadat ik haar dat had uitgelegd heeft ze mij meegenomen naar de verloskamer om mij aan de ctg te leggen. Hierop werd al snel duidelijk dat ik weer krachtige weeën had. De meter sloeg vaak tegen de 50 uit. Ze heeft mijn telefoon van zaal gehaald zodat ik mijn vriend kon bellen. Die heb ik gebeld en gevraag terug te komen. Binnen 10 minuten stond hij weer naast mij.
De vk kwam kijken hoever ik was. Ik bleek al 5 cm ontsluiting te hebben en ze heeft toen mijn vliezen gebroken. Dit zorgde er direct voor dat ik weer in een weeenstorm belande.
Na een uurtje kon ik al niet meer. Het was toen rond 4 uur. Ik had weeen die op de meter uitsloegen naar 80! De vk erbij geroepen en gevraagd op een ruggenprik.
Ze zei mij dat ik nog even 2! uurtjes moest wachten. Ze moest namelijk dat de mensen uit bed bellen die de ruggenprik zouden zetten. Na 10 minuten heb ik haar er weer bijgeroepen en geijsd dat ze zou bellen! Ik had immers van te voren al aangegeven dat als ik dat wil dat ze me niet moeten pushen door te zetten.
Rond 5 uur was daar eindelijk de ruggenprik. Ze hebben maar liefst 6 keer mis geprikt voor de een keer goed prikte. Het is ook nog eens verdomd moeilijk stil te zitten en je rug bol te houden als je in een weeenstorm zit.
Na 10 minuten bleek al dat de ruggenprik niet naar behoren werkte. Mijn linkerkant was verdoofd maar rechts voelde ik allen nog en misschien daardoor nog wel erger. Ze vroegen mij op mijn rechter zij te gaan liggen in de hoop dat de verdoving dat wat naar rechts zou gaan zakken. Ik kon alleen niet op mijn rechter zij liggen. Dit deed zo veel pijn dat op mijn rug iets dragelijker was.
Wegzuchten van de weeen ging al een tijdje niet meer. Soms schreeuwde ik het uit van de pijn. Niet dat dat hielp maar het ging vanzelf. Ik ben volgend mij ook best onredelijk geweest.

Om 8:45 na een hoop geschreeuw en ontelbaar weeen verder bleek ik 9 cm ontsluiting te hebben. Ik was het zat en wilde persen. Of het echt persdrang was weet ik tot op de dag van vandaag nog niet. Maar de dienstdoende tropen arts (die mijn bevalling uiteindelijk gedaan heeft) wilde dat ik de laatste cm nog rustig weg pufte. Nadat ik haar voor rotte vis heb uitgemaakt en gezegd heb dat ik toch echt ging persen heeft zij haar handschoentjes aangedaan en heeft de laatste cm met mij weggemasseerd. 8:52 ben ik actief begonnen met persen. Na 10 minuten bleek dat de hartslag van L. wat wegzakte. Hierop heeft ze besloten een knip te zetten. Na de knip wilde het nog niet echt vorderen. De Gyneacoloog werd gebeld om haar met een vaccuumpomp te halen. Op dat moment heb ik schijnbaar de oerkracht gevonden want die wee heb ik haar eruit geperst. Eerst het hoofdje, dan moet je zuchten en de volgende wee het lijfje met een plens vruchtwater. Op dat moment kwam net de gyn binnen. Hij zei: Oeps ik ben net te laat, Gefeliciteerd met jullie prachtige dochter. Tot ziens.


L.ivia doet het naar omstandigheden goed. Ze slaapt veel en is een tevreden meisje. Alleen gaat de borstvoeding niet goed. Ik heb te weinig productie. L. is nu 10% afgevallen staat nu stabiel maar komt niet aan. Ik heb daarom 2 dagen extra kraamzorg gekregen. Ben afgelopen dinsdag begonnen met kolven na iedere voeding. Dit maakt geen verschil. Vandaag in overleg met de vk begonnen met bijvoeden. 30ml kunstvoeding na de bv en kolven. We hopen dat ze daardoor aansterkt en dan mijn productie meer op gang kan brengen. Zo niet zal ik overstappen op flesvoeding en heb ik mijn best gedaan.

Ik heb geen idee hoe ik hier een foto moet plaatsen :thumbdown:
L.ivia E.smee 26-9-2013
<<

Steep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:52

Woonplaats: Arnhem

Bericht 05 Okt 2013 14:11

Re: Mijn bevallingsverhaal

Jeetje.. het klinkt allemaal wel heel heftig zo! Fijn dat jullie lekker thuis zijn maar wat balen dat de bv niet lekker loopt. Kijk je het nog even aan of ga je er hulp bij halen? Een LC ofzo? Succes en probeer wel te genieten van je kleine meisje!
Ruben: 22-07-2011
Mirthe: 25-12-2013
<<

Balloon

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 416

Geregistreerd: 02 Sep 2013 12:46

Bericht 05 Okt 2013 14:19

Re: Mijn bevallingsverhaal

Wat een heftige bevalling! Gefeliciteerd met jullie dochter.
Ik hoop dat je BV snel op gang komt! Heel veel geluk samen.

(Leuke namen trouwens, vooral de tweede naam. Dat is de voornaam van mijn dochter :wink: )
<<

nillis

Kletskop

Berichten: 501

Geregistreerd: 03 Sep 2013 09:49

Bericht 05 Okt 2013 14:21

Re: Mijn bevallingsverhaal

Jeetje wat een verhaal en lijkt me erg heftig te zijn geweest. Jammer dat de bv niet goed op gang komt. Succes met alles en geniet van jullie gezinnetje.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
<<

Ella

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3276

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:44

Bericht 05 Okt 2013 14:38

Re: Mijn bevallingsverhaal

Jeetje heftige bevalling zeg. Balen dat de BV niet loopt. Geniet van jullie gezinnetje
<<

Maddie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5466

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:18

Woonplaats: Noord Holland

Bericht 05 Okt 2013 14:42

Re: Mijn bevallingsverhaal

Het klinkt als een enorm heftige bevalling! Veel geluk samen!
Augustus 2012
Augustus 2014
Mei 2016
<<

Anoniem6

Bericht 05 Okt 2013 14:44

Re: Mijn bevallingsverhaal

Dat klinkt als een pittige bevalling! Heb je ook al contact gehad met een lactatiekundige? Fenegriek thee drinken helpt ook om de borstvoeding op te krikken.
Veel geluk!
<<

Teddyaapje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 509

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:50

Bericht 05 Okt 2013 14:56

Re: Mijn bevallingsverhaal

Heftig zeg. Waarom hebben ze eigenlijk je vliezen gebroken of weet je dat niet? Voor de bv zou ik een lactatiekundige inschakelen, een vk heeft er vaak niet genoeg verstand van.
Afbeelding Afbeelding

*20-7-2012*
<<

Aardbei

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 243

Geregistreerd: 03 Sep 2013 10:00

Bericht 07 Okt 2013 15:14

Re: Mijn bevallingsverhaal

Jeetje, klinkt allemaal heftig! Ik hoop dat de borstvoeding alsnog goed op gang gaat komen! Heel veel geluk samen
Afbeelding
Afbeelding

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron