Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Salade als lunch

<<

Girli

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3627

Geregistreerd: 06 Sep 2013 15:20

Bericht 27 Sep 2015 16:37

Salade als lunch

Sinds deze week lunch ik met een salade en ik ben op zoek naar lekkere combinaties!

Wat voor salades maak jij om mee te nemen?
<<

Anoniem313

Bericht 27 Sep 2015 18:16

Re: Salade als lunch

- gegrilde aubergine en courgette met tomaat en wat geschaafde parmezaan en pijnboompitten.
- caprese met rucola
- tonijn met rauwe andijvie, gekookt ei en een lepeltje mayo
- kropsla met gerookte kip, mango en cashewnoten
- 'couscous' van rauwe bloemkool met pijnboompitten, peterselie en citroen
- vaak ook gewoon alle restjes die ik nog in m'n groentela heb liggen bij elkaar, met een willekeurige eiwitbron erbij.
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4395

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:16

Bericht 28 Sep 2015 20:49

Re: Salade als lunch

Ik lunch ook al maanden met salade, maar ik heb niet zo'n zin om er elke keer uitgebreid werk van te maken :) ik heb meestal een standaard combinatie ijsbergsla, komkommer, tomaat, mais, gekookt eitje, paprika, rucola, gerookte kip, spekjes... niet altijd dit alles trouwen! En soms inderdaad wat restjes groenten van de vorige avond erbij.
december 2016
juli 2019
<<

Prosecco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2144

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 29 Sep 2015 02:09

Re: Salade als lunch

Ik maak wel eens een salade met quinoa, tuinbonen, erwten, julienne wortel. Dat door elkaar bussen, soya saus met geraspte gember als dressing geen en dan wat noten er overheen strooien. Lekker en makkelijk.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 29 Sep 2015 09:28

Re: Salade als lunch

bieten salade:
- gerookte kip
- pijnboompitten
- geraspte bietjes
- uitje
- rucola
- en een dressing die je lekker vindt
<<

Anoniem187

Bericht 29 Sep 2015 10:15

Re: Salade als lunch

Worden de gegrilde groente niet slap/nat bij jullie als je ze pas later op eet?
<<

Anoniem186

Bericht 29 Sep 2015 10:41

Re: Salade als lunch

Ik maak voor vanavond een lekkere salade:
Little gem, komkommer, tomaat, croutons en een dressing van geraspte parmezaan, mosterd, honing en mayo/yoghurt.

Bietensalade vind ik ook heerlijk: geraspte bietjes, rucola, pijnboompitjes en feta

Gekookte boekweit is ook erg lekker in een salade. Met pompoen en wortel uit de oven, gebakken paprika en ui. En feta.

Tonijn door een groene salade doet het ook altijd goed. Of gerookte zalm.
<<

Zonnetje

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2452

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:49

Bericht 29 Sep 2015 10:58

Re: Salade als lunch

Ik maak allerlei combi's. Ik neem vaak quinoa, couscous of pasta als basis met daarbij veldsla of rucola. Ik doe er vaak cherrytomaatjes of zongedroogde tomaatjes bij. Ook pijnboompitten, pistachenoten, walnoten of cashewnoten doe ik regelmatig door een salade. En dan nog iets van kaas (feta, geitenkaas, mozzarella, parmezaanse kaas), vis (tonijn, zalm of garnalen) of kip er doorheen. Als dressing meng ik vaak drie lepels olijfolie extra vierge met wittewijnazijn of balsamicoazijn of ik maak zelf een honingmosterddressing door honing en mosterd toe te voegen.
<<

Anoniem193

Bericht 29 Sep 2015 13:50

Re: Salade als lunch

Vandaag had ik een salade met eikenbladsla, tonijn en olijven. Morgen bietensalade met een appeltje en makreel.

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers