Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Opgelicht op Marktplaats

<<

Knillis

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2237

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:50

Bericht 25 Sep 2015 20:27

Opgelicht op Marktplaats

Ervaringsdeskundigen hier?

Wij gaan altijd jaarlijks met mijn schoonouders + broers & zussen, aanhang en kinderen naar de Efteling. Mijn schoonmoeder heeft maanden terug al de kaartjes via de AH actie gekocht. Nu gaan we op korte termijn maar is ze een week geleden tot de conclusie gekomen dat ze de kaartjes kwijt is... Ze waren niet te vinden en uiteindelijk zijn schoonzus en ik op Marktplaats gaan zoeken naar nieuwe kaartjes. Meerdere kaartjes gevonden (we hadden er 12 nodig) en die zijn ook allemaal keurig opgehaald of per post binnen gekomen. M.u.v. 1 iemand die 4 kaartjes op zou sturen. Mailwisseling verliep heel snel en soepel, ze wilde de kaartjes persé aangetekend verzenden voor het geval dat etc. Normaal controleer ik zo'n persoon altijd, vraag om aanvullende foto's, gooi ze door Google etc. Nu ging dit contact allemaal onder werktijd en snel snel tussen de bedrijven door en waar ik bang voor was is gebeurd... De kaartjes zijn niet binnen gekomen.

Nadat ik betaald had viel het contact stil. Het bleef 2 dagen stil totdat ik een mail stuurde dat ik aangifte zou gaan doen. Toen had ik binnen een half uur een reactie dat haar mail raar deed en dat ze de kaartjes woensdag verzonden had (deze mail kreeg ik donderdagavond). Ik heb terug gemaild met de vraag of ze het verzendbewijs wilde versturen, gelijk een mailtje terug dat ze aan het werk was en het meteen door zou mailen als ze thuis was. Uiteraard niets meer gehoord. Vanochtend een mail gestuurd met dat als ik niets hoorde ik verdere stappen ging nemen en zojuist inderdaad aangifte gedaan (en haar dit via mail medegedeeld).

En nu? Ik kan verder niets toch? Ik verwacht niet veel van de politie en zeker niet dat we het geld terug krijgen, maar toch hoop je het ergens.

Iemand ervaring? Eventueel met goede afloop? :)
2009 ~ 2011 ~ 2014

Morgen is vandaag...
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:06

Bericht 25 Sep 2015 21:11

Re: Opgelicht op Marktplaats

Hier ervaring met een goede afloop.
Ik had een spel voor de Wii via MP gekocht jaren geleden en toen opgelicht. Na wat googelen kwam ik erachter dat deze vrouw meerdere mensen had opgelicht, er was een topic over haar op ik dacht opgelichtopinternet.nl oid. Met de mailwisseling en een printje van dat topic heb ik aangifte gedaan en ik denk dat dat ook echt geholpen heeft. Ze konden zo zien dat het geen op zichzelf staand ding was, er was meerdere keren aangifte tegen haar gedaan. Uiteindelijk is het tot een rechtszaak gekomen en is ze veroordeeld. Nog weer een jaar, als het geen 2 waren, kreeg ik mijn geld ook nog terug.
Het kan dus zeker opgelost worden, maar aangiftes gedaan in meerdere gevallen helpen wel heel erg denk ik.
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Maddie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5466

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:18

Woonplaats: Noord Holland

Bericht 25 Sep 2015 21:18

Re: Opgelicht op Marktplaats

Heb je het ook aan de fraude afdeling van marktplaats doorgegeven?!
Augustus 2012
Augustus 2014
Mei 2016
<<

Knillis

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2237

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:50

Bericht 25 Sep 2015 21:48

Re: Opgelicht op Marktplaats

Maddie ja ik heb het gemeld op Marktplaats.

Uiteraard ben ik aan het googlen geslagen en kwam een (inmiddels verwijderde) marktplaats advertentie tegen van iemand die ook naar haar op zoek is. Zij had treinkaartjes (van zo'n Blokker actie) gekocht en die waren ook niet aangekomen
Verder is er niets geks te vinden, ook niet met het bankrekeningnummer.
2009 ~ 2011 ~ 2014

Morgen is vandaag...
<<

Anoniem309

Bericht 25 Sep 2015 23:21

Re: Opgelicht op Marktplaats

Ik heb het ook eens meegemaakt. Had de verkoopster nog online gechecked met rekeningnummer maar daar was niets op te vinden dus het geld netjes overgemaakt en vervolgens nooit meer van haar gehoord ondanks meerdere mails waarin ik aangaf aangifte te gaan doen. Heb na de aangifte 3 keer een mail gehad van de politie of ik de aangifte niet wilde intrekken en of het misschien al onderling opgelost was.
<<

Waxinelichtje

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 415

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:32

Bericht 26 Sep 2015 18:10

Re: Opgelicht op Marktplaats

Ah no, dat is echt rot ;( Ik heb helaas geen tips voor je, maar hoop dat het toch nog goed afloopt.
<<

Knillis

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2237

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:50

Bericht 28 Sep 2015 22:44

Re: Opgelicht op Marktplaats

Ik heb inmiddels een mail van MP ontvangen dat ze de aangifte hebben doorgekregen. Ze hebben meerdere klachten over deze verkoper binnen gekregen. Ze is geblokkeerd nu. Ik had nog contact opgenomen met de bank waarnaar ik het geld heb overgemaakt en zij gaan het onderzoeken.

Meer kan ik niet doen geloof ik. Het blijft balen maar desondanks hebben we wel een hele leuke dag in de Efteling gehad :)
2009 ~ 2011 ~ 2014

Morgen is vandaag...
<<

bosjesvrouw

Major Yipyapper

Berichten: 5016

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:03

Woonplaats: Friesland

Bericht 30 Sep 2015 22:38

Re: Opgelicht op Marktplaats

Knillis ik lees het nu pas. Maar wat vervelend. Hopelijk kan de bank nog iets voor jullie betekenen.
2014 2016

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers